چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

نحوه تشخیص و پیدا کردن دوربین مخفی در خانه و محل کار

امروزه استفاده از دوربین مخفی در خیابان ها ، اماکن مختلف و حتی خانه ها رایج شده است و شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد جایی شوید و احساس کنید که توسط دوربین هایی اعمال شما کنترل میشود. یکی از راهکارها برای حفظ حریم شخصی ، تشخیص به جا و به موقع این دوربین ها که تحت عنوان دوربین مداربسته نصب میشوند، می باشد. در این پست این راه کار ها را می آموزید.

چگونه دوربین های پنهان شده مداربسته را تشخیص دهیم؟

(How To Find Hidden Cameras)

در ادامه جاهایی از منزل ، محیط کار و اماکن عمومی را که امکان نصب و مخفی سازی این دوربین ها بیشتر است را معرفی می کنیم. اما قبل از آن بگذارید ابتدا به صورت مختصر با دوربین های مدار بسته متداول آشنا شویم:

نمونه ی رایج دوربین های مداربسته ، دوربین های فرستنده ی وایرلس هستند که با استفاده از یک فرستنده مدیریت می شوند.این دوربین ها وایرلس هستند و به دلیل فرستنده هایی که اطلاعات را به صاحبان دوربین ها می دهد، اندازه ی بزرگی دارند. با استفاده از باتری این دستگاه ها شارژ و قابل استفاده هستند. اطلاعات ضبط شده قابل انتقال روی یک دستگاه (سرور) ضبط به اندازه ی ۲۰۰ فیت (در حدود ۶۰ سانتی متر) می باشد که اصطلاحا به آن DVR گفته میشود. هدف اصلی استفاده از این نوع دوربین ها، جاسوسی و کنترل منحصر به فرد اشخاص می باشد.

دوربین های سیم دار ، نوع دیگر دوربین های مداربسته هستند که با یک دستگاه ضبط و تعدادی مانیتور برای جلوگیری از ارتکاب جرم در فضای ادارات و اماکن عمومی نصب میشوند.

اطلاعات بیشتر و تکمیلی در مورد انواع دیگر دوربین های مداربسته

روش اول: استفاده از چشم غیر مسلح

گام اول: جستجو نشانه ها در خانه

با استفاده از چشمان خود می توانید به راحتی لنز دوربین ها را تشخیص دهید.چرا که با پوشش کامل بدنه ی دوربین ، باز هم لنز باید در محیط باز قرار گیرد.

برای شروع ، منزل خود را چک کنید.ابتدا از اتاق خواب ها و نشیمن شروع کنید.

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

در محیط منزل جاهایی که امکان وجود دوربین در آن ها محتمل تر است عبارتند از : جعبه ها، کتاب ها ،فضای سبز اطراف خانه و یا گل و گیاه داخل خانه ، بسته های محکم نظیر جعبه دستمال کاغذی ، اطراف وسایل الکتریکی و…

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

حتی بخش هایی که امکان حضور دوربین در آن ها کمتر است را چک کنید ؛ داخل کیف و چمدان ، چراغ مطالعه ، اطراف دی وی دی پلیر و حتی عینک!

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

به دنبال اجسامی باشید که حاوی حفره های کوچک هستند.حفره هایی مشابه حرف انگلیسی o . این حفره ها معمولا به سمت اتاق و محل حضور شما باید باشند.

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

به دنبال آینه هایی باشید که لزومی برای وجود آن ها در آن منطقه نمی بینید.مثلا گاهی آینه های کوچکی در ساختار دیوار دیده میشود که کاملا متفاوت هستند و جلب توجه می کنند.

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

گام دوم:جست وجوی نشانه ها در اطراف منزل و محیط های عمومی

به دنبال نشانه ها در بلندترین نقطه ی اطراف باشید.بالای ساختمان یا سازه های اطراف می تواند از نقاطی باشد که جهت نصب دوربین مناسب باشد.

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

در اطراف خود آیتم هایی را جست وجو کنید که باریک و از جنس شیشه یا پلاستیک باشند. لنز ها اغلب با استفاده از چنین آیتم هایی پوشش داده میشوند.

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

روش دوم:استفاده از ابزارهای موجود

گام اول:استفاده از دوربین یاب

یک دوربین یاب بی سیم خریداری کنید. دوربین یاب را در محلی که به آن مشکوک هستید قرار دهید.این دوربین یاب ها در بازار ایران در حال حاضر قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دارند

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

نحوه کار دوربین یاب ها و اطلاعات تکمیلی را میتوانید در ویدیو زیر مشاهده کنید:

گام دوم:استفاده از موبایل

موبایل ساده ترین و شاید کامل ترین ابزار موجود در اطراف ما برای تشخیص دوربین های اطراف باشد.بدین منظور موبایل را در محلی که به آن مشکوک هستید قرار دهید.در صورتی که ابزار الکتریکی نظیر دوربین در آن قسمت باشد، موبایل شما شروع به ایجاد صوتی نامفهوم و پیوسته در اطراف آن شی می کند.

نکات قابل توجه :

  • امکان دارد تمام گوشی این صدا را ایجاد نکنند و احتمال کار کرد این روش بر روی گوشی های قدیمی بیشتر است!
  • دقت داشته باشید این نوع از صداها در اطراف هر دستگاهی نظیر تلویزیون نیز ایجاد میشوند و این صدا منحصرا نشانگر وجود یک دوربین مداربسته در اطراف شما نیست!
  • این صدا مشابه با صداهایی است که هنگام نزدیک شدن به اسپیکر و یا زمانی که تماس ورودی دارید ، شنیده می شود.

همچینین اگر به ایجاد سیستم های نظارتی علاقه مند هستید یا میخواهید اطلاعاتی در زمینه ساختن آنها جهت پیشگیری کسب کنید ما قبلا در انزل وب روشی برای ساخت دوربین مداربسته با استفاده از گوشی،لپ تاپ و.. معرفی کردیم که پیشنهاد میکنیم حتما آن را نیز مشاهده کنید.

چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟

سخن آخر:

در مجموع با اینکه دوربین های مداربسته سبب میشود که افراد رفتارهای مناسبی در اجتماع داشته باشند و در کنار آن در وقت و هزینه نیز صرفه جویی شود اما اگر اینکار بدون اجازه و اطلاع شما انجام گیرد عملی ناپسندیده و نقص حریم شخصی است.با استفاده از روش های گفته شده دوربین هایی که به صورت مخفیانه در حریم شخصی شما نصب شده اند را شکار کنید و سریعا این موضوع را با پلیس در میان بگذارید. باکس مربوط به ویدیوها که حاوی تعدادی سیم می باشد را باز کنید و در این مورد با مقامات مرتبط در اداره پلیس مشورت کنید.

پیروز باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بهترین نرم افزار برای فیلم برداری مخفی و نامحسوس در اندروید
آموزش فیلمبرداری مخفی و نامحسوس در اندروید
آموزش مخفی کردن برنامه های در حال اجرا از تسکبار و ناحیه اعلان ویندوز
آموزش مخفی کردن برنامه های در حال اجرا از تسکبار و ناحیه اعلان ویندوز
آموزش مخفی سازی برنامه ، بازی و بخش های مختلف اندروید از صفحه اصلی گوشی و تبلت ها How to Hide Apps on Android Phones and Tablets without Roo
چگونه برنامه و بخش های دیگر را از صفحه اصلی اندروید مخفی کنیم؟
چگونه فایل ها را درون عکس،ویدیو و آهنگ مخفی کنیم

نظرات

  • ب.ک says:

    دوستان میتونید از من مشاوره رایگان بگیرید چون هم خبره نصب کمرا هستم هم خبره هک
    @….k این آدرس اینستاگرام منه

  • امیرسام says:

    جهت پیداکردن دوربین و شنود میکروفن .داخل منزل یا خودرو مشاوره میدم شماره تماس ۰۹۱۹۰۳۲۹…

  • سعیدعلیپور says:

    سلام دستگاهی که دوربین و میکروفن داخل منزل و ردیابی و پیدا کنه میخوام و میخوام بخرم لطفا راهنمایی کنید ۰۹۳۷۲۴۳۹۰۸۷این شمارمه احساس میکنم درمنزلم گذاشتن یا اگر کسی هست دستگاه بزنه پیدا کنه یا نکنه مبلغشو تقدیم میکنیم هرچی باشه ,منتظرم جوابم این موضوع زندگی واینده منو بخطر انداخته ممنونم

  • سعید says:

    سلام دستگاهی که دوربین و میکروفن داخل منزل و ردیابی و پیدا کنه میخوام و میخوام بخرم لطفا راهنمایی کنید ۰۹۳۷۲۴۳۹۰۸۷این شمارمه احساس میکنم درمنزلم گذاشتن یا اگر کسی هست دستگاه بزنه پیدا کنه یا نکنه مبلغشو تقدیم میکنیم هرچی باشه ,منتظرم جوابم این موضوع زندگی واینده منو بخطر انداخته ممنونم

  • یوسف says:

    همه بی فایده یه

  • احمدی says:

    با سلام اطلاعات مفصل تر در رابطه با دوربین مخفی و دستگاه شنود و هک گوشی موبایل و حتی سیستم احتیاج دارم اگر ممکن است توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه دهید
    تشکر

  • رضا احمدی says:

    خیر فقط اس ام اس زیاد میاد الکی زنگ به موبایل میخوره مینویسه شخص ناشناس حرف نمیزنه چه جوری راهمنایی

  • رضا احمدی says:

    چگونه بفهمم تو خانه ما دوربین یا شنود بعدش تو ماشین کجاش شنود دردیاب پیدا کرد کجاهای خانه ماشین یا عمل کردهاشون چه جوری موبایلم هر جا میریم حرف میزنم میفهمن راهنمایی کنید

  • نیما says:

    با سلام.
    مرسی از مطلبتون
    من یه دوربین پیدا کردم جدی!!اما جاهایی مثل همون مکان رو که نگاه کردم دیدم اونجا هم دوربینه دقت که کردم متوجه شدم کل شهر رو دوربین های بسیار مخفی نصب کردن!
    شما هر لحظه توی کوچه و خیابان ضبط میشید!!!

    • البروو says:

      این که خیلی هم خوبه برای کنترل شهر……

      • B.kian says:

        ببینیدهرکسی باهرنیتی دوربین واستون نصب کنه ناچاره دوعامل مهم روواسه تله ش فراهم کنه که از طریق همونم میشه راحت مکان نصبشو کشف کرد اول منبع تغذیه یعنی برق که حتی باطریم باشه نیاز به شارژ داره دوم به یه طریقی مجبوره تصاویرو دریافت کنه یا بصورت لایو که شامل کابل وامواج میشه وهردوش قابل کشفه دوم توسط حافظه که مجبوره برگرده وحافظه پرشده را ببره وهمین لوش میده اما امروزه که همه یه گوشی هوشمنددارن وهمه جاهم باخودشون میبرن کافیه یه هکر حرفه ای گوشیتونو هک کنه تاحتی واسه مدت طولانی کلیه تعاملات شما وحتی مکان حضورتونو تحت نظر بگیره دوربینش درفواصل زمانی معین فعال میشه وویدیوهای ۵۰۰مگابایتی همزمان از هردو دوربین تهیه میکنه وفایل ۵۰۰مگی را چنان فشردش میکنه که تبدیل به ۵مگ بشه وبه محض اتصال به نت واسه ایمیل هکرارسال میکنه روش دیگه دوربینهای پزشکی یا صنعتیه که از طریق لوله های خرطومی شبکه برق کشی منزلتون یا فاضلاب وارد خونه میشه وچه جائی بهتر از خروجی سیمهای لوستروسط سقف اطاق که هم میدان تصویری ۳۶۰درجه داره هم نور لامپها چشم شما رو ازکارمیندازه ولی واسه دوربین عالیه این دوربینها ظریف وکوچکن وتوسط کابل بلند وموتور بی صدایی داخل لوله خرطومی میخزندوجلو میان خخخ

  • مهدی ایران نژاد says:

    با سلام
    اکثر دوربین های مخفی ای که برای دید در شب استفاده میشوند از LED های مادون قرمز و یا فرابنفش ضعیف استفاده میکنند و بدلیل امواجی که این نوع LED ها تولید میکند در هنگام عبور از لنز دوربین های دیجیتالی به نور سفید تبدیل میشوند و مثل یک لامپ سفید عمل میکند حال شما میتوانید با گرفتن دوربین موبایلتان در اطراف محیط خود به دنبال نوری باشید در واقعیت خارج از دوربین وجود ندارد آنگاه میتوانید با دنبال کردن منشاء نور محل دوربین را پیدا کنید این روش برای تست کنترل های تلویزیونی نیز کاربرد دارد و میتوان با گرفتن لنز دوربین موبایل خود جلوی چشم کنترل تشخیص داد که کنترل کار میکند یا نه.

    با تشکر از خوانندگانی که وقت گذاشتند.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      بابت راهکاری که ارائه دادید بسیار ممنونیم 🙂
      موفق باشید