چرا در اینستاگرام نمیشود فالو کرد؟ (رفع محدودیت و حل مشکل فالو نشدن)

چرا در اینستاگرام نمیشود فالو کرد؟ (رفع محدودیت و حل مشکل فالو نشدن)

کار نکردن گزینه فالو در اینستاگرام میتواند یک مسئله آزاردهنده برای کاربران این برنامه باشد. ✅ بسیاری از افراد گزارش داده اند که به دلایل مختلفی با محدودیت هایی در اینستاگرام مواجه شده اند. این محدودیت میتواند به شکل عدم امکان فالو کردن، کامنت گذاشتن و یا اشتراک پست و استوری باشد. ما در این مطلب به بررسی جواب چرا در اینستاگرام نمیشود فالو کرد؟ و رفع محدودیت و حل مشکل فالو نشدن میپردازیم.

حل مشکل فالو نکردن اینستاگرام

 Why Can’t I Follow People on Instagram?

به طور کلی برای رفع محدودیت فالو در اینستاگرام باید این موارد را بررسی کنید:

  • چک کردن اتصال به اینترنت
  • شما به سقف تعداد فالو کردن برای هر اکانت رسیده اید
  • کش اینستاگرام را پاک کنید
  • احتمال بلاک شدن را بررسی کنید
  • استفاده از ابزارهای تغییر آی پی
  • احراز هویت حساب کاربری اینستاگرام

آیا میخواهید به جواب سوال “چرا تو اینستا نمیتونم درخواست بدم” برسید؟ کار نکردن گزینه فالو یا عدم نمایش آن میتواند مشکل عجیب و غیر قابل پیشبینی باشد. بنابراین شما باید ابتدا به دنبال دلایل ایجاد آن بگردید. مسائلی مثل نقص اتصال به شبکه اینترنت، استفاده افراطی از اینستاگرام در طی یک مدت کوتاه و خطای احراز هویت می تواند از مهم دلیل علت های بوجود آمدن این مشکل باشد.

۱- رسیدن به محدودیت فالو در اینستاگرام

به طور کلی اینستاگرام سعی دارد قوانین و محدودیت هایی را برای فعالیت کاربرانش تعریف کند. میزان اکانت هایی که یک فرد میتواند دنبال کند نیز شامل این موضوع میشود. بر اساس مقررات اینستاگرام محدودیت فالو کردن تا سقف ۷۵۰۰ نفر باعث کاهش اسپم ها میشود. همچنین شما میتوانید در هر ساعت تنها ۲۰۰ اکانت را دنبال کنید. بنابراین اگر به حد این میزان مجاز برسید پیام خطایی دریافت خواهید کرد. پس برای آنکه بتوانید مشکل را حل کنید، باید برخی افراد را آنفالو کنید. برای اینکار طبق مراحل زیر اقدام کنید:

برنامه اینستاگرام را باز کنید و به صفحه اصلی پروفایلتان برید. سپس میتوانید از لیست Following افرادی که دنبال میکنید را مشاهده کنید.

لیست Following

در کنار اکانت هر فرد یک دکمه Following وجود دارد که با زدن روی آن میتوانید افراد را آنفالو کنید.

رفع محدودیت فالو در اینستاگرام

همچنین اگر به طور مستقیم وارد اکانت هر فرد شوید و روی گزینه Following بزنید، منویی نمایش داده میشود که میتوانید با دکمه Unfollow دنبال کردن اکانت را متوقف کنید.

دکمه Unfollow

اینکه بفهمید به چه کسانی در اینستاگرام درخواست فالو یا ریکوئست داده اید، به شما کمک میکند تا در طی زمان فعالیتتان سنجیده تر عمل کنید و به شکل یک ربات یا اسپم عمل نکنید تا دچار محدودیت نشوید.

۲- اتصال به اینترنت را بررسی کنید

اگر اتصال شما به اینترنت قوی و پایدار نباشد، ممکن است برخی از بخش های اینستاگرام به درستی نمایش داده نشود. پس اگر نمیتوانید از قابلیت فالو کردن افراد استفاده کنید یا دکمه آن را ببنید، لازم است وضعیت اینترنت را بررسی کنید. این مسئله معمولا با موارد مثل باز نشدن فیلم ها یا تصاویر هم همراه است.

برای مطمئن شدن از این مسئله بهتر است ابتدا چک کنید که موبایل دیتا یا وای فای گوشی روشن باشد و سپس از فعال نبودن حالت هواپیما مطمئن شوید.

اتصال به اینترنت را بررسی کنید

۳- کش برنامه اینستاگرام را پاک کنید

کش اینستاگرام اطلاعاتی است که برنامه به مرور زمان ذخیره میکند، افزایش و انباشته شدن این اطلاعات میتواند گاها باعث بروز مشکلات، اشغال کردن فضای زیاد و کند شدن برنامه شود. بنابراین بهتر است اگر با مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام یا مسائل دیگر مواجه شدید، حافظه کش را پاک کنید.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید بهترین راهکار حذف و نصب مجدد برنامه برای پاک کردن کش و فایل‌های موقتی اینستاگرام است.

در اندروید روی آیکن اینستاگرام نگه دارید و App info را بزنید. (یا از طریق Settnigs گوشی و بخش Apps برنامه Instagram را انتخاب کنید)

سپس وارد بخش Storage شوید و گزینه Clear Data یا Cleare Cache را بزنید.

کش برنامه اینستاگرام را پاک کنید

۴- از ابزارهای تغییر دهنده آی پی استفاده کنید

در سال های اخیر اینستاگرام با محدودیت هایی مواجه شده است که افراد را مجبور میکند از ابزارها و برنامه های تغییر دهنده ای پی استفاده کنند. در ادامه لازم است که به یک سرور قوی متصل شوید. اپلیکیشن های تغییر دهنده باید مطمئن و ایمن باشند تا بتوانید به خوبی این مشکل را حل کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که برخی از اوقات استفاده از آی پی های متنوع برای ورود به اینستاگرام ممکن است دردسر زا بشود. به طور مثال شما فکر کنید که یکبار با آی پی فرانسه و نوبت بعدی با آی پی آلمان وارد اینستاگرام شوید. این مسئله میتواند برای الگوریتم های برنامه کمی گیج کننده باشد. بنابراین باید به این مسئله توجه داشته باشید.

۵- بررسی از کار افتادن اینستاگرام

گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشکل سرورهای اصلی اینستاگرام برخی از قابلیت های آن از کار بیافتد. برای رفع مشکل فالو نشدن اینستاگرام میتوانید از صحت عملکرد سرورهای برنامه مطمئن شوید. اگر مشکل شما با سایر افراد مشترک باشد و ایجاد آن به دلیل خطای این برنامه باشد، باید تا رفع مشکل فالو نشدن افراد در اینستاگرام منتظر بمانید.

برای آنکه از این موضوع مطمئن شوید که آیا ایراد از اینستاگرام است یا خیر، میتوانید از سایت هایی همچون OutageReport یا Downdetector استفاده کنید.

بررسی از کار افتادن اینستاگرام

۶- ممکن است بلاک شده باشید

اگر به دنبال حل مشکل فالو نکردن اینستاگرام هستید، باید این احتمال را بدهید که از طرف آن اکانت بلاک شده باشید. این مسئله تنها زمانی اتفاق می افتد که یک اکانت خاص را نمیتوانید فالو کنید و مشکلی برای مابقی حساب های کاربری وجود ندارد.

۷- حساب کاربری را احراز هویت کنید

احتمال دیگری که میتواند باعث ایجاد محدودیت هایی در اینستاگرام شود، مربوط به اعتبار سنجی حساب کاربری است. به طور مثال اگر اخیرا رمز عبور دستگاه را تغییر داده باشید، میتوانید یک بار از سیستم خارج شوید و مجددا وارد شوید.

از اینستاگرام خارج شوید

۸- از طرف اینستاگرام بلاک شده اید

برخی اوقات ممکن است علت محدودیت فالو و رفع بلاک اینستاگرام از طرف این برنامه باشد. در این حالت شما ممکن است نتوانید بسیاری از کارها مثل فالو و لایک کردن یا انتشار پست و استوری را انجام دهید. به عبارت دیگر میتوان گفت که اکانت شما Shadowban یا مسدود میشود. اگر در یک بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی لایک یا فالو انجام بدهید یا سایر رفتارهای افراطی را از خود نشان دهید، به عنوان اسپم شناخته میشوید. این مسئله بسیاری از اوقات برای افراد مشکل فالو نشدن پیج شخص در اینستاگرام را بوجود بیاورد.

سوالات متداول

چرا نمیشه کسیو فالو کرد؟

اگر تعداد زیادی را فالو نکرده اید علت عدم امکان فالو کردن در اینستاگرام میتواند در موارد مختلفی مثل بلاک شدن، مشکلات اینترنت یا اینستاگرام، ایرادات برنامه و یا افزایش میزان کش برنامه باشد.

چرا تو اینستا نمیتونم درخواست بدم؟

علت هایی که در اینستاگرام میتواند باعث ایجاد محدودیت هایی مثل ارسال درخواست فالو شود، یا به علت مشکلات حساب کاربری، محدودیت های حساب کاربران، مشکلات اینترنت یا مسائل فنی برنامه است.

جمع بندی

رفع محدودیت و حل مشکل فالو نشدن در اینستاگرام میتواند با روش هایی همچون بررسی اتصال به اینترنت، توجه به فعالیت معقول و انسانی، رفع مشکل احراز هویت حساب کاربری و یا پاک کردن کش برنامه اینستاگرام قابل انجام است.

اگر هنوز نتوانسته اید، مشکلتان را حل کنید، به شما پیشنهاد میکنم تا با استفاده از بخش Help در تنظیمات اینستاگرام این مشکل را گزارش دهید تا پشتیبانان برنامه به مشکل شما رسیدگی کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با مشکل فالو بک در اینستاگرام مواجه شده اید؟ از نظر شما علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام چیست؟ اگر در حین استفاده از این برنامه با مشکل مشابهی مواجه شده اید، تجربیات خودتان را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام
چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
آرشیو اینستاگرام کجاست و چه کاربردی دارد؟ (پست و استوری در نسخه جدید)
آرشیو اینستاگرام کجاست و چه کاربردی دارد؟ (پست و استوری در نسخه جدید)
آموزش ۴ روش سریع سرچ اینستاگرام بدون عضویت

نظرات

×