بررسی 7 تا از بهترین نسخه های لینوکس برای دانلود و استفاده

بررسی ۷ تا از بهترین نسخه های لینوکس برای دانلود و استفاده

سیستم عامل لینوکس (Linux) ? برای افزایش رضایت کاربران، با اشکال و توزیع های مختلفی ارائه می شود که به عنوان Flavors یا Distros شناخته می شوند. اگر شما هم به دنبال انتخاب بهترین نسخه و توزیع لینوکس هستید، با ما همراه باشید. امروز در انزل وب بهترین نسخه های لینوکس برای دانلود و استفاده را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانلود و معرفی بهترین توزیع های لینوکس

Best Linux Distros

لینوکس به طور سنتی به عنوان یک سیستم عامل محبوب برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان محسوب می شد. اما با گذشت سال ها طراحان برای جذاب تر شدن آن جهت استفاده مصرف کنندگان عمومی، اقدام به قابل تنظیم تر کردن آن با فرم های متفاوت برای نیاز های مختلف کردند. توزیع های لینوکس که ارائه می شوند، برخی از برنامه های اساسی مختلفی استفاده می کنند.

Ubuntu زیباترین و بهترین نسخه لینوکس

بهترین نسخه لینوکس، Ubuntu

نسخه Ubuntu (اوبونتو) یکی از محبوب ترین و بهترین توزیع لینوکس می باشد و معمولا برای افراد تازه کار پیشنهاد می شود. این نسخه برای افراد تازه کار دسترسی های خوبی دارد و امنیت و ثبات نسخه آن مناسب می باشد. نسخه جدید Ubuntu هر ۶ ماه منتشر می شود (که تا یک سال پشتیبانی می شوند) و هر سال سازنده نسخه LTS (long term support) را (که شامل تضمین ۵ سال به روزرسانی امنیتی و عمومی می باشد) منتشر می کند.

نسخه LTS فعلی Ubuntu از محیط دسکتاپ Gnome 3 استفاده می کند که شاید برای کاربران ویندوز و مک کمتر آشنا باشد. از آن جایی که Ubuntu به طور فزاینده ای با سرویس های رایانش ابری یکپارچه شده است، این امر نه تنها یک راه حل خوب برای کمک به مبتدیان لینوکس بلکه برای کسانی است که به دنبال توسعه مهارت های فناوری اطلاعات دراز مدت در کسب و کار هستند.

همچنین اگر قصد نصب کالی لینوکس کنار ویندوز و.. را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش تصویری پارتیشن بندی و نصب کالی لینوکس روی هارد، در کنار ویندوز و VMware را هم مطالعه نمایید.

معرفی بهترین توزیع های لینوکس، Elementary OS

معرفی بهترین توزیع های لینوکس، Elementary OS

احتمالا بتوان Elementary OS را یکی از بهترین ظاهر های معرفی شده برای توزیع لینکوس معرفی کرد. طراحی آن هوشمند و عالی به نظر می رسد و محیط دسکتاپ عالی دارد. اما یکی از مشکلات آن عدم نصب بسیاری از برنامه های از پیش نصب شده است. اگر به دنبال یک توزیع هستید که تا حد ممکن از تصویر یک نوع هکر nerdy که از یک رابط ترمینال استفاده می کنید فاصله گرفته باشید، نسخه Elementary OS مناسب شما است.

این سیستم عامل با ادای احترام به macOS با نام Pantheon شناخته می شود که مبتنی بر Gnome است. آخرین نسخه فعلی با نام Hera نام گذاری شده است. این سیستم عامل با طیف محدودی از برنامه های ضروری همراه است که احتمالا نیاز به نصب برنامه های بیشتری خواهید داشت. با اینحال یک اپ سنتر یکپارچه که برنامه هایی خاص برای این توزیع را منشتر می کنند ارائه شده است.

بهترین توزیع لینوکس برای برنامه نویسی، Linux Mint

بهترین توزیع لینوکس برای برنامه نویسی، Linux Mint

Linux Mint گزینه ای قوی برای افرادی که به تازگی قصد استفاده از لینوکس را دارند می باشد. دلیل این امر وجود بسیاری از نرم افزار هایی است که در هنگام تعویض سیستم عامل مکینتاش یا ویندوز به آنها نیاز دارید. مانند LibreOffice و.. همچنین از فرمت های اختصاصی پشتیبانی بهتری می کند که در نتیجه به راحتی فیلم ها یا موسیقی های مختلف را می توانید پخش کنید.

برای این نسخه سه طرح مختلف (MATE، Cinnamon و Xfce) قرار داده شده است که هر کدام محیط دسکتاپ متفاوتی را ارائه می دهد که در حال حاضر Cinnamon طرفداران بیشتری دارد. قبل از انتخاب نسخه مورد نظر می توانید با دانلود آخرین نسخه آن و به صورت Live CD محیط کاربری آنها را تجربه کنید.

نسخه openSUSE، بهترین سیستم عامل لینوکس

نسخه openSUSE، بهترین سیستم عامل لینوکس

نسخه openSUSE که پیش از این با نام های SUSE Linux و.. شناخته می شد، دیگر گزینه شما می باشد که از امنیت بالایی برخوردار است. این نسخه در درجه اول devs و sysadmins را هدف قرار گرفته است. این سیستم عامل به دو توزیع اصلی openSUSE Leap و openSUSE Tumbleweed تقسیم می شود.

Leap از SUSE Linux Enterprise استفاده می کند که باعث پایداری آن می شود. نسخه جدید تقریبا یک بار در سال منتشر شده و به مدت سه سال پشتیبانی می شود. Tumbleweed هم بر اساس کد بیس openSUSE است و شامل جدیدترین برنامه های پایدار بوده که برای استفاده روزانه مناسب می باشد.

همینطور مطالعه مطلب آموزش ایجاد فلش و کارت SD بوتیبل ویندوز ، لینوکس و مک هم برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

بهترین توزیع های لینوکس، نسخه CentOS

بهترین توزیع های لینوکس، نسخه CentOS

به طور کلی CentOS را می توان نسخه جدیدی از ورژن Red Hat Linux Enterprise معرفی کرد. این نسخه ایده آل برای سرور می باشد و برای استفاده روزانه به صورت دسکتاپ چندان عالی به نظر نمی رسد. تمرکز این نسخه بر ثبات بوده تا به روزرسانی های مداوم و مانند Red Hat به روزرسانی های امنیتی تا زمان ۱۰ سال از انتشار اولیه هر نسخه انتشار می یابد.

از آنجایی که CentOS به گونه ای فوق العاده قابل اطمینان طراحی شده است، یک انتخاب عالی برای سرور می باشد. بسته هایی که برای نسخه تجاری Red Hat Linux تهیه شده اند، کاملا با این نسخه هم سازگار بوده و می توان به صورت رایگان از آن ها استفاده کرد.

دانلود بهترین نسخه لینوکس، Arch Linux

دانلود بهترین نسخه لینوکس، Arch Linux

کاربران پیشرفته تر می توانند از Arch Linux استفاده کنند که پتانسیل عظیمی برای شخصی سازی دارد. Arch Linux یکی از محبوب ترین گزینه هایی  است که به شما امکان می دهد از ترمینال برای بارگیری و نصب بسته های سفارشی استفاده کنید. محیط این نسخه طوری است که کاربران با تجربه نسبت به مبتدیان از آن استقبال بیشتری می کنند.

نسخه Tails، بهترین نسخه لینوکس برای برنامه نویسی

نسخه Tails، بهترین نسخه لینوکس برای برنامه نویسی

اگر هدف شما از انواع لینوکس تاکید بر امنیت و حریم خصوصی است، Tails را می توانید انتخاب کنید. هدف Tails آن است که مکان و هویت شما را مخفی نگه دارد و در عین حال رابط کاربر پسند هم داشته باشد. گفته می شود که Edward Snowden نیز از آن استفاده کرده است. این سیستم عامل تمام ترافیک اینترنت خود را از طریق شبکه Tor ناشناس انجام می دهد که به منظور جلوگیری از رهگیری و تجزیه و تحلیل داده ها طراحی شده است.

در زیر کلیه اقدامات امنیتی، این نسخه مبتنی بر Debian Linux بوده و از دسکتاپ Gnome استفاده می کند. بنابراین با وجود امنیت و حفظ حریم شخصی عالی، رابط کاربری همچنان مناسب است.

در پایان اگر قصد نصب کالی لینوکس روی گوشی اندرویدی خود هم داشتید، مطالعه مطلب آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین نسخه لینوکس برای کاربران خانگی، حرفه ای و.. را به شما معرفی کردیم. انتخاب شما کدام مورد بود؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه زیباترین توزیع لینوکس را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم باز کردن پورت در لینوکس (اکثر توزیع ها)
راهنما قدم به قدم باز کردن پورت در لینوکس (اکثر توزیع ها)
آموزش و راهنما کار با Iptables فایروال لینکوس
آموزش و راهنما کار با Iptables فایروال لینکوس
آموزش ریکاوری فایل های حذف شده در لینوکس
آموزش ریکاوری فایل های حذف شده در لینوکس
آموزش 4 روش رفع ارور Permission Denied در لینوکس
آموزش ۴ روش رفع ارور Permission Denied در لینوکس

نظرات

×