راهنما حل مشکل کار نکردن دسته در کالاف دیوتی موبایل

راهنما حل مشکل کار نکردن دسته در کالاف دیوتی موبایل

کار نکردن دسته در بازی CODM یک مشکل نسبتا رایج بین علاقمندان کالاف 🔫 است. این مشکل میتواند دلایل متعددی داشته باشد. در مطلب امروز انزل وب به راهنما حل مشکل کار نکردن دسته در کالاف دیوتی موبایل مبپردازیم.

دلیل کار نکردن دسته در کالاف دیوتی موبایل

?How To Fix Call of Duty Mobile Controller Not Working

کار نکردن دسته کالاف دیوتی موبایل میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد. اگر به Controller Support کالاف موبایل دسترسی نداده باشید دسته شما کار نمیکند. همچنین ممکن است این مشکل یک باگ ساده باشد و با یک ریستارت، مشکل شما حل شود. ابتدا راهکارهای ابتدایی زیر را امتحان کنید:

  • گوشی خود را ریستارت کنید.
  • کالاف دیوتی موبایل را آپدیت کنید.
  • بررسی کنید که دسته با گوشی شما سازگار است و گوشی شما از آن پشتیبانی میکند.
  • شارژ دسته را چک کنید.
  • دسته را قبل از شروع بازی، وصل کنید.

کاربران در موارد متعددی مانند عوض کردن اسم در کالاف و یا وصل نشدن دسته دچار مشکل میشوند. در ادامه تمام راه های حل مشکل کار نکردن دسته در کالاف موبایل را آموزش داده‌ایم.

۱- تغییر تنظیمات دسته کالاف دیوتی موبایل

برای حل مشکل دسته PS4 در کالاف دیوتی موبایل یا دیگر کنسول ها، اولین اقدام، تغییر تنظیمات دسته در کالاف دیوتی موبایل است. برای این کار:

ابتدا دسته را با بلوتوث به گوشی خود وصل کنید.

کالاف دیوتی موبایل را باز کنید.

به منو Settings بروید.

Controller و سپس Settings را انتخاب کنید.

در قسمت Controller باید عبارت Connected نوشته شده باشد. همچنین Controller Support باید فعال (Enabled) باشد.

تغییر تنظیمات دسته

۲- بستن برنامه و راه‌اندازی مجدد

کالاف دیوتی را یکبار به طور کامل ببندید و آن را دوباره باز کنید. ممکن است علت وصل نشدن دسته، یک باگ ساده باشد که با راه‌اندازی مجدد رفع شود.

۳- غیرفعال و فعال سازی مجدد Multiple Player

برخی از بازیکنان گزارش داده‌اند که غیرفعال کردن حالت Multiple Player به آنها کمک کرده تا مشکل اتصال دسته کالاف دیوتی را حل کنند. کاری که باید انجام دهید این است که از حالت Multiple Player خارج شوید و سپس دوباره این حالت را فعال کنید تا ببینید که آیا دسته شما شروع به کار می کند یا خیر.

۴- غیرفعال کردن Select to Speak

گاهی اوقات ممکن است فعال بودن حالت Select to Speak علت کار نکردن دسته کالاف دیوتی موبایل باشد. بهتر است این حالت را خاموش کرده و دسته خود را امتحان کنید. برای این کار:

به تنظیمات گوشی Android یا iOS خود بروید و تب Accessibility را پیدا کنید.

Installed Services را پیدا کرده و گزینه میانبر «Select to Speak» را خاموش کنید. محل این گزینه در دستگاه های مختلف متفاوت است، بنابراین می توانید به جای این کار، در تنظیمات گوشی خود عبارت Select to Speak را جستجو کنید.

 

غیرفعال کردن Select to Speak

COD Mobile را ببندید و دوباره آن را راه‌اندازی کنید و ببینید که آیا دسته شما کار می کند یا خیر.

۵- اتصال مجدد دسته کالاف دیوتی موبایل

برای حل مشکل دسته PS5 در کالاف دیوتی موبایل، دسته را مجددا وصل کنید. اگر دسته شما سیمی است، سیم را جدا و پین اتصال را تمیز کنید، سپس دوباره آن را وصل کنید. اگر دسته شما بلوتوثی است، بلوتوث گوشی و دسته را خاموش و سپس دوباره آن را روشن کنید تا اتصال دوباره برقرار شود.

دقت کنید که بعضی از دسته ها فقط هنگام شروع بازی فعال میشوند و وقتی شما در صفحه منو هستید کار نمیکنند.

سوالات متداول

آیا می توانم از یک دسته سیمی در COD Mobile استفاده کنم؟

دسته ها به دو صورت سیمی و بی سیم موجود هستند. شما می توانید از مدل سیمی استفاده کنید. اما مطمئن شوید که سیم های اتصال دسته شما آسیب نبیند یا بریده نشوند. استفاده از کابل های آسیب دیده یا بریده شده می تواند کنترل کننده را در برقراری ارتباط با دستگاه شما با مشکل مواجه کند.

جمع بندی

ما همه راهکارهای ممکن برای حل مشکل کار نکردن دسته کالاف موبایل را آموزش دادیم. اگر همچنان مشکل شما حل نشده است شاید دسته شما خراب شده باشد و نیاز به یک دسته جدید داشته باشید. با این حال پیشنهاد میکنیم قبل از اقدام به خرید دسته جدید، دسته خود را به یک فرد متخصص در زمینه تعمیر وسایل الکترونیکی نشان دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راهنما حل مشکل کار نکردن دسته در کالاف دیوتی موبایل را به شما آموزش دادیم. آیا این مطلب به رفع مشکل شما کمک کرد؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما و ترفند حل مشکل عوض نشدن اسم در کالاف دیوتی موبایل
راهنما و ترفند حل مشکل عوض نشدن اسم در کالاف دیوتی موبایل
آموزش 14 روش کارساز برای حل مشکل لگ بازی کالاف دیوتی موبایل
آموزش ۱۴ روش کارساز برای حل مشکل لگ بازی کالاف دیوتی موبایل
آموزش 6 روش بازیابی اکانت هک شده کالاف دیوتی موبایل
آموزش ۶ روش بازیابی اکانت هک شده کالاف دیوتی موبایل

نظرات

×