7 دلیل اصلی خاموش شدن تصادفی لپ تاپ و کامپیوتر

۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ

یکی از نگران کننده ترین تجربیات زمانی است که کامپیوتر و لپ تاپ شما به صورت ناگهانی خاموش و تا چند ساعت نیز روشن نشود . معمولا افراد به عنوان اولین کار باطری لپ تاپ خود یا را چک یا اتصال سیم پاور کیس کامپیوتر را بررسی میکنند  که البته کار درستی می باشد زیرا لپ تاپ ها بر عکس چیزی که معمولا مردم فکر می کنند مکانیزیم محافظت شده ای دارند؛ مثلا زمانی که یکی از اجزای آن گرم شود به صورت خودکار لپ تاپ یا کامپیوتر شما خاموش خواهد شد در واقع این کار به نفع کامپیوتر خواهد بود و نشانه ای برای حفاظت از کامپیوتر و جلوگیری از به وجود آمدن خطری قریب الوقوع می باشد. در ادامه ۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی خاموش شدن لپ تاپ و کامپیوتر را میخوانید.

۷  علت خاموش شدن تصادفی و ناگهانی لپ تاپ و کامپیوتر چیست ؟

Reasons Your PC or Laptop May Be Shutting Down Randomly

راهنمای زیر را برای یافتن علل خاموشی لپ تاپ خود دنبال کنید. همچنین اگر لپ تاپ شما به صورت ناگهانی ریستارت می شود حتما راهکارهای حل مشکل ریستارت ناگهانی را مطالعه فرمائید.

در ادامه ۷ مورد از دلایل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر لپ تاپ و روشن نشدن آن ذکر شده است:

۱ – کثیف بودن فن / گرمای بیش از حد

یکی از دلایل مهمی که لپ تاپ و کامپیوتر شما برای بار اول و به صورت ناگهانی خاموش می شود گرم شدن آن است به ویژه زمانی که شما در حال اجرا کردن یک بازی بر روی لپ تاپ خود باشید که این خود باعث گرم شدن کامپیوتر خواهد شد مخصوصا اگر فضای اطراف لپ تاپ شما اجازه خارج شدن گرما را ندهد. فن های بدون وقفه در کمک به این موضوع نقش حیاتی ایفا می کنند. حقیقت این است که اکثر کامپیوترها از یک مکانیسم پیروی می کنند که در صورت داغ شدن یکی اجزا برای حفاظت از اجزای سخت افزاری، کامپیوتر شما خاموش خواهد شد.

1 - کثیف بودن فن / گرمای بیش از حد

جهت غلبه بر مشکل گرمای زیاد و همچنین فن کثیف که به دلیل عدم نگه داری مناسب به وجود آمده، می بایست قسمت فن پردازنده، فن کیس و فن کارت گرافیک را چک نمائید در صورتی که هر یک از آنها قژ قژ می کرد به این معنی می باشد که احتمالا فن مورد نظر شکسته است.

علت خاموش شدن تصادفی و ناگهانی لپ تاپ

همچنین زمانی که در حال تمیز کردن فن ها هستید با دقت این کار را انجام دهید تا گرد و غبار، مو و یا موادی که باعث ایجاد اختلال در کارکرد فن می شوند به درستی از بین بروند.

دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر

در کل می توان نتیجه گیری کرد فن ها نقش مهمی ایفا می کنند و فن کامپیوتر شما در طول عمر کامپیوترتان خیلی موثر خواهد بود.

۲ – آسیب دیدن یا شکست شدن سخت افزار

دلیل عمده ی دیگری که باعث خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر می باشد، آسیب دیدن مجدد یا شکسته شدن یکی از اجزای سخت افزاری است به خصوص در کامپیوترهایی که قبلا تعمیر شده اند. اگر جز سخت افزاری جدیدی به کامپیوتر خود اضافه کرده اید آن را حذف کرده و مجددا چک کنید که آیا مشکل برطرف میشود یا خیر. سخت افزارهایی که نیاز دارید آنها را بررسی کنید عبارتند از : CPU , RAM , مادربرد، منبع تغذیه و کارت گرافیک.

آسیب دیدن یا شکست شدن سخت افزار

۳ – ولتاژ شارژ اشتباه

اگر شما یک بازی کننده ی حرفه ای هستید و در میان بازی لپ تاپ یا کامپیوتر شما خاموش شد در حالی که عملکرد معمول را داشتید احتمال مشکل از ولتاژ شارژ است. بسیاری از بازی ها نیاز به شارژ با ظرفیت ولتاژ بالا را دارند (ولتاژ از ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت) با این وجود بسیاری از کاربران این مساله را درک نمی کنند و به جای آن از شارژر هایی با ولتاژ ۹۰V (ولت) یا کمتر استفاده می کنند.

ولتاژ شارژ اشتباه

بازی ها یکی از مهم ترین دلایل مصرف شدن منابع در کامپیوتر شما هستند به ویژه آنکه طرفداران بازی علاقه به اجرای بازی ها با سرعت بالا را دارند. فراموش نکنید لوله جارو برقی کمک بزرگی برای تمیز کردن منافذ کامپیوتر شما می باشد.

۴ – مشکل در درایور های سیستم

اگر شما در سیستم عامل خود را تغییراتی انجام داده و یا اینکه درایور هایتان را تغییر داده اید. زمانی که در حال بازی کردن هستید و بیشترین استفاده از BIOS را دارید به وجود آمدن مشکل در یک درایور باعث خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شما خواهد شد.

مشکل در درایور های سیستم

۵ – منبع تغذیه

پشت لپ تاپ شما، قسمتی که سیم برق متصل می شود منبع تغذیه وجود دارد که یک جعبه کوچک همراه با فن است که گرما را از اجزای آن دور خواهد کرد. زمانی که منبع تغذیه دچار مشکل شود کامپیوتر شما به صورت ناگهانی خاموش می شود.

منبع تغذیه

در حالی که  شما می توانید منبع تغذیه را جایگزین کنید ازین کار اکیدا خودداری کنید و تلاشی برای باز کردن منبع تغذیه حتی در زمان خاموش بودن را انجام ندهید زیرا امکان دارد هنوز حامل ولتاژ های خطرناک باشد.

۶ – اشکال در سیستم عامل

اگر بعد از تمام توصیه های بالا هنوز مشکل دارید و کامپیوتر شما به صورت ناگهانی خاموش می شود احتمال دارد مشکلی در سیستم عامل شما وجود داشته باشد لطفا مراحل زیر را برای اطمینان چک نمائید:

کامپیوتر خود را ریستارت کرده و هنگام بوت شدن آن را بر روی CMOS تنظیم کنید سپس وقتی کامپیوتر شما با تنظیمات CMOS لود شد، اجازه دهید تنظیمات به درستی کامل گردد. اگر کامپیوتر شما پس از کامل شدن تنظیمات CMOS خاموش نشد سیستم عامل شما دچار مشکل است و شما نیاز دارید مجدد سیستم عامل مورد نظرتان را نصب نمائید.

اشکال در سیستم عامل

همچنین اگر به خطای Missing Operating System برخورد کردید مقاله مربوط به ۵ راه حل کاربردی برای رفع خطای Missing Operating System ویندوز انزل وب را مطالعه نمائید.

۷ – ویروس

یکی از علل نادر در خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شما، ویروس های کامپیوتری هستند. برخی از ویروس ها کامپیوتر شما را خاموش می کنند و سپس آن را مجددا روشن می کنند. این ویروس ها معمولا توسط یک برنامه خاص در کامپیوتر شما اجرا می شوند. برای برطرف کردن این مشکل یک آنتی ویروس به روز نصب نمائید تا از آلوده نبودن و اسکن روزانه کامپیوترتان مطمئن شوید.

ویروس

جمع بندی :

در مطلب بالا ۷ دلیل اصلی خاموش شدن تصادفی لپ تاپ را مطالعه کردید؛ در کل می توان گفت هرگز تمیز بودن لپ تاپ خود را دست کم نگیرید. از قرار دادن لپ تاپ بر روی ملافه ها یا فرش که باعث می شود فن ها به درستی کار نکنند پرهیز کنید و همچنین از میز خنک کننده لپ تاپ که یک راه عالی برای نظارت بر سطح حرارتی کامپیوتر شما خواهد بود استفاده نمائید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که به مشکلی مهمی به جز موارد بالا بر خورده اید و یا اینکه راه حلی خاصی برای برطرف کردن این مشکل می دانید تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده
با بهترین روش های پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده آشنا شوید!
برای انتخاب و خرید کیف لپ تاپ مناسب به این 7 نکته توجه کنید !
برای انتخاب و خرید کیف لپ تاپ مناسب به این ۷ نکته توجه کنید !
عوض شدن عکس دسکتاپ متناسب با ساعات روز
عوض شدن عکس دسکتاپ ، صداها و.. کامپیوتر متناسب با ساعات روز
مدت زمان مناسب برای روشن نگه داشتن لپ تاپ و کامپیوتر چقدر است ؟
مزایا و معایب روشن نگه داشتن کامپیوتر و لپ تاپ در تمام روز

نظرات

  • مانی فروتن says:

    سلام بنده یه لپ‌تاپ Acer aspire e1 572G دارم که حدود ۸ ساله که دارمش
    تازگیا نمیدونم مشکلش چیه تو برنامه هایی مثل vmware و اجرای ویندوز ۷ در ماشین مجازی، صفحه فریز میشه و خاموش میشه. نمیدونم مشکلش چیه

  • سامیار says:

    لپ تاپ من میزنم شارژ روشن میشه بعد چند دقیقه خاموش میشه بردم تعمیر کنم گفت از بردشه خواستم بدونم علت اصلی همین می‌تونه باشه یا نه راهنمایی کنید مرسی

  • علیرضا says:

    خیلی خوب بود

  • علیرضا says:

    عالی بود واقن

  • Mahla says:

    سلام من لپ تاپم خاموش شد و وقتی روشن میکردم ویندوز بالا نمیاد دادم تعمیرات الان اون مشکل حل شده ولی وقتی روشن میکنم حدود ۵ دقیقه بعد خاموش میشه دلیلش چی میتونه باشه؟

  • قاسم says:

    سلام لب تابم سونی است وقتی که روشن می شود در همان ابتدا وقتی روشن کردی بعد از ۵ الی ۱۵ ثانیه یک صدای تیک کوچک می دهد و خاموش می شود و در بعضی مواقع دوبار و یا حتی سه بار این کار انجام می شود تا روشن می شود
    بعضی مواقع نیز اگر یک فایل خاصی را مانند فایلهای پی دی اف باز می کنی خاموش می شود لطفا راهنمایی بفرمائید با تشکر

  • مرتضی says:

    لپ تاپمو صبحی روشن کردم ی اخطار منقضی شدن داد خاموش کردم دوباره روشن کردم بعد ی نیم ساعت خاموش شد دیگه روشن نشد

  • علیرضا says:

    لب تابم یهویی خاموش شده دیگه روشن نمیشه
    مشکلش چی میتونه باشه؟

  • الای says:

    سلام من امروز نشسته با لپ تاپ درس می خوندم بعد ابی رنگ امد خیل میاد اولین بارم نبود و من خاموش کردم درست شود بعد از یک دقیقه بعد یک صدای وحشناک امد من از ترس گریه کردم این یک راه نداره و واقعن وحشتناک بود و من لپ تاب را روی میز فلزی می زارم مشکل از ان هست و چند دعفه بعد از این یک صدا میاد دیک نمی دونم چی دقیق اما خیلی می ترسم خراب بشه راحی نداریم برای این ممنونم خسته نباشید

    • علیرضا says:

      لب تابم یهویی خاموش شده دیگه روشن نمیشه
      مشکلش چی میتونه باشه؟

    • امیرعلی says:

      الای عزیز
      صفحه آبی رنگ، صفحه مرگ نام دارد.
      نمایش این صفحه میتواند به دلیل مشکلات رم و پاور باشد…
      لطفا به تعمیرکاران مراجعه کنید

    • Mani says:

      سلام صدا شبیه چه صدایی بود؟ احتمالا کج مونده و فن به سطوح داخلی برخورد میکنه و باعث اورهیت میشه.

  • علی says:

    سلام لپ تاب من خاموش شده و زمان استارت ویندوز گیر میکنه یعد به صفحه ابی میاد و بعد شمارش تا ۱۰۰ دوباره برمیگرده به حالت استارت و تو نام شرکت گیر میکنه

    • یه آدم کمک لازم says:

      من داشتم با لپتاپم کار می‌کردم که یک دفعه خاموش شد بعد که دوباره دکمه روشن رو زدم یه صفحه سیاه آورد و نوشت missing operating سیستم میشه بگین مشکلش چیه ؟

    • سامی says:

      سلام مشکل از سیستم عامل ویندوز است که اون صفحه آبی بلو اسکیرین یا مرگ ویندوز است بهتره ویندوزت را عوض کنی

  • dorsa says:

    سلام خسته نباشید من تقریبا سه چهار ماه پیش لپتابمو بردم ویندوزشو اپدیت کردن ویروس کشی کردن کلا یکم اوضاعشو بهتر کردن اما الان یهو وسط کار باهاش خاموش میشه بعد دیگه بعضی اوقات دو سه دقیقه و بعضی اوقات تا نیم ساعت روشن نمیشه حتی وقتی هم که شارژر رو بهش میزنم اصلا روشن نمیشه بعد چند دقیقه روشن میشه اما باز یهو وسط کار خاموش میشه شارژر لپتابمم اصل هستش شارژر خودشه تا حالا عوض نکردم
    مشکل از کجاس؟میشه راهنماییم کنین لطفا

  • هادی جلیلی says:

    سلام
    من بطور اتفاقی متوجه شدم وقتی گوشی موبابلم را روی قسمت پایین و جلوی لبتابم میزارم ، لبتاب خاموش میشه!! چند بار این اتفاق افتاد و بعد عمدا اینکار را کردم و دیدم دقیقا این اتفاق میفته!! کسی میدونه چرا؟ گوشیم j7 pro هست و لبتاب دل۵۱۱۰ . گوشی را تقریبا پایین تاچپد موس لبتاب که میزارم لبتاب خاموش میشه. بدون اینکه به دکمه ای برخورد کرده باشه..!!

  • یوسف says:

    دوستان اصولا مشکل خاموش شدن لپ تاپ ها از باطری ، قطع کننده شارژ ، پاور هست و اصولا مشکلات سخت افزاری نیست
    پس زیاد نگران این موضوع نباشید

  • ارمیا says:

    بعضی وقت ها لپ تاپم موقع کار کردن یهو خاموش میشه
    مثلا میرم تو obs تا روی دکمه رکورد میزنم خاموش میشه و بعضی از برنامه های دیگه
    میشه بگید مشکلش چیه
    از یه ویروس کش خوب هم استفاده میکنم

  • زهرا says:

    سلام مدتی هیت که لپ تاپم با اتصال مستقیم برق کار میکنه
    امروز که داشتم باهاش کار میکردم یهو خاموش شد
    چک کردم دبدم هم محافظ هم تلویزیون همه خاموش شدن
    انگار برق رفته بود
    برق که اومد
    دوباره لپ تاپم رو روشن کردم دیگه روشن نشد
    مشکلش چی میتونه باشه؟؟
    آداپتورش خراب شده تا لپ تاپم چیزیش شده؟؟؟

  • ... says:

    من وسط کلاس انلاین بودم و دمای لبتاپم اوکی بود و تازه پکاپ شده!چون قدیمی هست و صاحبای قبلی ازش بد استفاده کردن مجبورم همیشه بزنمش به شارژ ..
    یهو خاموش شد و الان دیگه روشن نمیشه!
    یه اروری میاورد یه مدت که میزد your windoes activity m.. یه چنین چیزی ..!
    ممکنه به اون ربطی داشتع باشه؟

    • Zahra says:

      من امروز که داشتم با لپ تاپم کار میکردم یهویی یه صدای تیک مانندی داد و خاموش شد.چک کردم دیدم دمای اتاق بالا بوده.الان بعد چند ساعت که روشنش میکنم برق میاد ولی صفحه مشکی میاره.چیکار کنم؟کجا میتونم تعمیر کنم؟شدیدا به لپ تاپم نیاز دارم توروخدا کمک🥲😭

    • سامی says:

      سلام ویندوزت اکتیو نیست

  • امیرحسین says:

    سلام من امروز داشتم با کامپیوترم کار میکردم که یکدفعه یه چیزی توش صداکرد وبعد از چند ثانیه خاموش شد وبعد دوباره روشنش کردم دوباره خاموش شد مشکل از چی میتونه باشه

    • asra says:

      سلام.وقت بخیر
      این اتفاق برا منم هر روز می افته.اما لب تاب من دست دوم نیس.و دل هس
      نمی دونم چرا اینجوری میشه.بعضی اوقات بدون اینکه ارور بده روشن میشه.بعضی اوقات هم باید ی ربع بمونه تا روشن بشه
      بی زحمت راهنماییی کنید

  • arashhh says:

    بچه ها من لپ تاپم باطریش چن وقتی هست که دار فانی رو وداع گفته … الانم چن روز هست که بعد نیم ساعت خود به خود میره رو هایبرنت
    یکم عجیبه چون اگه مشکلی داره باید شات داون بشه نه هایبرنت ، ویروس کش و آنتی ویروس خوب هم دارم ولی چیزی پیدا نمیکنه ، به نظرتون چی شده؟

  • Mohammadsam says:

    من مشکل چهار رو دارم چطوری میتونم رفعش کنم؟؟؟؟

  • ابوالفضل says:

    عالی پر کار بود ممنون از شما دوست گرامی

  • احمد رضا says:

    سلام خسته نباشید .
    کامپیوتر من یه مدت بود فقط کیس روشن میشد ولی مانیتور خاموش بود بعد از مدتی کلا سیستم خاموش شد دیگه روشن نمیشه
    لفطا بگید مشکل از چیه

  • reza says:

    کامپیوترمن دیروز موقع بازی کردن یک دفعه خاموش شد دیگه روشن و نشد البته فقط ویندوز بالا نمیاد یعنی پاور و فن cpu کار می کنه مشکل کجاست؟

    • مهدی says:

      سیستم خودرا روشن کن و بلافاصله بعد از روشن شدن از روی دکمه های کیبورد دکمهf2 رو پشت سرم هم بزن تا مدیریت مادربوردت بالا اید
      حالا دقیقا نمی دونم
      اما
      اره دکمه f8 احتمالا رو بزن هاردت رو که ویندوز درش نصبه رو انتخاب کن
      یا نمی دونم یه دکمه دیگه که هارد ویندوز یا بقیه هاردارو نشون میده رو بزن و هارد ویندوزو انتخاب کن
      اگه جواب نداد ویندوزت رو عوضش کن
      فدات

  • ستار says:

    کامپیوتر من هنگام اسکن خاموش میشود،بایستی مجددا”روشن واسکن را شروع کرد باز هم خاموش میشود علت چیست،ممنون میشم مرا راهنمایی کنید،در ضمن آنتی ویروس کاسبر نصب کرده ام

    • amirr says:

      سلام عزیز مشکلی نیست میتونین با عوض کردن ویندوز مشکلتونو حل کنین یا ویندوز را ترمیم کنین یعنی سیدی [DVD] ویندوز را داخل سی دی رام بزارین و با مشاهده اموزش در مرورگر ویندوز خود را ریپیر کنین

  • فاضل says:

    من دوسال میشه ک باتری لپ تاپم خراب شده و مستقیم وصلش میکنم به برق. گاهی صداهای ویز ویز مانند از پریز میاد و سیستم خاموش میشه. الان چند وقتیه سیستم حتی روش هم نمیشه یعنی با زدن دکمه پاور یک ثانیه روشن میشه و بعد برقش قطع میشه. حساسیت لمس کیبورد هم به شدت پایین اومده برای نوشتن همین متن دهنم سرویس شد. امروز کاملا شانی دیدم سیستم روشن شد و الان دارم کامنت میزارم.
    مرسی ازتون

    • ابی says:

      اداپتورت داره نابود میشه هر چه زودتر ببرش تعمیر و بابت هر یک ساعت کاری که میکنه ۱۰ دقیقه از برق کلا بکشش

  • rw says:

    سلام کامپیوتر من هر حدودا چهل دقیقه یکبار خاموش میشه و باید بعد ده دقیقه روشنش کنم هیچ صدایه خاصیم نمیده فقط یهویی میره صفحه
    مدلش ام اس ای هست و ویندوز ۱۰

  • hamed says:

    با سلام لطفا اگه میشه جواب بدید …..
    من در حین بازی بودم که یه صدایی از لبتاب اومد بعد دکمه پاور لبتاب جشمک زد بعد چند ثانیه لبتاب خاموش شد چند بار دیگه هم این اتفاق افتاد من میترسم تمام اطلاعاتم پاک شه لطفا کمک کنید بشدت تو بحرانم

    • صبا says:

      چندماهی میشه لپتاپم خودبخود خاموش میشه روز به روز هم بدتر میشه. الان به جایی رسیده که فقط دو سه دقیقه روشن میمونه بعدش خاموش میشه. چندبار در روز این اتفاق میفته و بعدش دیگه خاموش نمیشه و راحت کارمو میکنم. معلوم هم نیست مشکل از چیه. ویروس ندارم، هیچ تغییر سخت افزاری ندادم، درایورام به روز و درستن، فنم کثیف نیست، کلا هیچکدوم از دلایلی که گفتید نیست واسه من. داغ هم نیست من همیشه یه فن میذارم زیر لپتاپم همیشه خنکه. باهاش بازی یا کارهای سنگین هم نمیکنم فقط کارای تایپ و گاهی هم تماشای فیلم.
      دقت کردم همیشه اول چراغ شارژرم خاموش میشه بعد لپتاپم. فکر کردم شارژرم خراب شده ولی با شارژر سالم تست کردم مشکل از اون هم نیست. البته یکی دوسالی میشه که باطری لپتاپم خرابه و با برق روشن میشه، یه بار سعی کردم درش بیارم ولی بعدش دیگه لپتاپ روشن نشد و مجبور شدم دوباره بذارمش توش. به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟ 🙁

      • مهدی says:

        سیستم خودرا روشن کن و بلافاصله بعد از روشن شدن از روی دکمه های کیبورد دکمهf2 رو پشت سرم هم بزن تا مدیریت مادربوردت بالا اید
        حالا دقیقا نمی دونم
        اما
        اره دکمه f8 احتمالا رو بزن هاردت رو که ویندوز درش نصبه رو انتخاب کن
        یا نمی دونم یه دکمه دیگه که هارد ویندوز یا بقیه هاردارو نشون میده رو بزن و هارد ویندوزو انتخاب کن
        اگه جواب نداد ویندوزت رو عوضش کن
        فدات

        • Alireza says:

          درود . من لپتاپ دل اکس پی اس دارم وسط بازی یدفعه بدون هیچ علامتی یا باگ و لگی کلا خاموش شده و روشن نمیشه چندماهم هست که کلا سرویس کردم مشکلش چی میتونه باشه

  • Reza says:

    لبتاب من روشن بودکه کابل یواس بی رومتصل کردم بعداز چند دقیقه لبتابم خاموش شد .کابل یواس بی ازقبل اتصالی داشت حالا نه چراق پاورروشن میشه نه چراق شارژر لطفا کمک کنید

  • شاهین says:

    لبتاب من ناگهان خاموش شد…الان با وجود اتصال شارژر باز هم روشن نمیشود ولی چراغ شارژر روشن است…

    • ندا says:

      احتمال داره باطری لبتابتون خراب شده باشه، برا منم همینطور بود الان کلا باطری رو در آوردم و با اتصال مستقیم به برق کار می کنم و دیگه خاموش نمیشه. باطریایی که از بازار خریدم هم همه چینی بودن و یکماه بیشتر جواب ندادن

  • Mariel says:

    کامپیوتر من خود به خود خاموش میشه که طی یه سری سرچ هایی که انجام دادم ؛ هم خمیر سیلیکون و هم پاور رو عوض کردم (*هنوز زنده ام D:) ولی هیچ تغییری نکرد حتی فن ها رو هم تمیز کردم
    مشکل دیگه از چی میتونه باشه ؟ چون قبل از بالا اومدن ویندوز خاموش میشه (اوایل فقط وسط کار با سیستم خاموش میشد) و اینا باعث شده که ویندوز هم صدمه ببینه و گزینه startup repair بیاد که صد البته قبل از لود شدن کامپیوتر خاموش میشه :/

    • سمیرا says:

      با سلام لپ تاپ منم دقیقا همینجوری شده سه ماهه خریدم ایسوس مدل ایکس دادم تعمیر اما بازم نگرانم اگه مشکلتون حل شده منم راهنمایی کنین ممنون میشم.

      • بنیامین says:

        سلام و خسته نباشید
        من داشتم با لپ تابم کار می کردم که ناگهان خاموش کرد و بعد روشن کردم بعد ۲۰-۳۰ ثانیه خاموش کرد و بعد دوباره روشن کردم و بعد این دفعه ۱۰-۲۰ ثانیه بعد خاموش کرد . من چک کردم که مشکلش نرم افزاری نبود و از ویندوزش نیست و البته موقعه ای خاموش کرده بود انقدر لپ تاب داغ کرده بود که اصلا نمی تونستی بهش دست بزنی . یعنی می تونه که سی پی یو یا کارت گرافیک و یا چپ ستش خراب شده باشه ؟ البته ربطی به رمش نداره چون تازه ارتقاش دادیم و رماش رو عوض کردیم و همین طور تازه هاردش عوض شده و هاردssd انداختیم توش. چون لپ تاب قدیمیه برای سال ۲۰۱۲ هستش و کارت گرافیک و چیپ ستش گیر نمی یاد ولی سی پی یو تو بازار موجود هستش به نظرتون باید حتما سی پی یو عوض بشه یا مشکل جای دیگه ای هستش.

    • mehdi m2 says:

      ۹۹% مشکل از برد است و باید تعویض شود

صفحات 1 2 3 4