معرفی 14 ابزار جادویی ساخت عکس با هوش مصنوعی (رایگان و حرفه ای)

معرفی ۱۵ ابزار جادویی ساخت عکس با هوش مصنوعی (رایگان و حرفه ای)

هر ماه شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه هوش مصنوعی هستیم. از تولید محتوا تا ساخت عکس با هوش مصنوعی امکان پذیر شده است. اما چیزی که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است ساخت عکس با تایپ یک جمله است. ✨ هوش مصنوعی جمله شما را به یک نقاشی یا تصویر تبدیل می کند و می توانید از آن در کارهای شخصی و تجاری خود استفاده کنید. اگر نمی دانید که چه سرویس هایی این کار را انجام می دهند می توانید مطلب معرفی ۱۵ ابزار جادویی ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان و حرفه ای امروز انزل وب را دنبال کنید.

آموزش ساخت تصویر با هوش مصنوعی

The Best Free AI Art Generators to Create Images From Text

ساختن تصویر با هوش مصنوعی بسیار جالب و سرگرم کننده است. برای داشتن یک تصویر متفاوت و متمایز نیازی ندارید ساعت ها وقت خود را صرف طراحی کنید. می توانید با استفاده از سرویس هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد حتی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. برای درک بهتر، ما نحوه کار با ۲ سرویس اول را به شما یاد خواهیم داد، بقیه سرویس ها هم عملکرد مشابهی دارند و با وارد کردن توضیحات، متن شما را به عکس تبدیل می کنند.

۱- نحوه ساخت عکس با هوش مصنوعی با Nightcafe

خلق تصویر با هوش مصنوعی Nightcafe رایگان است و نمونه کاملی از برنامه های تبدیل متن به عکس است. با دیدن نوع خلاقیت های خارق العاده ای که این هوش مصنوعی می تواند انجام دهد تعجب خواهید کرد. جملات ساده را تایپ کنید تا Nightcafe از هوش مصنوعی برای تبدیل آن به یک نقاشی استفاده کند. هنگام ساخت تصویر جدید، می توانید از سبک های هنری مختلف، از جمله کوبیسم، نقاشی رنگ روغن، سورئال و غیره استفاده کنید. همچنین می توانید الگوریتم و مدل مورد استفاده را انتخاب کنید که محبوب ترین آنها Stable Diffusion و DALL-E 2 می باشد.

برای استفاده از این سرویس به اکانت جیمیل نیاز دارید.

بعد از وارد شدن به سایت روی دکمه Start Creating کلیک کنید.

در اینجا روی Create an instant temporary account کلیک کنید.

نحوه ساخت عکس با هوش مصنوعی با Nightcafe

با کلیک روی x پنجره خوشامدگویی را ببندید.

نحوه ساخت عکس با هوش مصنوعی با Nightcafe

در سمت چپ صفحه به ترتیب مدل، جمله ای برای توصیف تصویری که می خواهید تولید کنید و استایل را انتخاب کنید.

نحوه ساخت عکس با هوش مصنوعی با Nightcafe

به پایین اسکرول کنید و تنظیمات دیگر مانند تعداد عکس ها را وارد کنید. با کلیک روی More Settings می توانید تنظیمات دیگری مانند تعداد عکس ها، رزولوشن خروجی، نسبت تصویر و غیره را انجام دهید و روی دکمه Done کلیک کنید.

نحوه ساخت عکس با هوش مصنوعی با Nightcafe

در نهایت روی دکمه CREATE کلیک کنید تا عکس ساخته شود.

نحوه ساخت عکس با هوش مصنوعی با Nightcafe

شما حتی می توانید با استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت عکس خود اقدام کنید.

۲- آموزش ساخت تصویر با هوش مصنوعی Starry AI

Starry AI یکی دیگر از سایت های ساخت تصویر با هوش مصنوعی رایگان است که می توانید استفاده کنید. برخلاف بسیاری از سرویس های دیگر، این سایت کنترل دقیقی بر جنبه های خاص ارائه می دهد و نتایج بسیار شخصی سازی تری را ایجاد می کند.

برای استفاده از این سرویس به اکانت جیمیل نیاز دارید.

بعد از وارد شدن به سایت روی Start Creating کلیک کنید.

آموزش ساخت تصویر با هوش مصنوعی  Starry AI

استایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بعد از اینکه Styles، Canvas Size و Runtime و سایر تنظیمات را انتخاب کردید روی Generate کلیک کنید تا فرایند ساخت عکس با هوش مصنوعی شروع شود.

آموزش ساخت تصویر با هوش مصنوعی  Starry AI

بعد از ساخت عکس می توانید روی آن کلیک کنید تا بزرگ شود، از دکمه های پایین تصویر می توانید برای دانلود و به اشتراک گذاری عکس استفاده کنید.

آموزش ساخت تصویر با هوش مصنوعی  Starry AI

این سرویس ۵ اعتبار رایگان به شما می دهد با این حال می توانید هر روز یا هر هفته با تماشای تبلیغات یا اشتراک آثار خود در شبکه های اجتماعی مختلف، اعتبار رایگان کسب کنید. همچنین می توانید از نسخه تحت وب، برنامه اندروید و برنامه آیفون آن استفاده کنید.

۳-  Craiyon

اگر نمی خواهید ثبت نام کنید می توانید از Craiyon استفاده کنید که متن باز است. این سرویس از جملات و توضیحاتی که وارد می کنید یاد می گیرد و برای تولید تصاویر بعدی از آن استفاده می کند. برای استفاده از این سرویس نه تنها به ثبت نام نیازی ندارید بلکه می توانید تعداد نامحدودی از تصاویر را ایجاد کنید. مراحل استفاده از این سایت ساده است. درخواست خود را تایپ می کنید، نوع تصویر را انتخاب می کنید، چیزهایی که نمی خواهید در عکس باشد را مشخص می کنید و Draw را می زنید. Craiyon تصاویر مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید یک یا همه آنها را در هارد خود ذخیره کنید. برخلاف سایر برنامه ها، هیچ گزینه دیگری برای سفارشی سازی بیشتر در Craiyon وجود ندارد.

Craiyon

۴- Dream by Wombo

با Dream by Wombo  می توانید با نوشتن یک درخواست و انتخاب یک استایل هنری، اضافه کردن یک عکس (اختیاری) و زدن دکمه Create برای ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان اقدام کنید. استایل های رایگان فعلی شامل Ghibli, Unrealistic, Anime, Line-Art, Surreal است. اجازه دهید Wombo عکس را تولید کند، پس از آن می توانید بلافاصله از آن بخواهید تا تصویر دیگری را تولید کند و یا عکسی که دوست دارید را دانلود کنید. می توانید از برنامه تحت وب یا اپلیکیشن استفاده کنید که هر دو تقریبا یک مجموعه از ویژگی های ارائه شده را دارند.

Dream by Wombo

۵- ساخت عکس با هوش مصنوعی آنلاین Pixray

Pixray به افراد حرفه ای اجازه می دهد تا فیلترها و پرامترهایی را برای سفارشی سازی تصویر هوش مصنوعی به روش های مختلف و انتخاب از بین موتورهای هوش مصنوعی مختلف اضافه کنند. Pixray یک تولید کننده متن به عکس است که می توانید آن را در مرورگر، سیستم یا با یک API اجرا کنید، همه اینها رایگان هستند. این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد اما با موتورهای هوش مصنوعی قابل تنظیم و مستندات گسترده برای کدهای سفارشی می توانید اوقات خوبی را با آن بگذرانید.

رابط پیش فرض ساده است. ابتدا درخواست خود را به طور معمول اضافه کنید، سپس از بین موتورهای رندر هوش مصنوعی مختلف انتخاب داشته باشید. Pixray تصاویر هنری شما را ایجاد می کند.

ساخت عکس با هوش مصنوعی آنلاین Pixray

۶- DeepAI

DeepAI یک تولید کننده متن به عکس است که کاربری ساده ای را ارائه می دهد که نتایج مناسبی را با اعلان های مناسب ایجاد می کنید. استایل های زیادی وجود دارد که تقریبا نیمی از آنها رایگان است. موارد رایگان شامل تبدیل متن به عکس اولیه، موجودات بامزه، دنیاهای فانتزی، سایبرپانک، نقاشی قدیمی، رنسانس، انتزاعی و چند مورد دیگر می شود.

همه این استایل ها عکس ها را مطابق با موضوع تولید می کنند. با این حال در میان این استایل ها، یک مولد لوگو هوش مصنوعی نیاز وجود دارد که می توانید از آن برای ایده گرفتن استفاده کنید.

DeepAI

۷- ساخت عکس با هوش مصنوعی بینگ

هنگامی که مایکروسافت هوش مصنوعی را به بینگ آورد، با OpenAI (سازنده ChatGPT و DALL-E) به توافق رسید. بلافاصله بعد از اینکه بینگ وارد صحنه شد، مایکروسافت Bing Image Creator را به معادله اضافه کرد و یک مجموعه جامع هوش مصنوعی را در این فرایند به صورت رایگان ارائه کرد.

Bing Image Creator تقریبا مشابه سایر ابزارهای موجود در این لیست کار می کند. فقط کافیست توضیحات را وارد کنید و Create را بزنید تا تصاویر جذاب خلق شوند. نتایج مناسب هستند و شما می توانید با شرح عکس که می خواهید تا حد امکان آثار هنری خاص تری را تولید کنید. نقطه ضعف هوش مصنوعی بینگ این است که شما ملزم به استفاده از مرورگر اج می کند.

ساخت عکس با هوش مصنوعی بینگ

۸- Picsart

Picsart یک مولد ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان است که از آن می توانید در مرورگر سیستم، گوشی های اندروید و آیفون استفاده کنید. Picsart در واقع برای طراحی و ویرایش عکس استفاده می شود اما یک ابزار یک AI Image Generator را ارائه می دهد که می توانید با اکانت رایگان خود از آن استفاده کنید.

مولد تصویر هوش مصنوعی Picsart یک ویژگی جالب دارد که می تواند بسیار مفید باشد. اگر در ایجاد تنظیمات مشکل دارید می توانید از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید و یا حتی جزئیات این تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید و به آنچه که می خواهید دست پیدا کنید.

Picsart

۹- ساخت عکس با هوش مصنوعی انلاین Canva

Canva یکی از محبوب ترین برنامه های ویرایش عکس و طراحی برای وب و گوشی است. استفاده از این ابزار رایگان است. Canva هم دارای یک مولد هوش مصنوعی به نام Text to Image است که متن را به تصویر تبدیل می کند. این سرویس مانند Picsart دارای تنظیمات از پیش تعریف شده نیست. در عوض می توانید روی Try a example کلیک کنید و بعد روی Try Another کلیک کنید تا یک نمونه دیگر ایجاد شود. به غیر از این، دسته کوچکی از استایل ها را می توانید انتخاب کنید تا تصویر تولید شده به یک موضوع خاص بپیوندد.

ساخت عکس با هوش مصنوعی انلاین Canva

۱۰- Dezgo

Dezgo یکی دیگر از مولدهای عکس با هوش مصنوعی قدرتمند است که ممکن است با نتایج خارق العاده خود شما را غافلگیر کند. قابلیت های این سرویس مشابه Nightcafe است با این حال گزینه های پیشرفته آن ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسند.

در نسخه رایگان Dezgo محدودیت هایی مانند تعداد تصاویری که می توانید به طور همزمان ایجاد کنید و امکان اضافه کردن جزئیات بیشتر یا بهبود تصاویر وجود داشته باشد. اگر نمی خواهید از گزینه های پیشرفته استفاده کنید و هزینه کنید، خیلی ساده توضیحات خود را وارد کنید و مدل هوش مصنوعی که می خواهید برای تولید عکس خود استفاده کنید را انتخاب کنید. در نهایت روی Run کلیک کنید.

Dezgo

۱۱- DreamStudio

DreamStudio از مدل های منبع باز Stable Diffusion برای تولید آثار هنری استفاده می کند. اما نکته اینجاست که شما اعتبارات محدودی را به عنوان یک کاربر جدید دریافت می کنید و برای ادامه باید اعتبار خریداری کنید.

با توجه به مجموعه ویژگی های مناسب و توانایی ایجاد برخی نتایج خوب، ارزش استفاده از ۲۵ اعتبار رایگان برای تست برنامه وجود دارد. روند تولید تصاویر تقریبا شبیه به سایر برنامه های معرفی شده امروز است. شما توضیحات را وارد می کنید، یک استایل انتخاب می کند، چیزهایی که نمی خواهید در عکس وجود داشته باشد را وارد کنید، یک عکس را آپلود می کنید، گزینه های دیگر را تنظیم می کنید و در نهایت روی Dream می زنید.

DreamStudio

۱۲- تولید تصویر با هوش مصنوعی Getimg.Ai

Getimg.Ai با مدل ها و استایل های جالبی ساخته شده است به طوری که آن را به یک ابزار پیشرفته تبدیل می کند. برنامه سعی می کند با تقسیم هر مدل و استایل به دسته هایی مانند عمومی / هنری، فوتورئالیسم، انیمه و موارد دیگر، کار را برای شما ساده تر کنید. به غیر از این، فرایند تولید عکس تقریبا مشابه بقیه است.

هر ماه ۱۰۰ اعتبار رایگان دریافت می کنید. به طور کلی هر عکس یک اعتبار شما را مصرف می کند. اگر ۴ عکس به طور همزمان با یک درخواست ایجاد شود، ۴ اعتبار شما مصرف می شود.

تولید تصویر با هوش مصنوعی Getimg.Ai

۱۳- Freepik

Freepik یکی دیگر از برنامه های ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان است که به شما کمک می کند روزانه ۴۰ عکس رایگان دریافت کنید. درست مانند Canva می توانید گزینه هایی مانند رنگ، نور، کادربندی و استایل را انتخاب کنید. از همه بهتر اینکه با دانلود تصویر نهایی واترمارکی به عکس اضافه نمی شود.

Freepik

۱۴- Playground AI

با Playground AI می توانید روزانه ۱۰۰۰ اعتبار دریافت کنید. این برنامه در مقایسه با سایر گزینه های تولید کننده هوش مصنوعی استفاده کمتری دارد اما به طور کلی می توانید کنترل زیادی روی عکس های تولید شده داشته باشید و می توانید از بین چهار مدل مختلف تولید کننده تصویر هوش مصنوعی انتخاب داشته باشید. همچنین می توانید گزینه هایی که نمی خواهید در عکس وجود داشته باشند را وارد کنید.

Playground AI

۱۵- ساخت عکس با هوش مصنوعی Bard گوگل

برای شروع با تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل، وارد bard.google.com شوید.

اکنون وارد حساب Google خود شوید.

برای تولید یک تصویر، می‌توانید پرامت هایی مانند «Create an image of …» یا «Generate an image of…» را وارد کنید.

Generate an image of

مطمئن شوید که دستورات کوتاه، واضح و مختصر هستند. توصیه می شود هنگام تولید تصاویر هوش مصنوعی با Google Bard از استفاده از اصطلاحات تخیلی خودداری کنید.

پس از اجرای دستور، Google Bard متن را تجزیه و تحلیل می کند و یک یا دو تصویر ایجاد می کند.

تولید تصاویر هوش مصنوعی با Google Bard

اگر تصاویر بیشتری میخواهید، روی Generate more کلیک کنید.

به این ترتیب می توانید تصاویر هوش مصنوعی را با استفاده از Google Bard تولید کنید. لطفاً توجه داشته باشید که وضوح تصویر پشتیبانی شده فعلی برای دانلودها ۵۱۲ x 512 پیکسل و فرمت JPG است.

اگر می خواهید تصاویر تولید شده را ارتقا دهید، می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر استفاده کنید. همچنین، توجه به این نکته مهم است که مولد تصویر Google Bard AI در حال حاضر فقط زبان انگلیسی را پشتیبانی می کند.

سوالات متداول

آیا برای ساخت عکس با هوش مصنوعی به نصب برنامه نیاز دارم؟

لزوما خیر، شما می توانید از برنامه های تحت وبی که در بالا معرف کردیم استفاده کنید. اگر فضای کافی دارید حتی می توانید از گزینه هایی که دارای اپلیکیشن هستند استفاده کنید.

در هنگام ساخت عکس با هوش مصنوعی سایت گیر می کنه چکار کنم؟

برخی از سرویس هایی که در بالا توضیح دادیم در صورتی که برنامه تغییر دهنده آی پی شما در حال کار نباشد به شما اجازه ادامه دادن را نمی دهند. پس بهتر است بعد از فعال کردن آن، دوباره مراحل را پیش ببرید.

جمع بندی

مولدهایی که در بالا برای ساخت عکس با هوش مصنوعی معرفی کردیم همگی در نوع خود خارق العاده هستند. اما درست مانند ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی، در حالی که محصول نهایی به اندازه کافی واقعی به نظر می رسد، هنوز هم برخی چیزها را از دست می دهد. هنرمندان می توانند خلاقیت، احساسات و سبک خود را به این تصاویر اضافه کنند و یک اثر هنری منحصر به فرد ایجاد کنند.

در نهایت باید بگوییم که بهترین سرویس های رایگان در این زمینه بینگ مایکروسافت و Google Bard است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با استفاده از مطلب معرفی ۱۵ ابزار جادویی ساخت عکس با هوش مصنوعی امروز توانسته باشید عکس های مورد علاقه خود را ایجاد کنید. در صورتی که برنامه یا سرویس تحت وب دیگری می شناسید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

4 تا ابزار برتر حذف واترمارک از ویدیو با هوش مصنوعی
۴ تا ابزار برتر حذف واترمارک از ویدیو با هوش مصنوعی
بررسی 7 تا از بهترین سایت چت با هوش مصنوعی به فارسی و انگلیسی
بررسی ۷ تا از بهترین سایت چت با هوش مصنوعی به فارسی و انگلیسی
معرفی و دانلود 15 تا از بهترین برنامه مشابه فیس اپ (FaceApp)
معرفی و دانلود ۱۵ تا از بهترین برنامه مشابه فیس اپ (FaceApp)
آموزش تبدیل عکس به عکس تاریخی و قدیمی با هوش مصنوعی
آموزش تبدیل عکس به عکس تاریخی و قدیمی با هوش مصنوعی

نظرات

  • محمدطاها says:

    سلام ممنونم از مطالب تون خیلی جالب بود من استفاده کردم خیلی کار باهاشون راحته مخصوصا اون قسمتی که توضیح دادید یه دید کلی میده که بدونیم باید چیکار کنیم

    دمت گرم خانم داسیان حیف مطالب کمی می ذارید

×