آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)

آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)

ChatGPT به سرعت به عنوان یک ابزار ترجمه 🈴 قابل اعتماد در گسترش است. ترجمه از طریق هوش مصنوعی بین متخصصان زبان بسیار رایج شده است. این ربات هوشمند باعث سریع تر شدن کارها و هم چنین گردش کار و فرآیند ترجمه کم هزینه تر شده است. در این مطلب از انزل وب قصد داریم به آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT) بپردازیم.

آموزش ترجمه در ChatGPT

How to translate in ChatGPT

ChatGPT به عنوان یک ابزار ترجمه از الگوریتم های طبیعی زبان برای ترجمه روان تر استفاده می کند. البته هنوز ممکن است ترجمه آن به زبان انسان نزدیک نباشد اما با این حال ممکن است صنعت ترجمه را مختل کند.

چرا از ترجمه با هوش مصنوعی استفاده می کنیم؟

بعضی از ابزارهای محبوب مثل Google Translate، Microsoft Translator، DeepL برای ارائه ترجمه در اینترنت هستند. پس چرا از چت جی پی تی استفاده کنیم؟ چه چیزی ChatGPT را از بقیه ابزارها متفاوت می کند؟ حالت تعاملی چت جی پی تی آن را از سایر ابزارهای ترجمه متمایز می کند. شما در تمام ابزارهای بالا یک متن می دهید و سپس ترجمه آن را دریافت می کنید و تمام! در ترجمه چت جی پی تی می توانید کار خود را سفارشی کنید. لحن و سبک ترجمه را تعیین کنید. مفاهیم فرهنگی و منطقه ای را در آن وارد کنید.

ترجمه فارسی با چت جی پی تی

چت جی پی تی در بسیاری از کشورها مسدود شده است. استفاده از چت جی پی تی رایگان برای کاربران ایرانی به دلیل بسته بودن کد کشور امکان ساخت اکانت وجود ندارد. اما در سایت هوش مصنوعی جایگزین برای ترجمه در ایران می توانید به صورت رایگان حتی بدون اکانت کار ترجمه را انجام دهید. وارد صفحه اصلی ChatGPT می شوید.

آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)

در قسمت New Chat متن خود را وارد کنید.

آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)

سپس در انتهای متنی که وارد کردید از هوش مصنوعی بخواهید آن را به فارسی ترجمه کند. بهتر است این جمله را تایپ کنید. Translate it in Persian

یا می توانید ابتدا به فارسی درخواست خود را وارد کنید. سپس متن را وارد کرده تا هوش مصنوعی آن را برای شما ترجمه کند.

آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)

همچنین می توانید متن فارسی خود را به انگلیسی یا هر زبان دیگری ترجمه کنید.

آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی(ChatGPT)

ترجمه چت جی پی تی

بنابراین با گوگل ترنسلیت ترجمه ساده و مستقیم را دریافت می کنید. اما چت جی پی تی ترجمه هوشمندانه تری را ارائه می دهد. شما می توانید یک از پاسخ های آن را مطابق با نیاز خودتان انتخاب کنید. ChatGPT می تواند مفاهیم فرهنگی و رسوم منطقه ای را در زمان معنای کلمات در نظر بگیرد. اما Google Translate هدفمند و هوشمند عمل نمی کند.

ترجمه متن با چت جی پی تی چقدر دقیق است؟

شما می توانید برای ترجمه از ChatGPT استفاده کنید اما ممکن است ترجمه آن به اندازه ترجمه یک مترجم دقیق و حرفه ای نباشد. ممکن چت جی پی تی نتواند اصطلاحات خاص و فنی را به خوبی ترجمه کند. با این حال یک شرکت چینی انواع زبان GPT را با ۱۸ جفت زبان با منابع بالا و کم بوسیله موتورهای تحقیقاتی را با هم مقایسه کردند. نتیجه این بود که کیفیت ترجمه در زبان های دارای منابع بالا بسیار رقابتی بود. اما در زبان های با منابع کم هنوز محدودیت های زیادی دارد. زبان های انگلیسی، چینی، اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی و سایر زبان های اروپایی و غربی دارای منابع بالا هستند. اگر به کمک GPT ترجمه می کنید، بیشتر دقت کنید.

چگونه کار ترجمه PDF با هوش مصنوعی انجام دهیم؟

کار ترجمه با استفاده از هوش مصنوعی بسیار آسان است. کافی است متن خود را وارد کنید. سپس زبان خروجی را انتخاب کنید. بقیه کار را ChatGPT انجام می دهد. ابتدا وارد سایت ChatGPT شوید و سپس وارد حساب کاریری خود شوید. یا می توانید از سایت های رایگان برای این کار استفاده کنید. شما می توانید برای پاک کردن چت های خود در چت جی پی تی آنها را انتخاب کنید و سپس کلید Del را بزنید.

سایت جایگزین چت جی پی تی برای استفاده از هوش مصنوعی در ترجمه

اگر نتوانستید وارد سایت ChatGPT شوید بهتر است از سایت رایگان Poe.com برای استفاده از هوش مصنوعی استفاده کنید. ابتدا وارد سایت Poe.com شوید. سپس در قسمت راست در باکس Start a new chat متن انگلیسی را وارد کنید. در آخر بخواهید که متن را به فارسی ترجمه کند. دقت کنید ربات شما دارای محدودیت تعداد سوال است.

متن را وارد کنید

ابتدا متن را وارد کنید. یکی از مزایای کلیدی ChatGPT نسبت به سایر ابزارهای ترجمه توانایی آن در زمان ورود متن است. تفاوت بسیاری در ترجمه کلمه و جمله در چت جی پی تی با سایر ابزارها وجود دارد. ابتدا از قسمت New Chat وارد صفحه اصلی چت جی پی تی شوید. برای ترجمه مقاله با چت جی پی تی به فارسی می توانید متن را کپی کنید. سپس در خواست خود را به فارسی وارد کنید و : را بزنید. قبل از کپی متن بنویسید این متن را به فارسی ترجمه کن : سپس متن انگلیسی را Paste کنید. در عکس یک نمونه ترجمه در سایت Poe.com را مشاهده می کنید.

آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)

نوع متن را انتخاب کنید

دومین مرحله کاربرد هوش مصنوعی در ترجمه این است که نوع متن را انتخاب کنید. صریحا اعلام کنید متن شما یک اصطلاح، یک سند مالی، یک آهنگ یا یک متن معمولی است. اعلام کردن نوع متنی که می خواهید ترجمه کنید ChatGPT را به ارائه ترجمه دقیق و روان کمک می کنید.

برای مثال ترجمه (گزارش مالی / شعر/ ضرب المثل / آهنگ) به (زبان مقصد)

یا ( متن برای ترجمه) را به ( زبان مقصد) ترجمه کن. متنی که باید ترجمه شود ( گزارش نظامی/ سند پزشکی /نسخه دارویی ) است.

آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT

سبک ترجمه را انتخاب کنید

سومین مرحله انتخاب سبک است. گاهی ترجمه ممکن است برای گروه خاص باشد. یا ترجمه فنی باشد. انتقال سبک از زبان مبدا به زبان مقصد برای ترجمه دقیق و روان می تواند به فهم بیشتر خواننده کمک کند. برای این کار متن را در قسمت چت Paste کنید. سپس بخواهید که آن را به ربان ساده برای شما توضیح دهد. مثلا بنویسید این متن را به زبان ساده توضیح بده! یا Explain this text in simple words .

موقعیت مکانی را در نظر بگیرید

در مرحله بعد موقعیت منطقه ای را در نظر بگیرید. کلمات بسته به موقعیت مکانی ممکن است معنی متفاوتی داشته باشند. مثل کلمه فوتبال که اگر توضیحی نداشته باشد ممکن است با توجه به موقعیت شما کلمه فوتبال را فوتبال راگبی محسوب کند.

چند مثال به همراه ترجمه وارد کنید

چت جی پی تی یک ابزار حساس و دقیق است. می تواند از مثال ها و منابع را درک کند و از آنها برای پیشرفت خود استفاده کند. با استفاده از این موضوع می توانید چند مثال از زبان اصلی به همراه ترجمه متن را وارد کنید. تا ابزار هوش مصنوعی بتواند از آنها بری درک مفاهیم استفاده کند.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT) پرداختیم. آیا شما از ChatGPT برای ترجمه استفاده کرده اید؟ مزیت ترجمه با چت جی پی تی نسبت به سایر ابزارها از نظر شما چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

8 روش دسترسی به چت جی پی تی 4
۸ روش دسترسی به چت جی پی تی ۴ (GPT-4) رایگان
17 ابزار و سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی ، انگلیسی و..
۱۷ ابزار و سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی ، انگلیسی و..
آموزش کامل 12 روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون
آموزش کامل ۱۲ روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون
آموزش پاک کردن چت ها و جلوگیری از ذخیره چت های ChatGPT
آموزش پاک کردن چت ها و جلوگیری از ذخیره چت های ChatGPT

نظرات

×