راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو

راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو

برای جلوگیری از کلاهبرداری، بهتر است که خریدار قبل از خرید خودرو از دیگران از وضعیت سند خودروی کارکرده یا حتی صفر مد نظر خود اطلاع پیدا کند. 🚙 این کار شما را از درگیر شدن با روال های حقوقی نجات می دهد و با اطمینان بیشتری می توانید تجربه خرید عالی داشته باشید. در مطلب راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو امروز انزل وب ما نحوه استعلام کردن سند خودرو را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه وضعیت سند ماشین

How to do Document Inquiry Verification for Iran Cars?

برای اطلاع از وضعیت سند خودرو لازم است که برای استعلام آن اقدام کنید. این کار باعث می شود تا از دست کلاهبردارانی که ماشین خود را به چندین نفر می فروشند یا سند خودروی مشکل دار دارند و یا سند خودرو را رهن گذاشته اند نجات پیدا کنید. با این کار شما می توانید بررسی کنید که سند خودرو چند دست چرخیده است.

۱- استعلام سند خودرو با کد ملی

سایت ثبت من My.ssaa.ir یکی از سامانه های استعلام سند مالکیت است که به شما اجازه می دهد با استفاده از کد ملی وضعیت سند خود را بررسی کنید.

وارد سامانه شوید.

از گوشه سمت چپ بالا روی ورود کلیک کنید

سند خودرو با کد ملی

اگر قبلا در سایت عضو هستید کد ملی و کدی که به شماره همراه شما پیامک می شود را وارد کنید.

استعلام سند خودرو با کد ملی

در غیر این صورت روی ثبت نام کلیک کنید و فیلدها را پر کنید و در سایت ثبت نام کنید.

استعلام سند خودرو

بعد از ورود به سایت، روی اسناد رسمی کلیک کنید.

استعلام سند خودرو با کد ملی

با کلیک روی گزینه اسناد رسمی من، با صفحه زیر روبرو خواهید شد.

استعلام سند خودرو با کد ملی

اگر سند رسمی تنظیم شده در دفترخانه به نام فرد باشد اطلاعاتش را در اینجا مشاهده خواهید کرد.

استعلام سند خودرو با کد ملی

بعد از کلیک روی گزینه خودروی من، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی مانند شماره پرونده، نوع پرونده، تاریخ سند، خودرو و غیره را به شما نمایش می دهد.

استعلام سند خودرو با کد ملی

با کلیک کردن روی گزینه تصدیق اصالت سند هم صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی مانند شناسه سند و رمز تصدیق را به شما نمایش می دهد.

استعلام سند

۲- برنامه استعلام سند خودرو

برنامه پلیس من یکی از برنامه هایی است که برای استعلام کارت و سند خودرو می توانید استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از این اپلیکیشن را توضیح خواهیم داد:

برنامه پلیس من را دانلود و نصب کنید.

برنامه استعلام سند خودرو

بعد از ورود به برنامه گزینه خدمات راهور را انتخاب کنید.

برنامه استعلام سند خودرو

گزینه استعلام کارت و سند خودرو را انتخاب کنید.

برنامه استعلام سند خودرو

حالا پلاک خودرو را وارد کنید و سند خودرو خود را استعلام کنید.

برنامه استعلام سند خودرو

۳- استعلام ارسال سند خودرو با پلاک از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

برای رهگیری مرسولات سازمانی اعم از شناسنامه، کارت خودرو، کارت سوخت، گواهینامه؛ مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری می توانید از سامانه رهگیری مرسولات سازمانی استفاده کنید.

ابتدا وارد سایت https://najatracking.post.ir/ شوید.

از منو نوع سند خود را انتخاب کنید که در اینجا باید کارت خودرو را انتخاب کنیم.

بعد شماره پلاک و اعداد کنترلی را وارد کنید و روی جستجو کلیک کنید.

استعلام سند خودرو با پلاک از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

۴- ارسال کد رهگیری مرسوله پستی

هنگام تعویض پلاک، برگ سبز خودرو بر اساس مالک جدید پلاک صادر می شود و همراه کارت ماشین به آدرس پستی فرد ارسال می شود. به محض ارسال؛ پیامک کد مرسوله پستی به شماره شخص ارسال می شود. شما می توانید با اضافه کردن حرف R به ابتدا کد رهگیری مرسوله پستی و ارسال به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ برای استعلام سند خودرو اقدام کنید.

۵- پیگیری سند خودرو صفر و کارکرده از طریق پیشخوان ۲۴

با استفاده از شماره موبایل، پلاک و کد ملی مالک اصلی خودرو می توانید برای استعلام سند خودرو اقدام کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد سایت پیشخوان ۲۴ شوید. از منوی دسته بندی سرویس و از ستون خدمات خودرو و موتور، گزینه استعلام کارت و سند خودرو را انتخاب کنید. تا صفحه زیر برای شما باز شود. در اینجا باید شماره همراه، پلاک، کد ملی مالک اصلی خودرو را وارد کنید و روی تایید و ادامه کلیک کنید.

پیگیری سند خودرو صفر و کارکرده از طریق پیشخوان 24

در اینجا می توانید بارکد پستی کارت خودرو، وضعیت سند، تاریخ چاپ کارت، وضعیت کارت خودرو و تاریخ چاپ را مشاهده کنید.

۶- استعلام با شماره شاسی

شماره شاسی یا کد VIN یک کد ۱۷ رقمی متشکل از اعداد و حروف است که اطلاعاتی مانند نوع خودرو، سال ساخت، کارخانه سازنده و غیره را نشان می دهد. برای تعیین هویت، استعلام و پیگیری سوابق خودرو از این کد استفاده می شود. هر خودرو دارای یک شماره شاسی منحصر به فرد است به همین دلیل هیچ خودرویی دارای کد VIN یکسانی نیست. در صورت خرید خودرو اقساطی یا برنده شدن در قرعه کشی شرکت هایی مانند ایران خودرو از طریق شماره شاسی می توان سند خودرو را استعلام کرد. برای این کار باید وارد پورتال خود در سامانه کارخانه مدنظر شوید و شماره شاسی را وارد کنید.

۷- استعلام سند خودرو در رهن

خودرو در رهن ماشینی است که از طریق افتتاح حساب وکالتی یا به صورت لیزینگی یا شرکت در قرعه کشی بدست آمده است. در چنین شرایطی نرخ کامل خودرو پرداخت نشده و تا تسویه کامل سند خودرو در رهن شرکت خودروساز باقی خواهد ماند و در برگ سبز خودرو، مهر در رهن قید می شود. برای استعلام چنین خودروهایی باید به سایت شرکت خودروساز وارد شود و از طریق پنل کاربری خود تقاضای استعلام وضعیت سند خودرو در رهن را کنید.

برخی از سازندگان گزینه استعلام وضعیت قرارداد ندارند و شما باید به صورت حضوری به نمایندگی مراجعه کنید. در این شرایط باید اصل برگ مشخصات خودرو، اصل برگ سبز خودرو، مدارک مربوط به احراز هویت محل سکونت مالک، بیمه شخص ثالث و مدارک شناسایی را به همراه داشته باشید.

۸- استعلام سند خودرو صفر

برای استعلام سند خودرو صفر خود هم می توانید از روش های کد کرسوله پستی؛ سایت ناجا ترکینگ پست، سایت ثبت من یا اپلیکیشن پلیس من استفاده کنید. روش دیگر این است که به سایت شرکت خودروسازی یا نمایندگی های آن مراجعه کنید.

۹- استعلام خودرو سایپا

در این روش می توانید با ماره ۰۹۶۵۵۰ تماس بگیرید و یا از طریق ثبت درخواست در سایت ارتباط با مشتریان سایپا در سایت Saipacorp.com اقدام کنید.

وارد سایت سایپا شوید.

در صفحه اصلی سایت، روی منوی مرکز امور مشتریان کلیک کنید.

استعلام خودرو سایپا

حالا باید اطلاعات هویتی و آدرس خود را در فیلدهای مربوطه پر کنید. همچنین اطلاعاتی مانند شماره شاسی، شماره موتور، کد ملی، شماره پذیرش فروش، کیلومتر کاردکرد و غیره را وارد کنید. در همین مرحله باید شماره پلاک، توضیحات و کد امنیتی را هم وارد کنید. بعد از انجام این کار روی دکمه ارسال درخواست کلیک کنید.

استعلام خودرو سایپا

در این مرحله فرد قادر خواهد با شماره رهگیری که بعد از ثبت درخواست دریافت می کند، درخواست خود را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری پیگیری کند.

۱۰- استعلام سند خودرو ایران خودرو

در این روش وارد سرویس مشتریان سایت ایران خودرو شوید.

روی دکمه ورود به میز خدمت کلیک کنید.

استعلام سند خودرو ایران خودرو

نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و روی ورودی به میز خدمت کلیک کنید. در صورتی که نام کاربری و رمز ندارید در سایت ثبت نام کنید.

استعلام سند خودرو ایران خودرو

بعد از وارد شدن به پنل کاربری خود، روی قراردادها کلیک کنید. در اینجا فرد می تواند با وارد کردن شماره شاسی و کلیک روی گزینه استعلام بگیر، وضعیت سند خود را مشاهده کند.

سوالات متداول

آیا امکان استعلام سند با کد ملی وجود دارد؟

بله شما می توانید از طریق سایت ثبت من که در این مطلب توضیح دادیم این کار را انجام دهید.

برنامه استعلام سند خودرو با شماره پلاک کدام است؟

شما می توانید از طریق برنامه پلیس من برای استعلام سند خودرو خود اقدام کنید.

برای استعلام سند خودرو با شماره شاسی چکار کنم؟

وارد سایت customer.ikco.ir شوید و با وارد کردن شماره شاسی سند خودرو مد نظر خود را استعلام کنید.

جمع بندی

هر شخصی که قصد معامله ماشین دارد باید قبل از انجام این کار برای استعلام سند خودرو اقدام کند تا با مشکلات حقوقی مواجه نشود. عدم انجام این کار می تواند شما را در معرض کلاهبرداری قرار دهید و هزینه و وقت شما را هدر دهد. با استفاده از روش هایی که در بالا توضیح دادیم می توانید برای بررسی وضعیت سند خودروهای طرح یکپارچه اقدام کنید. حتی پیگیری سند خودرو از ناجا می تواند کارساز باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم مطلب راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو امروز انزل وب برای شما کاربردی بوده باشد. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش مشاهده متن و استعلام وصیت نامه ثب شده در دفترخانه (محضری)
آموزش مشاهده متن و استعلام وصیت نامه ثب شده در دفترخانه (محضری)

نظرات

×