آموزش ساخت اسپیکر گوشی با ساده ترین ابزار ممکن

۶ آموزش ساخت اسپیکر گوشی با ساده ترین وسایل ممکن

اسپیکر یا بلندگو هایی که برای موبایل ها طراحی میشوند (Mobile Speakers)، قدرت یک اسپیکر کامل و قوی که برای پخش آهنگ و موزیک به کار برده می شود را ندارد.اغلب این بلندگو ها صرفا برای استفاده های ساده هستند و افت کیفیت ، کاهش ولوم و حتی معیوب شدن آن ، مشکل رایج بسیاری از کاربران است.در این پست ترفند و آموزش هایی را برای ساخت انواع بلندگو های ساده اما کاربردی با استفاده از ابزار و وسایل در دسترس خانه،محل کار و .. را معرفی می کنیم.

آموزش ساخت انواع اسپیکر های موبایل برای افزایش صدا

(How Make Your Own Smartphone Speakers)

قبل از این که آموزش ساخت اسپیکر گوشی را شروع کنیم ، ابتدا یک مقایسه کلی در ارتباط به کیفیت و درجه ی صدای معمول گوشی خواهیم داشت.

برای شروع یک نقطه از سطح میز را که قرار است موبایل را روی آن قرار دهید مشخص کنید. سپس دستگاه را در آن نقطه قرار دهید.(تست ما با استفاده از گوشی سامسونگ سری Galaxy Note II انجام شده است.)

وقتی که یک موزیک را با استفاده از اسپیکر استاندارد گوش می کنیم ، کیفیت صوتی که به گوش ما میرسد کاملا قابل قبول است، اما بر اساس سلایق شخصی ممکن است این صدا کمی برای پخش موزیک پایین باشد و حداکثر ولوم این دستگاه رضایت بخش نباشد.

برای این که بتوانیم به صورت دقیق تر روی صدای پخش شده قضاوت کنیم، از یک صداسنج مخصوص اندروید مثل اپلیکیشن sound level meter استفاده کردیم. این اپلیکیشن را روی دستگاه دیگری مثل تبلت خود نصب کنید.تبلت را در فاصله ی ۱ متری از موبایل خود و ارتفاع ۳۰ سانتی متری از میز قرار دهید. درصد صدای موبایل خود را حدودا تا ۷۵ درصد افزایش دهید.

ساخت اسپیکر برای موبایل

میزان صدایی که در این تست با استفاده از سامسونگ Galaxy Note II سنجیده میشود، ۶۸ dB خواهد بود.dB یا دسیبل برای واحدی است که برای سنجش قدرت صدا خروجی از منابع صوتی استفاده میشود.

حال که صدای واقعی دستگاه خود را با اسپیکر استاندارد آن سنجیده اید، با استفاده از ترفند هایی که در پست امروز انزل وب می خواهید ، افزایش قدرت صوتی دستگاه خود را حس می کنید.با ما همراه باشید.

ساخت اسپیکر گوشی با استفاده از کاسه

ساده ترین اسپیکری که می توانید از آن بهره بگیرید ، کاسه است! این که کاسه چه ابعادی داشته باشد یا از چه جسی باشد مد نظر نیست.این ترفند با انواع کاسه با هر جنس و سایزی تست شده است.

برای افزایش صدای اسپیکر خود ، بهتر است که از کاسه ای متوسط  استفاده کنید. دقت کنید که اسپیکر موبایل شما باید مقابل ناحیه ی انتهایی کاسه قرار بگیرد. در تست ما که با استفاده از سامسونگ Galaxy Note II صورت گرفت ، ۵ دسیبل افزایش قدرت صوتی انجام شد.

ساخت اسپیکر برای موبایل

افزایش کیفیت صداها را زمانی اتفاق می افتد که کاسه ی مورد استفاده ی شما بزرگتر باشد. در این حالت صدا کمی بم به نظر می رسد.

ساخت اسپیکر برای موبایل

توجه داشته باشید که با استفاده از گلدان های شیشه ای ،سطل و یا حتی لیوان نیز می توانید این ترفند را امتحان کنید.

ساخت اسپیکر و زیاد کردن صدای موبایل با استفاده از رول روزنامه

با استفاده از چندروزنامه یک رول روزنامه ای درست کنید و یا این که از دستمال کاغذی ضخیم استفاده کنید و یک رول بسازید. در رول ایجاد شده یک شیار مطابق شکل زیر ایجاد کنید که طول آن به اندازه ی عرض موبایل شما باشد.

موبایل خود را داخل شیار قرار دهید و موزیک را پخش کنید.

در این آزمایش با این که کیفیت پخش موزیک بهتر می شود، اما افزایش قدرت صورتی ناچیز و حدود ۳ دسیبل خواهد بود.ضمنا ایجاد رول و شیار کمی وقت گیر به نظر می رسد.

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر گوشی با استفاده از رول دستمال کاغذی!

با استفاده از ابزار های ساده ای می توانید یک شبیه ساز ایجاد کنید که از نظر کار و شکل ظاهری مشابه باند می باشد.برای شروع ابتدا رول میان دستمال کاغذی آشپزخانه یا توالت را خارج کنید.در رول میانی یک شیار ایجاد کنید که هم اندازه ی عرض موبایل شما باشد.سپس در دو لیوان یک بار مصرف ، به اندازه ی قطر رول ، دایره هایی ایجاد کنید تا رول مطابق شکل زیر بین دولیوان ثابت شود.

نتیجه کار شما را شگفت زده می کند! با این که از لیوان های کوچک استفاده کرده اید، اما قدرت صدای جدید باور نکردنی است.ضمنا با این روش کیفیت صدا نیز کمی بهبود پیدا می کند.در این ترفند قدرت صدا بین ۴ تا ۸ دسیبل افزایش پیدا می کند.

ساخت اسپیکر برای موبایل

افزایش صدای گوشی و ساخت اسپیکر با استفاده قوطی چیپس

از قوطی های چیپس که به صورت استوانه کشیده هستند برای ایجاد اسپیکر استفاده کنید. مطابق شکل زیر موبایل خود را در شیار قرار دهید.این روش اگر بهترین روش معرفی شده نباشد، یکی از بهترین ترفند هاست که صدا و کیفیت را به صورت همزمان به میزان قابل توجهی زیاد می کند.کیفیت صدا خیلی بهتر و قدرت آن بین ۲ تا ۶ دسیبل زیاد می شود.

ساخت اسپیکر با استفاده قوطی چیپس

ساخت اسپیکر با استفاده مقوا و اوریگامی (هنر تا زدن کاغذ)

روش های دیگری که برای ساخت اسپیکر دست ساز وجود دارد اوریگامی است.با استفاده از کاغذ،هنر تا زدن و روبان های دوریختنی و ایجاد پایه و بخشی مشابه باند به شکل زیر : (دانلود طرح کاغذی این اسپیکر)

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر ساده با استفاده از سنجاق و لیوان یکبار مصرف

روش دیگر ساخت اسپیکر و افزایش ولوم (volume) گوشی استفاده از سنجاق سیاه سر،کاتر و لیوان یک بار مصرف است،طریقه ساخت این اسپیکر که برای گوشی هایی که بلندگو در پشت آنها تعبیه شده است بسیار مناسب میباشد در تصاویر زیر به خوبی معلوم است :

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر برای موبایل

ساخت اسپیکر با استفاده قوطی چیپس

سخن آخر:

برای ساخت اسپیکر روش های گفته شده کاملا کاربردی هستند و بسته به نیاز خود و وسایلی که در دسترس دارید می توانید هر یک را انتخاب کنید.اگر بیشترین قدرت صورتی را می خواهید ، از ترفند هایی استفاده کنید که افزایش صوت آن ها بالاتر از ۴ دسیبل باشد تا تغییر را با گوش خود احساس کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • سروش says:

    درود بر شما.مطالب سایتتون بسیار مفید و کاربردی و عالیه .خسته نباشید به همتون.ممنون
    در مورد اسپیکر هم بگم من خیلی روشهایی اجرا کردم ولی همشون حداقلش یه مشکل کوچیک داشته ولی یک روش هست که فوق العاده ساده و عالی و بدون اُفت کیفیت و همه جا قابل دسترس و … ،خلاصه که محشره و چون مدیون سایتتون هستم این کمترین وظیفه در قبال بزرگواریتونه .
    یک بطری پلاستیکی نوشابه خانواده ای رو از وسط یا یه کوچولو نزدیکتر به دربش برش میدهیم(بهترین حالتش اینه که از درب بطری به سمت تهش که نگا کنیم مثل قیف هست درش دیگه و تا جایی که دیگه دهنش گشادتر نشه برش میدیم منظورم اینه تقریبا هفت هشت سانت از دربش پایین تر میبریم) خلاصه .. اون قسمت دربش را بر میداریم و تهشو میندازیم دور .درشو باز میکنیم و به جای درش یه پلاستیک فیریزری محکم میبندیم و بعد از سمت پلاستیکی که بستیم میزاریمش روی بلندگو گوشی و حالشو میبریم .
    چند نکته(( اول اینکه پلاستیکو که میبندیم به درش، تا جاداره میکشیمش و هرچی بیشتر کش بیاد صدا بیشتر میشه فقط اصلا یه سوراخم نباید داشته باشه
    ۲-اگه هنگام گذاشتن بطری روی گوشی ، یه کوچولو فاصله بدیم صداش بهتر میشه
    ۳-اگه حرفه ای عمل کنیم و خیییییلی کم چروک بندازیم روی درب پلاستیکیمون ، صداش بیشتر میشه (یعنی پلاستیکو که کش میاریم ازندازه یک دهم در بطری چروک بندازیم روی پلاستیک و راهش اینه که اول پلاستیکو ببندیم و بعدش با انگشت یه کوچولو پلاستیکو فشار میدیم تا کش بیاد و خودش چروک شه .)
    ۴- اگه خود پلاستیکو گره بزنیم بهتر از اینه که با چسب پلاستیکو ببندیم .
    و در آخر اینکه اگه چنبار درست و خراب کنیم دستمون راه میوفته و قلقش بیاد دستمون راحت میشه .)
    من خودم گوشیم هاوایی و صداش خیلی کمه اما الان با این بلندگو دست ساز تا ده برابر هم بیشتر میشه صداش

  • میلاد says:

    حالا این کغذ رو چطور باید تا کنیم؟؟؟؟؟؟

  • Ali says:

    ساخت اسپیکر با استفاده مقوا و اوریگامی (هنر تا زدن کاغذ)
    اندازه هاشو ننوشتید . میشه اندازه هارو بگید