کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟ بررسی تفاوت نسخه های ویندوز 11

کدام نسخه ویندوز ۱۱ بهتر است؟ بررسی تفاوت نسخه های ویندوز ۱۱

زمان نصب ویندوز ۱۱ ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام نسخه از ویندوز ۱۱ برای من مناسب است و کدام را نصب کنم؟ 🔎 در این شرایط آگاهی از تفاوت ها و شباهت های هر نسخه از ویندوز ۱۱ میتواند به شما کمک کند. در این مطلب از انزل وب به این سوال پاسخ میدهیم که کدام نسخه ویندوز ۱۱ بهتر است؟ بررسی تفاوت نسخه های ویندوز ۱۱ را نیز انجام میدهیم.

جدول تفاوت نسخه های ویندوز ۱۱

Windows 11 Pro vs Home: What’s Different and Which Is Better

ویندوز برای استفاده بهتر کاربران نسخه های مختلفی ارائه کرده است. دلیل این کار بسیار ساده است. زیرا همه کاربران به همه قابلیت ها نیازی ندارند و این که هر کامپیوتری با توجه به محدودیت های سخت افزاری از هر ویندوزی پشتیبانی نمیکند. به همین دلیل ویندوز ۱۱ به نسخه های مختلفی تبدیل شده است. در ادامه تفاوت نسخه های ویندوز ۱۱ را بررسی میکنیم تا شما با فهمیدن تفاوت نسخه های مختلف ویندوز ۱۱ بهترین نسخه ویندوز را انتخاب و نصب کنید.

ویژگی های مشترک انواع نسخه های ویندوز ۱۱

قبل از بررسی تفاوت های نسخه های هوم و پرو ویندوز ۱۱ ابتدا به ویژگی های مشترک آن ها میپردازیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • رمز گذاشتن برای ویندوز: شما با این ویژگی میتوانید برای ویندوز خود رمز بگذارید.
  • Find my device: شما از قابلیت Find my device میتوانید برای پیدا کردن دستگاه های مختلف استفاده کنید.
  • فایروال و حفاظت از شبکه: ویندوز دارای قابلیت امنیتی است که از ویندوز در برابر ویروس ها و بدافزار ها محافظت میکند.
  • حفاظت از اینترنت: ویژگی های امنیتی از سیستم شما در برابر وبسایت ها، فایل های دانلود شده که ممکن است آسیب برسانند و… محافظت میکند.
  • کنترل والدین: به شما این امکان را میدهد تا دسترسی به محتواهای نامناسب را محدود کنید.
  • راه اندازی ایمن: این قابلیت باعث میشود تا در زمان بوت و راه اندازی به صورت ایمن روشن شود تا فایل های مخرب و… به آن آسیب نزنند.

انواع نسخه های ویندوز 11

ویندوز ۱۱ پرو یک سری ویژگی ها دارد که ویندوز ۱۱ هوم این ویژگی ها را ندارد. ویژگی هایی که در ادامه بررسی میکنیم به سه بخش امنیتی، کسب و کار و ویژگی های اضافی تقسیم میشوند.

تفاوت ویندوز ۱۱ پرو و هوم در ویژگی های امنیتی

همانطور که گفته شد Windows 11 Pro یک سری ویژگی های امنیتی دارد که آن ها در نسخه هوم ویندوز قرار ندارند. این ویژگی ها به طور خاص برای مشاغلی هستند که نیاز دارند از اطلاعات خود در برابر هکر ها محافظت کنند. این ویژگی ها شامل:

  • ابزار رمز گذاری BitLocker: این سرویس اطلاعات شما را رمز گذاری میکند تا در صورت گم شدن یا دزدیده شدن، دیگران نتوانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.
  • حفاظت از اطلاعات ویندوز (WIP): سرویسی که از اطلاعات شما در برابر لو رفتن تصادفی در هر دستگاه متعلق به شرکت یا کارمند محافظت میکند.

تفاوت نسخه های مختلف ویندوز 11

تفاوت ورژن های ویندوز ۱۱ در بخش کسب و کار

اولویت ویندوز ۱۱ پرو برای شرکت ها و سازمان ها است. در نتیجه اکثر این ویژگی های اضافه مختص به این نوع کاربران است. تفاوت های ویندوز ۱۱ در بخش کسب و کار ها عبارتند از:

  • Dynamic Provisioning: این قابلیت راه اندازی یک ویندوز جدید را آسان تر و راحت تر میکند.
  • Assigned Access: این ویژگی باعث میشود تا کاربران مختلف به دستگاه یکسان در حساب های کاربری مختلف دسترسی داشته باشند. این کار باعث میشود تا اطلاعات به صورت جداگانه نگهداری شود.
  • رومینگ Enterprise State: اگر شرکت شما از Azure Premium استفاده میکند، این ویژگی به کاربران اجازه میدهد بدون نیاز تغییر تنظیمات از چند دستگاه به حساب خود دسترسی داشته باشند.
  • Group Policy: این سرویس شما را قادر میسازد تا کامپیوتر ها، حساب های کاربری و… را از طریق ویندوز سرور مدیریت کنید.
  • مایکروسافت استور: به برنامه مایکروسافت استور برای ویندوز ۱۱ پرو دسترسی پیدا میکنید که حاوی برنامه های اضافی تر است.
  • پشتیبانی از Active Directory: Active Directory این امکان را به شما میدهد تا با متصل کردن ویندوز ۱۱ با ویندوز سرور حساب های کاربری را مدیریت کنید.
  • پشتیبانی از Azure Active Directory: این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا از همان ورود به حساب مایکروسافت برای دسترسی به Windows 11، Microsoft 365 و  سایر خدمات مایکروسافت استفاده کنند.
  • آپدیت ویندوز: این به کاربران اجازه میدهد تا تنظیم کنند ویندوز در چه زمانی به روز رسانی شود.

تفاوت ویندوز 11 پرو و هوم

ویژگی های اضافی ویندوز ۱۱ پرو

همچنین نسخه پرو ویندوز ۱۱ یک سری ویژگی های اضافه ای نسبت به نسخه هوم ویندوز ۱۱ دارد. این ویژگی های اضافی شامل:

  • ویرایشگر خط مشی گروه یا Group Policy: این ویژگی برای فعال و غیر فعال کردن عملکردهای ویندوز ۱۱ بدون تغییر ریجستری است.
  • Hyper-V: ابزاری که به کاربران اجازه میدهد تا ماشین مجازی یا Virtual Machines در ویندوز ۱۱ ایجاد کنند.
  • Windows Sandbox: این ابزار این امکان را میدهد تا شما نسخه ای سبک از ویندوز ۱۱ را در قسمتی جدا و ایزوله ایجاد کنید. این کار به عنوان مثال برای تست برنامه قبل از نصب کاربرد دارد.
  • اتصال از راه دور دسکتاپ: ویندوز ۱۱ پرو این امکان را به شما میدهد تا از راه دور به ویندوز متصل شوید.
  • حساب های محلی: زمانی که برای اولین بار ویندوز را راه اندازی میکنید میتوانید از حساب محلی یا Local Accounts استفاده کنید، اما در نسخه هوم ویندوز ۱۱ هنگام راه اندازی باید به اینترنت متصل باشید.

تفاوت نسخه های ویندوز 11

سوالات متداول

محدودیت های سخت افزار هر نسخه چگونه است؟

هر دو نسخه دارای حداقل نیاز یکسان مانند ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، پردازنده مرکزی ۲ هسته ای ۱ گیگا هرتزی از AMD/Intel/Qualcomm و پردازنده گرافیکی سازگار با DirectX 12 هستند. با این حال نسخه هوم ویندوز تنها از ۶۴ هسته پردازنده و ۱۲۸ گیگابایت رم پشتیبانی میکند. ویندوز ۱۱ پرو از سیستم های CPU دو گانه با ۶۴ هسته در مجموع ۱۲۸ هسته و حداکثر ۲ ترابایت رم پشتیبانی میکند. برای آشنایی بیشتر میتوانید مطلب بررسی و معرفی حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ ۶۴ و ۳۲ بیتی را مطالعه کنید.

تفاوت ویندوز ۱۱ Pro و Enterprise چیست؟

ویندوز ۱۱ Enterprise ممکن است همه ویژگی های نسخه پرو ویندوز را داشته باشد، اما دارای برخی از ویژگی های اضافی است که مخصوص سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات طراحی شده است.

بهترین نسخه ویندوز ۱۱ برای گیم کدام است؟

اگر در Windows 11 انواع نسخه های آن را بررسی کنید متوجه میشوید که نسخه های هوم و پرو از بین آن ها برای بازی کردن بهتر است. باز از بین نسخه هوم و پرو میتوانید نسخه پرو را انتخاب کنید که قابلیت های بیشتری دارد.

جدول تفاوت نسخه های ویندوز 11

اگر میخواهید ویندوز ۱۱ را روی مک بوک نصب کنید میتوانید مطلب آموزش تصویری اجرا و نصب ویندوز ۱۱ روی مک بوک را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به تفاوت ویندوز ۱۱ پرو و اینترپرایز و همچنین نسخه هوم صحبت کردیم. با توجه به تفاوت ها از نظر شما کدام نسخه ویندوز ۱۱ بهتر است؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه جدول تفاوت نسخه های ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز 11
آموزش ۴ روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز ۱۱
آموزش 10 روش تغییر عکس پس زمینه دسکتاپ ویندوز 11
آموزش ۱۰ روش تغییر عکس پس زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۱
9 روش حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس و فیلم در ویندوز 11
۹ روش حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس و فیلم در ویندوز ۱۱
آموزش کامل 14 روش رفع مشکل صدا در ویندوز 11
آموزش کامل ۱۴ روش رفع مشکل صدا در ویندوز ۱۱

نظرات