راهنما رفع ارور امنیتی گوگل کروم اتصال شما خصوصی نیست در اندروید

راهنما رفع ارور امنیتی گوگل کروم اتصال شما خصوصی نیست در اندروید

مشکل Your connection is not private کروم اندروید یا کامپیوتر یک مشکل رایج برای کاربران سراسر دنیا مخصوصاً ایران است که هنگام دسترسی به یک سایت یا سرویس آنلاین با پیام “اتصال شما خصوصی نیست” مواجه میشوند. ⚠️ در ادامه این مطلب انزل وب روش‌های راهنما رفع ارور امنیتی گوگل کروم اتصال شما خصوصی نیست در اندروید را بررسی میکنیم.

رفع مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوشی اندروید

How to Fix Your Connection Is Not Private Error in Chrome Android

پیغام Your connection is not private یا اتصال شما خصوصی نیست در اندروید به دلیل مشکلی در اتصال SSL رخ می دهد. بر طبق صحبت های پشتیبانی گوگل به روز نبودن تاریخ و ساعت گوشی شما یکی دیگر از دلایل مهم آن است. این مشکل به صورت متداول توسط رفرش صفحه، به روز رسانی تاریخ و ساعت گوشی توسط اینترنت و یا آپدیت مرورگر کروم گوشی حل می‌شود.

اگر مشکل مربوط به سرور یا وب سایت مدنظر باشد، واقعاً نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید. برای فهمیدن این موضوع، می‌توانید به سایر وب‌سایت‌های دارای امنیت SSL مانند Google و Facebook نیز دسترسی داشته باشید. اگر این سرویس‌ها به درستی لود می‌شوند، احتمالاً وب سایتی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید مشکلی دارد. در صورتی که مشکل از سمت سرویس یا سایت مد نظر نباشد میتوانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

در ادامه مراحل کار را به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

معنی کد برخی ارورهای رایج اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم

  • ERR_CERT_SYMANTEC_LEGACY : این وب‌سایت دارای گواهی صادر و پشتیبانی شده توسط Symantec نیست.
  • NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID : گواهی SSL وب سایت قابل احراز هویت نیست.
  • NET::ERR_CERT_DATE_INVALID : تاریخ و زمان دستگاه شما با مرورگر شما مطابقت ندارد.
  • SSL certificate error : یک مشکل عمومی یا نامشخص در گواهی SSL وب سایت مقصد وجود دارد.

۱- تنظیمات تاریخ و زمان دلیل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم اندروید

اگر تاریخ و زمان رایانه شما با مرورگر شما همگام‌سازی نشده باشد، ممکن است یک خطای اتصال رخ دهد. جهت رفع ارور Your connection is not private کروم اندروید تاریخ و زمان را در تنظیمات دستگاه خود بررسی و تصحیح کنید، سپس صفحه را رفرش کنید تا مشکل برطرف شود.

تنظیمات تاریخ و زمان دلیل اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم اندروید

۲- اشتباهات تایپی URL را بررسی کنید

آیا مطمئن هستید که در آدرس اینترنتی صحیح (URL) هستید؟ یک اشتباه تایپی می تواند شما را به سایتی برساند که کاملا متفاوت از سایت مقصد است.خطای اتصال شما خصوصی نیست در گوگل کروم با وارد کردن صحیح آدرس به راحتی حل میشود.

اشتباهات تایپی URL را بررسی کنید

۳- صفحه وب را رفرش کنید

در خیلی مواقع با رفرش صفحه پیغام اتصال شما خصوصی نیست در اندروید از بین میرود. این احتمال وجود دارد که یک سایت دارای گواهینامه SSL معتبر باشد، اما زمان تلاش مرورگر شما برای لود محتوا ( احتمالاً به دلیل اتصال ضعیف اینترنت و..) تمام شده است. یک یا دو رفرش ممکن است به شما کمک کند. اگر بعد از آن همچنان «اتصال شما خصوصی نیست» را می‌بینید، باید به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

۴- اگر می توانید اتصال اینترنت خود را بهبود ببخشید

اتصال اینترنت و سرعت آن دوباره بررسی کنید که سیگنال Wi-Fi یا تلفن همراه شما قوی است و می توانید بدون مشکل به وب سایت های دیگر دسترسی پیدا کنید. اگر اینترنت  شما بی جان است از ۱۱ روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت حتما استفاده کنید.

۵- داده‌های کوکی و حافظه پنهان Chrome را پاک کنید

داده‌ و کوکی‌ها برای دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به وب‌سایت‌ها طراحی شده‌اند. اما وجود بیش از حد این داده ها می تواند منجر به کاهش سرعت و مشکلات دیگر شود. سعی کنید کوکی های مرورگر را حذف کرده و کش کروم اندروید خود را پاک کنید.

  • برای رفع مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوشی سامسونگ و.. ابتدا برنامه Chrome را باز کنید.
  • در بالا سمت چپ، روی More ضربه بزنید.
  • روی History و سپس Clear browsing data ضربه بزنید.
  • محدوده زمانی را در بالا انتخاب کنید. برای حذف همه چیز، All time را انتخاب کنید.
  • در کنار Cookies and site data و Cached images and files کادرها را علامت بزنید.
  • روی Clear data ضربه بزنید.

داده‌های کوکی و حافظه پنهان Chrome را پاک کنید

علاوه بر این میتوانید کش و داده های خود برنامه را از طریق مسیر زیر پاک کنید:

  • بر روی آیکن گوگل کروم انگشت خود را نگه دارید و گزینه App info را انتخاب کنید (بسته به مدل گوشی شما این مراحل میتوانید کمی متفاوت باشد).
  • در مرحله بعد روی Storage تپ کنید.
  • سپس گزینه Clear Data را بزنید.

پاک کردن کش کروم storage کروم

۶- کروم یا سیستم عامل خود را به روز کنید

در تئوری ممکن است یک باگ نرم افزاری با احراز هویت SSL تداخل داشته باشد. کروم را به‌روزرسانی کنید و در حالی که این کارو انجام داده‌اید، ببینید آیا آپدیت هایی برای سیستم‌عامل اندروید شما وجود دارد یا خیر. شاید فکر کنید که کروم در بروز این خطا بیشتر درگیر است، اما مشکلات سیستم عامل نیز می‌تواند سبب این مشکل شود.

۷- برای رفع مشکل اتصال شما خصوصی نیست در گوشی شیائومی و… آنتی ویروس را موقت غیرفعال کنید

اسکن اطلاعات SSL توسط برنامه آنتی ویروس یک کار رایج است، اما احتمال اینکه برنامه شما اشتباه کند وجود ندارد. در صورت امکان نحوه غیرفعال کردن ویژگی های مربوط به SSL را در آنتی ویروس خود بیابید و آن را موقتاً غیر فعال کنید. در صورتی که این گزینه را پیدا نکردید میتوانید به صورت موقت آنتی ویروس خود را از محافظت لحظه‌ای متوقف کنید اما دقت کنید که این کار فقط باید به طور موقت انجام شود.

۸- رفع اتصال شما خصوصی نیست با حالت ناشناس

استفاده حالت ناشناس کروم می تواند به رفع مشکل کمک کند. اگر با ارور امنیتی گوگل کروم اتصال شما خصوصی نیست با استفاده از حالت ناشناس مواجه نشدید، سعی کنید حافظه پنهان و کوکی‌های مرورگر خود را پاک کنید.

رفع اتصال شما خصوصی نیست با حالت ناشناس

۹- با احتیاط ادامه بدهید

به‌عنوان آخرین راه‌حل، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Advanced در صفحه خطا و انتخاب To Proceed to The Domain، خطای «اتصال شما خصوصی نیست» را در Chrome دور بزنید. همچنین می توانید این خطا را با استفاده از سایر مرورگرها دور بزنید. اما قبل از اینکه ادامه دهید  حتما از مرورگری استفاده کنید که از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند و این نکته را در نظر بگیرید که شاید واقعاً سایت مورد نظر دچار مشکل امنیتی است.

سوالات متداول

اتصال شما خصوصی نیست یعنی چه؟

خطای "اتصال شما خصوصی نیست" یا “your connection is not private” به این معنی است که مرورگر شما نمی تواند بررسی کند که آیا یک وب سایت برای بازدید امن است یا خیر.

چگونه خطای حریم خصوصی را رفع کنیم؟

در مرحله اول صفحه را رفرش کنید و سپس ساعت و تاریخ گوشی خود را تنظیم کنید. در اغلب موارد این مشکل به دلیل بروز نبودن کروم یا ساعت و تاریخ است.

جمع بندی

نمایش پیغام اتصال شما خصوصی نیست در گوشی‌های سامسونگ شیائومی هواوی و سایر برندها همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر مشکل از سمت سرور سایت مد نظر نباشد اغلب به دلیل به روز نبودن مرورگر، آپدیت نبودن ساعت و تاریخ و یا اشتباهات تایپی می‌باشد در برخی موارد با انتخاب گزینه Advanced و زدن گزینه Proceed به به صورت موقت میتوانید به سایت مد نظر دسترسی پیدا کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

خب روش های رفع ارور Your connection is not private در اندروید را بررسی کردیم. شما از چه روش و یا ترفند دیگری برای دور زدن این پیغام و یا حل آن استفاده کردید؟ حتما تجربه‌ها و پیشنهادات خود را در زمینه استفاده از روش‌های بالا یا روش‌های دیگر با ما و دیگران در بخش نظرات این پست انزل وب به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما کامل حل مشکل This Site Can’t Be Reached در اندروید
راهنما کامل حل مشکل This Site Can’t Be Reached در اندروید
آموزش 9 روش بستن و بلاک سایت در کروم گوشی و کامپیوتر
آموزش ۹ روش بستن و بلاک سایت در کروم گوشی و کامپیوتر
آموزش حذف بوک مارک در کروم در کامپیوتر و گوشی
آموزش حذف بوک مارک در کروم در کامپیوتر و گوشی
آموزش 10 روش رفع مشکل دانلود در کروم اندروید
آموزش ۱۰ روش رفع مشکل دانلود در کروم اندروید

نظرات

×