راهنما: چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟ چند گام ساده را رعایت کنید!

راهنما: چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟ چند گام ساده را رعایت کنید!

نمایش داده شدن یک صفحه در بخش Explore 🔎 اینستاگرام می‌تواند بر بالا رفتن فالوور ها، لایک‌ ها و… در مجموع در نرخ تعامل تاثیر بسیار زیادی بگذارد. برای این که صفحه شما در این بخش از Instagram نمایش داده شود، باید نکاتی را رعایت کنید. در این مطلب از انزل وب به موضوع راهنما: چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟ چند گام ساده را رعایت کنید! میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

نحوه رفتن و ورود پست و استوری به اکسپلور اینستاگرام

?How to Get on the Instagram Explore Page

در بخش Explore اینستاگرام بیشتر صفحاتی نمایش داده می‌شود که یک اکانت به آن‌ها علاقه دارد. در واقع، الگوریتم اینستاگرام به گونه‌ای است که صفحاتی را نشان می‌دهد که یک پیج یا شخص آنان را دنبال کرده، لایک کرده یا مشاهده کرده است. شما هم می‌توانید صفحه خود را با رعایت نکات مهم در این بخش نمایش دهید. در این مطلب از انزل وب نحوه قرار گرفتن پست در سرچ اینستاگرام را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

Explorer در اینستاگرام چیست؟

Explorer در اینستاگرام شامل مجموعه‌ای از تصاویر، ویدئوها، ریلزها و استوری‌های عمومی می‌شود که برای هر کاربر متفاوت است و به وی کمک می‌کند تا بتواند پست‌ها، اکانت‌ها، هشتگ‌ها یا محصولاتی را که ممکن است دوست داشته باشد، پیدا کند. الگوریتم اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند به صورت مداوم پیشنهاداتی را که به یک کاربر می‌دهد، بهتر و بهتر کند.

برای ورود به بخش سرچ اینستاگرام کافی است روی علامت ذره‌بین در پایین صفحه بزنید. به سادگی می‌توانید در بالای صفحه اکانت‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها را هم جستجو کنید. در بخش پایین‌تر، دسته‌بندی‌های مختلفی مثل موسیقی، ورزش، سفر، غذا و… وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها بزنید. وقتی چیزی را جستجو می‌کنید، این دسته‌بندی‌ها با توجه به آن تنظیم می‌شوند.

وقتی روی تصویری در این بخش بزنید، می‌توانید سایر محتواهای مرتبط با آن را هم مشاهده کنید. کافی است مانند مشاهده بخش Feed اینستاگرام، این بخش را هم با اسکرول کردن و بالا زدن مشاهده کنید. هر کدام از این پست‌ها تمرکز بیشتری بر موضوع اصلی خواهند داشت و جزییات بهتری را بازتاب می‌دهند. گویی زنجیره عظیمی از پست‌های مشابه با آنچه را که روی آن زده بودید، در اختیار دارید.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

همه صفحات اکسپلور متفاوت هستند و نمی‌توان دو صفحه مشابه پیدا کرد. تمامی محتواهای این بخش شخصی‌سازی شده است و با توجه به انتخاب کاربر خواهد بود. نوع شخصی‌سازی آن نیز با توجه به سیستم رتبه‌بندی فید اکسپلور یک اکانت مشخص می‌شود. برای این دسته‌بندی‌ها از منابع مختلفی استفاده می‌شود. الگوریتم اینستاگرام محتوایی را در این بخش نمایش می‌دهد که بر اساس فعالیت کاربر در فید اصلی (پست‌هایی که کاربر صفحات آنان را دنبال کرده است) تعیین می‌شوند. در واقع، محتوای این بخش تحت تاثیر عوامل زیر است:

  • اکانت‌های دنبال شده
  • لایک‌های پیج‌های دنبال شده
  • پست‌هایی که یک اکانت را درگیر تعامل کرده است
  • پست‌هایی با تعامل یا انگیجمنت بالا

نکته: همیشه این را در نظر داشته باشید که الگوریتم بخش های مختلف اینستاگرام مدام در حال تغییر است و ثابت نخواهد ماند. پس همیشه به روز باشید.

آیا داشتن اکانت بیزنس بر تنظیمات اکسپلور اینستاگرام تاثیر می‌گذارد؟

در حال حاضر رتبه‌بندی اینستاگرام به نفع اکانت‌هایی است که مردم بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، خواه حساب تجاری باشد یا شخصی و کریتور. در نتیجه، هر اکانتی می‌تواند با رعایت نکاتی در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرید.

اگر می خواهید بازدید پیج شما بالا برود، مطلب آموزش روش‌های جدید افزایش بازدید استوری اینستاگرام را مطالعه کنید.

مزایای ورود پست به اکسپلور اینستاگرام چیست؟

ورود پست به اکسپلور اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید. در نتیجه، می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد:

  • افزایش تعامل در محتوایی که در فید اکسپلور قرار گرفت. زیرا قرار گرفتن در این بخش به معنای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان بیشتری است.
  • افزایش فالوور
  • افزایش تعامل کلی به دلیل حضور فالوورهای جدید
  • افزایش فروش

برای این که بتوانید در بخش اکسپلور قرار بگیرید، باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

آموزش گذاشتن پست تو اکسپلور اینستاگرام: شناسایی هدف

یکی از کلیدهای یادگیری نحوه نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام این است که بدانید مخاطب شما کیست. در اصل مخاطبان شما از قبل صفحه را دنبال کرده‌اند! حال باید از طریق همین افراد متوجه شوید که اطلاعات جمعیتی صفحه شما به چه گونه است. چه کسانی مخاطبان اصلی شما هستند و شما را دنبال کرده‌اند؟ این کاربران بیشتر با کدام نوع محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و در ان تعامل دارند؟

به فید اکسپلور اینستاگرام خود توجه کنید. در پست‌ها، دسته‌بندی‌ها و… بگردید و آنان را بررسی کنید. تاکتیک‌های مختلف را مشاهده کنید. چه تاکتیک‌هایی به درد شما می‌خورد؟ کدام نوع پست‌ها بیشتر مخاطبان را به خود جذب می‌کند؟ آیا نکته بصری وجود دارد که در عملکرد پست تاثیر گذاشته باشد؟ چه نوع کپشنی بیشتر پاسخ را دریافت کرده است؟

آموزش بردن پست به اکسپلور اینستاگرام: به اشتراک گذاری محتوای جذاب

نکته اصلی که در نحوه دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام تاثیر دارد، آن محتوایی است که به اشتراک می‌گذارید. ویدئوها به صورت خودکار در بخش Explore پخش می‌شوند و تاثیر بالایی در میزان تعامل پیج دارند. اما نباید از تصاویر جذابی که دارای تگ محصولات هستند غافل شد. در مجموع، جاذبه بصری عکس‌ها مهم است. البته نباید کپشن‌های قوی را دست کم بگیرید. بهترین شیوه‌ها را برای هر قابل شناسایی و دنبال کنید. تصاویر با کیفیت بالا منتشر کنید. برای پست‌ها جایزه بگذارید. داستان‌سرایی جذاب را فراموش نکنید. نرخ بالای تعامل صرفا به لایک و کامنت بستگی ندارد و تحت تاثیر به اشتراک گذاری از جانب بینندگان و ذخیره کردن هم است.

نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام: امتحان کردن قالب‌های جدید و تمامی فرمت‌ها

نحوه دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

قالب‌های مختلفی برای به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام وجود دارد. همه آنان را استفاده کنید. از قالب‌های جدیدی مثل ریلز بیشتر استفاده کنید. کاملا مشخص است که اینستاگرام روی این بخش سرمایه‌گذاری کرده است که در قسمت‌های مختلف برای آن سربرگی قرار داده است. الگوریتم ورود به اکسپلور اینستاگرام به گونه‌ای است که در این سربرگ قرار بگیرید، در بخش Explore هم قرار خواهید گرفت. البته حواستان باشد که واترمارک تیک تاک نداشته باشد زیرا اینستگرام این موارد را زیادی در دید قرار نمی‌دهد. همیشه اخبار و آپدیت‌های اینستاگرام را دنبال کنید تا متوجه شوید که چه چیزهای جدیدی آمده است و چه چیزهایی تغییر کرده‌اند.

استوری را فراموش نکنید. با استفاده از استوری مناسب هم می توانید در بخش Explore قرار بگیرید.

الگوریتم ورود به اکسپلور اینستاگرام

انواع مختلف پست را استفاده کنید. ویدئوهای خود را در قالب های مختلفی ویرایش کنید. تصاویر را در فرمت های متفاوت بسازید. از جذابیت های بصری مختلف مانند پس زمینه رنگی، متحرک، رنگ‌های مختلف و… استفاده کنید. از گیف و بومرنگ استفاده کنید. در مجموع پست های شما یکنواخت نباشد.

آموزش رفتن به اکسپلور در اینستاگرام: ساخت جامعه‌ای فعال

یکی از اهداف قرار گرفتن پست در سرچ اینستاگرام این است که افراد یک جامعه را به هم متصل کنید. ایجاد یک اجتماع، کلید موفقیت اینستاگرام است. در واقع، باید هدف اصلی تمام برنامه‌های مارکتینگ شما باشد. هر چه اجتماع برند شما در اینستاگرام فعال‌تر باشد، احتمال این که بیشتر در بخش Explore قرار بگیرید، وجود دارد. به مخاطبین خود فرصت کافی برای تعامل با اکانتتان را بدهید. با آن‌ها گفتگو کنید. دایرکت‌ها را پاسخ دهید و در صفحه فعال باشید. کانال‌های دیگر صفحه خود را فراموش نکنید. مخاطبان خود را به روشن کردن بخش اعلان پست‌ها تشویق کنید تا بتوانند زودتر با شما ارتباط برقرار کنند.

آموزش بردن پست به اکسپلور اینستاگرام: پست کردن در زمان آنلاین بودن مخاطبان

نکته مهم دیگر در الگوریتم اکسپلور اینستاگرام این است که بدانید مخاطبان شما چه زمانی آنلاین هستند و بیشتری فعالیت را دارند. سعی کنید همیشه به موقع باشید و در اولویت قرار بگیرید. اگر پست شما در رابطه با موضوعی جدید باشد، بهتر به دنبال‌کنندگان آن موضوع نمایش داده می‌شود. بهترین زمان پست کردن را پیدا کنید. شما باید زمانی آنلاین باشید که مخاطبان شما آنلاین هستند.

آموزش گذاشتن پست تو اکسپلور اینستاگرام: استفاده از تگ‌های مرتبط

ورود پست به اکسپلور اینستاگرام

برای قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام به تگ‌ها توجه کنید. تگ کردن اکانت‌ها، هشتگ‌ها و تگ‌های جغرافیایی می‌توانند راه دیگری برای افزایش دیده شدن باشند. کاربران از صفحه جستجو برای یافتن تگ‌ها و مکان‌ها هم استفاده می‌کنند. تگ‌های مرتبط با پست خود را استفاده کنید. حساب‌های مرتبط را تگ کنید و از قرار دادن تگ‌های بیهوده و نامرتبط خودداری کنید. برندهای مرتبط را تگ کنید. بلاگرهای مشابه را تگ کنید و… .

هشتگ‌های پربازدید انگلیسی این بخش را می‌توانید مشاهده کنید:

#explorepage #instagram #omgpage #tiktok #explore #viral #likeforlikes #memes #comedy #beautiful #model #trending #life #love #like #blackgirlmagic #edits #dubsmash #follow #music #edit #mood #artist #hair #rapper #likeforlike #photooftheday

#fashion #views #meme #bhfyp #art #dankmemes #worldstar #beauty #cute #makeup #followme #repost #likes #instagood #youtube #share #rap #viralvideos #followforfollowback #comment #atlanta #funny #funnymemes #videostar #photography #hiphop #dance

البته بنیاد از تگ‌های زیاد استفاده کنید. صرفا چند تگ را در میان سایر تگ‌های پست خود قرار دهید. این هشتگ‌ها مدام تغییر می‌کنند.

نحوه نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام: تجزیه و تحلیل داده‌ها

الگوریتم ورود به اکسپلور اینستاگرام

برای ورود پست به اکسپلور اینستاگرام باید داده‌های صفحه خود را تجزیه و تحلیل کنید. مخاطبان شما در حال حاضر به چه چیزی بیشتری توجه می‌کنند. ممکن است متوجه شوید که آنان نوع خاصی از پست‌ها را بیشتر مشاهده می‌کنند. اگر مخاطبان شما پست‌ها را لایک کنند و نظر بگذارند، پست شما بهتر در صفحه اکسپلور نمایش داده می‌شود. بهترین پست شما کدام است؟ آیا بهترین پست شما پیشتر در اکسپلور نمایش داده شده است؟ روی دکمه آبی View Insights در زیر پست موردنظر بزنید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا بتوانید آمار را مشاهده کنید.

Explorer در اینستاگرام

نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام: تقلب ممنوع

خرید فالوور شاید برای مدت کوتاهی خوشایند باشد اما معمولا در طولانی‌مدت جواب نمی‌دهد. مدام الگوریتم اینستاگرام تغییر پیدا می‌کند و باهوش‌تر می‌شود. در نتیجه ممکن است فعالیت‌های غیرمعتبر را شناسایی کند و نه تنها در Explorer در اینستاگرام قرار نگیرید، بلکه پیج خود را هم از دست بدهید. جامعه برند شما باید واقعی باشد. خرید لایک، ویو و… را از فکر خود بیرون کنید.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام و ریست کردن این بخش

اگر به آنچه در Explorer در اینستاگرام نمایش داده می‌شود، علاقه ندارید و میخواهید مخاطب هدف خود را در دسته دیگری آنالیز کنید، می‌توانید این یخش را تا حدودی ریست کنید. یک روش این است که صفحه را به سمت پایین بکشید تا پست‌های جدید به شما نمایش داده شود.

اکسپلور اینستاگرام

روش دیگر و بهتر این است که روی پستی که به آن علاقه‌ای ندارید، بزنید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بالای پست بزنید. حال گزینه Not Interested را انتخاب کنید.

اکسپلور اینستاگرام

روش دیگر این است که به پروفایل خود بروید. سپس روی Settings بزنید و Clear Search History را انتخاب کنید. راه دیگر هم این است که به تنظیمات گوشی خود بروید. سپس به بخش Applications بروید. اینستاگرام را پیدا کنید و روی آن بزنید. حال در این بخش روی storage بزنید. روی دکمه‌های Clear Cache و Clear data بزنید. سپس اینستاگرام را باز کنید. نام کاربری و رمز خود را وارد کنید تا دوباره وارد اکانت خود شوید. اکنون باید برخی از بخش‌ها ریست شده باشند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب آموزش رفتن به اکسپلور در اینستاگرام و قرار گرفتن پیج در این بخش را آموزش دادیم. آیا موفق شدید صفحه خود را در این بخش نمایش دهید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات