راهنما کامل معنی نور و چراغ ایرپاد اپل به همراه نکات مهم و تفاوت ها

راهنما کامل معنی نور و چراغ ایرپاد اپل به همراه نکات مهم و تفاوت ها

آیا تا به حال به رنگ‌های مختلف چراغ های ایرپاد اپل خود توجه کرده‌اید؟ 🔴 نورهای سبز، آبی، نارنجی و سفید هر کدام معنی خاصی دارد. حتی ممکن است نشان دهنده مشکلی در ایرپاد باشد. در این مطلب از انزل وب به بررسی و راهنما کامل معنی نور و چراغ ایرپاد اپل به همراه نکات مهم و تفاوت ها می پردازیم.

علت و معنی نور چراغ های ایرپاد اپل(AirPods)

The Reason and Meaning of The Light of Apple AirPods

نورهای مختلف در ایرپادها معانی مختلفی دارد و هر کدام مشخص می کند که ایرپاد در چه وضعیتی است. همچنین چراغ های چشمک زن با رنگ های مختلف نیز وجود مشکلی در ایرپاد را تشخیص می دهد. به عنوان مثال رنگ کهربایی یا نارنجی نشان می دهد که هدفون ها داخل Case در حال شارژ هستند. کهربایی چشمک زن نشان می دهد که اتصال بین ایرپاد و دستگاه اپل برقرار نیست. رنگ سبز نشان می دهد هم Case و هدفون ها شارژ شدند. رنگ سبز چشمک زن نشان می دهد که یکی از هدفون ها شناسایی نشده است. چراغ نارنجی نشان می دهد مشکلی در کیس وجود دارد یا شارژ باتری کیس یا گوشی های ایرپاد کامل نیست.

نور چراغ ایرپاد اپل هنگام شارژ

وجود رنگ های مختلف در چراغ های ایرپاد هر کدام وضعیت را منتقل می کند. معمولا چراغ ایرپاد ها به رنگ های سبز، کهربایی و سفید در می آید. همچنین به صورت چشمک زن یا ثابت است. بسته به اینکه هدفون ها داخل کیس باشند یا خارج از آن معنی رنگ ایرپاد ها متفاوت است. به طور کلی اگر هدفون‌ها داخل کیس باشند و درب آن باز باشد چراغ وضعیت نشانگر باتری و میزان شارژ ایرپاد خواهد بود. اما اگر هدفون‌ها داخل کیس نباشند و درب آن باز باشد، چراغ وضعیت نشانگر میزان شارژ کیس است. معمولاً به رنگ نارنجی یا سبز خواهد بود.

توجه کنید تمام اطلاعات زیر برای ایرپادهای نسل ۱ و ۲، همچنین ایرپاد های پرو و ایرپاد پرو نسل ۲ یکی است. چراغ های نسل های مختلف ایرپاد ها در قسمت های مختلف آن طراحی شدند.

نور چراغ ایرپاد

چراغ شارژ ایرپاد

رنگ سبز را می توانیم چراغ شارژ ایرپاد بگوییم زیرا رنگ سبز ایرپاد زمانی که هدفون ها داخل کیس باشد نشان می دهد که هر دو کیس و هدفون ها کاملا شارژ هستند. اگر هدفون ها خارج از کیس باشند رنگ سبز نشان می دهد که کیس کاملا شارژ شده است. به همین دلیل می توانیم بگوییم رنگ سبز چراغ در واقع چراغ شارژ ایرپاد است. اما چراغ سبز چشمک زن می گوید احتمالا کیس نمی‌تواند یکی از هدفون ها را تشخیص دهد.

نور چراغ ایرپاد

چرا چراغ ایرپاد اپل سبز نمیشود؟

اگر چراغ ایرپاد سبز نمی شود نگران نباشید! اگر ایرپاد کاملا دشارژ باشد نزدیک دو ساعت زمان می برد تا کاملا شارژ شود. ممکن است ایرپاد مشکلی داشته باشد. ابتدا شارژر را چک کنید و در صورت امکان با یک شارژر دیگر ایرپاد را شارژ کنید. در مرحله بعدی کابل شارژر را تست کنید که سالم باشد. حالا نوبت بررسی کیس و سوکت آن است. سوکت ایرپاد معمولا در سه نوع Type_c، میکرو و Lightting است. البته بیشتر مدل های ایرپاد Lighttining هستند. سوکت را از لحاظ کثیفی بررسی کنید. البته خرابی سوکت ایرپاد نیاز به بررسی توسط تعمیر کار دارد. در مرحله آخر باتری های ایرپاد را چک کنید. بهتر است از باتری های با کیفیت برای آن استفاده کنید.

چراغ نارنجی ایرپاد اپل

نور نارنجی ایرپاد اگر هدفون‌ها داخل کیس باشند نشان می‌دهد که کیس شارژ ندارد پس باید کیس را به شارژر وصل کنید. اگر کیس در حال شارژ شدن باشد و نور نارنجی ایرپاد مشخص باشد به این معنی است که هدفون ها در حال شارژ هستند.

چراغ نارنجی چشمک زن ایرپاد

چراغ نارنجی چشمک زن نشان می‌دهد که مشکل وجود دارد. معمولا در این حالت اتصال بین ایرپاد و دستگاه اپل شما دچار مشکل است. بهتر است ایرپاد را Reset کنید و دوباره برای اتصال یا همگام سازی با دستگاه اپل تلاش کنید.

نور چراغ ایرپاد

نور کهربایی ایرپاد

اگر بلافاصله بعد از اینکه هدفون ها را داخل کیس گذاشتید. رنگ سبز کیس به رنگ کهربایی درآمد به معنی این است که هدفون ها شارژ ندارند و فرآیند شارژ توسط کیس انجام می شود. اگر کیس و هدفون ها را به شارژر وصل کردید و چراغ آن به رنگ کهربایی چشمک زن درآمد به معنی این است خطای اتصال یا همگام سازی وجود دارد. اگر کیس را به شارژ متصل کردید و رنگ چراغ وضعیت آن کهربایی باشد به این معنی است که کیس در حال شارژ است.

علت چشمک زدن ایرپاد هنگام شارژ

معمولا در زمان شارژ ایرپاد رنگ چراغ وضعیت به صورت سبز ثابت است اما اگر هدفون ها داخل کیس باشند و در زمان شارژ چراغ وضعیت به رنگ سبز چشمک زن باشد به این معنی است که یکی از هدفون ها شناسایی نشده است. بهتر است هدفون را از کیس خارج کنید و دوباره داخل کیس قرار دهید. ممکن است کثیفی دلیل عدم شناسایی هدفون ها باشد. بهتر است از تمیزی کیس و هدفون مطمئن شوید.

چرا چراغ ایرپاد روشن نمیشود

این وضعیت زمانی پیش می آید که مدت زمان طولانی از ایرپاد استفاده نکردید. شارژ آن تمام شده و خاموش است. یا هدفون ها در حال شارژ توسط کیس نیستند. برای تایید و تعیین وضعیت ایرپاد در این حالت بهتر است از طریق دستگاه اپل متصل به ایرپاد وضعیت آن را بررسی کنید. پس برای پاسخ به این سوال که چراغ ایرپاد روشن نمی شود بهتر است ابتدا وضعیت آن را در دستگاه اپل بررسی کنید تا از میزان شارژ و اتصال آن مطمئن شوید.

نور سفید چشمک زن

نور سفید چشمک زن تنها در یک حالت نمایش داده می شود. زمانی که شما دکمه Setup را در پشت کیس فشار می دهید یا در AirPods Max دکمه Noise Control را می زنید. چراغ ایرپاد در زمان اتصال یا همگام سازی با دستگاه اپل به صورت سفید چشمک زن درمی آید. در زمان همگام سازی ایرپاد حتما باتری دستگاه اپل را بررسی کنید بهتر است بیشتر از ۲۰ درصد شارژ داشته باشد.

نور چراغ ایرپاد

خاموش شدن چراغ ایرپاد هنگام شارژ

اگر در زمان شارژ کیس متوجه شدید که چراغ وضعیت خاموش است احتمالا کیس در حال شارژ نیست. البته گاهی خاموشی چراغ ممکن است به دلیل مشکلی در چراغ باشد. هر گونه مشکلی در این وضعیت نیاز به بررسی توسط تعمیرکار ماهر دارد. خرابی سوکت و کثیفی آن، خرابی سیم شارژر، یا مشکلات باتری می تواند از دلایل خاموشی چراغ ایرپاد در زمان شارژ باشد.

سوالات متداول

رنگ چراغ سفید ایرپاد چه معنی دارد؟

به معنی آماده همگام سازی یا اتصال به دستگاه اپل یا آی پد است. ایرپاد را درب باز و هدفون های داخل آن در کنار دستگاه اپل خودتان نگه دارید و بقیه مراحل همگام سازی را از طریق دستگاه اپل پیگیری کنید.

زمان کارکرد ایرپاد ها چقدر است؟

این موضوع بستگی به شرایط نگهداری ایرپاد دارد. اما معمولا سه سال تا چهار سال کار می کنند.

زمانی که شارژ کامل ایرپاد می خواهد چقدر است؟

بستگی به مدل ایرپاد دارد. برای سه ساعت استفاده مداوم از ایرپاد نیاز به 15 دقیقه شارژ هدفون ها دارد.

آیا هدفون های ایرپاد ضدآب هستند؟

خیر.

جمع بندی

نور چراغ ایرپاد حالت کلی دارد. اگر سفید سفید چشمک زن باشد به معنی جفت شدن با دستگاه اپل است. رنگ سبز چراغ و در حالتی که هدفون‌ها داخل کیس باشند به این معنی است که ایرپاد کاملاً شارژ است. اگر رنگ سبز باشد و هدفون‌ها داخل کیس نباشند به این معنی است که کیس به اندازه کافی شارژ دارد. اگر چراغ سبز در حالت اتصال شارژر روشن باشد به معنی این است که هدفون‌ها و کیس در حال شارژ شدن هستند. رنگ نارنجی یا کهربایی چراغ وضعیت ایرپاد اگر کیس خالی باشد نشان می‌دهد که کیس به اندازه کافی شارژ برای هدفون‌ها ندارد. در حالتی که هدفون‌ها داخل کیس باشند رنگ نارنجی یا کهربایی نشان می‌دهد که هدفون‌ها در حال شارژ شدن هستند. اما حالت چشمک زن رنگ نارنجی یا کهربایی نشان دهنده خطای همگام سازی است. به این نکته توجه کنید که رنگ سبز نشان دهنده شارژ باتری بیشتر از ۹۵ درصد است اما رنگ کهربایی نشان می‌دهد که شارژ کیس کمتر از ۹۵ درصد است.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب راهنما کامل نور و چراغ ایرپاد به همراه نکات مهم و تفاوت ها را بررسی کردیم. آیا نکات و تفاوت‌های بیان شده در این مطلب باعث رفع نگرانی شما در مورد ایرپاد شده است؟ لطفاً نظرات و پیشنهادهای خود را در بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

3 مورد از بهترین برنامه ایرپاد پرو و معمولی برای اندروید (راهنما مدیریت)
۳ مورد از بهترین برنامه ایرپاد پرو و معمولی برای اندروید (راهنما مدیریت)
تشخیص ایرپاد پرو اصل و فیک
تشخیص ایرپاد اپل اصل و فیک سخت نیست! این ۱۰ مورد را سریع بررسی کنید
آموزش کامل 11 روش افزایش صدا ایرپاد اپل (Airpods)
آموزش کامل ۱۱ روش افزایش صدا ایرپاد اپل (Airpods)
آموزش 13 روش حل مشکل باتری ایرپاد و جلوگیری از خالی شدن شارژ
آموزش ۱۳ روش حل مشکل باتری ایرپاد و جلوگیری از خالی شدن شارژ

نظرات

×