آموزش رفع ارور هوش مصنوعی فتوشاپ با روش های جایگزین

آموزش رفع ارور هوش مصنوعی فتوشاپ با روش های جایگزین

نرم‌افزار فتوشاپ 🅿️ مدتی است که ابزارهای هوش مصنوعی را به سرویس خود اضافه کرده است. با این حال گاهی اوقات هنگام استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ ممکن است افزونه آن دچار مشکل شود. یا در ایران با محدودیت هایی همراه باشد. در مطلب امروز انزل وب به آموزش رفع ارور هوش مصنوعی فتوشاپ با روش های جایگزین میپردازیم.

رفع مشکل هوش مصنوعی فتوشاپ

?How to Fix Photoshop AI Error

هوش مصنوعی فتوشاپ یک قابلیت نسبتا جدید در این برنامه است. با این حال ارورهای آن ممکن است برای شما آزار دهنده باشد. یکی از اصلی ترین علتهای ارور هوش مصنوعی Windows Defender Firewall است. در ادامه روشهای رفع ارور Generative fill در فتوشاپ را به شما آموزش میدهیم سپس راهکارهای جایگزین رفع ارور هوش مصنوعی را به شما معرفی میکنیم.

۱- رفع مشکل Generative fill با Firewall

برای حل فعال نبودن گزینه fill در فتوشاپ ابتدا Windows Defender Firewall را باز کنید. برای این کار به کنترل پنل بروید و روی Security and Maintenance کلیک کنید. سپس به Windows Defender Firewall بروید.

در این تب روی Allow an App or Feature کلیک کنید.

روی Add کلیک کنید. سپس Photoshop.exe و Creative Cloud.exe را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

اگر نرم‌افزار فتوشاپ نشان داده نمی‌شود روی “allow another application” کلیک کنید و سپس فایل .exe فتوشاپ را انتخاب کنید.

روی دکمه بازگشت در گوشه سمت چپ کلیک کنید.

به Advanced settings بروید.

روی Incoming Rules کلیک کنید. بررسی کنید که به هر دو حالت Private و Public برای دو برنامه فتوشاپ و Creative Cloud دسترسی داده‌اید.

روی Outbound rules کلیک کنید. به دنبال “Adobe Unlicensed Pop-up” بگردید. روی آن کلیک کنید و سپس روی Disable Rule کلیک کنید.

سپس فتوشاپ را مجددا راه اندازی کنید و Generative Fill را دوباره امتحان کنید.

هنگام استفاده از ویژگی Generative Fill به موارد زیر دقت کنید:

  • قبل از استفاده از ویژگی Generative Fill، اطمینان حاصل کنید که فتوشاپ شما آپدیت شده است.
  • هنگام استفاده از ویژگی Generative Fill، مطمئن شوید که فایل شما ذخیره شده است. استفاده از Generative Fill در فایل های ذخیره نشده ممکن است باعث ایجاد خطا شود.
  • هنگام استفاده از ویژگی Generative Fill، مطمئن شوید که سیستم شما منابع سیستمی کافی دارد. Generative Fill بار قابل توجهی بر CPU و RAM سیستم شما وارد می کند.
  • هنگام استفاده از ویژگی Generative Fill، مطمئن شوید که حجم فایل شما خیلی بزرگ نباشد. Generative Fill ممکن است هنگام کار بر روی فایل های بزرگ با خطا مواجه شود.

همچنین این خطا ممکن است به این دلیل باشد که فایروال ویندوز برنامه یا ویژگی دیگری را مسدود کرده است. به عنوان مثال، اگر از Adobe Premiere Pro یا After Effects استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که این برنامه‌ها نیز از Firewall Windows Defender مجوز دارند. همچنین، اگر از نرم افزار فایروال دیگری بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که این نرم‌‌افزار Photoshop یا Creative Cloud را مسدود نمیکند.

۲- رفع مشکل هوش مصنوعی Generative fill با یک نقطه!

یک راهکار ساده دیگر برای رفع مشکل Generative fil استفاده از یک نقطه است. کافیست شما بخشی از عکس که میخواهید در آن تغییری ایجاد کنید را انتخاب کرده و در کادر، یک . بگذارید و سپس دکمه Generate را بزنید. ارور Generative fill در فتوشاپ شما رفع خواهد شد.

رفع مشکل هوش مصنوعی Generative fill با یک نقطه!

۳- رفع ارور هوش مصنوعی فتوشاپ رایگان

اگر میخواهید از هوش مصنوعی فایرفلای به صورت رایگان استفاده کنید میتوانید به سایت firefly.adobe.com بروید. این سایت رایگان بوده و به صورت پیشفرض ۲۵ امتیاز برای کاربران خود تعیین کرده است که بتوانند با استفاده از آن به تولید تصویر بپردازند.

رفع ارور هوش مصنوعی فتوشاپ رایگان

۴- حل مشکل هوش مصنوعی فتوشاپ به صورت پولی

اگر قصد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی فتوشاپ مانند فایرفلای و Generative fill باید اشتراک Adobe را تهیه کنید. شما میتوانید از سرویس های موجود در اینترنت با کسب اطمینان از اعتبار آنها استفاده کنید.

بهترین جایگزین های هوش مصنوعی فتوشاپ

۱- Alpaca، جایگزین هوش مصنوعی فتوشاپ

اگر با ارور هوش مصنوعی فتوشاپ روبرو میشوید و یا به هر دلیلی به دنبال یک جایگزین برای هوش مصنوعی فایرفلای و Generative fill فتوشاپ هستید میتوانید از Alpaca استفاده کنید. این پلاگین نیاز به هیچ ابزار تغییر دهنده آی پی ندارد و شما به سادگی میتوانید آن را روی فتوشاپ خود نصب کنید. همچنین برای استفاده از این پلاگین به آخرین نسخه فتوشاپ نیاز ندارید و میتوانید آن را روی نسخه های قدیمی تر فتوشاپ خود نیز نصب کنید.

Alpaca، جایگزین هوش مصنوعی فتوشاپ

برای دانلود افزونه آلپاکا و استفاده از آن در فتوشاپ مراحل زیر را دنبال کنید:

به www.alpacaml.com بروید.

در سایت ثبت‌نام کنید. دقت کنید که ایمیلی را وارد کنید که به آن دسترسی داشته باشید. سپس یک ایمیل فعال سازی برای شما ارسال خواهد شد. آن را باز کرده و حساب کاربری خود را فعال کنید.

وارد سایت شوید و به قسمت Downloads بروید.

در صفحه دانلود، “Install automatically” را انتخاب کنید تا پلاگین به صورت اتوماتیک نصب شود.

برای نصب این پلاگین به صورت دستی:

نوع فایل را انتخاب کرده و روی دانلود کلیک کنید.

بهترین جایگزین های هوش مصنوعی فتوشاپ

فایل ZIP را از حالت فشرده خارج کنید.

به پوشه اکستنشن های فتوشاپ (C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop 2023\Plug-ins) بروید و فایل‌های پلاگین Alpaca را اینجا کپی کنید.

فتوشاپ را اجرا کنید. حال پلاگین آلکاپا برای شما نصب شده است و میتوانید به سادگی از آن استفاده کنید.

۲- Stable Diffusion بهترین جایگزین هوش مصنوعی فتوشاپ

Stable Diffusion به خاطر کیفیت بالای تصاویر ساخته شده و همچنین پردازش قوی تصاویر، یک جایگزین مناسب برای هوش مصنوعی فتوشاپ شما است. این ابزار به صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است.

Stable Diffusion بهترین جایگزین هوش مصنوعی فتوشاپ

Stable Diffusion یک ابزار دیپ فیک بوده و شما میتوانید بدون هیچ محدودیتی هر متنی که میخواهید را به آن بدهید تا برای شما تصویر آن را بسازد. این ابزار ۴ کاربرد عمده دارد:

  • تولید تصویر از متن
  • تولید تصویر از تصاویر موجود
  • ویرایش عکس
  • ساخت فیلم

رفع ارور ۴۰۰ هوش مصنوعی فتوشاپ

ارور ۴۰۰ زمانی رخ می دهد که سرور نتواند درخواست کاربر را به درستی تفسیر کند یا درخواست نامعتبر باشد. بهترین راهکار برای حل مشکل این ارور، آپدیت فتوشاپ است. با این حال این مشکل ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. ابتدا موارد زیر را چک کنید و اگر مشکل شما حل نشد دستورالعمل رفع ارور ۴۰۰ هوش مصنوعی فتوشاپ را بررسی کنید:

  • از تغییردهنده آی پی استفاده کنید: اگر کاربر داخل کشور هستید بهتر است برای اتصال و.. از یک نرم افزار تغییردهنده آی پی یا سرویس تحریم شکن استفاده نمایید.
  • قطعی در سرور: ممکن است سرور های فتوشاپ دچار قطعی شده باشند. در این صورت تا برطرف شدن آن باید صبر کنید.
  • تعمیرات سرور: گاهی اوقات ممکن است سرورهای فتوشاپ و هوش مصنوعی در حال تعمیر باشند. در این صورت باید صبر کنید تا مشکل حل شود.
  • مشکل اینترنت: اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اگر اینترنت شما ضعیف باشد ممکن است سرویس هوش مصنوعی شما دچار ارور شود.

اگر هیچکدام از موارد بالا علت ارور ۴۰۰ و ۴۰۴ شما نبود، باید مراحل زیر را انجام دهید

۱- بررسی Host File

اطمینان حاصل کنید که ورودی فایل میزبانی با نام “ij0gdyrfka.adobe.io” به درستی به فایل هاست شما اضافه شده است. مطمئن شوید که متن صحیح است و اشکالی در ساختار ورودی وجود ندارد.

۲- پاک کردن کوکی ها

برای رفع ارور هوش مصنوعی فتوشاپ میتوانید کوکی ها و حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید

۳- غیرفعال کردن آنتی ویروس

بهتر است آنتی ویروس شما هنگام استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ غیرفعال باشد.

۴- امتحان تصاویر مختلف

ممکن است علت ارور، تصویر شما باشد و مشکلی در تصویر انتخابی شما وجود داشته باشد. یک تصویر دیگر را در فتوشاپ باز کرده و افزونه را روی آن امتحان کنید. اگر ارور رفع شد احتمالا مشکل از تصویر شما بوده است.

۵- آپدیت فتوشاپ

اگر هیچکدام از روشهای ذکر شده مشکل شما را حل نکرد پیشنهاد میکنیم فتوشاپ خود را آپدیت کنید. به سایت ادوبی بروید و بررسی کنید که آخرین نسخه فتوشاپ را نصب کرده‌اید یا خیر.

‎سوالات متداول

هوش مصنوعی فتوشاپ چه کاربردی دارد؟

هوش مصنوعی فتوشاپ، کارهای ویرایش عکس را در زمان کمتر و با کیفیت بهتری انجام میدهد. افزونه هوش مصنوعی در فتوشاپ، امکان اصلاح و بهبود تصاویر و حتی ایجاد تصاویر جدید را بدون ابزارهای پیچیده ممکن می سازد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب آموزش رفع ارور هوش مصنوعی فتوشاپ با روش های جایگزین را معرفی کردیم. آیا توانستید ارور را رفع کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش رفع مشکل Liquify در فتوشاپ
آموزش نحوه رفع مشکل Liquify در فتوشاپ
رفع ارور An Integer Between در فتوشاپ
آموزش ۶ روش رفع ارور An Integer Between در فتوشاپ
رفع ارور رم There is Not Enough Memory در فتوشاپ
۲ روش رفع ارور رم There is Not Enough Memory در فتوشاپ

نظرات

  • امیر says:

    ارور هوش مصنوعی فتوشاپ ۲۰۲۴ میگه که باید از ادوبی اصل استفاده کنم
    چجوری باید این مشکل رو حل کرد؟
    ممنون

×