آموزش سریع و کاربردی تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون

آموزش سریع و کاربردی تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون

تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون یکی از ترفندهای کاربردی است که شما می‌توانید به وسیله آن تنظیمات اینستاگرامتان را شخصی سازی کنید و متوجه اعلان های اینستاگرام بدون نگاه به گوشی شوید. 🔔 تغییر صدای نوتیفیکیشن‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد که ساده‌تر متوجه پیام‌ها و اخبار مهم از سمت اینستاگرام شوند. در این مطلب از انزل وب به آموزش سریع و کاربردی تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون می پردازیم.

نحوه تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستا در آیفون

How to Change Instagram Notification Sound on iPhone مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد آموزش تغییر صدای نوتیف اینستا در ایفون بدانید، آن است که به دلیل وجود نداشتن قابلیت تغییر نوتیفیکیشن در خود برنامه اینستاگرام شما لازم است این کار را به صورت دستی از طریق تنظیمات خود آیفون انجام دهید. پس این تنظیمات ممکن است صدای نوتیفیکیشن‌های سایر برنامه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به مراحل این فرایند خواهیم پرداخت. بخش تنظیمات (Setting) را باز کنید. گزینه Text Tone را انتخاب نمایید. از صفحه باز شده بعدی صدای موردنظرتان را انتخاب کنید. بعد از اتمام مراحل صدای انتخاب شده را به عنوان نوتیفیکیشن جدید اینستاگرامتان می‌شنوید.

راهنمای تغییر اعلان نوتیفیکیشن در iOS 17 به بالا

اپل اخیرا از سیستم عامل iOS 17 در گوشی‌های خود رونمایی کرده است. در این سیستم‌ها ممکن است برخی از از تنظیمات متفاوت باشد. این مسئله شامل حال بخش‌های اینستاگرام نیز می‌شود و اجازه تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در ایفون را به کاربران می‌دهد. قبل از شروع بررسی روش اعمال این تغییرات، از فعال بودن اعلان‌های برنامه مطمئن شوید. برای این کار برنامه اینستاگرام را باز کنید، و به بخش Menu از پروفایلتان بروید. از گوشه بالایی سمت راست صفحه بر روی آیکون سه خط بزنید و وارد بخش Settings and privacy شوید. پس از آن بخش Notifications را بررسی کنید. در قسمت Messages می‌توانید تمامی تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن اینستاگرام را چک نمایید. در صورتی که تمامی گزینه‌های این صفحه بر روی On فعال شده باشد، شما می‌توانید تمامی اعلان‌ها را از برنامه دریافت کنید.

حال که از رفع مشکل نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون و اندروید مطمئن شدید، می‌توانید به سادگی روش تغییر صدای اعلان اینستاگرام در ایفون را دنبال کنید. گزینه Settings را در صفحه اصلی گوشی انتخاب کنید و از منوی تنظیمات وارد Sound and Haptics شوید. در این بخش متوجه خواهید شد که متاسفانه قسمتی برای تغییر مستقیم صدای نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام وجود ندارد. اگرچه این مسئله ممکن است در بروزرسانی‌های بعدی اینستاگرام برای کاربران آیفون برطرف شود. اما شما همچنان می‌توانید صدای تماس و پیام‌های اینستاگرام را از بخش Ringtoneدراین منو تغییر دهید. بنابراین پس از وارد شدن به تنظیمات Ringtone صدای مورد نظرتان را از لیست انتخاب کنید.

آیا می‌توان صدایی دلخواه را به عنوان نوتیفیکیشن اینستاگرام دانلود و انتخاب کرد؟

در صورتی که تمایلی به انتخاب صداهای پیشفرض و موجود در تلفنتان ندارید، می‌توانید انواع صداهای مختلف را از طریق منابع مختلفی پیدا کنید. کاربران گوشی‌های آیفون میتوانند به Settings > Sounds و از بخش Tone Store صداهای جدیدی را پیدا کنند. در صورت تمایل کاربران از طریق وبسایت‌هایی می‌توانند به مجموعه‌ای از صداهای مختلف برای تغییر صدای اینستاگرام در ایفون دست پیدا کنند.

وبسایت‌های آنلاین برای پیدا کردن صدای اعلان دلخواه

سایت MyTinyPhone: اگر همچنان برای صدای اعلان برنامه‌هایتان به دنبال صدایی خاص میگردید می‌توانید از طریق وبسایت MyTinyPhone به مجموعه متنوعی از صداهای طبقه‌بندی شده و رایگان دست پیدا کنید.

سایت Audiko: دیگر منبعی که می‌تواند به شما کمک کند، سایت Audiko است. این سایت با ارائه صدای نوتیفیکیشن و زنگ موبایل‌های مختلف به شما کمک میکند تا به راحتی صدای دلخواهتان را برای اعلان‌ها پیدا کنید. سایت Zedge: وبسایت Zedge نیز یکی از پلتفرم‌هایی است که طیف گسترده‌ای از صدای زنگ موبایل و نوتیف برنامه و یا حتی تصویر پس زمینه را ارائه می‌کند. شما حتی به این وسیله می توانید صدای موردنظر و منحصر به فرد خودتان را آپلود کنید تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

اپلیکیشن‌های ساخت و دانلود صدای نوتیفیکیشن

در صورتی که تمایل دارید از اپلیکیشن‌ها برای انتخاب و تغییر صدای نوتیف اینستاگرام در ایفون استفاده کنید، میتوانید از برنامه های مختلفی را نصب کنید. اپلیکیشن Zedge یکی از گزینه‌های پرطرفداری است که بر روی گوشی‌های آیفون و اندروید قابل نصب است. اگر میخواهید صدای اعلان و زنگ گوشی مربوط به خودتان را داشته باشید، برنامه Ringtone Maker می‌تواند صدای موردنظرتان را سفارشی سازی کند.

مراحل ایجاد صدای نوتیف سفارشی اینستاگرام از طریق برنامه Ringtone Maker

اگر تصمیم گرفته‌اید از برنامه‌های سایت صدای اعلان گوشی استفاده کنید، Ringtone Maker یکی از بهترین گزینه ها است. جهت یادگیری نحوه استفاده مراحل را دنبال کنید. ابتدا را برنامه را نصب و راه اندازی نمایید. در مرحله بعدی روی علامت + بزنید و زنگ مورد نظر را از کتابخانه Apple Music،بخشی از یک ویدیو و یا صدایی ضبط شده انتخاب کنید. سپس مدت زمان آهنگ را به ۳۰ ثانیه کاهش دهید و Save را بزنید. برای نصب آهنگ دلخواه به بخش My Tones در پایین صفحه بروید و یا اگر خودتان آهنگی را از قبل دانلود کرده‌اید، از بخش Downloads در گوشه پایینی سمت راست صفحه به آن دست پیدا کنید.

در مرحله بعد دکمه منو از سمت راستی یکی از آهنگ ها را انتخاب کنید و Install Ringtone را بزنید. بعد از آن Install via GarageBand را انتخاب نمایید. زمانی که در GarageBand فایل آهنگ موردنظر خود را ایجاد کردید، آن را فشار دهید و بر روی Share کلیک کنید. سپس Ringtone را انتخاب کنید و Continue را بزنید.

بعد از این مرحله درصورتی که میخواهید نام فایل را تغییر دهید و بر روی Export بزنید. در نهایت برای آن که فایل جدید را بر روی تلفنتان ذخیره کنید OK را انتخاب کنید. در پایان پس از انجام تمامی این مراحل در برنامه Ringtone Maker وارد تنظیمات آیفون و بخش Sounds & Haptics شوید و Text tone را انتخاب کنید. به این شکل آهنگی که در برنامه ساخته بودید بارگذاری خواهد شد.

تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در ایفون از طریق برنامه iTunes

در صورتی که میخواهید صدای مناسب نوتیف‌های گوشی را از طریق برنامه ای با تنوع بالا خریداری کنید، میتوانید از طریق برنامه iTunes این کار را انجام دهید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا برنامه را باز کنید و بر روی گزینه More در بخش پایینی سمت راست صفحه بزنید. سپس روی Tones از لیست موجود کلیک کنید. هر آهنگی که دوست دارید را از این لیست انتخاب کنید و پس از زدن گزینه Done به بخش Purchase بروید. در آخر از بخش تنظیمات آیفون به منوی Sounds & Haptics بروید و صدای مورد نظر برای نوتیفیکیشن را انتخاب کنید.

روش بی صدا کردن اعلان های اینستاگرام در آیفون

ما در آموزش تنظیم و تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در اندروید و آیفون به طور کامل درباره تنظیمات اعلان‌های اینستاگرام توضیح دادیم. اگر دیگر نمی خواهید نوتیفیکیشن یا پیامی از اینستاگرام بر روی تلفنتان دریافت کنید، به تنظیمات آیفون بروید و به سادگی از بخش Notifications به پایین صفحه اسکرو کنید تا برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. سپس روی آن بزنید و در نهایت بخش Sounds را خاموش کنید. از این راه میتوانید مطمئن شوید که همه اعلان های این برنامه برای شما میوت شده‌اند.

سوالات متداول

آیا می‌توان صداهای اعلان برنامه‌های خاصی را در ایفون تغییر داد؟

متاسفانه خیر در حال حاضر چنین امکانی برای شخصی سازی صدا‌ها در آیفون وجود ندارد و تغییرات مربوط به صدای نوتیف‌ها بر روی همه برنامه ها اعمال می‌شود.

چرا صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام دریافت نمی کنم؟

برای این موضوع ابتدا مطمئن شوید صدای نوتیفیکیشن گوشی شما باز است. در مرحله بعدی از بخش Notification سیستم‌های اندروید و آیفون باز بودن نوتیف‌های برنامه را چک کنید.

جمع بندی

تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در ایفون به تشخیص سریع‌تر آن توسط کاربران کمک میکند. برای این کار روش‌های مشخصی در سیستم عامل iOS وجود دارد که سعی کردیم سریع‌ترین روش آن را در سیستم های قدیمی و جدیدتر معرفی کنیم. چک کردن فعال بودن نوتیف ها در خود برنامه اینستاگرام و همچنین اعمال تغییرات لازم از بخش Setting آیفون مهم‌ترین موارد برای این کار است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب سعی کردیم تا به سوال شما درباره اینکه چگونه صدای پیام اینستاگرام ایفون را تغییر کنیم، پاسخ دهیم. اگر شما روش دیگری برای این کار سراغ دارید یا تا به حال نیاز به تغییر صدای نوتیف اینستاگرام پیدا کرده‌اید؛ تجربیاتتان را با ما دز بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام
چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
آرشیو اینستاگرام کجاست و چه کاربردی دارد؟ (پست و استوری در نسخه جدید)
آرشیو اینستاگرام کجاست و چه کاربردی دارد؟ (پست و استوری در نسخه جدید)
آموزش ۴ روش سریع سرچ اینستاگرام بدون عضویت

نظرات

×