آموزش تصویری از بین بردن خط و خش روی بدنه لپ تاپ

آموزش تصویری از بین بردن خط و خش روی بدنه لپ تاپ

لپ تاپ ها 💻 کاربردهای زیادی دارند و ما در زندگی روزمره خود زیاد از آن ها برای انجام کار های خود استفاده میکنیم. بعد از مدتی استفاده از لپ تاپ ممکن است متوجه یک سری خط و خش ها روی بدنه لپ تاپ خود شوید. در این موقعیت با توجه به شدت خط و خش ها میتوانید یکسری کارها برای از بین بردن آن ها انجام دهید. در این مطلب از انزل وب به آموزش تصویری از بین بردن خط و خش روی بدنه لپ تاپ میپردازیم.

چگونه خش روی بدنه لپ تاپ را از بین ببریم؟

?How to Remove Deep Scratches from Aluminum Laptop

در مطلب قبل به آموزش کامل تمیز و پاک کردن لپ تاپ پرداختیم. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با بدنه لپ تاپ پیدا کنید ایجاد خط و خش روی بدنه لپ تاپ است. بدنه لپ تاپ معمولا مقاوم هستند اما با این حال گاهی با کشیده شدن چیزی بر روی بدنه لپ تاپ ممکن است باعث ایجاد خش شود. خط و خش در لپ تاپ باعث کار نکردن آن نمیشود اما تاثیر زیادی در زیبایی و ظاهر لپ تاپ شما میتواند بگذارد. هر چقدر هم که از لپ تاپ خود محافظت کنید ممکن است با گذشت زمان دچار این خط و خش ها شود. با این وجود یک سری راهکار وجود دارند که باعث میشوند تا شما خط و خش های لپ تاپ خود را از بین ببرید و دوباره بدنه لپ تاپ خود را سالم کنید. این روش ها با توجه به شدت خراش و جنس بدنه لپ تاپ متفاوت هستند.

برای این که از خرابی لپ تاپ خود جلوگیری کنید میتوانید مطلب عوامل خرابی لپ تاپ و نحوه جلوگیری از خراب شدن لپتاپ را مطالعه کنید.

انواع خراش های بدنه لپ تاپ

خراش ها روی بدنه لپ تاپ ها با توجه به شدت به دو دسته تقسیم میشوند. راه های از بین بردن خط و خش در هر حالت متفاوت است. شما ابتدا باید میزان شدت خط و خش روی لپ تاپ خود را مشخص کنید و بعد از آن به سراغ روش های رفع خط و خش بروید. انواع خط و خش عبارتند از :

  • خط و خش جزئی: خط و خش جزئی به خراش های خیلی ریز لپ تاپ میگویند که عمدتا به راحتی دیده نمیشود. درست است که این خط و خش ها تاثیری در زیبایی لپ تاپ شما نمیگذارند اما اگر کاری برای آنها نکنید بیشتر میشوند و باعث میشود ظاهر لپ تاپ شما زشت و قدیمی شود. پس اگر خط و خش جزئی روی لپ تاپ خود دارید میتوانید تا بدتر نشده از روش های آسانی که در ادامه بررسی میکنیم استفاده کنید. دلیل این مدل خط و خش ها میتواند نگهداری بد از لپ تاپ باشد. به عنوان مثال کشیده شدن شارژر لپ تاپ، کلید و گوشی میتواند باعث بروز این خط و خش ها شود.
  • خط و خش عمیق: خط و خش های عمیق بر خلاف خط و خش های جزئی نشان دهنده این هستند که به بدنه لپ تاپ شما آسیب وارد شده است. دلیل این مدل خط و خش ها ضربه و یا کشیده شدن چیز های تیز تر است. از بین بردن خط و خش های عمیقتر به راحتی خط و خش های جزئی نیست. با این حال باز هم روش هایی وجود دارد که شما میتوانید برای از بین بردن خط و خش ها از آن استفاده کنید.

از بین بردن خش روی بدنه لپ تاپ

از بین بردن خش روی بدنه لپ تاپ آلومینیومی

در بالاتر گفتیم که به غیر از شدت خش، جنس بدنه لپ تاپ نیز برای انتخاب راهکار مهم است. ابتدا به نحوه از بین بردن خط و خش در لپ تاپ آلومینیومی میپردازیم. برای این کار شما از چند چیز میتوانید کمک بگیرید:

  • خمیر دندان
  • جوش شیرین
  • ماژیک خش گیر لپ تاپ
  • پاک کننده خراش
  • پولیش فلز

خش گیری بدنه لپ تاپ با خمیر دندان

راحت ترین و سریعترین روشی که میتوانید برای از بین بردن خط و خش روی بدنه لپ تاپ از آن استفاده کنید خمیر دندان است. خمیر دندان وسیله ای است که در همه خانه ها پیدا میشود و در دسترس است. شما میتوانید از آن برای از بین بردن خراش های سطحی استفاده کنید. برای از بین بردن خراش های جزئی ابتدا کمی خمیر دندان بدون فلوراید را روی یک پارچه نرم بریزید.

از بین بردن جای خط روی لپ تاپ

سپس پارچه را به صورت دورانی روی خط و خش ها بکشید تا زمانی که احساس کنید خط و خش ها محو شدند. در آخر برای از بین بردن باقی مانده خمیر دندان از روی بدنه لپ تاپ یک پارچه تمیز و مرطوب روی آن بکشید. منتظر بمانید تا خشک شود.

نحوه از بین بردن خش آلومینیوم لپ تاپ

رفع خش بدنه لپ تاپ به وسیله جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از وسایل هایی است که در اکثر خانه ها پیدا میشود و دسترسی به آن آسان است. پس میتوانید از جوش شیرین نیز برای از بین بردن خط و خش های کمی عمیقتر استفاده کنید. فقط باید هنگام استفاده مراقب باشید تا به لپ تاپ خود آسیب نزنید. برای این کار ابتدا جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید. نباید به قدری آب اضافه کنید که لپ تاپ شما آسیب ببیند. به عنوان مثال به اندازه نصف جوش شیرین آب قاطی کنید. آب و جوش شیرین را در یک ظرف مخلوط کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد. ماده خمیری را به وسیله پارچه کتان بر روی خراش های لپ تاپ بکشید. بعد از تمام شدن کار خود از یک پارچه مرطوب برای از بین بردن مواد اضافی استفاده کنید.

از بین بردن خط و خش روی بدنه لپ تاپ

جوش شیرین و لیمو خشگیر بدنه لپ تاپ

در روش قبل گفته شد که شما باید جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید. میتواند به جای آب از لیمو استفاده کنید تا خط و خش لپ تاپ شما از بین برود. برای این کار ابتدا یک لیمو را برش دهید. یک برش از لیمو را با جوش شیرین بپوشانید.

ضد خش بدنه لپ تاپ

بعد از اینکه برش لیمو به جوش شیرین آغشته شد روی خط و خش بکشید. همچنین میتوانید در یک ظرف چند قطره آب لیمو و جوش شیرین را قاطی کنید و روی خراش ها بزنید تا از بین بروند.

رفع خط و خش بدنه لپ تاپ

ماژیک خش گیر لپ تاپ برای خط و خش های جزئی

یکی دیگر از وسایلی که میتوانید از آن برای از بین بردن جای خط روی لپ تاپ استفاده کنید ماژیک خش گیر لپ تاپ است. این ماژیک ها برای خط و خش های جزئی کاربرد دارند و میتوانید از آن ها استفاده کنید. در هنگام خرید ماژیک خش گیر لپ تاپ باید دقت داشته باشید که ماژیکی تهیه کنید که عملکرد مناسبی داشته باشد. ماژیک های مختلفی برای خش گیری لپ تاپ ساخته شده اند که شاید همه آن ها کیفیت مناسبی نداشته باشند. مورد بعدی رنگ ماژیک است. اگر رنگ ماژیک متناسب با رنگ لپ تاپ شما نباشد باعث میشود که ظاهر لپ تاپ شما بدتر شود.

استفاده از پاک کننده خراش برای رفع خط و خش بدنه لپ تاپ

این روش کارآمد ترین روش برای از بین بردن خط و خش های روی لپ تاپ است. بعد از اینکه پاک کننده خراش را تهیه کردید روی یک پارچه نرم بمالید و روی لپ تاپ به آرامی بکشید. مقداری فشار وارد کنید. جهت کشیدن پارچه روی لپ تاپ باید به صورت دورانی باشد. دقت کنید که این روش برای خراش های عمیق کاربرد چندانی ندارد و همچنین نمیتوانند در از بین بردن لکه های سیاه روی لپ تاپ شما موثر باشند. به طور کلی پاک کننده خراش به بهتر شدن ظاهر لپ تاپ شما کمک میکند اما ممکن است همه خط و خش ها از بین نرود مخصوصا اگر عمیق باشند.

نحوه از بین بردن خش آلومینیوم لپ تاپ با استفاده از پولیش فلز

اگر خط و خش های لپ تاپ خود را نتوانستید با پاک کننده خش از بین ببرید میتوانید از پولیش فلز استفاده کنید. خمیر براق کننده فلزی یا همان پولیش فلز یک راه حل عالی برای از بین بردن خط و خش لپ تاپ آلومینیومی است. به طور کلی این محصول مانند خمیر است که میتوانید روی خراش ها بمالید تا داخل خراش ها از این ماده خمیری پر شود. بعد از چند دقیقه میتوانید با یک پارچه میکروفیبر تمیز مقدار اضافی آن را بردارید. ممکن است این روش کمی گرانتر از روش قبلی باشد اما شما برای خراش های عمیق تر هم میتوانید از آن استفاده کنید.

چگونه خش روی بدنه لپ تاپ را از بین ببریم؟

ضد خش بدنه لپ تاپ پلاستیکی

لپ تاپ های پلاستیکی نیز مانند لپ تاپ های آلومینیومی ممکن است دچار خط و خش شوند و ظاهر لپ تاپ شما را از بین ببرند.برای از بین بردن خط و خش های لپ تاپ پلاستیکی خود میتوانید از مواد زیر استفاده کنید:

  • خمیر دندان
  • جوش شیرین
  • پولیش پلاستیکی
  • ورق های سنباده

از بین بردن خط و خش روی بدنه لپ تاپ با پولیش پلاستیکی

برای استفاده از پولیش پلاستیکی ابتدا صابون را با آب ولرم مخلوط کنید تا یک ماده خمیری درست شود. بهتر است آب گرم باشد. سپس برای از بین بردن کثیفی های لپ تاپ مخلوط صابون و آب را به وسیله دستمال روی لپ تاپ بکشید تا تمیز شود.

ماژیک خش گیر لپ تاپ

بعد از اینکه لپ تاپ شما کامل تمیز شد با استفاده از یک پارچه میکروفیبر آن را خشک کنید. مقدار کمی پولیش را روی پارچه قرار دهید و به صورت دایره ای روی خراش های لپ تاپ بکشید. در صورت لزوم اگر خراش ها از بین نرفت میتوانید پولیش بیشتری بزنید.

خشگیر بدنه لپ تاپ

بعد از جذب با یک پارچه مرطوب بدنه لپ تاپ خود را تمیز کنید. حالا میبینید که خراش های روی بدنه لپ تاپ شما از بین رفته اند.

رفع خش بدنه لپ تاپ

استفاده از ورق های سنباده برای از بین بردن جای خط روی لپ تاپ

اگر خراش های روی لپ تاپ شما عمیق است و با استفاده از پولیش پلاستیکی یا هر ماده دیگری از بین نمیرود میتوانید از ورق های سنباده استفاده کنید. در هنگام استفاده از ورق های سنباده برای از بین بردن خش مطمئن شوید که ورق های سنباده را  خیس کرده باشید تا از آسیب بیشتر به لپ تاپ جلوگیری کنید. همچنین باید ورق های سنباده را به اندازه خراش تا کنید تا از آسیب به قسمت های سالم لپ تاپ جلوگیری شود. بعد از انجام این کار ها با کمی فشار به صورت دایره ای سنباده را روی خراش ها بکشید. سپس محلی که با سنباده کشیدید را به وسیله یک پارچه خشک تمیز کنید.

اگر هنوز هم میتوانید یکسری خط و خش روی لپ تاپ خود مشاهده کنید مجددا همین کار را با استفاده از سنباده ریز تر انجام دهید. در آخر برای نتیجه بهتر از پولیش برای تمام سطح لپ تاپ خود استفاده کنید تا ظاهر بهتری پیدا کند.

خش گیری بدنه لپ تاپ

همچنین مطلب ۴ روش تعمیر ، جا زدن و تمیز کردن دکمه های کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر میتواند برای شما مفید باشد.

با مراقبت بیشتر، از خراش برداشتن لپ تاپ جلوگیری کنید

تا اینجا یکسری روش ها برای از بین بردن خش روی بدنه لپ تاپ بررسی کردیم اما بهترین کار این است که قبل از خط و خش برداشتن لپ تاپ از آن مراقبت کنیم تا بعدا لازم نباشد که این کار ها را انجام دهیم. به عنوان مثال میتوانید برای حمل لپ تاپ خود از کیف لپ تاپ استفاده کنید تا خراش بر ندارد. یکی دیگر از کارهایی که میتواند با وجود کیف لپ تاپ باعث خراش برداشتن آن شود قرار دادن هر چیزی درون کیف است. از قرار دادن هر چیزی مثل شارژر لپ تاپ، کلید و یا تلفن همراه درون کیف خودداری کنید. برای این میتوانید یک کیف که چند جیب دارد بگیرید. با این کار باقی وسایل را درون جیب های دیگر کیف میگذارید و از کشیده شدن آن ها روی بدنه لپ تاپ و ایجاد خط و خش جلوگیری میکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه از بین بردن خط و خش روی بدنه لپ تاپ پلاستیکی و آلومینیومی گفته شد. آیا شما توانستید از روش های بالا برای از بین بردن جای خط روی لپ تاپ استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه خش گیری بدنه لپ تاپ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کامل تمیز و پاک كردن لپ تاپ
آموزش کامل تمیز و پاک کردن لپ تاپ : از رفع لکه مانیتور تا خش گیری بدنه!

نظرات

  • علیرضا کریمی says:

    سلام ببخشید، لکه آب .. روی مانیتور لپ تاپ پرتاب شده و خشک شده و پاکش نکردن. چطور میشه ردش رو پاک کرد؟
    با تشکر از سایت خوبتون

  • نسترن نجاران says:

    سلام وقت شما بخیر

    لپ تاپ من رویه پلاستکی سفتی داره . برند ایسوس که تازه هم خریدم. چند روزه دارم می بینم یکسری لکه روش ایجاد شده بصورت اتفاقی و اصلا چیزی هم روش نریخته . مثل پوستی دستی که شروع به لکه شدن می کنه . نمی دونم چطوری میشه رفعش کرد . واضح تر توضیح بدم انگار دستت روغنی بوده باشه و جاش مونده باشه روی درب لپ تاپ . ممنون میشم راهنمایی کنید .

    ممنونم

    شماره تماس هم ۰۹۱۲۵۶۴..