7 روش افزایش صدا اسپیکر و هدفون تبلت و گوشی اندروید

۷ روش افزایش صدا اسپیکر و هدفون گوشی اندروید

آیا تا به حال در موقعیتی مثل یک جمع دوستانه خواسته اید یک آهنگ و یا ویدیو مهم را به آنها نمایش دهید اما صدای پایین گوشی تان شما را نا امید کرده است ؟ معمولا در چنین مواقعی به عنوان اولین راه حل ، خرید یک گجت به عنوان اسپیکر همراه برای تبلت و یا گوشی به ذهن خطور خواهد کرد ولی ما امروز در این پست قصد داریم ۷ ترفند افزایش صدای گوشی اندروید بدون نیاز به سخت افزار اضافه را به شما آموزش دهیم.

۷ روش افزایش ولوم و تقویت صدای هندزفری و بلندگو گوشی و تبلت اندروید

 Seven Trick to increase volume on tablet and Android phone

امروزه یکی از مسائلی که سازنده های گوشی های هوشمند سعی در بهبود آن هستند افزایش صدای گوشی ها (volume) و بهبود کیفیت صدای آنها می باشد. ازین رو ما امروز به شما ترفندهایی برای بهبود کیفیت صدا و افزایش آن در گوشی و تبلت های اندرویدی آموزش خواهیم داد. قبل از شروع آموزش، اگر برای افزایش صدای گوشی در اندروید به دنبال خرید اسپیکر هستید. حتما قبل از خرید، ۶ آموزش ساخت اسپیکر گوشی با ساده ترین وسایل ممکن انزل وب را مطالعه فرمایید. در زیر با ۶ ترفند برای افزایش ولوم صدا در گوشی و تبلت های اندرویدی آشنا شوید:

۱) خروجی بلندگوهای گوشی خود را بشناسید !

شاید در نگاه اول احمقانه به نظر برسد اما شما نیاز دارید محل خروج صدا یا همان خروجی بلندگوها یا اسپیکرهای گوشی خود را پیدا کنید، بسیاری از تلفن ها از اسپیکرها دو قلو استفاده می کنند که اغلب یکی از آنها صدای خروجی را تولید میکند و به راحتی قابل تشخیص هستند اما در سری گوشی های سونی Xperias از اسپیکرهای میکروسکوپی استفاده شده است که ممکن است شما حتی متوجه آنها نیز نشوید بنابراین برای یافتن خروجی این اسپیکرها، بازی و یا آهنگی را که می دانید از حداکثر صدای گوشی شما استفاده می کند را پخش کرده تا بتوانید خروجی بلندگوهای گوشی خود را بیابید.

Androidpit-Xperia-Z5

حالا که محل اسپیکرهای گوشی خود را شناختید میتوانیم بگوییم احتمالا متوجه دلیل ذکر این ترفند برای شما مشخص شده باشد. چون با یافتن محل خروج صدا که مممکن است در جلو، پایین و یا پشت گوشی باشد می دانید وقتی در جمعی برای سخترانی قرار میگیرید باید به این نکته توجه داشته باشید که دست خود را بر روی اسپیکرهای گوشی قرار ندهید و یا بلندگوهای تلفن خود را بر روی سطحی قرار ندهید تا بتوانید از وضوح و کیفیت صددرصدی صدا لذت ببرید. معمولا اشتباهی که خیلی کاربران مرتکب آن می شوند نحوه گرفتن گوشی در دست میباشد مخصوصا در اسمارت فون هایی که اسپیکر آنها در پایین گوشی قرار دارد پس اگر اسپیکر گوشی شما هم در پایین تلفن همراه تان قرار گرفته است فراموش نکنید هنگام پخش صدا حتما به این نکته توجه داشته باشید.

۲) حذف قاب گوشی هنگام پخش صدا

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که که برای جلوگیری از ضربه خوردن گوشی خود از قاب های ضد ضربه و یا قاب های فانتزی استفاده میکنید، باید یادآوریم شویم حتما هنگام پخش صدا برای بهبود کیفیت صدا در گوشی و یا تبلت اندرویدی خود قاب آن را برداشته و حداقل تا زمانی که می خواهید صدایی با وضوح بالا داشته باشید قاب خود را نصب نکنید، زیرا قاب های پلاستیکی معمولا باعث خفه شدن صدا در گوشی ها می شوند.

htc-one-m9-front-speaker

۳) نصب برنامه EQ برای افزایش صدای اندروید بدون نیاز به روت

معمولا گوشی ها از قابلیت تنظیم صدا بر روی گوشی به صورت پیش فرض بهره میبرند به جز گوشی های سونی و گوشی های OnePlus 2 (تصویر آن در زیر مشخص است) که خیلی جامع نیستند.

AndroidPIT-OnePlus-2

اغلب کنترل صدای پیش فرض در خیلی از گوشی ها تنها در پخش کننده صوتی آنها کار می کند و هنگام بخش موزیک و یا ویدیو در پلیری جز پلیر پیش فرض عملا کاربردی ندارد و شما قادر نخواهید صدا را تنظیم کنید. بنابراین ما پیشنهاد می کنیم اپ EQ را برای گوشی و یا تبلت خود نصب کنید تا در تمامی موارد بتوانید بروی تنظیم و تقویت صدای گوشی خود کنترل داشته باشید، همچنین برای افزایش صدای گوشی توصیه می کنیم اپلیکیشن Bass Booster را نیز نصب کنید. اگر بعد از نصب این اپلیکیشن ها و رعایت نکات بالا، بازهم از صدای گوشی خود راضی نبودید حتما پست، آموزش افزایش صدای آهنگ به صورت آنلاین و آفلاین را مطالعه فرمایید.

۴) اپلیکیشن پخش  Poweramp برای تقویت صدا اندروید

پیشنهاد بعدی ما جهت بهبود کیفیت صدا و افزایش صدای گوشی ، دانلود و نصب اپ Poweramp به عنوان پلیر بروی گوشی و یا تبلت است. این اپ تنظیمات بیشتری برای کنترل و تنظیم صدا در شرایط مختلف دارد که با ترفندهای صوتی باعث تقویت صدای باس می شوند. همچنین اپ +Equalizer به شما EQ با ۵ باند ارائه می دهد و باعث تقویت صدای گوشی شما میشود و همچنین اجازه تنظیم و کنترل صدا را میدهد و البته رایگان نیز میباشد درحالی که Poweramp به شما ۱۰ تا EQ ارایه می دهد ولی متاسفانه برای استفاده از تمامی امکانات آن حتما باید از نسخه پولی آن استفاده کنید که البته نسخه کامل آن را میتوانید از سایت های ایرانی رایگان دانلود کنید.

Poweramp

۵) روت کردن گوشی برای استفاده از برنامه های روت شده افزایش صدا اندروید

اگر شما گوشی خود را قبلا روت کرده اید این به این معنی می باشد که دست شما برای بهبود کیفیت صدای گوشی کاملا باز است. زیرا شما بعد از روت کردن قادر خواهید بود با استفاده از اپ های غیر رسمی Viper4AndroidFX یا Dolby Atmos که نیاز به روت گوشی دارند ، کیفیت صدا و خروجی صدا اندروید را افزایش دهید.

root-softwares

اگر گوشی خود را هنوز روت نکرده و تصمیم دارید اپ ها و نرم افزارهای مخصوص روت کردن را بشناسید. حتما آموزش و معرفی بهترین نرم افزار ها برای روت کردن گوشی اندروید را بخوانید.

۶) افزایش کیفیت صدای اندروید با استفاده از هدفون

واقعیت این است که با وجود ذکر تمامی راه حل ها و نکات ذکر شده در بالا، اکثرا سخنرانان که از اسمارت فون ها استفاده میکنند (به جز HTC) باز هم از کیفیت صدا رضایت کامل ندارند به همین دلیل ما در این شرایط استفاده از یک جفت هدفون خوب را پیشنهاد میدهیم زیرا در بعضی از گوشی ها، تنطیمات مروبط به کیفیت صدا زمانی فعال میشود که هدفون شما به گوشی و یا تبلت تان متصل باشد.

smarphone-headphone

۷) ترفند تقویت ولوم اسپیکر گوشی

اگر با وجود راه حل های بالا شما نمیخواهید گوشی خود را روت کنید و یا اپ های اضافی بر روی گوشی خود نصب کنید. جای نگرانی نخواهد بود چون هنوز هم میتوانید با یک ترفند صدای گوشی خود را به حداکثر برسانید. برای اینکار شما باید در مورد امواج صوتی کمی اطلاعات کسب کنید. مثلا زمانی که موقعیت گوشی شما در اطراف دیوار بوده و شما اسپیکر گوشی را نیز به همان سمت قرار می دهید. هنگام پخش صدا، امواج صوتی به گوشه ی دیوار برخورد کرده و با قدرت بیشتری منعکس می شوند. شاید ناخواسته گاها این مورد برای شما پیش آمده  و از نتیجه کسب شده به شگفت آمده باشید. این اصل در مورد اشیا نیز صدق میکند. مثلا برای افزایش صدای گوشی ، آن را روی یک لیوان و یا درون یک کاسه خالی و یا جعبه خالی قرار دهید و ممکن است از نتیجه بدست آمده شگفت زده شوید زیرا صدای خروجی تقریبا دو برابر خواهد شد.

put your phone in glass

اگر نیاز پیدا کردید که کاربرد و عملکرد دکمه های تنظیم صدا اندروید را بدون روت کردن عوض کنید، حتما پست مربوطه را مطالعه فرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که ترفند ، برنامه و راه حلی برای بهبود کیفیت صدا و افزایش ولوم صدا در گوشی و تبلت های اندرویدی میدانید تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • Sara.nz says:

    سلام
    ببخشید من تازگیا وقتی هندزفری گوشیم رو بهش وصل میکنم ، صدا فقط از یک گوش میاد. با هندزفری های متفاوت هم امتحان کردم ولی باز هم همینطوره.
    کاری نمیتونم بکنم؟مثلا از تو تنظیمات؟گوشیمم A8 هست

  • Sara says:

    سلام
    ببخشید من تازگیا وقتی هندزفری گوشیم رو بهش وصل میکنم ، صدا فقط از یک گوش میاد. با هندزفری های متفاوت هم امتحان کردم ولی باز هم همینطوره.
    کاری نمیتونم بکنم؟مثلا از تو تنظیمات؟گوشیمم A8 هست

  • Sara says:

    سلام ببخشید گوشی من ایسوس هستش وقتی به هنذفری وصلش میکنم صداش بیشتر از متوسط نمیشه میخواستم بپرسم چرا!؟هر چی میخوام صداشو زیاد کنم نمیشه

  • امیر says:

    سلام من چند روز پیش گوشیمو که سامسونگ هست به اسپیکر وصل کردم و از اون موقع روی تنظیمات اون اسپیکر مونده و اسپیکر گوشی بیس خیلی زیادی داره و برنامه هایی هم که نصب کروم تا کمک کنه هیچ چی نشد فقط صدای رسانه رو تنظیم میکنه وآهنگ زنگ میمونه لطفا کمک کنین ممنون

  • آزاده.... says:

    سلام…من یه گوشی نت ۸ دارم…وقتی با بلوتوث به اسپیکروصل میشم …صدای موزیک ..خیلی کمه…ولی با گدشی های دیگه امتحان کردم…اینطوری نیست…لطفا راهنمایی کنید…تشکر

  • ALIREZA says:

    سلام من یه گوشی HUAWEI Y3 2018 دارم وقتی که به یه اسپیکر وصلش میکنم صدای اهنگو زیاد میکنم بعد از چند ثانیه اهنگ قطع میشه چجوری میشه تنظیماتشو تغییر داد که اهنگ تو صدای زیاد قطع نشه؟؟

    • Mohamed says:

      سلام دوستانی که صدای گوشیشون کمه مخصوصا هواویی بازا این کدو بزنید
      *#*#۳۶۴۶۶۳۳#*#*که.میره تو یه سری تنظیمات مخفی شما audio رو انتخاب کن اونجا که صدا رو زده ۱۴۶ بکنش ۱۶۰مشکل رفع شد اظلا بدید البته منم از اینترنت در اوردم

  • عسکری says:

    سلام
    من یه گوشی سامسونگ گلکسی G7prime دارم متاسفانه ندتی هست که صدای گوشی سمت راست هندرفری ضعیف شده چحوری باید درستش کرد؟

  • shayan says:

    سلام. من یه گوشی هوآوی آنر ۸ لایت دارم وقتی با هدفون باهوش آهنگ گوش میکنم صداش خیلی کمه در صورتی که صدای بلندگوی خیلی زیاده. داداش خودم یه گوشی هوآوی y530 داره ولی کیفیت و صدای هدفون با اون گوشی خیلی بیشتر اگه میشه کمکم کنید

  • امیر says:

    یه قوطی نوشابه پلاستیکی را از وسط ببرید و باسلفن سر بریده شده را بپوشانید و درب نوشابه ی بریده شده را باز کنید و گوشی خود را افقی طوری که اسپیکرش بالا باشه بگذارید و سر شیشه نوشابه را در اسپیکر بگذارید صدا به خوبی تقویت میشه…

  • شقایق says:

    سلام وقتی آهنربا روی بلندگو قرار میگیره صداش رو نصف میکنه راهی هست که صداش دوباره مثل اولش بشه من تاحالا سه بار این اتفاق برام افتاده با مدلای مختلف گوشی لطفا راهنمایی کنید

  • میلاد says:

    سلام من یک اسپیکر مارک vker دارم با دو باند من یک باند دیگه میخواستم وصل کنم یه بعد چند ثانیه بوی سوختگی اومد یک جا باند سالمه امتحان کردم جا فیش سوخته به نظر شما چند تومان خرج داره که درست بشه لطفا جواغب بدید؟

  • محمد says:

    سلام
    من یه اس هفت اج دارم چند وقتی هس که هندزفیریم قدرت صداش خیلی کم شده و دکمه هاشم قط شده و بنظرم هندزفری گوش چپ خیلی ضعیف تر از سمت راسته ! اوایل فک میکردم مشکل از خود گوشیه ولی زمانی که هندزفری داداشمو که برا اون طرح سامسونگ اس هفته که نیمه اصله هندفریش رو زدم تو گوشیم دیدم صدای هندزفری داداشم حدود ۲ ۳ برابر هندزفری خودمه !
    شما راهیو بلدید که هندزفیمو حداقل صداشو درست کنم؟
    چون اصلا حسش نیس برم گارانتی

  • انوش says:

    سلام من گوشی سونی دارم موقع صحبت کردن صدای طرف مقابل من خیلی ضعیف میادحتی رواسپیکرم میزارم صداش بیشترازیک مترشنیده نمیشه لطفا راهنماییم کنید

  • gh.b says:

    گوشیم آیفونه چگونه وقتی دکمه های کم و زیاد کردن ولوم از کار افتاد آن را برگردانیم

  • شایان says:

    سلام من گوشی ال جی جی ۴ دارم وقتی می خوام اهنگ گوش کنم جدیدا اون قسمت خالی اهنگ یه سوت ضعیف می کشه
    اما کیفیتت و قدرت صداش افت نکرده
    می خواستم ببینم عادیه و مشکلی نداره؟

    • Unknown says:

      سلام دوست عزیز
      اگر شما زمانی که گوشی خود را تازه خریده بودید و این مشکل را داشت پس عادیه. اما اگه جدیدا باشه شاید مشکل از آهنگ باشه یا نرم افزار. با این حالت شما می تونید برای پی بردن دقیق از گوشیتان از فروشنده آن گوشی اطلاعات به دست آورید

  • محمدرضا says:

    سلام من ی گوشیhtc one دارم ک نسبت به قبل صدای پخش موسیقیش پایین اومده کسی نمی دونه دلیلش چیه؟

  • بهنام says:

    سلام دوست عزیز گوشی سونیz3چند روزه که صدایش زنگ تلفنش کم شده ولوم صداش تا آخره لطفا راهنمایی کنید

  • Dorsa says:

    باسلام من یه مشکلی دارم گوشیم iPhone 5s است چند وقته هدفون رو میزارم یهو خش خش میکنه بعد دیگه صدا نمیاد از تو هدفون بعد ، بعد از چند روز خود به خود درست میشه ممنون میشم کمکم کنین

    پاسخ دادن

    • جلال تعمیر کار says:

      سلام
      احتمال سولفاته شدن کانکتور سوکت هست یا اتصالی بدین با مراجعه به یه تعمیرگاه متبحر خیلی راحت حل میشه
      موفق باشین

  • reza says:

    سلام من s7edgeدارم ..وقتی اهنگ گوش میدم بعد از چند ثانیه دیگه صدا ندارم یا وقتی گوشیم زنگ میخوره بعد از دویا سه ثانیه دیگه صدای زنگ نمیاد لطفا کمک کنید چیکار کنم ..فلش هم کردم درست نشد

  • reza zolfaghari nezhad says:

    سلام من s7edgeدارم ..وقتی اهنگ گوش میدم بعد از چند ثانیه دیگه صدا ندارم یا وقتی گوشیم زنگ میخوره بعد از دویا سه ثانیه دیگه صدای زنگ نمیاد لطفا کمک کنید چیکار کنم ..فلش هم کردم درست نشد

    • جلال تعمیر کار says:

      سلام
      این قضیه تویه گوشیه اندرویدی شایع شده و مشکل از سینک کردن گوشیتون با دستگاه بلوتوث اتفاق میوفته…
      بلوتوث گوشی رو خاموش
      گوشیتون رو خاموش و دست تون رو روی پاور دستگه به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارین و سپس دکمه کم کردن صدا رو به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارین و رها کنی تا گوشی روشن بشه…
      مشکلتون حل میشه
      توجه:
      از نصب برنامه های ناشناس اجتناب کنید.

  • jamshid says:

    من گوشی aسون ۲۰۱۶ دارم صداش خیلی ضعیف هست نمیدونم کلا اینجوری هستند یا دستگاه من ایراد داره از اول هم گرفتم اینجوری بود ممنونم

    • جلال تعمیر کار says:

      سلام
      گوشیتون رو با گوشی مشابه خودتون مقایسه کنید اگه ضعیف تر بود به رام بالاتر فلش اپدیت کنید. یا فلش به همون رام قبلی( تویه یه تعمیر گاه متبحر)
      در صورت حل نشدن باید اسپیکر گوشی تست و در صورت ایراد چنج شه.
      موفق باشین

  • محسن says:

    خیلی ممنون

  • شقایق says:

    با سلام
    ببخشید من چند هفته‌ای هست که توی تبلت سامسونگم یه مشکلی ایجاد شده. مدلش note 10.1 edition 2014 هستش‌. هر هندزفری‌ای که واسش استفاده می‌کنم ، گوشی راستش صدایی ازش خارج نمیشه. ینی هندزفری‌ها روی گوشی‌های دیگه سالمن فقط روی تبلت من یکی از گوشی‌هاشون خرابه. صد البته که مشکل از تبلت منه، خیلی ناگهانی افتاد این اتفاق و نمیدونم دلیلش چیه. خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید.

    • جلال تعمیر کار says:

      سلام
      سوکت خروجی هندزفری با چند تا قسمت مسی ساخته میشه به این صورت که سوکت هدفون با فشار به ترتیب با اون کانکتورها کانکت میشه
      اگه با کمی فشار زیاد بازم صدای گوشی یه سمتش نمیاد با تعوض سوکت حتما مشکلتون حل میشه.
      به نمایندگی معتبر یا یه تعمیرگاه متبحر برای تعمیر مراجعه و چنجش کنید.
      موفق باشین

  • سید says:

    از نظر نن گوشیتون رو توی پلاستیک بزارین بعد توی لیوان پر اب و از صدا خیلی خوب گوشیتون کیف کنین

  • امید says:

    سلام و عرض ادب خدمتــ شما
    من ی گوشی گلکسی ستار دارم دارم که متاسفانه تماس با هر کی دارم هنگام صحبت کردن صدای من ضعیف میره اما صدای طرف مقابل به گوش من واضح میاد
    در صورتی که ن ضربه ای خورده ن چیزی مشابه به این مورد
    میخواستم بدونم
    راه حلی هست که این مشکل برطرف بشه
    ممنون از راهنماییتون
    به ایمیلم ارسال کنید

    • شیما عظیمی says:

      امید عزیز پیشنهاد میکنم گوشیتون رو به یک نمایندگی مطمئن نشون بدید احتمالا میکروفن گوشی شما دچار مشکل شده که باید احتمالا سرویس یا عوض شود

  • اشکان says:

    سلام و عرض ادب خدمتــ شما
    من ی گوشی گلکسی s5 دارم که متاسفانه تماس با هر کی دارم هنگام صحبت کردن صدای من ضعیف میره اما صدای طرف مقابل به گوش من واضح نمی یاد
    در صورتی که ن ضربه ای خورده ن چیزی مشابه به این مورد
    میخواستم بدونم
    راه حلی هست که این مشکل برطرف بشه
    ممنون از راهنماییتون

  • اشکان says:

    سلام و عرض ادب خدمتــ شما
    من ی گوشی گلکسی s5 دارم که متاسفانه تماس با هر کی دارم هنگام صحبت کردن صدای من ضعیف میره اما صدای طرف مقابل به گوش من واضح میاد
    در صورتی که ن ضربه ای خورده ن چیزی مشابه به این مورد
    میخواستم بدونم
    راه حلی هست که این مشکل برطرف بشه
    ممنون از راهنماییتون