10 کاربرد شگفت انگیز سشوار در زندگی روزمره

۱۰ کاربرد شگفت انگیز سشوار در زندگی روزمره

سشوار و ابزارهای مشابهی که روزانه برای خشک کردن و فرم دادن موها استفاده می کنیم، علاوه بر استفاده ی رایجی که از آن ها میشود، می توانند به خودی خود ابزارهای کاربردی برای ترمیم و تعمیر و اهداف دیگر باشند.در این پست، به معرفی تعداد دیگر از ترفند و کاربرد های این وسیله می پردازیم.

معرفی ترفند و کاربرد های متنوع سشوار

در ادامه ۱۰ ترفند کاربردی این وسیله الکتریکی که در اکثر خانه ها یافت میشود را به شما معرفی میکنیم.

استفاده از سشوار در تزیین کیک ها

همان طور که می دانید، یکی از موادی که بعد از طبخ کیک استفاده میشود،خامه یا شکلات به اصطلاح فرم گرفته می باشد.این کار باید با حساسیت بالایی و با استفاده از هوای آزاد و لبه ای از چاقو که برنده نیست صورت گیرد.استفاده از سشوار و تنظیم آن بر روی درجه های پایین تر می تواند فرآیند شکل دهی به مواد روی کیک را به جای هوای آزاد ، تسریع کند.

 معرفی کاربرد های متنوع سشوار

تعمیر عینک با استفاده از سشوار

یکی از مشکلاتی که حین استفاده از عینک هایی با جنس پلاستیک یا مواد مشابه ، ممکن است به نظر برسد، کشیده شدن و خارج شدن بخش هایی از دسته یا قالب عدسی از فریم اصلی می باشد.به جای آن که در این موارد سریع به اپتومتریست برای تعمیرات مراجعه کنید، با استفاده از حرارت ملایم سشوار می توانید بخشی که معیوب شده است را در حد کمی نرم کنید و سپس به شکل اصلی فرم دهید.

 معرفی کاربرد های متنوع سشوار

برافروختن آتش با استفاده از سشوار

وقتی که سعی دارید آتش را روشن کنید و یا مجددا آن را شعله ور کنید، به جای استفاده از روزنامه، چوب های ریز و خشک و…، می توانید حرارت زیاد سشوار را برای چند لحظه مقابل آتش خاموش شده یا زغال نگه دارید تا مجددا آتش روشن شود.

کاربرد های دیگر سشوار در زندگی

ذوب کردن مواد یخ زده با استفاده سشوار

به جای این که مواد یخ زده را در فضای آزاد برای چند ساعت نگه دارید یا این که از اشعه ی مایکرویو و وسایل مشابه برای ذوب یخ مواد غذایی استفاده کنید، می توانید از حرارت طبیعی و بدون ضرر سشوار استفاده کنید.

ذوب کردن مواد یخ زده با استفاده سشوار

فرم دهی ساده تر مژه ها با استفاده از سشوار

علاوه بر این که این که با حرارت سشوار می توانید به راحتی موهارا حالت دهید، می توانید هر نوع ابزاری که برای فرم دهی مژه ها استفاده می کنید را برای مدت کمی مقابل سشوار قرار دهید تا به مقدار کافی گرم شود.سپس حرارت ابزار را روی پوست خود تست کنید و راحت تر به مژه ها شکل دهید.

 معرفی کاربرد های متنوع سشوار

پاک کردن لکه های مدادرنگی از روی دیوار و…با استفاده از سشوار

لکه هایی که بر اثر استفاده از مدادرنگی و وسایلی با جنس مشابه روی دیوار باقی می ماند، به تنهایی با شست وشو از بین نمیروند.بهتر است که ابتدا ذرات را با استفاده از حرارت سشوار مایع کنیم و سپس با استفاده از اب و مواد شوینده لکه گیری کنیم.

پاک کردن لکه های مدادرنگی از روی دیوار و...با استفاده از سشوار

استفاده مجدد از کفش ها با استفاده از سشوار

ممکن است به هر دلیلی کفش هایی داشته باشید که سایز آن ها کمی کوچک تر از اندازه پای شما باشد و یا این که استفاده از آن ها برای شما راحت نباشد .برای کفش هایی که کوچک هستند و یا این که به بخش های جلویی و نزدیک به انگشتان پای شما را آسیب وارد می کند ، می توانید از سشوار استفاده کنید.به این شکل که ابتدا کفش را بپوشید و سپس در ناحیه ای که باید کشیده شود ، سشوار را قرار دهید.

استفاده مجدد از کفش ها با استفاده از سشوار

جدا کردن چسب از عکس ها، برگه ها و…با استفاده از سشوار

یکی از مشکلاتی که در استفاده از عکس ها و برگه ها به وجود می آید ،چسب هاییست که در بخش پشتی آن ها قرار گرفته است و سبب چسبندگی به هر سطحی میشود.به خصوص عکس های قدیمی که در آلبوم هایی قرار می گرفتند که باید عکس ها در هر صفحه چسبانده میشد.بنابراین برای حل این مشکل می توانید پشت عکس ، کاغذ و…سشوار با حرارت ملایم را نگه دارید و سپس چسب هایی که ذوب میشوند را پاک کنید.

جدا کردن چسب از عکس ها، برگه ها و...با استفاده از سشوار

گرم کردن مواد غذایی با استفاده از سشوار

در صورتی که در جایی هستید که دسترسی به وسایل گرم کننده ندارید، می توانید با استفاده از سشوار در کنار خشک کردن موهای خود، مواد غذایی را گرم کنید و استفاده کنید.در صورتی که می خواهید از گرما نهایت استفاده را ببرید، ابتدا حرارت را روی ظرف متمرکز کنید و سپس مواد غذایی را گرم کنید.

گرم کردن مواد غذایی با استفاده از سشوار

تعمیر بدنه ی فرورفته خودرو با استفاده از سشوار

در صورتی که فرورفتگی های جزئی را روی بدنه ی خودرو خود میبینید، می توانید با استفاده ازسشوار و حرارت ملایم به صورت مداوم برای لحظاتی، بدنه را ابتدا تا حدی انعطاف پذیر کنید و سپس به جای اولیه برگردانید.برای بازگرداندن بخش فرورفته می توانید از بسته های سرد کننده استفاده کنید تاحین حرارت شدیدی که به آن بخش وارد شده است ، فرورفتگی به جای اول خود بازگردد.

تعمیر بدنه ی فرورفته خودرو با استفاده از سشوار

در صورتی که کاربردهای دیگری از سشوار را می شناسیدو  آن را تجربه کردید، با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

۱۴ ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از قطعات کامپیوتر های قدیمی
این لامپ تمام شب تنها با استفاده از یک لیوان آب نمک روشن می ماند
این لامپ تمام شب را تنها با استفاده از یک لیوان آب نمک روشن می ماند
اولین ماشینی که در کیف شما جا میشود!
اولین ماشینی که در کیف شما جا میشود!
انزل وب
Ovia،فرشته نجات در دنیای دیجیتالی

نظرات