چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟

چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟

در آیفون و اندروید امکان GPS و ردیابی موقعیت مکانی به صورت پیشفرض برای بهره وری بهتر برنامه و بازی ها در نظر گرفته شده است که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. اما در برخی از شرایط ما به دلیل حفظ حریم شخصی ، شوخی کردن و.. نیاز داریم تا موقعیت مکانی خود را به صورت مجازی و بدون تغییر موقعیت در دنیای واقعی تغییر دهیم و این کار تنها با ایجاد یک GPS جعلی امکان پذیر است. در ادامه یک روش آسان انجام اینکار را در گوشی و کامپیوتر بررسی میکنیم.

آموزش عوض کردن موقعیت GPS در آیفون و اندروید

How to Fake GPS Location on Android and iOS Easily?

تغییر موقعیت مکانی همیشه برای ما امکان پذیر نیست و برخی از اوقات ما نیاز داریم تا یک موقعیت مکانی بر اساس محل جغرافیایی دلخواه ایجاد کنیم تا در بازی هایی نظیر Pokémon GO  یا سایر اپ های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، فیسبوک ، واتساپ و.. از آن استفاده نماییم. برای ساخت لوکیشن جعلی در گوشی (fake location on Android or iPhone) باید از برنامه های واسط استفاده کرد که در ادامه یک مورد مناسب از این نرم افزارها را بررسی میکنیم.

آموزش تغییر لوکیشین در گوشی اندروید و آیفون

برنامه iMyFone AnyTo این امکان را به کاربران ویندوز ، مک ، اندروید و آیفون میدهد تا بتوانند برای شوخی یا مقاصد دیگر موقعیت مکانی خود را تغییر و GPS جعلی ایجاد کنند. این برنامه دارای یک نسخه رایگان و یک نسخه حرفه ای با قیمت اشتراک $۹.۹۵ و اشتراک دائمی $۵۹.۹۵ میباشد.

آموزش تغییر لوکیشین در گوشی اندروید و آیفون

به طور خلاصه از ویژگی های کلیدی این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر مکان GPS به هرجای دنیا
  • برنامه ریزی یک مسیر بر روی نقشه برای حرکت همراه با سرعت سفارشی
  • کار با برنامه های مبتنی بر مکان مانند بازی های AR ، شبکه های اجتماعی و غیره
  • در گوشی های اندروید نیازی به روت کردن و در گوشی آیفون و سیستم عامل iOS نیازی به Jailbreak دستگاه نیست.
  • استفاده آسان و بدون دردسر

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم استفاده از این برنامه شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما با توجه به اینکه این روزها اکثر سرویس ها و بازی ها نیاز به دستری موقعیت مکانی شما دارند تغییر این موقعیت مکانی میتواند در برخی موارد امکانات بیشتر ، درصد پیشرفت بیشتر در بازی و.. را در اختیار شما قرار دهد. به طور مثال توسط این برنامه در بازی Pokemon go spoofing با ایجاد موقعیت مکانی جعلی میتوانند با دوستان خود شوخی و موقعیت های جدید را تجربه کنید.

یک مثال در ایجاد موقعیت مکانی فیک

در این مثال ما از سیستم عامل ویندوز و گوشی اندروید استفاده میکنیم و میخواهیم موقعیت مکانی خود را بر روی نقشه جهت اشتراک گذاری با دیگران تغییر دهیم، مکانیزم این برنامه به این صورت میباشد که جهت اعمال تنظیمات حتما باید گوشی خود را حالت توسعه دهنده قرار دهید و سپس از طریق نرم افرار کامپیوتر AnyTo اقدام به شروع تغییرات بر روی نقشه کنید.

برای شروع ابتدا باید گوشی خود را از اطریق کابل USB به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کنید. حال نرم افزار AnyTo ویندوز یا مک را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید. نصب نرم افزار شامل یک فایل راه انداز میباشد که نیاز به اتصال اینترنت دارد.

پس از نصب نرم افزار با توجه به مدل گوشی خود یک فایل راهنما جهت فعال سازی USB Debugging در گوشی اندروید یا آیفون نمایش داده میشود که طربق راهنما مراحل را طی کنید تا حالت Debugging فعال و در قسمت mock Location App به نرم افزار AnyTo اجازه دسترسی دهید.

تنظیمات گوشی

حال پس از راه اندازی نرم افزار در کامپیوتر و لود شدن نقشه موقعیت فعلی شما به صورت نقظه آبی نمایش داده میشود.

ایجاد موقعیت مکانی فیک

در حالت پیشفرض برای تعیین موقعیت دیگر بر روی نقشه بر روی مکان دیگر کلیک کنید تا موقعیتی که میخواهید بر روی گوشی شما نمایش داده شود با مارکر نارجی نمایش داده شود. مختصات و سایر مشخصات مانند فاصله دو نقطه مکانی ، مدت زمان و… در کادر سمت راست قایل مشاهده میباشد. برای اعمال تغییرات فقط کافیست بر روی دکمه Move کلیک کنید.

ایجاد موقعیت مکانی فیک

در قسمت بالا نرم افزار میتوانید حالت های دیگر نیز مثل حالت نقطه به نقطه و یا چند نقطه را با کلیک بر روی آیکن آنها مشخص کنید.

حالت Multi-Spot Mode

در حالت چند نقطه شما میتوانید یک مسیر دلخواه بر روی نقشه تعیین کنید و سپس سرعت خود و نوع وسیله ای که با آنه در حال حرکت هستید مثل موتور سیکلت و.. را تعیین کنید تا همه چیز طبیعی به نظر برسد. پس از تعیین موارد گفته شده فقط کافیست بر روی دکمه Move کلیک کنید تا حرکت نقطه بر روی نقشه انجام گیرد.

حالت چند نقطه ای

حال  به طور مثال اگر در برنامه های مثل واتساپ ، تلگرام و.. لایو لوکیشن برای شخصی ارسال کنید موقعیت مکانی بر اساس آنچه که در نرم افرار تعیین کرده اید نمایش داده میشود. تنها مورد منفی در این بخش میتوان به تعیین حداکثر سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت برای وسیله نقلیه اشاره کرد که برای رانندگی در شهر که اغلب افراد حدود ۱۲۰ کلیومتر سرعت دارند این مورد میتواند حرکت شما را غیرطبیعی جلوه دهد.

حالت Two-Spot

در حالت دو نقطه ای یا Two-Spot شما میتوانید یک نقطه شروع و یک نقطه پایان برای حرکت تعیین کنید، این قابلیت شبیه حالت چند نقطه ای است اما قابلیت های کمتری دارد.

حالت Two-Spot

پس از تعیین نقاط فقط کافیست بر روی دکمه Move کلیک کنید تا حرکت شما آغاز شود.

حالت Multi-Spot Mode

پشنهاد ما این است که از قابلیت Two-Spot برای مسیرهای شهری و مشخص استفاده کنید و جهت تعیین مسیر در جاده های ناهموار ، طبیعت و.. حالت نقطه به نقطه یا Multi-Spot Mode بسیار مناسب و طبیعتی تر خواهد بود.

جمع بندی

iMyFone AnyTo در سیستم عامل مک و آیفون نیز کارایی مشابه ای دارد و میتواند برای حفظ حریم شخصی شما تا یک شوخی ساده به کمکتان آید. در صورتی که از این برنامه استفاده نمودید حتما نقاط ضعف و قوت آن در بخش دیدگاه های این پست با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش پيدا كردن مختصات جغرافيايی در اندروید
آموزش ۸ روش پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید
آموزش 14 روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون
آموزش ۱۴ روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون
آموزش 11 روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze اندروید و آیفون
معرفی ۸ تا از بهترین برنامه ردیابی گوشی گم و دزدیده شده اندروید

نظرات