راهنما کامل استفاده از حالت تاریک اینستاگرام در همه دستگاه ها (فعال و غیرفعال سازی)

راهنما کامل استفاده از حالت تاریک اینستاگرام در همه دستگاه ها (فعال و غیرفعال سازی)

اگر وقتی اینستاگرام را روی دستگاهتان مشاهده می‌کنید، احساس می‌کنید که چشمانتان را خسته می‌کند، ممکن است بخواهید حالت تاریک را در اینستاگرام فعال کنید. 🕶️ در این مطلب از انزل وب به راهنما کامل استفاده از حالت تاریک اینستاگرام در همه دستگاه ها (فعال و غیرفعال سازی) میپردازیم.

چگونه حالت شب اینستاگرام را فعال و غیر فعال کنیم؟

How to Turn On Dark Mode on Instagram

تنظیم حالت تاریک اینستاگرام باعث تغییر پس‌زمینه برنامه به رنگ تیره‌تر – معمولاً سیاه به جای سفید – می‌شود تا مقدار نور سفید روشن روی صفحه کاهش یابد. حالت تاریک به طور واقعی برای چشم‌ها بهتر نیست، اما می‌تواند به صرفه برای باتری دستگاه کمک کند و همچنین حس آرامش‌بخش‌تری را ایجاد کند، به‌ویژه قبل از خواب. در ادامه راه های مختلفی برای فعال کردن حالت شب اینستاگرام در اندروید، iOS، و مرورگرهای وب را ارائه میدهیم.

نسخه مورد نیاز اندروید و iOS برای دارک مود اینستاگرام

اینستاگرام حالت تاریک را برای آیفون‌ها یا آیپدهایی که از iOS 13 یا بالاتر استفاده می‌کنند و اندرویدهایی که از اندروید ۱۰ یا بالاتر استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. هنگام فعال شدن، پس‌زمینه برنامه را (پشت عکس‌ها) به سیاه تغییر می‌دهد و تمام متن‌ها را به سفید نمایش می‌دهد. در هر دو iOS و اندروید، تنظیمی برای فعال کردن حالت تاریک درون خود برنامه اینستاگرام وجود ندارد – به جای آن، شما باید حالت تاریک را در تنظیمات سیستم دستگاه خود فعال کنید تا برنامه اینستاگرام به طور خودکار تطابق کند.

حالت شب اینستاگرام در آیفون یا آیپد

برای تغییر تم سفید به حالت تاریک اینستاگرام به مشکی بر روی آیفونی که iOS 13 یا نسخه‌های بالاتر و یا آیپدی که iPadOS 13 یا نسخه‌های بالاتر را دارید، برنامه تنظیمات(Settings) را باز کنید.

به پایین بروید و روی گزینه “Display & Brightness” کلیک کنید.

حالت شب اینستاگرام در آیفون یا آیپد

در بخش ظاهر در بالای صفحه، دو گزینه خواهید دید: یکی “Light” و دیگری “Dark”. برای تغییر تم سفید اینستاگرام به مشکی روی گزینه “Dark” کلیک کنید. در صورتی که به دنبال تغییر تم مشکی اینستاگرام به سفید هستید، گزینه “Light” را انتخاب کنید.

حالت شب اینستاگرام در آیفون یا آیپد

حالا برنامه اینستاگرام را باز کنید که باید در حالت تاریک ظاهر شود.

حالت شب اینستاگرام در آیفون یا آیپد


فعال کردن دارک مود اینستاگرام در اندروید

۱- حالت تاریک اینستاگرام در تنظیمات (Settings)

مراحل زیر ممکن است بسته به نوع دقیق دستگاه اندرویدی شما کمی متفاوت باشد.

برنامه تنظیمات را در دستگاه اندرویدی خود که از نسخه ۱۰ یا بالاتر استفاده می‌کند، باز کنید.

به پایین بروید و روی گزینه “Display” کلیک کنید.

فعال کردن دارک مود اینستاگرام در اندروید

در بالای صفحه نمایش، روی دکمه‌ای کنار “Dark theme” کلیک کنید تا حالت تاریک فعال شود. در صورتی که به دنبال تغییر تم مشکی اینستاگرام به سفید هستید، گزینه “Light Theme” را انتخاب کنید.

فعال کردن دارک مود اینستاگرام در اندروید

سپس برنامه اینستاگرام را باز کنید که باید در حالت تاریک ظاهر شود.

۲- فعال سازی دارک مود اینستاگرام در اندروید ( تنظیمات داخل برنامه اینستاگرام)

برای فعال کردن حالت تاریک در اینستاگرام بر روی گوشی‌های اندروید، کار بسیار آسانی است، مانند حالت iOS. برای انجام این کار برای گوشی‌هایی که از اندروید ۱۳ و نسخه‌های پایین‌تر استفاده می‌کنند، این مراحل را دنبال کنید:

ابتدا اینستاگرام را باز کنید.

روی عکس پروفایل خود در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید تا به پروفایل خود بروید.

منوی سمت راست بالایی را انتخاب کنید.

به بخش Settings and Privacy بروید و سپس گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

فعال کردن دارک مود اینستاگرام در اندروید
حالا Dark Mode را انتخاب کنید تا اعمال شود.

فعال کردن دارک مود اینستاگرام در اندروید


چگونگی فعال کردن حالت شب اینستاگرام از طریق وب

برای استفاده از حالت تاریک اینستاگرام اگر به صورت مستقیم به آن از طریق مرورگر وب دسترسی دارید، نیازی به استفاده از حالت نور نیست. بله، می‌توانید Google Chrome را مجبور کنید که هر وب‌سایتی را در حالت تاریک نشان دهد، اما همچنین می‌توانید تنظیمات اینستاگرام را در سایت تغییر دهید تا به‌طور خاص حالت تاریک را فعال کنید. به این صورت است:

به اینستاگرام در مرورگر مورد نظرتان بروید.

در صفحه اصلی، روی منوی سه خطی در پایین سمت چپ سایت کلیک کنید.

روی “Switch appearance” کلیک کنید.

سپس Dark Mode را فعال کنید.

چگونگی فعال کردن حالت شب اینستاگرام از طریق وب


نحوه فعال‌سازی حالت تاریک اینستاگرام در کامپیوتر

۱- استفاده از دکمه تبدیل (Toggle Button)

اینستاگرام به شما امکان تغییر بین حالت‌های روشن و تاریک را با چند کلیک می‌دهد. تنها کافی است صفحه اینستاگرام را باز کنید و بر روی دکمه تغییر مخصوص کلیک کنید. دستورالعمل‌های مرحله به مرحله را می‌توانید دنبال کنید:

به وب‌سایت اینستاگرام بروید و با حساب کاربری‌تان وارد شوید.

بر روی منوی “more” در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.

استفاده از دکمه تبدیل(Toggle Button)
“Switch appearance” را از منوی ظاهر انتخاب کنید. شما باید ببینید که صفحه به حالت تاریک تغییر کرده است.

استفاده از دکمه تبدیل(Toggle Button)
برای بازگرداندن این تغییر، مجدداً بر روی دکمه “Switch appearance” کلیک کنید. مهم است بدانید که این روش دائمی نیست – ممکن است بخواهید هر بار که داده‌های مرورگر خود را پاک کنید، کوکی‌های خود را حذف کنید یا از حساب کاربری‌تان خارج شوید، حالت تاریک را مجدداً فعال کنید.

۲- استفاده از URL سفارشی

روش دیگری برای تغییر به حالت تاریک اینستاگرام و انتخاب بین تم‌های روشن و تاریک استفاده از جمله های میانبر در آدرس اینترنتی اینستاگرام است. این به شما این امکان را می‌دهد که هنگام ورود به وب‌سایت اینستاگرام، صفحه را به حالت تاریک بارگذاری کنید. کافی است این مراحل را دنبال کنید:

۱. مرورگر وب خود را باز کنید.
۲. بر روی نوار آدرس کلیک کنید.
۳. آدرس URL زیر را تایپ کرده و Enter بزنید: “https://instagram.com/?theme=dark”

استفاده از URL سفارشی

۳- نصب افزونه Night Mode Instagram

اگر می‌خواهید به راحتی بین تم‌های روشن و تاریک تغییر کنید، می‌توانید از افزونه Night Mode Instagram استفاده کنید. این افزونه برای Chrome، Firefox و Microsoft Edge در دسترس است. این است که چه کاری باید انجام دهید:

به فروشگاه مناسب (Chrome Web Store، Firefox Add-ons یا Microsoft Edge Extensions) بروید. برای جستجوی “Night Mode Instagram” و نصب افزونه.

نصب افزونه Night Mode Instagram
صفحه اینستاگرام را باز کرده و بر روی دکمه افزونه Night Mode در نوار ابزار مرورگرتان کلیک کنید. در Google Chrome ممکن است ابتدا منوی “Plugins” را باز کرده و از آنجا Night Mode را انتخاب کنید.

نصب افزونه Night Mode Instagram
باید ببینید که صفحه به حالت تاریک تغییر کرده است.

این روش دائمی است و حتی اگر داده‌های مرورگر خود را پاک کنید یا از حساب کاربری‌تان خارج شوید، کار خواهد کرد. می‌توانید افزونه را خاموش کنید اگر نیاز داشته باشید.

۴- نصب افزونه Dark Reader

افزونه دیگری که می‌توانید برای تغییر بین تم‌های روشن و تاریک استفاده کنید، افزونه Dark Reader است. این افزونه برای Chrome، Firefox، Safari و Microsoft Edge در دسترس است. این چگونه است:

افزونه Dark Reader را برای مرورگر خود دانلود کنید.

نصب افزونه Dark Reader

صفحه اینستاگرام را باز کرده و بر روی دکمه افزونه Dark Reader در نوار ابزار مرورگرتان کلیک کنید. ابتدا، افزونه را روشن کنید.

نصب افزونه Dark Reader

باید ببینید که صفحه به حالت تاریک تغییر کرده است. می‌توانید از تنظیمات برای تنظیم روشنایی و کنتراست استفاده کنید یا افکت‌هایی مانند خاکستری یا سپیا اضافه کنید.

همانند Night Mode، این روش دائمی است و حتی اگر داده‌های مرورگر خود را پاک کنید یا از حساب کاربری‌تان خارج شوید، کار خواهد کرد. می‌توانید Dark Reader را خاموش کنید اگر نیاز داشته باشید.

۵- فعال‌سازی Dark Mode Flag خودکار در Chrome

Google Chrome ویژگی پنهانی به نام “Flags” دارد که به شما امکان فعال کردن ویژگی‌ها و گزینه‌های خاص را می‌دهد. یکی از این پرچم‌ها “Automatic Dark Mode” است که می‌توانید از آن برای تغییر ظاهر صفحه بین حالت‌های روشن و تاریک بستگی به تم فعلی سیستمتان استفاده کنید. این مراحل را دنبال کنید:

Chrome را باز کنید و آدرس زیر را تایپ کنید: “chrome://flags”

فعال‌سازی Dark Mode Flag خودکار در Chrome

در نوار جستجو، “Dark Mode” را تایپ کنید. باید پرچم “Auto Dark Mode for Web Contents” را ببینید.

فعال‌سازی Dark Mode Flag خودکار در Chrome
از منوی کشویی “Enabled” را انتخاب کنید.

به صفحه اینستاگرام برگردید و باید ببینید که به حالت تاریک تغییر کرده است.

فعال‌سازی Dark Mode Flag خودکار در Chrome

مهم است بدانید که این روش نه تنها بر روی اینستاگرام تأثیر دارد، بلکه بیشتر وب‌سایت‌های دیگر را هم به حالت تاریک تغییر می‌دهد هنگامی که این پرچم را فعال می‌کنید.

سوالات متداول

حالت شب اینستا چیست؟

حالت تاریک اینستاگرام یک قالب تاریک برای طرح برنامه است. به جای پس زمینه‌ای روشن با متن تیره که در حالت نور روشن استفاده می‌کنید، حالت تاریک این موضوع را برعکس می‌کند؛ پس زمینه را تاریک و متن را روشن می‌کند.

چگونه حالت شب اینستاگرام را فعال کنیم؟

با توجه به نوع سیستم عامل خود به قسمت تنظیمات (Settings) بروید، به پایین بروید و روی گزینه "Display" کلیک کنید و در نهایت "Dark theme" کلیک کنید تا حالت تاریک فعال شود.

چرا از حالت تاریک اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده از حالت تاریک اینستاگرام به چند دلیل مفید است. اولاً، طرح رنگی استاندارد ممکن است خیلی روشن باشد، به‌ویژه زمانی که به تلفن خود در تختخواب یا در محیط‌های کم نور نگاه می‌کنید. حالت تاریک باعث کاهش فشار بر چشم‌های شما می‌شود و کمک می‌کند تا راحت‌تر بر روی صفحه تمرکز کنید. اولین مزیت این است که راحتی برای چشمان شما به همراه دارد و باعث کاهش خستگی در هنگام مرور می‌شود. علاوه بر این، این موضوع مربوط به سلیقه شخصی است؛ برخی از افراد فکر می‌کنند که طرح تاریک، ظاهر بصری برنامه را بهتر می‌کند.

آیا استفاده از حالت تاریک اینستاگرام باعث کاهش مصرف باتری میشود؟

حالت تاریک اینستاگرام ممکن است به علت استفاده از صفحه‌نمایش‌هایی که از رنگ سیاه واقعی استفاده می‌کنند، تأثیر کمی بر عمر باتری داشته باشد. اما این تاثر آنقدر زیاد نیست که احساس شود. پس مگر اینکه شما واقعاً تمام وقت روزها از اینستاگرام استفاده کنید، انتظار نداشته باشید که با تغییر به حالت تاریک، باتری گوشی‌تان به طور قابل توجهی بهبود پیدا کند - این کار راهکار جادویی نیست.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به راهنما کامل استفاده از حالت تاریک اینستاگرام در همه دستگاه ها پرداختیم. آیا این قابلیت برای شما فعال شده و شما توانستید از آن استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه استفاده از حالت شب اینستاگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام
چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
آرشیو اینستاگرام کجاست و چه کاربردی دارد؟ (پست و استوری در نسخه جدید)
آرشیو اینستاگرام کجاست و چه کاربردی دارد؟ (پست و استوری در نسخه جدید)
آموزش ۴ روش سریع سرچ اینستاگرام بدون عضویت

نظرات

×