آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

کلید ترکیبی Alt+F4 ⌨️ از پرکاربردترین و مهم‌ترین کلیدهای میانبر ویندوز است. کلیدهای ترکیبی برای راحت‌تر کردن کار بستن برنامه ، بازی و خروج از فرایند سیستم طرحی شده‌اند. ممکن است در برخی موارد این کلیدها کار نکنند. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می‌پردازیم.

رفع مشکل غیر فعال شدن کلیدهای میانبر Alt+F4 در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

?How to Fix Alt F4 Not Working in Windows 10

با کلیدهای میانبر Alt+F4 می‌توان کارهای زیادی را با سرعت بیشتری در ویندوز انجام داد. گاهی به دلیل مشکلاتی این کلید ترکیبی کار نمی‌کند. در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

از کار افتادن Alt+F4 کیبورد لپ تاپ در ویندوز ۱۰ به خاطر Fn

پیش از هر کاری کامپیوتر خود را ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با همین کار ساده حل می‌شود. همچنین می‌توانید سیستم را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.

علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم کیبورد خود را به سیستم دیگری وصل کنید و امتحان کنید. اگر کیبورد مشکلی نداشت و در سیستم دیگر کار می‌کرد، مشکل از سیستم است. همچنین می‌توانید کیبورد دیگری را به سیستم خود وصل کنید و به این طریق هم این مشکل را تست کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه دارد، کلید Fn را به همراه Alt + F4  فشار دهید. گاهی این کار موجب فعال شدن کلیدهای ترکیبی می‌شود. در غیر این صورت موجب خاموش شدن دستگاه می‌شود.

می‌توانید از ترکیب ALT + Fn + F4 هم استفاده کنید.

مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4به دلیل آپدیت نبودن درایور کیبورد

علت کار نکردن دکمه Alt می‌تواند آپدیت نبودن درایور کیبورد باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل DriverFix را دانلود کنید. وارد برنامه شوید و اجازه دهید برنامه سیستم شما را اسکن کند. سپس تمامی درایورهایی را که نیاز به آپدیت شدن دارند، به شما نشان می‌دهد. صبر کنید تا برنامه درایورها را آپدیت کند. سپس سیستم را ری استارت کنید و مشکل را چک کنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

اگر می‌خواهید به صورت دستی این کار را انجام دهید تا مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز برطرف شود، کلید Win+X را بگیرید و وارد Device Manager شوید.

روی Keyboards دو بار کلیک کنید. روی درایور کیبورد موردنظر راست کلیک کنید و Update driver را انتخاب کنید. سپس روی Search automatically for updated driver software بزنید. ویندوز به دنبال آخرین نسخه درایور خواهد گشت و آن را نصب خواهد کرد. پس از آن، سیستم را ری استارت کنید.

اگر کلید ترکیبی Alt + Shift کار نمی‌کند، مطلب آموزش حل مشکل کار نکردن دکمه Alt Shift را مطالعه کنید.

از کار افتادن کلید Alt+F4 در ویندوز ۱۰ به علت Sticky Keys

برای حل مشکل Alt+F4 کلیدهای Windows key + I را فشار دهید تا بتوانید Sticky keys را غیرفعال کنید. سپس از پنجره باز شده به Ease of Access بروید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

از منوی سمت چپ وارد سربرگ Keyboard شوید. Use Sticky Keys را روشن کنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

پنجره Settings را ببندید و این کلید ترکیبی را دوباره امتحان کنید.

رفع کار نکردن کلید های ترکیبی Alt+F4 با اجرای عیب‌یاب

برای حل کار نکردن دکمه های F کیبورد در ویندوز ۱۰ به منوی start بروید و Settings را انتخاب کنید. به Update & Security بروید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

از سمت چپ Troubleshoot را انتخاب کنید. روی Additional troubleshooters بزنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

به بخش Keyboard بروید و روی Run the troubleshooter بزنید. اسکن شروع می‌شود و در صورت وجود مشکل، راه‌ حل‌هایی ارائه می‌شود. پیشنهادات را بخوانید و اجازه دهید عیب‌یاب آنان را حل کند. در صورتی که امکان برطرف شدن با این روش وجود داشته باشد، مشکلات حل می‌شوند. در غیر این صورت راه‌های دیگری ارائه می‌شود. پس از این کار سیستم را ری استارت کنید و کلیدها را بررسی کنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

رفع مشکل کار نکردن Alt+F4 از طریق BIOS

برای رفع مشکل کار نکردن Alt+F4از طریق BIOS کامپیوتر را به طور کلی خاموش کنید. حال دکمه پاور را بزنید تا سیستم روشن شود. در این حین دکمه F1 یا F12 را فشار دهید. این کار را پشت سر هم انجام دهید تا BIOS نمایان شود. حال وارد سربرگ Configuration شوید. برای این کار از دکمه‌های کیبورد استفاده کنید. حال با استفاده از کلید جهت پایین Hotkey Mode را انتخاب کنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

اکنون با دکمه چپ یا راست Disabled را انتخاب کنید. حال تغییرات را ذخیره کنید و از BIOS خارج شوید. سپس دوباره مشکل را بررسی کنید.

رفع کار نکردن دکمه های F کیبورد در ویندوز ۱۰ با Registry

برای حل مشکل کار نکردن کلید های ترکیبی Alt+F4 دکمه‌های Windows key + R را فشار دهید. در پنجره Run واژه regedit را وارد کنید و OK را بزنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

در Registry Editor به HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer بروید. در پوشه Explore باید ر وجود داشته باشد. اگر چنین چیزی را پیدا کردید روی آن دو بار بزنید تا باز شود. سپس Decimal value  را به ۰ تغییر دهید. اگر چنین چیزی نبود، روی پوشه Explorer راست کلیک کنید. سپس روی New بزنید و DWORD (32-bit) value را انتخاب کنید. نام آن را به NoWinKeys تغییر دهید. سپس روی ورودی جدید دو بار کلیک کنید و Decimal value را به ۰ تغییر دهید. از Registry Editor خارج شوید و مشکل را چک کنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

در صورتی که دیگر دکمه‌های صفحه کلید شما کار نمی‌کنند، می‌توانید برای حل این مشکل مطلب روش‌های رفع مشکل کار نکردن بعضی از دکمه‌های کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به روش‌های حل مشکل کار نکردن کلیدهای ترکیبی Alt+F4 را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل کار نکردن دکمه های عدد کیبورد ویندوز 11 ، 10 ، 7 و..
آموزش ۹ روش حل مشکل کار نکردن دکمه های عدد کیبورد ویندوز ۱۱ ، ۱۰ ، ۷ و..
آموزش حل مشکل کار نکردن دکمه Space
آموزش حل مشکل کار نکردن دکمه Space کیبورد
آموزش ۸ روش تغییر دکمه های پایین صفحه گوشی اندروید
آموزش ۸ روش تغییر دکمه های پایین صفحه گوشی اندروید
آموزش 12 روش حل مشکل جابجایی حروف کیبورد در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۱۲ روش حل مشکل جابجایی حروف کیبورد در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات