علت روشن شدن چراغ سبز آیفون چیست؟

علت روشن شدن چراغ سبز آیفون چیست؟

گاها ممکن است در قسمت بالای صفحه گوشی های آیفون یک چراغ سبز نمایش داده شود که اکثر افراد معنی آن را نمی دانند. ✅ در این مطلب از انزل وب به این سوال که “علت روشن شدن چراغ سبز آیفون چیست؟” پاسخ خواهیم داد.

علت نقطه سبز در دوربین آیفون

The Cause of The Green Dot in The iPhone Camera

قابلیت روشن شدن چراغ سبز و نارنجی بالای گوشی آیفون از iOS 14 به این گوشی اضافه شده است. هر زمان برنامه ای که در حال استفاده از آن هستید از دوربین گوشی شما استفاده کند، چراغ سبز بالای صفحه آیفون نمایش داده می شود. همچنین زمانی که یک برنامه به طور همزمان از دوربین و میکروفون گوشی شما استفاده می کند، علامت سبز بالای گوشی آیفون روشن می شود.

علت نقطه سبز در دوربین آیفون

از جمله برنامه هایی که باعث روشن شدن چراغ سبز در آیفون می شوند، می توانیم به FaceTime ،Instagram ،Snapchat و خود برنامه دوربین گوشی اشاره کنیم.


چه برنامه ای از دوربین گوشی شما استفاده می کند؟

بعد از اینکه متوجه شدیم علت روشن شدن چراغ سبز گوشی آیفون چیست، سوال دیگری که مطرح می شود این است که چه برنامه ای در حال استفاده از دوربین گوشی می باشد؟

برای اینکه به جواب سوال خود برسیم کافی است تا اعلانی که در بالای صفحه نمایش داده شده است را به پایین بکشیم. نام برنامه ای که از دوربین یا میکروفون گوشی شما استفاده می کند در این قسمت نمایش داده می شود.

نقطه سبز در دوربین آیفون


اهمیت روشن شدن چراغ سبز آیفون چیست؟

شرکت اپل با به بروز رسانی iOS 14 قابلیت های زیادی را در جهت حفظ حریم شخصی کاربران به محصولات خود اضافه کرد. چراغ سبز دوربین آیفون نیز یکی از همان تغییراتی بود که این شرکت در محصولات خود اعمال کرد. این تکنولوژی این امکان را به کاربران می دهد تا برنامه هایی که بدون اجازه از دوربین و میکروفون گوشی استفاده می کنند را شناسایی و حذف نمایند.

چراغ سبز دوربین آیفون

بعضی از کاربران فیسبوک ادعا می کنند که این برنامه به حریم شخصی کاربران خود احترام نمی گذارد. این افراد ادعا می کنند که بلافاصله بعد از صحبت کردن با دوستان خود تبلیغاتی مرتبط با صحبت های خود دریافت می کنند. با علم به اینکه برنامه های مختلفی به صورت غیرقانونی از قابلیت دوربین و میکروفون شما استفاده می کنند، اهمیت این تکنولوژی را بیشتر نمایان می سازد.


جلوگیری از روشن شدن چراغ سبز آیفون

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، این قابلیت با هدف افزایش امنیت حریم شخصی کاربران به محصولات شرکت اپل اضافه شده است. در این قسمت قصد داریم تا به شما نحوه حذف نقطه سبز در آیفون را آموزش دهیم. برای انجام اینکار کافی است تا طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱- به قسمت Settings بروید.

۲- گزینه Privacy & Security را انتخاب کنید.

نحوه حذف نقطه سبز در آیفون 1

۳- روی قسمت Camera یا Microphone کلیک کنید.

نحوه حذف نقطه سبز در آیفون 2

۴- برنامه هایی که نمی خواهید به دوربین و میکروفون گوشی شما دسترسی داشته باشند را غیر فعال کنید.


تغییر شکل چراغ سبز و نارنجی آیفون

اگر به دلیل نزدیک بودن رنگ های سبز و نارنجی در افتراق دادن آن ها از هم دچار مشکل هستید، می تواند فرم نمایش داده شدن آن ها را تغییر دهید. برای انجام اینکار لازم است تا مراحل زیر را طی کنید.

۱- به قسمت Settings بروید و گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

تغییر شکل چراغ سبز و نارنجی آیفون 1

۲- در منوی باز شده گزینه Display & Text Size را انتخاب کنید.

تغییر شکل چراغ سبز و نارنجی آیفون 2

۳- در این مرحله باید قابلیت Differentiate Without Colour را فعال نمایید.

تغییر شکل چراغ سبز و نارنجی آیفون 3

از این پس نقطه نارنجی به حالت مربع نارنجی و نقطه سبز به همان شکل سابق خود نمایش داده خواهد شد.


جمع بندی

شرکت های مختلفی که در حوزه فناوری و دیجیتال فعالیت می کنند همواره دغدغه افزایش امنیت محصولات خود را دارند. در این میان شرکت اپل یکی از پیشگامان این حوزه می باشد و پیشرفت های زیادی را در این زمینه کسب کرده است. 📱 در این مطلب سعی شد ویژگی روشن شدن چراغ سبز آیفون، به عنوان یکی از جدید ترین دست آورد های این شرکت در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران برای شما شرح داده شود.

سوالات متداول

این قابلیت در کدام گوشی ها وجود دارد؟

این قابلیت در گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 14 به بالا وجود دارد.

چراغ سبز آیفون چه زمانی روشن می شود؟

چراغ سبز آیفون زمانی روشن می شود که یک برنامه درحال استفاده از دوربین گوشی شما می باشد.

چطور چراغ سبز آیفون را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن این قابلیت باید طبق مراحل زیر پیش بروید. Settings -> Privacy & Security سپس از قسمت Microphone یا Camera می توانید دسترسی برنامه های مختلف را محدود کنید.

کاربرد این چراغ در گوشی های آیفون چیست؟

با روشن شدن چراغ سبز آیفون شما می توانید متوجه شوید که چه برنامه هایی بدون اجازه از میکروفون و یا دوربین گوشی شما استفاده می کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در پایان از توجه شما عزیزان به این مطلب سپاسگزاریم و امیدواریم که اطلاعات کافی در رابطه با علت روشن شدن چراغ سبز آیفون به دست آورده باشید. شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه همین پست وارد نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 20 روش و تکنیک موثر برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی آیفون (iOS)
آموزش ۲۰ روش و تکنیک موثر برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی آیفون (iOS)
آموزش جدید 6 روش قطع صدای اسکرین شات و دوربین آيفون
آموزش جدید ۶ روش قطع صدای اسکرین شات و دوربین آیفون
راهنما کامل تنظیم دوربین آیفون برای عکاسی و فیلمبرداری
راهنما کامل تنظیم دوربین آیفون برای عکاسی و فیلمبرداری
آموزش 10 روش حل مشکل دوربین آیفون
آموزش ۱۰ روش حل مشکل دوربین آیفون

نظرات

×