آموزش خالی کردن و حذف عکس از سطل زباله گوشی سامسونگ

آموزش خالی کردن و حذف عکس از سطل زباله گوشی سامسونگ

حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان ذخیره عکس یا فیلم فضای کافی برای ذخیره سازی نداشته باشید. با وجود اینکه فایل های اضافی را پاک می کنید 🗑️ اما باز هم فضای ذخیره کافی ندارید. چون فایل ها را فقط به سطل زباله انتقال داده اید. در این مطلب از انزل وب به آموزش خالی کردن و حذف عکس از سطل زباله گوشی سامسونگ می پردازیم.

پاک کردن عکس از سطل زباله گوشی سامسونگ

Delete Photos from Samsung Phone Trash

سامسونگ در تمام دستگاهها یک پوشه به نام Trash در همه برنامه ها مثل گالری، یادداشت ها و مخاطبین دارد. اگر می خواهید فضای گوشی را آزاد کنید باید همه سطل زباله ها را خالی کنید. سطل زباله یا بازیافت پوشه ای است که فایل درون خود را تا ۲۵ تا ۳۰ روز نگه می دارد. در این مدت می توانید عکس هایی که به صورت تصادفی پاک کردید را دوباره بازیابی کنید اما بعد از حذف اطلاعات از سطل زباله برای همیشه حذف می شود. همانطور که انتظار می رود تا تمام سطل زباله ها را پاک نکنید فضا آزاد نمی شود.

حذف عکس از سطل زباله گوشی

برنامه Samsung Gallery را در گوشی خود باز کنید. در صفحه اصلی گالری روی سه نقطه بالای صفحه گوشی و یا منوی همبرگری پایین صفحه بزنید.

حذف عکس از سطل زباله

سطل زباله را انتخاب کنید. وقتی وارد پوشه Trash می شوید فایل های حذف شده را می بینید. اگر می خواهید چند مورد را حذف کنید روی گزینه Edit بزنید و مواردی که می خواهید حذف شود انتخاب کنید. حالا Delete را بزنید تا موارد انتخابی را حذف کند.

حذف عکس از سطل زباله

اگر می خواهید همه عکس ها را حذف کنید روی Empty بزنید. در پنجره Pop-Up روی Empty بزنید تا همه عکس ها از سطل زباله حذف شوند.

حذف عکس از زباله عکس

چگونه سطل زباله گوشی سامسونگ را خالی کنیم؟

اگر شما علاوه بر گالری گوشی از Google Photos نیز استفاده می کنید باید سطل زباله آن را نیز خالی کنید. لطفا به خاطر داشته باشید اکثر برنامه های سامسونگ یک پوشه Trash جداگانه دارند و باید آنها را خالی کنید. ابتدا برنامه Google Photos را اجرا کنید. روی قسمت Library بزنید و دکمه Trash را بزنید.

حذف عکس از سطل زباله

در داخل پوشه سطل زباله روی منوی ۳ نقطه بزنید. حالا Empty Trash را انتخاب کنید تا همه عکس ها از پوشه حذف شوند.

حذف عکس از سطل زباله

چگونه وارد سطل زباله گوشی سامسونگ شویم؟

اگر شما از گوشی سامسونگ گلکسی استفاده می کنید یا اندروید ۱۰ به بالا را فعال کردید ویژگی سطل زباله را دارید. گوشی شما مانند یک کامپیوتر دارای یک سطل زباله است. اما اگر سطل زباله برای شما فعال نیست به مسیر زیر بروید تا آن را فعال کنید. در گالری روی منوی ۳ نقطه بزنید و سپس وارد گزینه Settings شوید. در قسمت Galley settings گزینه Recycle Bin را روشن کنید.

حذف عکس از سطل زباله

حالا سطل زباله برای برنامه گالری فعال شد. به طور پیش فرض سطل زباله عکس ها را تا ۳۰ روز نگه می دارد.

حذف عکس از سطل زباله

بازیابی عکس از سطل زباله گوشی سامسونگ

برای بازیابی عکس ها از سطل زباله ابتدا وارد گالری گوشی سامسونگ خودتان شوید. سپس منوی ۳ نقطه بالا را بزنید تا پنجره Pop-Up برای شما باز شود.  یا در بعضی از مدل های سامسونگ منوی ۳ خط در پایین صفحه را بزنید. حالا روی Trash بزنید تا وارد پوشه سطل زباله شوید. در اینجا لیست عکس هایی که پاک کردید را می بینید. عکسی که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید و گزینه Restore را بزنید.

برگرداندن فایل حذف شده از سطل آشغال گوشی سامسونگ

همیشه بازیابی عکس ها و فایل ها به سادگی امکان پذیر نیست. گاهی باید از نرم افزارهای واسط ریکاوری برای این کار استفاده کرد. همچنین اگر شما از عکس ها و فایل های خود پشتیبان تهیه کرده باشید می توانید به راحتی آنها را بازیابی کنید. شما می توانید با استفاده از Samsung Cloud یا Samsung Smart Switch از عکس ها و فایل های خودتان بک آپ تهیه کنید. Samsung Cloud امکان بازیابی فایل هایی که در حافظه گوشی ذخیره کردید را به شما می دهد.

برنامه Samsung Smart Switch هم با کامپیوتر و گوشی شما همگام سازی را انجام می دهد تا بازیابی اطلاعات گوشی شما ساده تر باشد.

سوالات متداول

چطور سطل زباله را غیر فعال کنیم؟

ابتدا وارد برنامه گالری شوید و منوی 3 خطی پایین گوشی را بزنید و روی گزینه Trash بزنید و وارد Settings شوید حالا گزینه Turn off را انتخاب کنید.

اگر سطل زباله گالری را غیر فعال کنیم چه اتفاقی می افتد؟

همه عکس هایی که پاک کردید بدون اینکه نگه داری شوند مستقیم پاک می شوند اگر عکسی را به طور تصادفی پاک کرده باشید دیگر امکان بازیابی آن را ندارید.

فضای ذخیره سازی گوشی من بعد از خالی کردن سطل زباله تغییری نکرده دلیلش چیست؟

بعد از خالی کردن سطل زباله بهتر است برنامه را ببندید و گوشی خود را ری استارت کنید.

جمع بندی

توجه داشته باشید سیستم عامل اندروید به صورت پیشفرض سطل زباله ندارد. اما گوشی های سامسونگ در بعضی از برنامه این امکان را دارند که فایلهای پاک شده را تا ۳۰ روز نگه داری کنند. دقت کنید بازیابی فایل هایی که برای همیشه پاک شده اند به سادگی امکان پذیر نیست. مگر اینکه از آنها بکاپ تهیه کرده باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش خالی کردن و حذف عکس از سطل زباله گوشی سامسونگ پرداختیم. موفق به حذف کامل تمامی تصاویر در گوشی خود شدید؟ در صورت حذف ناخواسته تصویر چه نرم افزاری میتواند به بازیابی آنها کمک کند؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش نحوه حذف عکس از آلبوم اینستاگرام
آموزش نحوه حذف عکس از آلبوم اینستاگرام
آموزش 5 روش حذف متن از PDF
آموزش ۵ روش حذف متن از PDF به صورت آنلاین و با نرم افزار
آموزش تصویری حذف عکس از نتایج جستجوی گوگل
آموزش تصویری حذف عکس از نتایج جستجوی گوگل
آموزش حذف تکی یا همه عکس های موجود در فایل ورد
آموزش حذف تکی یا همه عکس های موجود در فایل ورد

نظرات

×