آموزش تصویری نحوه استعلام بدهی و مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

آموزش تصویری نحوه استعلام بدهی و مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

هر ساله در ماه های خرداد و تیر باید اظهارنامه مالیاتی شغلی و استیجاری را تحویل دهیم. در صورتی که این کار را انجام ندهیم جریمه خواهیم شد و اگر مبلغ ابلاغ شده توسط سازمان امور مالیاتی 💲 را پرداخت نکنیم به عنوان بدهی مالیاتی در نظر گرفته می شود. اگر این بدهی پرداخت نشود به ازای هر ماه یا هر سال جریمه تعریف می شود. پس برای جلوگیری از افزایش مالیات و جریمه های خود بهتر است که از طریق سایت استعلام بگیرید و یا به صورت حضوری به سازمان مالیاتی مراجعه کنید. در آموزش تصویری نحوه استعلام بدهی و مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی ما به شما کمک خواهیم کرد تا بدون مراجعه حضوری سابقه بدهی های مالیاتی خود را مشاهده کنید.

آموزش استعلام بدهی مالیاتی شخص حقیقی

در چند سال اخیر سایت امور مالیاتی پیشرفت های زیادی داشته است. قبلا برای ابلاغ کردن مالیات باید به صورت حضوری مراجعه می کردیم اما حالا از طریق سایت بیشتر کارها را می توان انجام داد. شما می توانید بعد از گرفتن استعلام بدهی مالیاتی خود از طریق سایت My tax gov ir برای پرداخت بدهی خود اقدام کنید. قبلا در مورد نحوه محاسبه و دیدن مالیات کارتخوان و دستگاه پوز صحبت کردیم، در ادامه ما قصد داریم نحوه مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی را به شما آموزش دهیم.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

برای استعلام بدهی مالیاتی شخص حقیقی شما به کد ملی و شماره تلفن همراهی که به اسم خودتان است نیاز دارید. برای ادامه کار مراحل زیر را دنبال کنید:

برای ورود به سامانه مالیاتی با نام کاربری ابتدا وارد سایت tax.gov.ir مالیات می شویم که با صفحه ای مانند زیر روبرو می شویم. در فیلد نام کاربری شماره ملی خود را وارد کنید. در فیلد کلمه عبور، رمزی که برای شما پیامک شده است را وارد کنید

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

اگر این رمز را ندارید به صورت زیر عمل کنید:

روی سربرگ فراموشی کلمه عبور کلیک کنید. حالا شماره ملی و تصویر امنیتی را وارد کنید و روی دکمه آبی رنگ بازیابی رمز عبور کلیک کنید. رمز به شماره تلفنی که در پرونده مالیاتی شما ثبت شده است ارسال می شود می توانید به سربرگ ورود به درگاه ملی برگردید و رمز و تصویر امنیتی را وارد کنید. در نهایت روی دکمه آبی رنگ ورود به درگاه ملی کلیک کنید.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

اما اگر شماره تلفن همراه خود را تغییر داده اید و نمی توانید رمز را دریافت کنید به سربرگ تغییر شماره همراه مراجعه کنید. در اینجا باید شماره ملی، شماره تلفن همراه جدید خود و همچنین تصویر امنیتی را وارد کنید و روی دکمه آبی رنگ تغییر شماره همراه کلیک کنید. در صورتی که سیم کارت به اسم خودتان بوده باشد می توانید به قسمت فراموشی کلمه عبور مراجعه کنید و رمز خود را دریافت کنید. در غیر این صورت پیغام خطایی دریافت خواهید کرد.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

بعد طی کردن مراحل بالا یک کد دیگر به گوشی شما ارسال می شود، این کد ۶ رقمی و یکبار مصرف را وارد کنید.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

از منوی سمت راست روی درخواست ها کلیک کنید.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

منوی سمت راست به صورت زیر تغییر خواهد کرد، در اینجا روی استعلام بدهی مالیاتی کلیک کنید.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

بعد از انجام این کار شما لیست بدهی های خود را مشاهده می کنید.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

برای مشاهده اطلاعات دقیق تر روی دکمه نمایش فهرست بدهی ها کلیک کنید.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

روش های استعلام بدهی مالیاتی

همانطور که مشاهده کردید شما می توانید به سادگی استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی را انجام دهید. اگر به هر دلیلی نمی توانید به صورت آنلاین این استعلام را انجام دهید باید به صورت حضوری به نزدیک ترین حوزه مالیاتی مراجعه کنید. بهتر است که در این شرایط تمام مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

استعلام اداره مالیات با کد ملی

همه اشخاص حقیقی باید برای استعلام کد رهگیری مالیاتی با در دست داشتن کد ملی خود به سامانه استعلام مالیاتی مراجعه کنند. شرکت ها، سازمان ها و … ممکن است از قبل بدهی مالیاتی داشته باشند که می توان با استفاده از این کد به درگاه خدمات الکترونیک مالیاتی مراجعه کنند و سوابق مالیاتی، بدهی ها، پرداخت ها و سایر اطلاعات لازم خود را استعلام کنند.

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی

شرکت ها، سازمان ها و تمامی اشخاص حقوقی می توانند با در دست داشتن اطلاعات با کد ملی به سامانه استعلام مالیاتی مراجعه کنند و امور مالیاتی خود را انجام دهند. با استفاده از همین سامانه می توانید برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی خود هم اقدام کنید. اطمینان حاصل کنید که موفق به دریافت کد رهگیری مالیاتی با کد ملی شده اید در غیر این صورت جریمه خواهید شد.

در صورتی که این بدهی به تعویق بیافتد حتی ممکن است ممنوع الخروج شوید و یا ملکی که دارید توقیف شود. معمولا مدت ممنوع الخروجی مالیاتی ۶ ماه است که ممکن است تمدید هم شوید. معمولا تا ۲۰ روز فرصت دارید که به ممنوع الخروج شدن خود اعتراض کنید. این اعتراض ممکن است اجرای حکم را به تعویق بیاندازد و یا حکم را لغو کند.

استعلام مالیات سکه با کد ملی

از سال ۱۳۹۷ به بعد افرادی که از بانک مرکزی انواع سکه را خریداری کرده اند باید مالیات سکه پرداخت کنند. از آنجایی که هزینه خرید سکه زا بانک مرکزی پایین تر از بازار آزاد است فروش آن می تواند سود داشته باشد. مالیات سکه به عنوان مالیات بر درآمد در نظر گرفته می شود و هر ساله نرخ آن مشخص می شود. البته توجه داشته باشید که تا تعداد مشخصی سکه مشمول معافیت از مالیات می شود به طور مثال در سال ۱۴۰۰ این رقم ۵ عدد بوده است.

استعلام مالیات خودرو با کد ملی

بسته به نوع خودرویی که دارید باید برای پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنید. طبق قانون تصویب شده ابتدا باید هزینه مالیات بر نقل و انتقال خودرو پرداخت شود و بعد برای تعویض پلاک اقدام شود.  مالیات نقل و انتقال خودروهای داخلی ۱% ارزش روز خودرو و برای خودروهای خارجی حدود ۲% می باشد.

اگر قصد فروش خودروی خود را دارید می توانید با وارد کردن شماره پلاک، شماره تلفن و کد ملی خود میزان مالیات خود را استعلام بگیرید.

پرداخت بدهی مالیاتی

بعد از استعلام بدهی مالیاتی خود می توانید به آدرس https://payments.tax.gov.ir مراجعه کنید و با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض مالیاتی خود و یا شناسه ۳۰ رقمی نسیم فرایند پرداخت مالیات را انجام دهید.

پرداخت بدهی مالیاتی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش تصویری نحوه استعلام بدهی و مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی امروز انزل وب ما نحوه ورود به پرونده مالیاتی و استعلام کد مالیاتی با کد ملی را به شما آموزش دادیم. شما می توانید با مراجعه به پرونده مالیاتی من اطلاعات دقیقی از سوابق مالیاتی خود دریافت کنید. چنانچه در مورد دریافت کد مالیاتی با کد ملی نظر یا پیشنهادی دارید و یا روش دیگری برای گرفتن کد مالیاتی با کد ملی را یاد دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی و معرفی روش های انتقال وجه در داخل کشور
بررسی و معرفی روش های انتقال وجه در داخل کشور
22 تا از بهترین نرم افزار های حسابداری فارسی رایگان و حرفه ای
۲۲ تا از بهترین نرم افزار های حسابداری فارسی رایگان و حرفه ای
23 تا از بهترین برنامه های بیت کوین و ارزهای دیجیتال اندروید و آیفون
۲۳ تا از بهترین برنامه های بیت کوین و ارز های دیجیتال اندروید و آیفون
آموزش ساخت اکانت تریدینگ ویو (TradingView) رایگان و پولی
آموزش ساخت اکانت تریدینگ ویو (TradingView) رایگان و پولی

نظرات

×