آموزش 13 روش حل مشکل ناپدید شدن اثر انگشت شیائومی

آموزش ۱۳ روش حل مشکل ناپدید شدن اثر انگشت شیائومی

برای برخی از کاربران گوشی‌های شیائومی پیش آمده است که با مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی روبرو شوند. 👆 این اتفاق می‌تواند به دلیل مشکلات نرم افزاری تلفن همراه باشد. ما در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۳ روش حل مشکل ناپدید شدن اثر انگشت شیائومی خواهیم پرداخت، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه حل مشکل ناپدید شدن گزینه اثر انگشت شیائومی

How to Fix Xiaomi Fingerprint Missing Problem

در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی بسیاری برای حفظ امنیت کاربران خود از سنسور اثر انگشت استفاده می‌کنند. این قابلیت می‌تواند گاهی از کار بیفتد، اما با انجام برخی از روش‌ها می‌توانید آن را رفع کنید. مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی در اکثر موارد وابسته به مشکلات نرم افزاری تلفن همراه شماست. اما در برخی از موارد دیگر مثل ضربه به گوشی و … ممکن است به سخت افزار گوشی وابسته باشد. مشکل کار نکردن اثر انگشت در سایر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌تواند اتفاق بیفتند. از روش‌های زیر می‌توانید برای حل این مشکل در گوشی‌های شیائومی کمک بگیرید.

راه اندازی مجدد تلفن همراه (Restart)

اولین قدمی که برای حل مشکل حسگر اثر انگشت شیائومی باید بردارید، راه اندازی مجدد دستگاه است. چرا که گاهی اوقات این مشکل تنها با راه اندازی مجدد دستگاه رفع خواهد شد. در مواقعی که گوشی شما نمی‌تواند اثر انگشتتان را شناسایی کند یا گزینه اثر انگشت از تنظیمات حذف شده است، گوشی خود را ری استارت کنید.

آزاد سازی حافظه داخلی برای حل مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی

برخی از کاربران گوشی‌های هوشمند تجربه کرده‌اند که وقتی حافظه داخلی کاملاً پر می‌شود، اثر انگشت به درستی کار نخواهد کرد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که به آزاد سازی فضای داخلی گوشی به عنوان یک راه حل نگاه کنید. سعی کنید همیشه چند گیگابایت فضای ذخیره سازی خالی داشته باشید.

پاک کردن کش یا حافظه پنهان گوشی

حافظه پنهان یا کش به تلفن همراه کمک کرده که برنامه ها و سایر عملکردها را به سرعت بارگیری کند. گاهی اوقات ممکن است در صورت برخورداری از کش زیاد، اثر انگشت گوشی به خوبی کار نکند. برای حل این مشکل تنها کافی است حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنید. انجام این کار به فایل های شما آسیبی نخواهد زد. مراحل زیر را برای پاک کردن کش یا حافظه پنهان گوشی خود انجام دهید.

برنامه Updater را باز کرده و سپس روی بخش Menu ضربه بزنید. سپس به Reboot to Recovery mode رفته و روی Reboot now ضربه بزنید. در قسمت بازیابی میتوانید جا به جایی بین گزینه ها از دکمه کم و زیاد صدا و برای انتخاب گزینه از دکمه پاور استفاده کنید. در این مرحله باید English را انتخاب کنید.

حالا Wipe & Reset را انتخاب کرده و سپس Wipe Cache را انتخاب کنید.

نحوه حل مشکل ناپدید شدن گزینه اثر انگشت شیائومی

برای تأیید روی Yes ضربه بزنید. سپس وقتی فرآیند تکمیل شد روی Back ضربه بزنید. حالا باید Reboot و سپس Reboot to System را انتخاب کنید.

رفتن به Guest User برای حل مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی

نوار اعلان را به پایین بکشید و سپس روی حساب کاربری در بالا سمت راست ضربه بزنید. حالا Guest user بروید. شما می‌توانید این گزینه را در تنظیمات تلفن همراه اندرویدی خود نیز پیدا کنید. در این قسمت سعی کنید که اثر انگشت را اضافه کنید. اگر این راه حل جوابگو بود، به حساب کاربری عادی خود بازگشته و حافظه داخلی را پاک کرده و سپس اثر انگشت جدیدی اضافه کنید.

راه حل ساده اول برای حل مشکل اثر انگشت شیائومی

در این راه حل تنها کافی است که در قسمت امنیت گوشی، الگو را به پین تغییر داده و اثر انگشت را اضافه کنید. اما هنگامی که سیستم از شما می‌خواهد روی گزینه Next ضربه بزنید، این کار را انجام ندهید. در این هنگام انگشت خود را روی اسکنر قرار داده که به صفحه بعدی بروید. سپس دستورالعمل‌های موجود را تا انتها دنبال کنید. حالا باید اثر انگشت شما به خوبی کار کند.

راه حل ساده دوم برای حل مشکل اثر انگشت شیائومی

به تنظیمات رفته و سپس به بخش Screen lock بروید. حالا به Register unrecognized finger ضربه بزنید. اثر انگشت موجود را حذف نکنید، بلکه قفل صفحه خود را حذف کرده و بعد قفل صفحه را اضافه کرده و اثر انگشت خود را ثبت کنید.

راه حل مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی برای گوشی های روت شده

در این راه حل ساده برای گوشی‌های روت شده، شما باید برخی از فایل‌ها را حذف کنید. بنابراین File Manager را باز کرده و به data/system/ بروید. در این قسمت دو فایل با پسوند.key و سه فایل را که در نام کاملشان، کلمه locksettings وجود دارد حذف کنید. حالا دستگاه را مجدد راه اندازی کرده و دوباره اثر انگشتتان را اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید فایل‌های زیر را از گوشی‌های شیائومی روت شده خود حذف کنید. با این کار می‌تواند تا حدی مشکل شما را برطرف سازد.

/data/system/users/0/fpdata/user.db
/data/system/users/0/settings_fingerprint.xml


بازگشت به تنظیمات کارخانه برای حل مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی

توجه کنید با روش های زیر تمام اطلاعات شما پاک خواهند شد و اگر مهارت لازم برای انجام اینکار را ندارید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

فرمت کردن تلفن همراه می‌تواند بسیاری از مشکلات آن را حل کند. برای انجام این کار تنها باید توجه داشته باشید که رمز عبور حساب mi خود را به خاطر داشته باشید. در صورتی که این رمز عبور را فراموش کرده‌اید، ابتدا از حساب Mi خود خارج شوید.

به تنظیمات گوشی خود رفته و روی بخش My device ضربه بزنید.

حل مشکل پاک شدن اثر انگشت از تنظیمات شیائومی

صفحه را به پایین پیمایش کرده که گزینه Factory reset را مشاهده کنید.

حل مشکل اثر انگشت شیائومی

روی گزینه Factory reset ضربه بزنید. با انجام این کار تمام داده‌های موجود در تلفن همراه شما حذف خواهند شد. بنابراین بهتر است قبل از انجام، اقدام به تهیه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود کنید. پس از آن روی erase all data ضربه بزنید. در این هنگام هشدارهایی در رابطه با داده‌های تلفن همراه نمایان خواهند شد. این اعلان‌ها را پذیرفته و منتظر بمانید. پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه تلفن همراه شما دوباره راه اندازی خواهد شد. بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا نه. در صورت حل نشدن، ممکن است مشکل دستگاه شما به سخت افزار مربوط باشد. به خاطر داشته باشید که اگر دستگاه شما با شماره IMEI بازیابی شده، نباید بازگشت به تنظیمات کارخانه را انجام دهید. در صورت انجام این کار، IMEI شما از بین خواهد رفت. بنابراین به جای بازگشت به تنظیمات کارخانه، باید داده‌ها را با TWRP فرمت کنید.

مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی

فرمت کردن داده های تلفن همراه

برای انجام این کار میتوانید با فشار دادن همزمان دکمه های Power و کم کردن صدا وارد TWRP شوید. سپس روی بخش wipe ضربه بزنید.

حل مشکل قفل اثر انگشت شیائومی

در این مرحله باید روی گزینه format data ضربه کنید.

پاک شدن اثر انگشت از تنظیمات شیائومی

در کادر موجود عبارت Yes را تایپ کرده و روی دکمه پایین سمت راست ضربه بزنید. در مرحله آخر روی reboot system ضربه بزنید.

مشکل حسگر اثر انگشت شیائومی

فلش کردن مجدد Stock kernel به وسیله TWRP

در صورت تغییر دادن kernel دستگاه ممکن است با مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی روبرو شده باشید. بنابراین می‌توانید آن را مجدد فلش کنید. fastboot ROM مناسب ROM خود را دانلود کنید. در این زمان شما boot.img را مشاهده خواهید کرد. این stock kernel دستگاه شما خواهد بود. آن را در حافظه داخلی دستگاه خود کپی کنید.

دکمه‌های Power و صدای پایین را فشار داده و وارد TWRP شوید. حالا روی install ضربه بزنید.

آموزش حل پاک شدن اثر انگشت از تنظیمات گوشی شیائومی

در این مرحله روی install image ضربه بزنید.

نحوه حل مشکل ناپدید شدن گزینه اثر انگشت شیائومی

سپس boot.img را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی

حالا بخش Boot را انتخاب کرده و نوار لغزنده را به سمت راست بکشید. سپس روی بخش restart system ضربه بزنید.

پاک شدن اثر انگشت از تنظیمات شیائومی

فلش کردن مجدد Stock kernel به وسیله کامپیوتر

اگر به کامپیوتر دسترسی دارید، برای حل مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی، این روش نسبت به روش قبلی آسان‌تر خواهد بود.

درایورهای ADB را نصب کرده و گوشی خود را در Fastboot بوت کنید. حالا گوشی را به کامپیوتر وصل کرده و دکمه‌های ترکیبی ویندوز و R را فشار دهید. در پنجره باز شده عبارت cmd را نوشته و روی OK کلیک کنید.

حل مشکل اثر انگشت شیائومی

سپس عبارت زیر را تایپ کنید.

fastboot flash boot <drag stock boot.img of your current rom>

مشکل حسگر اثر انگشت شیائومی

حالا دکمه Power تلفن همراه خود را ۱۰ ثانیه نگه داشته و آن را مجدد راه اندازی کنید. اگر هنوز اثر انگشت وجود نداشت یا کار نمی‌کرد، ممکن است مشکل از سخت افزار باشد.

فلش کردن مجدد Stock Persist Image به وسیله TWRP

persist درایور قطعات سخت افزاری دستگاه همچون اثر انگشت، ژیروسکوپ و … است. در این روش باید مراقب باشید که فایل persist صحیح را انتخاب کنید.

سعی کنید از این روش به عنوان آخرین گزینه خود استفاده کنید.

وارد قسمت TWRP شده و روی گزینه install ضربه بزنید.

نحوه حل مشکل ناپدید شدن گزینه اثر انگشت شیائومی

حالا روی install image ضربه بزنید.

مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی

فایل persist.img را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

پاک شدن اثر انگشت از تنظیمات شیائومی

persist partition را انتخاب کرده و نوار لغزنده را به سمت راست بکشید. پس از آن روی reboot system ضربه بزنید که دستگاه راه اندازی مجدد شود.

حل مشکل اثر انگشت شیائومی

فلش کردن مجدد Stock Persist Image به وسیله کامپیوتر

برای مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی به کمک این روش باید درایورهای ADB داشته باشید. ابتدا گوشی خود را در TWRP راه اندازی مجدد کنید. حالا به کامپیوتر وصل کرده و دکمه‌های ترکیبی ویندوز و R را فشار دهید. عبارت cmd را در کادر موجود تایپ کرده و OK را فشار دهید. حالا persist.img را به حافظه گوشی خود منتقل کنید. سپس عبارت زیر را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید.

dd if=/sdcard/persist.img of=/dev/block/bootdevice/by-name/persist

حالا گوشی خود را با نگه داشتن دکمه پاور به مدت ۱۰ ثانیه روشن کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

۱۳ روش حل مشکل حذف شدن اثر انگشت گوشی شیائومی در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. اگر از روش‌های گفته شده در این مطلب استفاده کرده‌اید و هنوز مشکل اثر انگشت تلفن همراهتان برطرف نشده است، باید به دنبال حل مشکلات سخت افزاری دستگاه خود باشید. می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در رابطه با روش‌های گفته شده در این مطلب در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه فعال كردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز 11
آموزش تصویری نحوه فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز ۱۱
آموزش 9 روش حل مشکل کار نکردن اثر انگشت آيفون
آموزش ۹ روش حل مشکل کار نکردن اثر انگشت آیفون
آموزش 11 روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی
آموزش ۱۱ روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی
آموزش ساخت پودر شناسایی اثر انگشت برای گرفتن اثر انگشت روی اجسام
آموزش ساخت پودر شناسایی اثر انگشت برای گرفتن اثر انگشت روی اجسام

نظرات