حل مشکل باز نشدن مرورگر در اندروید

آموزش ۱۱ روش حل مشکل باز نشدن مرورگر در اندروید

مرورگر ها ? جزو برنامه هایی هستند که ممکن است به صورت روزانه از آنها استفاده کنیم. اما گاهی به دلایلی ممکن است مرورگر در اندروید دچار مشکل شده و حتی باز نشود. امروز در انزل وب راه های حل مشکل باز نشدن مرورگر در اندروید را بررسی خواهیم کرد.

رفع مشکل کار نکردن مرورگر پیشفرض اندروید

How to Fix Browser App Problems in Android

مرورگر های مختلفی برای اندروید وجود دارد و معمولا یک مرورگر پیش فرض نیز در گوشی ها نصب شده است. اما اگر مرورگر شما هم دچار مشکل شده است، می توانید آن را تعمیر کنید. معمولا هنگامی که مرورگر دچار مشکل شود، احتمالا با خطا های err_connection_reset_chrome، This webpage is not available، err_connection_closed، err_connection_failed، unfortunate browser has stopped working و.. مواجه شوید. برخی از مرورگر ها نیز ممکن است به طور کلی باز نشوند. روش های زیر برای اکثر نسخه های مرورگر های اندروید مانند مرورگر پیش فرض، کروم، فایرفاکس، اوپرا و.. قابل استفاده می باشند.

رفع مشکل باز نشدن مرورگر در اندروید با بستن برنامه و تب مرورگر

مرورگر ها برای اجرا به حافظه رم کافی نیاز دارند. اگر شما چندین برنامه را به طور همزمان باز کرده اید، باید آن ها را ببندید. همچنین اگر چندین تب در مرورگر باز هستند، باید تب های اضافی را ببندید. با افزایش فضای خالی رم، مرورگر باید به درستی باز و اجرا شود.

همچنین اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۹ روش حل مشکل آپدیت ، نصب و باز نشدن گوگل کروم اندروید را هم مطالعه نمایید.

بستن کامل مرورگر

به شکل معمول از مرورگر خود خارج شده و آن را ببندید. برای این کار روی دکمه مربع گوشی تپ کرده و کروم را کامل ببندید. سپس مجدد آن را باز کنید و مشکل را تست کنید.

ریستارت گوشی برای حل مشکل کار نکردن مرورگر در اندروید

مشکل برخی از کاربران با ریستارت گوشی رفع شده است. بنابراین بهتر است یکبار گوشی را ریستارت کرده و به مدت ۶۰ ثانیه صبر کنید. سپس گوشی را مجدد روشن کنید.

ریستارت گوشی برای حل مشکل کار نکردن مرورگر در اندروید

حذف و نصب مرورگر

سعی کنید از یک مرورگر دیگر استفاده کنید. اگر صفحه مورد نظر شما در مرورگر دیگر باز شد، در صورت امکان اقدام به حذف مرورگر کرده و آن را مجدد نصب کنید. مشکلات موجود در مرورگر با این کار رفع خواهند شد.

ریستارت مودم

سایت مورد نظر را در مرورگر دیگر باز کنید. اگر سایت مورد نظر در هیچ مرورگری باز نشد، ممکن است سایت دچار مشکل شده باشد و یا مشکلی در شبکه شما به وجود آمده باشد. برای امتحان می توانید مودم را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

رفع مشکل باز نکردن مرورگر در اندروید با حذف کش و دیتا مرورگر

وجود داده های معیوب در قسمت حافظه کش و دیتا مرورگر ها عامل دیگر بروز این مشکل می باشد. با کمک مطلب آموزش حذف حافظه کش برنامه های اندروید، اقدام به حذف این قسمت از حافظه برای مرورگر مشکل دار گوشی خود کنید.

حذف تاریخچه برای رفع مشکل مرورگر گوشی اندروید

در استفاده طولانی مدت از مرورگر ها اطلاعات زیادی در حافظه آن ها ذخیره می شود. انباشت این اطلاعات باعث کند شدن و بروز برخی از مشکلات در مرورگر می شود. بنابراین در صورت امکان وارد مرورگر و بخش تنظیمات شده و اقدام به حذف کامل History کنید.

حذف تاریخچه برای رفع مشکل مرورگر گوشی اندروید

همچنین برای فعالسازی جاوا اسکریپت، مطالعه مطلب آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. کامپیوتر ، گوشی اندروید و آیفون نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

آپدیت کردن برنامه

در برخی از موارد، مشکل در خود برنامه نهفته شده است. در این موارد توسعه دهندگان در آپدیت های جدید مشکل را رفع می کنند. بنابراین باید مرورگر خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

مجوز های مرورگر

وارد تنظیمات شده و به قسمت Application Setting بروید. سپس مرورگر خود را پیدا کرده و آن را باز کنید. روی App permissions تاچ کنید. سپس مجوز Storage را Enable یا فعال کنید.

نصب مرورگر دیگر

اگر پاسخی با روش های ذکر شده نگرفتید و نیاز به استفاده از مرورگر داشتید، به عنوان یک راه حل موقت یا دائمی می توانید یک مرورگر دیگر را در گوشی خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. مرورگر هایی مانند Googe Chrome, Mozilla Firefox, Opera و.. در این زمینه سرآمد هستند.

ریست فکتوری

بازگشت به داده های کارخانه شاید به عنوان آخرین راه حل شما باشد اما دقت کنید این موجب از دست رفتن کل داده های شما می شود. اگر با هیچ روشی این مشکل رفع نشد، ریست فکتوری کردن گوشی را نیز می توانید امتحان کنید.

در پایان اگر قصد استفاده از مرورگر های دیگری را داشتید، مطالعه مطلب معرفی ۱۰ تا از سریعترین و بهترین مرورگر اینترنت اندروید در دنیا را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع ارور Fix Unfortunately Browser Has Stopped Working را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه رفع مشکل باز شدن مرورگر پیشفرض اندروید را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

معرفی ۱۰ تا از سریعترین و بهترین مرورگر اینترنت اندروید در دنیا
آموزش کامل پاک کردن تاریخچه یا History مرورگر گوگل کروم ، فایرفاکس و.. اندروید
آموزش کامل پاک کردن تاریخچه یا History مرورگر گوگل کروم ، فایرفاکس و.. اندروید

نظرات

×