آموزش 4 روش ساخت کانال تلگرام در نسخه جدید (همه دستگاه ها)

آموزش ۴ روش ساخت کانال تلگرام در نسخه جدید (همه دستگاه ها)

کانال های تلگرام 📢 یکی از راه های عالی برای به اشتراک گذاشتن پست ها و مطالب دلخواه شما برای جمعی از افراد است. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۴ روش ساخت کانال تلگرام در نسخه جدید اندروید، آیفون، کامپیوتر و وب میپردازیم.

آموزش کانال زدن در تلگرام

?How to Create Telegram Channels

پیش از این در انزل وب به آموزش جدید تصویری ۲ روش ساخت کانال در واتساپ پرداختیم. به غیر از واتساپ شما میتوانید از سایر شبکه های اجتماعی مانند تلگرام برای ساخت کانال و به اشتراک گذاشتن پست ها استفاده کنید. در ادامه نحوه ساخت کانال در تلگرام با دستگاه های مختلف را بررسی میکنیم.

ساخت کانال در تلگرام فارسی و انگلیسی در اندروید

اگر گوشی شما سیستم عامل اندروید دارد میتوانید به راحتی یک کانال تلگرام ایجاد کنید. برای ساخت کانال تلگرام اندروید، تلگرام را در گوشی خود باز کنید. از پایین صفحه سمت راست روی آیکن مداد ضربه بزنید. در این صفحه تمام مخاطبین خود را میتوانید مشاهده کنید. از بالای صفحه New Channel را انتخاب کنید.

نحوه ساخت کانال خصوصی در تلگرام

در قسمت Channel name نام تلگرام خود را وارد کنید. همچنین میتوانید در قسمت Description توضیحات مربوط به کانال خود را تایپ کنید. اگر بخواهید میتوانید یک عکس برای پروفایل کانال خود قرار دهید. برای قرار دادن عکس روی آیکن دوربین عکاسی ضربه بزنید و عکس مورد نظر را از گالری گوشی خود انتخاب کنید. بعد از پر کردن بخش های گفته شده روی تیک بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.

ساخت کانال در تلگرام جدید

در صفحه بعد شما باید نوع کانال خود را از بین Public Channel یا Private Channel انتخاب کنید. اگر میخواهید کانال شما عمومی باشد گزینه Public Channel را فعال کنید. در صورتی که میخواهید فقط اشخاص خاصی به کانال شما وارد شوند و برای همه باز نباشد میتوانید Private Channel را انتخاب کنید. برای تایید و ادامه مجددا روی تیک بالای صفحه ضربه بزنید.

محدودیت ساخت کانال در تلگرام

مرحله آخر، اضافه کردن مخاطبین به کانال است. روی مخاطبینی که میخواهید عضو کانال شما شوند را انتخاب کنید. در آخر برای ساخت کانال تلگرام در نسخه جدید روی فلش پایین صفحه ضربه بزنید.

ساخت کانال در تلگرام فارسی

ساخت کانال در تلگرام آپدیت جدید با گوشی های iPhone

اگر از گوشی های iOS استفاده میکنید میتوانید باز هم در تلگرام کانال برای خود بسازید. برای ساخت کانال در تلگرام آیفون ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید. روی آیکن مخاطبین که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد ضربه بزنید. در صفحه بعدی مانند گوشی های اندرویدی میتوانید مخاطبین خود را مشاهده کنید. از بالای صفحه وارد بخش New Channel شوید.

ساخت کانال در تلگرام آیفون

سپس در وسط صفحه Create Channel را انتخاب کنید. با این کار مراحل ساخت کانال تلگرام شروع میشود.

ساخت کانال تلگرام آیفون

نام کانال خود را مشخص کنید و یک عکس برای کانال خود آپلود کنید. سپس توضیحات مختصری راجع به کانال خود در بخش Description وارد کنید. Next را انتخاب کنید.

ساخت کانال تلگرام آیفون

مانند گوشی های اندرویدی نوع کانال خود را از بین Private یا Public انتخاب کنید.

ساخت کانال تلگرام ویندوز

در صفحه بعد مخاطبینی که میخواهید وارد کانال خود کنید را انتخاب کنید. محدودیت ساخت کانال در تلگرام این است که شما میتوانید حین ساخت کانال ۲۰۰ نفر از مخاطبینی که آن ها هم شماره شما را ذخیره دارند عضو کانال خود کنید. روی Next ضربه بزنید. اکنون ساخت کانال تلگرام آیفون با موفقیت انجام شده است.

آموزش ساخت کانال در تلگرام جدید

نحوه ساخت کانال در تلگرام جدید در دسکتاپ

تلگرام برای افرادی که نمیخواهند از این برنامه در گوشی خود استفاده کنند نسخه دسکتاپ و مک آن را نیز قرار داده است. در نسخه دسکتاپ و مک این برنامه نیز شما میتوانید کانال بسازید. برای ساخت کانال تلگرام کامپیوتر ابتدا در کامپیوتر خود وارد برنامه تلگرام شوید. در بالای صفحه سمت راست روی آیکن مخاطبین کلیک کنید.

ساخت کانال در تلگرام آپدیت جدید

از منو باز شده New Channel را انتخاب کنید.

ساخت کانال تلگرام کامپیوتر

نام کانال خود را به دلخواه وارد کنید. سپس یک عکس برای پروفایل اضافه کنید و مقداری توضیحات برای کانال خود بنویسید. در آخر روی Next کلیک کنید.

ساخت کانال تلگرام ویندوز

نوع کانال خود را مشخص کنید. در آخر روی Done کلیک کنید.

ساخت کانال تلگرام اندروید

پس از ساخت کانال تلگرام ویندوز برای مدیریت آن میتوانید وارد کانال خود شوید روی سه نقطه روی هم ضربه بزنید و Manage Channel را انتخاب کنید. اکنون میتوانید قسمت های مختلف کانال خود را تغییر دهید.

نحوه ساخت کانال در تلگرام

آموزش ساخت کانال در تلگرام جدید با استفاده از تلگرام نسخه وب

اگر در کامپیوتر برنامه تلگرام را نصب نکرده اید میتوانید از نسخه وب آن استفاده کنید. برای ساخت کانال تلگرام وب ابتدا Telegram Web را باز کنید. سپس با وارد کردن شماره، وارد اکانت خود شوید. روی آیکن مخاطبین کلیک کنید و از منو باز شده New Channel را انتخاب کنید. در صفحه جدید یک نام و عکس پروفایل برای کانال خود انتخاب کنید. روی فلش پایین صفحه ضربه بزنید.

نحوه ساخت کانال در تلگرام جدید

بعد از ساخت کانال در صورتی که بخواهید میتوانید اطلاعات آن را تغییر دهید. به عنوان مثال روی نام کانال سپس آیکن مداد ضربه بزنید. اکنون میتوانید نام، عکس پروفایل و توضیحات کانال را تغییر دهید. در قسمت Channel Type میتوانید نوع کانال را تغییر دهید. همچنین در زیر بخش Content Protection با فعال کردن Restrict Saving Content میتوانید از فوروارد شدن و کپی شدن پیام های خود جلوگیری کنید. در قسمت Reactions نیز میتوانید ریکشن های پست را فعال یا غیر فعال کنید.

چرا گزینه ساخت کانال در تلگرام نیست

همچنین برای دیدن آموزش بیشتر برای بستن فوروارد در تلگرام میتوانید مطلب آموزش تصویری بستن و حذف فوروارد در تلگرام را مطالعه کنید.

آموزش تصویری ساخت لینک کانال تلگرام

بعد از ساخت کانال در تلگرام جدید شما میتوانید در صورت دلخواه لینک کانال خود را تغییر دهید. برای این کار وارد کانال خود شوید. روی نام کانال ضربه بزنید. در صفحه باز شده آیکن مداد بالای صفحه را انتخاب کنید.

ساخت کانال تلگرام وب

سپس Channel Type را انتخاب کنید.

ساخت کانال تلگرام اندروید

اکنون شما میتوانید لینک فعلی را پاک کنید و لینک جدید برای کانال خود تنظیم کنید.

آموزش کانال زدن در تلگرام

سوالات متداول

تفاوت گروه با کانال در تلگرام چیست؟

در گروه های تلگرامی به غیر از ادمین ها، عضو ها نیز میتوانند پست ارسال کنند و پیام بگذارند. در صورتی که در کانال فقط ادمین کانال میتواند پست ارسال کند و پیام بگذارد.

چرا گزینه ساخت کانال تلگرام در نسخه جدید نیست؟

در صورتی که نمیتوانید یک کانال در تلگرام بسازید به احتمال زیاد اسپم شده اید و برای رفع مشکل خود باید با پشتیبانی تلگرام ارتباط بگیرید و مشکل خود را رفع کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به بررسی نحوه ساخت کانال خصوصی در تلگرام پرداختیم. آیا شما توانستید با آموزش ساخت کانال تلگرام حرفه ای که بالاتر به آن پرداختیم برای خود کانال تلگرام بسازید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه ساخت کانال در تلگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات