دانلود 14 تا از بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر

دانلود ۱۴ تا از بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر

به دنبال نرم افزار ساده ضبط صدا برای کامپیوتر هستید؟ 🔴 در مطلب امروز انزل وب، ۱۴ مورد از بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر، هم رایگان و هم پولی، را معرفی خواهیم کرد. این نرم‌افزارها شامل ویرایشگرهای صوتی (Audio Editors) و همچنین ضبط کننده صفحه برای سیستم (Screen Recorder) نیز می‌شوند.

دانلود نرم افزار ضبط صدا برای کامپیوتر

Best Voice Recording Software’s for Computer

تمامی ویندوز ها یک برنامه ضبط صدای ساده دارند که برای نیازهای پیشرفته‌ای مانند پادکستینگ، روایت و ضبط کتاب صوتی، کافی نیست. برای ضبط‌ صوت با کیفیت بالا، به یک برنامه ضبط صدای تخصصی نیاز دارید. در ادامه به معرفی چند نمونه از نرم افزارهای ضبط صدا برای سیستم پرداخته ایم.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

۱- Movavi Screen Recorder

یکی از بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر، نرم افزار Movavi Screen Recorder است که با آن می‌توانید به راحتی از صفحه نمایش کامپیوتر خود ویدئو و صدا ضبط کنید. این برنامه برای ضبط ویدئوهای آموزشی، بازی‌ها یا چت‌های ویدیویی با دوستان مناسب است.

با نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه، می‌توانید ویدیوهای با کیفیت بالا ضبط کنید. می‌توانید از حالت‌های پیش‌فرض یا تنظیمات سفارشی استفاده کرده و ضبط‌ های خود را در هر فرمت ویدیویی ذخیره کنید.

این نرم افزار ضبط صدا برای کامپیوتر ویندوز ۱۱ و.. ویژگی های زیر را دارد:

  • ضبط ویدئو و صدا از صفحه نمایش سیستم
  • ضبط اسکرین‌شات
  • آپلود ضبط‌ها در YouTube و Google Drive

Movavi Screen Recorder

۲- Audacity ، بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر

Audacity یکی از بهترین بهترین نرم افزار ضبط صدا برای کامپیوتر حرفه ای است که به‌صورت رایگان در دسترس است. این نرم‌افزار متن‌باز است و به‌راحتی می‌توان روی صدای ضبط‌ شده ،‌ ویرایش انجام داد.

Audacity حتی می‌تواند برای ویرایش قطعه‌های صوتی و اخبار نیز استفاده شود. علاوه بر ضبط مستقیم صدا، می‌توان فایل‌های صوتی را نیز وارد برنامه کرده و آن ها را ویرایش کرد.

امکانات ویرایش صدا در Audacity شامل برش، کاهش نویز، افزایش کیفیت، محو کردن ویدئو است. این نرم‌افزار با میکروفون‌های خارجی نیز سازگار است و می‌تواند صدای زنده را ضبط و ویرایش کند.

همچنین از فرمت‌های فایل‌های صوتی پشتیبانی‌شده توسط Audacity می‌توان به WAV، AIFF، MP3، AU، FLAC و Ogg Vorbis اشاره کرد.

Audacity

۳- WavePad ، دانلود برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر ویندوز ۱۰ و..

نرم‌افزار WavePad، ویرایش صدا، موسیقی و فایل‌های صوتی را به‌راحتی انجام می‌دهد و با سیستم عامل های ویندوز و مک سازگار است.

این نرم‌افزار ویرایش صدا، یک ویرایشگر صوتی و موسیقی کامل است که با این نرم‌افزار می‌توانید صدا، موسیقی و سایر فایل‌های صوتی را ضبط کرده و حتی قسمت‌هایی از فایل‌های صوتی را برش دهید، یا کپی و جای‌گذاری کنید.

همچنین می‌توانید افکت‌هایی مانند اکو، تقویت و کاهش نویز را به فایل‌های صوتی اضافه کنید. این نرم‌افزار علاوه بر پشتیبانی از میکروفون‌های خارجی، تنظیم میزان صدای میکروفون را، آسان تر کرده است.

همچنین می‌توانید از ابزارهای ویرایشی این نرم افزار مانند برش، کپی، چسباندن، فشرده‌سازی، تغییر مسیر و غیره استفاده کنید. افکت‌های اکو، تقویت، ریورب و کاهش نویز نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده‌اند. این نرم‌افزار از فرمت‌های WAV، MP3، VOX، GSM و WMA نیز پشتیبانی می‌کند.

WavePad

۴- دانلود رایگان برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر GarageBand

GarageBand یک برنامه اختصاصی برای سیستم عامل مک است که به صورت رایگان در App Store در دسترس است. این نرم افزار یک استودیوی موسیقی کامل است که به شما امکان می‌دهد موسیقی خود را مانند یک فرد حرفه‌ای بسازید.

این نرم‌افزار شامل یک کتابخانه صوتی جامع از انواع سازها، صداهای گیتار و مجموعه‌ای از نوازندگان کوبه‌ای و درامر است. GarageBand همچنین دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند آهنگسازی چند آهنگی، فناوری‌های از پیش تنظیم شده برای تقلید از تقویت‌کننده‌ها و روش‌های ضبط مختلف و پشتیبانی از صفحه کلیدهای MIDI است.

با نرم افزار  GarageBand، می‌توانید موسیقی خود را ضبط و ویرایش کنید و حتی به اشتراک بگذارید.

GarageBand

۵- RecordPad

RecordPad یکی دیگر از بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر بوده که نرم افزاری قدرتمند در زمینه ضبط صدا و ویرایش آن به شمار میرود و برای کامپیوتر ها و دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است. این برنامه از هر نوع میکروفونی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند صفحه نمایش، دوربین و صدای شما را به طور همزمان ضبط کند.

نرم افزار ضبط صدا برای لپ تاپ RecordPad دارای ویژگی‌های ویرایش پیشرفته‌ای مانند قابلیت ویرایش همزمان صدا و ویدیو، ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش کلیپ‌ها، و پشتیبانی از قالب‌ها، برچسب‌ها، بازکننده‌ها و جلوه‌های مختلف است.

همچنین از دیگر ویژگی های RecordPad که بسیار مفید است می توان به  فعال شدن صدا برای ضبط خودکار و ادغام با محصولات دیگر خانواده NCH اشاره کرد.

RecordPad بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر

۶- GoldWave

GoldWave یک برنامه ضبط و ویرایش صدا و موسیقی است که برای رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در دسترس است و یکی از بهترین برنامه ضبط صدا اندروید نیز است. این برنامه از انواع میکروفون ها پشتیبانی کرده و می‌تواند صدا را از منابع مختلف مانند ورودی‌های خط، دستگاه‌های USB و جریان ضبط کند.

از ویژگی های نرم افزارGoldWave  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازنویسی صدا، کپی، چسباندن، میکس و جایگزینی
  • دارا بودن بیش از ۱۰۰ افکت از پیش تنظیم شده و بیش از ۴۰ افکت صوتی
  • دارا بودن ۱۵ تصویر در زمان واقعی
  • و پشتیبانی از پدال های پا برای رونویسی

GoldWave یک برنامه محبوب و قابل اعتماد برای ضبط صدای کامپیوتر است که توسط بیش از ۲۵ میلیون کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود. این برنامه برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای نیز مناسب است.

GoldWave

۷- Mixcraft

اگر یک نوازنده حرفه‌ای نیستید، این نرم‌افزار ضبط آواز برای شما مناسب است. نرم‌افزار Mixcraft دارای ویژگی‌های زیادی است که ممکن است در ابتدا گیج‌کننده باشند، اما با کمی تمرین می‌توانید از آنها برای ساخت موسیقی خلاقانه خود استفاده کنید.

ساختن موسیقی خود در این نرم‌افزار آسان است به طوری که می توانید از صفحه‌کلید خود برای این کار استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از صفحه‌کلید کنترلر MIDI ممکن است استفاده از این نرم افزار را ساده تر کند.

Mixcraft همچنین به شما امکان می‌دهد تا انواع فایل‌های موسیقی را  به نرم افزار اضافه کرده و یا تغییر دهید. برخی از ویژگی‌های اصلی این نرم‌افزار عبارتند از:

  • ضبط چند آهنگ MIDI و آهنگ صوتی
  • همگام‌سازی خودکار کلیپ‌های صوتی و MIDI
  • افکت ‌های صوتی حرفه‌ای
  • انتشار مستقیم موسیقی و ویدیو در شبکه‌های اجتماعی
  • ویرایش فیلم و تصاویر ثابت

Mixcraft

۸- i-Sound Recorder

i-Sound Recorder یک نرم‌افزار ضبط صدا است که به شما امکان می‌دهد صدا را از هر منبعی، چه داخلی و چه خارجی، ضبط کنید.  این نرم‌افزار دارای رابط کاربری ساده و بصری است که استفاده از آن را آسان می‌کند.

با i-Sound Recorder می‌توانید موسیقی متن، صدای  MIDI، صدای اینترنت، صدای رسانه‌های پخش زنده، صدای بازی‌ها و صدای میکروفون را ضبط کنید.

همچنین می‌توانید فرمت ضبط صدا، کیفیت صدا و سایر تنظیمات را سفارشی کنید زیرا این نرم افزار از فرمت‌های MP3، OGG، WMA، WAV و APE پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید چندین فایل صوتی را همزمان ضبط کنید و نام آنها را تغییر دهید.

i-Sound Recorder بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر

۹- AV Music Morpher Gold

AV Music Morpher Gold یک نرم‌افزار قدرتمند دیگر برای ویرایش صدا و انجام وظایف دی جی است.

این نرم‌افزار دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها است که به شما امکان می‌دهد آهنگ‌ها را ویرایش، ریمیکس و یا ضبط کنید. برخی از ویژگی‌های نرم افزار AV Music Morpher Gold  عبارتند از:

  • ویرایش صدا: با این نرم افزار می توانید آهنگ‌ها را برش داده و یا کپی کنید و یا حتی آهنگ ها را تنظیم کرده و به آنها افکت اضافه کنید.
  • ریمیکس: این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد آهنگ‌ها را با هم ترکیب کنید تا ریمیکس‌های جدیدی بسازید.
  • ضبط: با این نرم افزار، صدا را از میکروفون یا سایر منابع صوتی ضبط کنید.
  • تبدیل: با این نرم افزار می توانید فایل‌های صوتی را از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل کنید.

AV Music Morpher Gold

۱۰- Ardour

Ardor یک نرم‌افزار ضبط صدای رایگان است که برای نوازندگان و خوانندگان طراحی شده است. این نرم‌افزار دارای رابط کاربری ساده اما با ویژگی‌های قدرتمند است که به شما کمک می‌کند صدای خود را با کیفیت بالا ضبط و ویرایش کنید. برخی از ویژگی‌های بی نظیر نرم افزار Ardor  عبارتند از:

  • ضبط صدا با کیفیت بالا از میکروفون یا سایر منابع
  • ویرایش صدا به صورت پیشرفته از جمله برش، کپی، تنظیم و اضافه کردن افکت
  • پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث برای افزایش قابلیت‌ها
  • امکان ضبط و ویرایش چند آهنگ به طور همزمان

Ardour

۱۱- Avid Pro Tools برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر حرفه ای

Avid Pro Tools  یک نرم افزار ضبط صدای قدرتمندی است که با استفاده از آن می توانید موسیقی خود را بدون نیاز به تجهیزات گران‌قیمت به صورت حرفه ای بسازید.

این نرم‌افزار دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها است که به شما کمک می‌کند صدا را ضبط، ویرایش و میکس کنید.  ویژگی‌هایی که نرم افزار Avid Pro Tools دارد، عبارتند از:

  • ضبط و پخش همزمان صدا و موسیقی
  • رابط کاربری جامع و کاربرپسند
  • امکان همکاری ابری با هنرمندان دیگر
  • ویرایش MIDI، پیش‌تنظیم‌های موسیقی، ضبط حلقه و آهنگ‌های کمکی
  • ویرایشگر MIDI
  • جلوه‌های صوتی

بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر : Avid Pro Tools

۱۲- Zynewave Podium

Zynewave Podium یک ضبط کننده صدای کامپیوتری رایگان و با امکانات کامل است که متناسب با نیازهای کاربران ویندوز با رابطی کاربر پسند طراحی شده است.

با این ضبط کننده صوتی قدرتمند می توانید صدا و یا MIDI را ضبط و ویرایش کنید و حتی از افکت ها و سازهای VST نیز استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از هر افکت صوتی سفارشی برای ضبط های خود استفاده کنید زیرا قابلیت پشتیبانی از جلوه های صوتی مختلف را نیز دارد. همچنین پس از دانلود رایگان برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر، می توانید بدون ثبت نام کردن در نرم افزار از آن استفاده کنید.

Zynewave Podium

۱۳- Lexis Audio Editor

Lexis Audio Editor یک نرم‌افزار ضبط و ویرایش صدا است که برای مبتدیان و کاربران با دانش متوسط ​​ایده‌آل است.

این نرم‌افزار دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها و افکت‌ها است که به شما امکان می‌دهد صداهای خود را به صورت حرفه‌ای ویرایش کنید. برخی از ویژگی‌های دیگر نرم افزار Lexis Audio Editor عبارتند از:

  • دارای افکت‌های پیشرفته از جمله محو شدن صدا، کاهش نویز، ضبط در فایل‌های موجود و اکولایزر باند است.
  • امکان تنظیم سرعت صدا
  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • امکان دریافت خروجی فایل‌های صوتی در فرمت‌های مختلف

البته ناگفته نماند که Lexis Audio Editor  محدودیت‌هایی نیز دارد. به عنوان مثال، نمی‌تواند آهنگ‌های چند لایه را ویرایش کند و فقط به دوازده افکت داخلی محدود شده است.

با این حال، اگر به دنبال یک نرم‌افزار ضبط و ویرایش صدا هستید که یادگیری آن آسان باشد و طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه دهد، Lexis Audio Editor  یک گزینه عالی برای شما است.

Lexis Audio Editor

۱۴- نرم افزار استودیو ضبط صدا برای کامپیوتر FL Studio

FL Studio نرم افزاری عالی برای ضبط صدا است و همچنین دارای افکت ها و ابزارهای کاربردی زیادی است که کار را آسان و سرگرم کننده تر می کند.

می توانید با این نرم افزار که یکی دیگر از بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر است، سرعت صدا را بدون تغییر کیفیت آن تنظیم کرده و از فایل های تمام شده در فرمت های مختلف خروجی بگیرید. رابط کاربری این نرم افزار ضبط صدا نیز بسیار کاربرپسند است و به شما کمک می کند تا به سرعت نرم افزار را یاد بگیرید.

FL Studio به عنوان برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر حرفه ای برای مبتدیان و کاربران حرفه ای مناسب است. با این حال، اگر به دنبال ویرایش صدا با استفاده از میانبرهای صفحه کلید هستید، ممکن است نرم افزار دیگری برای شما وجود داشته باشد.

بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر : FL Studio

جمع بندی

بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر، برنامه ای است که نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده کند. این نیازها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سطح مهارت: اگر مبتدی هستید، به دنبال برنامه ای باشید که کاربرپسند و یادگیری آن آسان باشد. اگر حرفه ای هستید، به دنبال برنامه ای باشید که ویژگی های پیشرفته ای را ارائه دهد.
  • نوع صدا: اگر می خواهید صداهای مختلف را ضبط کنید، به دنبال برنامه ای باشید که از فرمت های مختلف صوتی پشتیبانی کند.
  • ویژگی ها: ویژگی هایی که برای شما مهم هستند از جمله قابلیت ویرایش، اضافه کردن افکت ها، و خروجی آن به فرمت های مختلف را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر کدام است؟

بهترین برنامه ضبط صدا برای کامپیوتر به نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک برنامه ساده و کاربرپسند هستید، Audacity گزینه خوبی است. اگر به دنبال یک برنامه حرفه ای با ویژگی های پیشرفته هستید، Adobe Audition گزینه بهتری برای شما است.

آیا برای ضبط صدا روی کامپیوتر به میکروفون نیاز دارم؟

بله، برای ضبط صدا روی کامپیوتر به میکروفون نیاز دارید. میکروفون های مختلف در کیفیت های متفاوتی وجود دارند. اگر به دنبال یک میکروفون با کیفیت بالا هستید، باید از یک میکروفون حرفه ای استفاده کنید.

چگونه می توانم صدای سیستم را در هنگام ضبط صدا روی کامپیوتر ضبط کنم؟

برای ضبط صدای سیستم در هنگام ضبط صدا روی کامپیوتر، باید از یک برنامه ضبط صدا که از این ویژگی پشتیبانی می کند استفاده کنید.

چگونه می توانم صدا را در هنگام ضبط صدا روی کامپیوتر ویرایش کنم؟

اکثر برنامه های ضبط صدا دارای ویژگی های ویرایش صدا هستند. با استفاده از این ویژگی ها می توانید صدا را کات کنید، بچسبانید، و تنظیم کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب، بهترین نرم افزارهای نرم افزار ضبط صدا با کیفیت استودیو برای کامپیوتر را معرفی کردیم. شما بیشتر از کدام نرم افزارها برای ضبط و ویرایش صدا استفاده می کنید؟ کدام نرم افزار ویژگی های بهتری نسبت به باقی نرم افزارها دارد؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش ۲ روش ضبط صدا در ویندوز ۱۰
آموزش ۲ روش ضبط صدا در ویندوز ۱۱
12 تا از بهترین برنامه ضبط صدا اندروید
۱۲ تا از بهترین برنامه ضبط صدا اندروید
آموزش 6 روش ضبط تماس تصویری و صوتی واتساپ اندروید و آیفون
آموزش ۶ روش ضبط تماس تصویری و صوتی واتساپ اندروید و آیفون

نظرات

×