حل مشکل شناسایی هارد در نصب ویندوز 11 (تست شده)

حل مشکل شناسایی هارد در نصب ویندوز ۱۱ (تست شده)

آیا در زمان نصب ویندوز ۱۱ با پیغام We couldn’t find any drives. To get a storage driver, click Load Driver مواجه شدید؟ ⚠️ این پیغام مربوط به شناسایی نشدن هارد است. برای حل این مشکل با ما در این مطلب از انزل وب درباره حل مشکل شناسایی هارد در نصب ویندوز همراه باشید.

رفع مشکل عدم شناسایی هارد در هنگام نصب ویندوز ۱۱

Fix: Hard Drive Not Detected During Windows 11 Installation

سوالی که با دیدن این پیغام برایتان پیش بیاید این است که آیا هارد دیسک من آسیب دیده است؟ اما همیشه این مشکل به خاطر آسیب به هارد دیسک به وجود نمی آید. زمانی که ویندوز نتواند پارتیشن شما یا هارد دیسک را شناسایی کند این خطا رخ می دهد. از دلایل عدم شناسایی هارد دیسک ها عدم تشخیص پارتیشن ها، درایور های قدیمی، تنظیمات BIOS و همچنین کابل های SATA باشد.

در خالت کلی ۸ دلیل برای مشکل شناسایی هارد دیسک در نصب ویندوز وجود دارد:

۱- شل بودن یا درست نبودن اتصال کابل ها

۲- به روز نبودن درایورها

۳- تنظیمات نادرست BIOS

۴- آسیب دیدن هارد دیسک

۵- پارتیشن بندی دیسک

۶- سازگار نبودن با سیستم جدید

۷- تداخل سخت افزاری

۱- مشکل شناسایی هارد به دلیل درست نبودن اتصال کابل ها

اگر هارد دیسک به درستی وصل نباشد شما با خطای hard drive not recognized مواجه می شوید. کامپیوتر را خاموش کنید. کیس کامپیوتر را باز کنید و کابل های هارد دیسک را پیدا کنید. حالا کابل های پاور و SATA را بررسی کنید. برای اطمینان بیشتر آنها را جدا و دوباره وصل کنید.

۲- عدم شناسایی هارد دیسک به دلیل به روز نبودن درایورها

زمانی که ویندوز ۱۱ را نصب می کنید زمانی که از شما خواسته می شود درایور هارد را انتخاب کنید گزینه Load Driver را بزنید. حالا درایور به روز هارد را وارد کنید و دستورات را دنبال کنید. بعد از نصب درایور های به روز به نصب ویندوز ۱۱ بپردازید.

۳- نشناختن هارد در هنگام نصب ویندوز ۱۱ به علت تنظیمات نادرست BIOS

کامپیوتر را روشن کنید. در زمان روشن شدن کلید F2 یا DEL را بزنید تا وارد بخش BIOS کامپیوتر شوید. به بخش Storage یا SATA Configuration بروید. حالت SATA را بررسی کنید. گزینه AHCI برای بیشتر سیستم ها پیشنهاد می شود. حالا قسمت Legacy را نیز بررسی کنید و در صورت لزوم آن را در حالت Enable قرار دهید. حالا کامپیوتر را دوباره راه اندازی کنید. احتمالا مشکل حل شده باشد.

مشکل عدم شناسایی هارد دیسک

۴- پارتیشن بندی دیسک

در زمان نصب ویندوز ۱۱ اگر از شما خواسته شده هارد را انتخاب کنید روی Format یا Delete کلیک کنید. پارتیشن موجود را حذف کنید سپس پارتیشن بندی جدید را اضافه کنید. برای این کار دستورات صفحه را دنبال کنید.

۵- عدم شناسایی هارد دیسک به دلیل آسیب دیدن هارد دیسک

کلیدهای Windows + R را بزنید تا پنجره Run باز شود. عبارت devmgmt.msc را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید.

مشکل عدم شناسایی هارد دیسک

پنجره Device Manager باز خواهد شد. حالا دنبال Disk Drives بروید و روی آ« کلیک کنید تا پنجره باز شود. از روی لیست هارد دیسک خودتان را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. حالا سر برگ General یا Drives را باز کنید. وضعیت هارد را بررسی کنید. اگر عبارت This device is working properly را مشاهده کردید پس هارد دیسک شما مشکلی ندارد. اما در غیر این صورت بهتر است ابتدا مشکل آن را رفع نمایید. می تواندی از برنامه های جانبی مثل Auslogics Disk Defrag Ultimate استفاده کنید تا مشکل هارد را به صورت خودکار حل کند.

مشکل عدم شناسایی هارد دیسک

۶- مشکل عدم شناسایی هارد دیسک با سیستم جدید

ابتدا بررسی کنید که هارد دیسک در File Explorer و Disk manager نمایش داده می شود یا خیر؟ برای این کار روی This PC کلیک راست کنید و Manage را انتخاب کنید. حالا نسبت به مشکل پیش آمده راه حل مناسب را انتخاب کنید.

شناسایی نشده هارد دیسک کارکرده

اگر هارد دیسک شما نو نیست ممکن است در زمان نصب ویندوز ۱۱ شناسایی نشود. این عدم شناسایی ممکن است سازگار نبودن اسم هارد دیسک باشد. برای حل این مشکل به قسمت Disk Manager بروید. روی هارد دیسک خود کلیک راست کنید. حالا گزینه Change Drive Letter and Paths را انتخاب کنید و روی Change کلیک کنید. نام جدید را وارد کنید و OK را بزنید.

مشکل عدم شناسایی هارد دیسک

۷- شناسایی نشدن هارد به دلیل تغییر فرمت هارد دیسک

در قسمت Disk Manager متوجه شدید که فرمت هارد به صورت RAW نمایش داده می شود. باید هارد را فرمت کنید. زیرا باعث عدم شناسایی هارد دیسک می شود. برای این کار روی هارد مورد نظر کلیک راست کنید و Format را بزنید. البته قبل از این کار از اطلاعات داخل هارد بک آپ بگیرید.

مشکل عدم شناسایی هارد دیسک

۸- وجود مشکل سخت افزاری برای شناسایی هارد دیسک در نصب ویندوز ۱۱

بعد از بررسی از طریق راه حل های بالا اگر باز هم مشکل عدم شناسایی هارد دیسک را داشتید بهتر است به سراغ یک تعمیرکار ماهر بروید. زیرا مشکل نرم افزاری وجود ندارد و احتمالا هارد شما دچار مشکل سخت افزاری است.

سوالات متداول

چطور هارد دیسک شناسایی نشده را تعمیر کنیم؟

اتصالات سخت افزاری را بررسی کنید. تنظیمات BIOS را بررسی کنید. درایور های هارد دیسک را به روز رسانی کنید و پارتیشن بندی جدید بسازید و یا هارد معیوب را تعویض کنید.

چظور متوجه بشیم که BIOS من MBR است یا GPT؟

روی This PC کلیک راست کنید و از قسمت Manage روی Disk manag,ent کلیک کنید. ستون Partition Style  را پیدا کنید و نگاه کنید BIOS شما MBR است یا GPT

هارد من در ویندوز ویستا شناسایی نمیشه اما در ویندوز 10 شناسایی میشه مشکل کجاست؟

احتمالا هارد شما به تغییر فرمت نیاز دارد به متن مراجعه کنید و در صورت نیاز به تکنسین مراجعه کنید.

جمع بندی

در بعضی از مراحل برای حل مشکل عدم شناسایی هارد دیسک، نیاز به فرمت یا کارهای تخصصی تر دارد. بهتر است اگر تا به حال این کار را نکردید حتما سیستم یا لپ تاپ خودتان را به متخصصان این کار بسپرید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب به بررسی حل مشکل عدم شناسایی هارد در نصب ویندوز ۱۱ (تست شده) پرداختیم. آیا شما با این روش ها آشنا بودید؟ شما کدام روش را امتحان کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خودتان را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری usb در تلویزیون هوشمند
۸ روش رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون هوشمند

نظرات

×