آموزش ترمیم صندلی چرم ماشین

آموزش تصویری ترمیم صندلی چرم ماشین

اگر پارگی، سوختگی، سوراخ یا ترکی در صندلی چرمی خودروی خود دارید، 🚗 ممکن است از خودتان سوال کنید که آیا باید روکش صندلی خود را عوض کنید یا خیر. خوشبختانه شما می توانید تا حدی آسیب دیدگی را تعمیر کنید. در آموزش ترمیم صندلی چرم ماشین امروز انزل وب ما روش های مختلفی که می توانید برای ترمیم چرم صندلی ماشین خود استفاده کنید را به شما یاد خواهیم داد.

ترمیم سوختگی چرم صندلی ماشین

How to Repair Leather Car Seats

وقتی مدت زمان زیادی از استفاده از خودرو می گذرد روکش های صندلی به  دلیل فرسودگی شروع به شکافتن می کنند. یا حتی به دلیل استفاده نادرست مانند پارک کدرن ماشین زیر نور آفتاب، حمل وسایل نوک تیز در جیب و … سوراخ و پارگی هایی در روکش صندلی ایجاد می شود. شما می توانید قبل از تعویض چرم صندلی ماشین خود از روش های زیر برای رفع جای سوختگی سیگار، ترمیم پارگی چرم صندلی و غیره استفاده کنید.

برای خرید اسپری ترمیم چرم، خمیر چرم و سایر وسایلی که در این آموزش نام برده ایم به فروشگاه های معتبر مانند دیجی کالا و.. مراجعه کنید.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

یک کیت تعمیر متناسب با رنگ چرم صندلی ماشین خود انتخاب کنید. بهترین گزینه این است که یک کیت تعمیر ساخته شده توسط سازنده ماشین خود را پیدا کنید در غیر این صورت باید کیت های مختلفی را با اثاثیه یا لوازم داخلی خودروی خود مقایسه کنید تا بهترین رنگ را پیدا کنید.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

بعد از خرید کیت ترمیم چرم خودرو و قبل از ترمیم  صندلی چرم ماشین باید آن را به خوبی تمیز کنید. وسایل داخل ماشین اعم از صندلی کودک را بیرون بیاورید. برای تمیز کردن چرم هم می توانید از صابون مایع و پارچه مرطوب استفاده کنید. گرد و غبار، کثیفی را با مالش ملایم صندلی اک کنید. قبل از ادامه، اجازه دهید صندلی ها کاملا خشک شوند.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

لبه های ناهموار اطراف پارگی را کوتاه کنید. اگر لبه های پارگی به سمت خارج بیرون زده اند یا نخ هایی از آنها آویزان است از قیچی برای جدا کردن آنها استفاده کنید.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

یک تکه پارچه را در داخل سوراخ قرار دهید و سپس آن را زیر پارگی بلغزانید. مقدار کمی از چسب ترمیم چرم را روی لبه های پارگی اعمال کنید تا به پارچه بچسبند. اجازه دهید چسب کاملا خشک شود.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

حالا لایه هایی از خمیر ترمیم چرم یا فیلر یا پر کننده چرم را روی پارچه زیرین پخش کنید. اجازه دهید هر لایه خشک شود و بعد لایه دیگر را اعمال کنید. به پر کردن سوراخ تا جایی ادامه دهید که کمی روی صندلی چرمی همپوشانی داشته باشد.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

هنگامی که خمیر ترمیم چرم کاملا خشک شد از یک سنباده ریز برای سنباده زدن لایه بالایی استفاده کنید. زمانی که پر کننده با بقیه قسمت چرم یک دست شد سنباده زنی را متوقف کنید.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

تمام تلاش خود را بکنید که چرم اطراف را زیاد سنباده نزنید.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

صندلی را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. هر گونه گرد و غبار و باقیمانده خمیر ترمیم چرم را تمیز کنید و اجازه دهید صندلی خشک شود.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

رنگ را روی خمیر ترمیم چرم مصنوعی اعمال کنید. برای این کار از پارچه تمیز استفاده کنید تا رنگ را فقط روی فیلر اعمال کنید. در صورت لزوم لایه سازی کنید و اجازه دهید هر لایه کاملا خشک شود و بعد لایه رنگ بعدی را اعمال کنید.

تهیه کیت ترمیم چرم صندلی

حالا محل درز را با پوشش محافظ و تقویت کننده چرم خودرو بپوشانید. برای این کار از یک پارچه تمیز استفاده کنید. این کار از ساییدگی رنگ جلوگیری می کند. قبل از نشستن روی صندلی اجازه دهید درزگیر کاملا خشک شود.

ترمیم چرم ترک خورده با تکه زدن

برای ترمیم سوختگی چرم یک تکه چرم که بافت و رنگ مشابه با صندلی ماشین تان دارد را انتخاب کنید.

ترمیم چرم ترک خورده با تکه زدن

 

این تکه چرم را متناسب با ناحیه آسیب دیده برش بزنید. توجه داشته باشید که تکه چرم باید کمی بزرگتر از سوراخ یا پارگی باشد تا بتوانید آن را به اطراف چرم آسیب دیده متصل کنید. از قیچی تیز برای برش داد تکه چرم استفاده کنید تا لبه های مرتبی داشته باشد.

ترمیم چرم ترک خورده با تکه زدن

کاغذ مومی را پشت سوراخ قرار دهید. برای اینکه چسب از سفت شدن فوم داخلی صندلی جلوگیری کند یک تکه کاغذ مومی را پشت سوراخ یا پارگی که بزرگتر از تکه چرم است قرار دهید. آن را در یک طرف بلغزانید سپس طرف دیگر را از سوراخ عبور دهید تا پشت چرم قرار گیرد.

ترمیم چرم ترک خورده با تکه زدن

پشت تکه چرم را چسب چرم بزنید و با دقت آن را روی سوراخ یا پارگی فشار دهید.

ترمیم چرم ترک خورده با تکه زدن

اجازه دهید چسب کاملا خشک شود. به دستورالعمل هایی که روی چسب چرم نوشته شده است مراجعه کنید تا متوجه شوید چقدر طول می کشد تا خشک شود. تا زمانی که چسب خشک نشده است از نشستن یا قرار دادن هر گونه اشیایی روی آن خودداری کنید.

ترمیم چرم ترک خورده با تکه زدن

خرید چرم مایع

برای تعمیر روکش صندلی ماشین می توانید از چرم مایع استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که چرم مایع مطالبق با روکش صندلی ماشینتان است.

خرید چرم مایع

قبل از اینکه چرم مایع را روی صندلی بمالید آن را در یک نقطه نامشخص تست کنید. رنگ را با تونر ارائه شده تنظیم کنید.

خرید چرم مایع

صندلی چرمی خود را تمیز کنید. هر گونه ضایعات یا خرده ریز را جارو کنید. سپس مقدار کمی پاک کننده چرم را روی یک پارچه نرم اعمال کنید. صندلی را با پارچه تمیز کنید تا کثیفی یا آلودگی ها از بین بروند. سپس یک حلال ملایم، مانند ایزوپروپیل الکل ۵۰% را روی یک پارچه تمیز اعمال کنید و روی صندلی ها را تمیز کنید. صبر کنید تا صندلی به طور کامل خشک شود.

خرید چرم مایع

چرم مایع رقیق شده را با یک اسفنج روی منطقه آسیب دیده بمالید. چرم مایع را قبل از مالش دادن آن به شکاف ها و چین ها با آب ۳۰ درصد رقیق کنید. صندلی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا محصول از چرم خوب جدا شود و در ترک ها باقی بماند. اجازه دهید چرم مایع خشک شود سپس یک لایه دیگر را برای تقویت رنگ یا ایجاد ترک اعمال کنید (البته در صورت لزوم).

خرید چرم مایع

پس از خشک شدن نواحی مورد نظر، یک لایه چرم مایع یکنواخت را روی کل صندلی اعمال کنید. این کار باعث می شود کل صندلی یک رنگ شود و قسمت آسیب دیده کمتر به چشم بیاید.

خرید چرم مایع

بعد از خشک شدن کامل چرم مایع؛ باید چرم را حالت دهید تا از ترک خوردگی بیشتر آن جلوگیری کنید. از نرم کننده چرم استفاده کنید و آن را با یک پارچه نرم روی کل صندلی اعمال کنید. قبل از اینکه روی صندلی بشینید اجازه دهید کاملا خشک شود.

جوگیری از آسیب بیشتر

نور مستقیم خورشید همان چیزی است که باعث آفتاب سوختگی، محو شدن و ترک خوردن صندلی های چرمی می شود. برای محافظت از چرم در برابر نور خورشید و گرما، یک سایه بان را برای پارک کردن ماشین خود پیدا کنید و یا آفتابگیر خودرو خریداری کنید.

جوگیری از آسیب بیشتر

چرم را مرتبا حالت دهید. وقتی چرم خشک می شود احتمال ترک خوردن یا پارگی آن بیشتر است. صندلی های چرمی را تمیز کنید و هر ۶ ماه یک بار یک نرم کننده چرم روی آنها اعمال کنید. از یک پارچه نرم و حرکت دوار استفاده کنید و نرم کننده را روی کل صندلی بمالید.

جوگیری از آسیب بیشتر

از چرم خود محافظت کنید و آن را خراش ندهید. خراش و ترک به سادگی ایجاد می شود اما رفع پارگی کار دشواری است. برخی از تودوزی ها هستند که می توانند پارگی ها را برطرف کنند و چرم را بازسازی کنند.

از اشیاء تیز خودداری کنید. کلیدها، ابزارها، چاقوهای جیبی و سایر اشیاء نوک تیز می توانند باعث ایجاد سوراخ یا پارگی در صندلی های چرمی شما شوند. قبل از سوار شدن به ماشین مراقب باشید و اجسام نوک تیز را از جیب تان خارج کنید. اجسام نوک تیز رادر صندوق عقب یا در داشبورد قرار دهید. یا ابتدا صندلی های خود را با یک لایه پارچه ضخیم یا پتو بپوشانید.

جوگیری از آسیب بیشتر

 نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم آموزش ترمیم  صندلی چرم ماشین امروز انزل وب برای شما کاربردی بوده باشد. شما از چه روشی برای ترمیم روکش صندلی ماشین استفاده می کنید؟ آیا ترفند خاصی سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

×