یک اشتباه یک پشیمانی بزرگ: رد کردن لپ تاپ از گیت بازرسی فلزیاب

یک اشتباه یک پشیمانی بزرگ: رد کردن لپ تاپ از گیت بازرسی فلزیاب فرودگاه

قصد عبور لپ تاپ از گیت بازرسی فرودگاه را دارید؟ 💻 از آسیب رسیدن به لپ تاپ خود نگران هستید؟ در مطلب رد کردن لپ تاپ از گیت بازرسی فلزیاب از انزل وب به نکات مهم درباره رد کردن لپ تاپ از گیت بازرسی فلزیاب فرودگاه می پردازیم.

آیا گیت بازرسی فلزیاب به لپ تاپ آسیب میزند؟

?Does the Metal Detector Inspection Gate Damage the Laptop

آیا باید لپ تاپ خود را از طریق فلزیاب فرودگاه حمل کنم؟ این موضوع دغدغه بسیاری از مسافران است. پیشرفت‌های فناوری، حمل وسایل الکترونیکی را از طریق امنیت فرودگاه بسیار آسان‌تر از ۲۰ سال پیش کرده است. قبل از اینکه فرودگاه‌ها اسکنرهایی برای تشخیص مواد منفجره داشته باشند، لپ‌تاپ و آی‌پد به ندرت روی گیت چمدان‌ها مجاز بودند، و اغلب اوقات مأمور های گیت اجازه ورود آن ها را نمی دادند. اما پیشرفت‌های اخیر فناوری منجر به قابلیت های جدید زیادی در فرآیند اسکن شده است. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از یک دستگاه آیفون، اسناد را اسکن کنید! در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از عبور لپ‌تاپ خود از امنیت فرودگاه به آنها فکر کنید. از جمله اینکه آیا این اسکن های جدید به لپ تاپ شما آسیب میرساند یا خیر.

این روزها فقط مسافران تجاری نیستند که در سفرهای خود نیاز به استفاده از لپ تاپ دارند. چه برای کار و چه برای تفریح ​​سفر کنید، لپ‌تاپ‌ها ابزاری عالی برای برقراری ارتباط با دیگران، یافتن نقاط مهم درون شهر، ذخیره فایل‌های چندرسانه‌ای یا صرفاً پیگیری کار هستند. با افزایش سفر خطرات افزایش می یابد. لپ تاپ ها به دلیل قابل حمل بودن در معرض سرقت و آسیب هستند. در زیر نکاتی برای سفر با لپ تاپ وجود دارد که امیدواریم در زمان، هزینه و نگرانی شما صرفه جویی شود.

لپ تاپ از گیت متال رد نکنیم

نکاتی که برای سفر با لپ تاپ باید بدانید

قبل از خروج برای سفر از رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و نسخه های پشتیبان را در مکانی امن در خانه یا محل کار ذخیره کنید.

رمز ورود برای لپ تاپ خود تنظیم کنید و با این کار از داده های خود محافظت کنید.

باتری خود را به طور کامل شارژ کنید تا مطمئن شوید که عمر باتری برای روشن کردن رایانه در ایست بازرسی امنیتی فرودگاه کافی است.

برای سفرهای بین المللی، مبدل برق مناسب برای مدل لپ تاپ خود را خریداری کنید.

تمام اسناد گمرکی را نگه دارید تا ثابت کنید لپ تاپ شما از کشور مبدا با شما آورده شده است و در سفر خریداری نشده است.

لپ تاپ خود را در هنگام برخاستن یا فرود پرواز تا زمانی که خدمه پرواز درباره ایمنی برای روشن کردن دستگاه های الکترونیکی اطلاع نداده اند، روشن نکنید.

با هتل مقصد خود تماس بگیرید تا ببینید آیا در اتاق شما اینترنت وجود دارد یا خیر.

لپ تاپ خود را در یک کیسه بالشتک محافظ مخصوص قرار دهید که مخصوص حمل لپ تاپ طراحی شده است.

بررسی کنید که آیا لپ تاپ شما برای عبور از فلزیاب های فرودگاه ایمن است یا خیر؟

اگر مطمئن نیستید که آیا لپ تاپ شما برای عبور از فلزیاب های فرودگاه ایمن است یا خیر، چند کار وجود دارد که می توانید برای مطمئن شدن انجام دهید. ابتدا به دفترچه راهنمای لپ تاپ خود مراجعه کنید. بسیاری از دفترچه های راهنما دارای بخشی هستند که انواع فلزیاب‌ها را برای دستگاه بی‌خطر میدانند. اگر دفترچه راهنمای شما چیزی در مورد امنیت فرودگاه نمی گوید، با شرکت سازنده لپ تاپ خود تماس بگیرید (یا در فروم های آنلاین آنها به دنبال پاسخ باشید) و بپرسید که آیا عبور از ردیاب های فرودگاه برای لپ تاپ شما ایمن است یا خیر.

همچنین می‌توانید لپ‌تاپ خود را از طریق یک لاین مجزا در ایست بازرسی فرودگاه عبور دهید. اکثر فرودگاه ها در دنیا دارای یک خط مجزا برای مسافران با لپ تاپ هستند. بنابراین می توانید از این لاین برای لپ تاپ خود استفاده کنید و اگر لپ‌تاپ شما زنگ هشدار را به صدا درآورد، افسران امنیتی آموزش دیده‌اند تا سریع و کارآمد این موضوع را مدیریت کنند.

دلایلی که ممکن است بخاطر آن لپ تاپ از گیت متال رد نکنیم

لپ تاپ ها اقلام گران قیمت و ظریفی هستند که به راحتی آسیب می بینند.

ممکن است مجبور شوید پیچ و مهره های لپ تاپ خود را باز کنید، که می تواند زمان بر و ناراحت کننده باشد.

اگر لپ تاپ شما اطلاعات حساس زیادی روی خود دارد، ممکن است نخواهید لپ تاپتان گم شود یا دزد ها امنیت آن را تهدید کنند.

کارکنان امنیتی فرودگاه ممکن است برای کار با لپ‌تاپ‌ها آموزش مناسبی ندیده باشند.

اگر لپ‌تاپ شما زنگ هشدار را ایجاد کند، ممکن است مجبور شوید از بازرسی های بیشتری عبور کنید.

آیا گیت بازرسی فلزیاب به لپ تاپ آسیب میزند؟

نگرانی های شما در مورد رد کردن لپ تاپ

از آنجایی که لپ‌تاپ‌ها به طور فزاینده‌ای برای برخی از مسافران ضروری شده‌اند، این سوال که آیا آنها را از طریق ایست های بازرسی امنیتی فرودگاه میتوانیم عبور دهیم یا نه، رایج‌تر از پیش است. هنگام تصمیم گیری در این مورد باید چند نکته را در نظر گرفت.

اولین مورد احتمال آسیب است. لپ‌تاپ‌ها دستگاه‌های ظریفی هستند و عبور از فلزیاب فرودگاه می‌تواند به طور بالقوه به آنها آسیب برساند. اگر نگران آسیب دیدن لپ تاپ خود هستید، ممکن است بخواهید آن را از طریق ایست بازرسی با خود حمل کنید.

دوم خطر سرقت است. اگر لپ تاپ خود را در گیت مربوطه در ایست بازرسی امنیتی رها کنید، ممکن است آن را از شما بدزدند. گزارش هایی مبنی بر سرقت لپ تاپ از گیت های بازرسی در فرودگاه ها وجود دارد، بنابراین اگر در این مورد نگران باشید، ممکن است نخواهید لپ تاپ خود را از خود جدا کنید.

سومین موردی که باید در نظر گرفت، زمان لازم برای عبور از بخش امنیت است. اگر لپ‌تاپ خود را با خود حمل می‌کنید، باید مرحله اضافی اسکن آن را با همراه با تیم امنیتی انجام دهید. این می تواند زمان قابل توجهی را به سفر شما اضافه کند.

چهارمین موردی که باید در نظر گرفت این است که لپ تاپ خود را در گیت یا سایر مکان ها جا نگذارید.

در نهایت، تصمیم در مورد حمل یا عدم حمل لپ تاپ از طریق امنیت فرودگاه بر عهده شماست. همه عوامل را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که برای شما و برنامه های سفرتان این بهترین انتخاب است.

جایگزین هایی برای رد کردن لپ تاپ از طریق فلزیاب های فرودگاه

سعی کنید لپ تاپ خود را به جای فلزیاب از طریق دستگاه اشعه ایکس رد کنید. اشعه ایکس برای کامپیوتر شما مضر نیست، اما فلزیاب ها ممکن است باعث آسیب شوند.

مامور های امنیتی توصیه می کند که لپ تاپ ها را از چمدان های خود خارج کرده و در گیت های مربوطه برای بازرسی در ایست های بازرسی امنیتی فرودگاه قرار دهید. با این حال، اگر لپ‌تاپ خود را در کیف لپ‌تاپ مطابق با استاندارد های امنیت فرودگاه قرار دهید، می‌توانید آن را از طریق ایست بازرسی فرودگاه حمل کنید.

لپ‌تاپ‌ها را باید در سطحی قرار دهید که هیچ چیزی در بالا یا پایین آن نباشد، بنابراین بهتر است سایر اقلام را از کیف خود خارج کنید. همچنین می توانید درخواست بازرسی دستی لپ تاپ خود را بدهید.

اگرچه حمل لپ تاپ از طریق ایست بازرسی مجاز است، اما ممکن است لازم باشد آن را از کیف خود خارج کنید. بنابراین بهتر است آن را در قسمتی از چمدان خود قرار دهید که خروج آن آسان باشد. این به شما کمک می کند تا خط را در حال حرکت نگه دارید و شما را سریعتر از امنیت عبور میدهد.

سوالات متداول

چه نکاتی را پس از رسیدن به مقصد با لپ تاپ باید بدانیم؟

از آداپتور برق با ولتاژ مناسب برای کشور مقصد استفاده کنید. وصل کردن لپ تاپ خود به پریز بدون آداپتور برق مناسب به دستگاه آسیب می رساند. همچنین زمانی که از لپ تاپ خود جدا می شوید، لپ تاپ را در گاوصندوق هتل نگهداری کنید.

در صورت دزدیده شدن لپ تاپ چه کنیم؟

در هر کجا که هستید، در صورت دزدیده شدن لپ تاپ، سریعاً به مقامات مربوطه (یعنی امنیت فرودگاه، امنیت هتل) اطلاع داده و سرقت را به پلیس گزارش دهید.

لپ تاپ خود را به چه مکان هایی نبریم؟

لپ تاپ خود را به مکان هایی با شن و ماسه یا رطوبت بیش از حد نبرید. آب و هوای مکان های دارای رطوبت بالا مانند مناطق شمالی ایران می تواند آسیب های جدی به لپ تاپ شما برساند.

گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟

گیت فرودگاه به وسایلی همچون وسایل تیز و خطرناک، مواد غذایی مشکوک، داروها، حیوانات خانگی، وسایل الکترونیکی بزرگ، زیورآلات، مواد مخدر و ... حساس است. و لپ تاپ نیز یکی از این موارد است.

جمع بندی

در این مطلب به روشهایی برای حمل لپ تاپ در مسافرت پرداختیم. همچنین گفتیم فلزیاب ها می توانند با توجه به مدل لپ تاپ برای لپ تاپ شما مضر باشند. در کنار این مسئله به مهم ترین نکات پیش از سفر با لپ تاپ، در حین سفر و بعد از اینکه به مقصد برسید پرداختیم. بهتر است لپ تاپ خود را در مکان مناسب قرار دهید تا بتوانید آن را در زمان مناسب خارج کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب رد کردن لپ تاپ از گیت بازرسی فلزیاب را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم این مطلب بر اطلاعات شما در این زمینه افزوده باشد. از دیدگاه ها و تجربه های شما در این زمینه استقبال می کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

هنگام جا گذاشتن وسایل در هواپیما چگونه چمدان یا اشیا گمشده پیگیری کنیم؟
هنگام جا گذاشتن وسایل در هواپیما چگونه چمدان یا اشیا گمشده پیگیری کنیم؟
جاسوس جدید سوئدی ها
فرودگاه بین المللی و بی نظیر کویتی ها

نظرات

×