۳ روش ساخت ویدیو استاپ موشن در اندروید

استاپ موشن (stop motion) ، پویا نمایی یا انیمیشن های حرکتی تکنیکی برای فیلمبرداری یا ساخت انیمیشن است که در آن اجسام موجود در صحنه در عین ثباتی که دارند، متحرک به نظر می آیند؛ گویی که خود اشیا در حال حرکت کردن هستند. استاپ موشن از روش قدیمی و رایجی است که در ساخت ویدیو، موزیک ویدیو، فیلم ها و…کاربرد دارد که بارها استفاده از آن را حین تماشای فیلم مشاهده کرده اید. ساخت ویدیو های استاپ موشن مدتی است که به واسطه اسمارت فون ها و برنامه های اندرویدی نیز امکان پذیر شده است. در ادامه با سه نرم افزار کاربردی ساخت استاپ موشن در اندروید آشنا خواهید شد.

آموزش ساخت ویدیو استاپ موشن در اندروید

How to Capture Stop Motion Videos on Android

با تکنیک استاپ موشن نظیر یک فیلمبردار حرفه ای می توانید از اشیای ثابت اطراف خود در حالات مختلف عکسبرداری کنید و آن ها را به فیلم متحرک یا پوینمایی تبدیل کنید با این تفاوت که با استفاده از نرم افزارهای اندروید گوشی هوشمند شما جایگزین دوربین های حرفه ای میشود. در ادامه یک نمونه از ویدیو استاپ موشن را مشاهده میکنید :

ساخت استاپ موشن در اندروید با استفاده از برنامه Motion

یکی از برنامه های محبوب برای ساخت انیمیشن های حرکتی Motion می باشد. این برنامه حدود ۱۵ مگابایت حجم دارد و به صورت رایگان از طریق گوگلی پلی قابل دانلود می باشد. بعد از دانلود و نصب برنامه با محیط خلوت و ساده ای مشابه با شکل زیر رو به رو میشوید. برای ساخت یک پروژه جدید آیکن + مطابق با شکل زیر را لمس کنید. با این کار به صفحه ای هدایت میشوید که در آن باید اسکرین شات و عکس های متوالی را برای ساخت استاپ موشن یا پویا نمایی با استفاده از آیکن دوربین ثبت کنید.

ساخت ویدیو استاپ موشن در اندروید

تصاویر دلخواه خود را با استفاده از فریم های مختلف از مناظر و افراد ثبت کنید و وقتی فرآیند عکسبرداری به پایان رسید آیکن تیک را مطابق با شکل زیر انتخاب کنید.

ساخت ویدیو استاپ موشن در اندروید

وقتی که تصاویر مختلف را در حالات متفاوت ثبت کردید می توانید با لمس دکمه play فیلم استاپ موشن را مشاهده کنید. در بخش پایین صفحه می توانید سرعت نمایش فریم ها را تنظیم کنید. نهایتا با استفاده از فلش بالای صفحه فیلم خود را برای مشاهده و ذخیره در گوشی دانلود کنید. اگر قصد دارید فیلم را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید می توانید از نرم افزارهای کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت استفاده کنید.

ساخت ویدیو استاپ موشن در اندروید

برنامه ساده Motion امکان ساخت ویدیو پویانمایی را تنها در چند ثانیه به شما می دهد و استفاده از آن نیز بسیار آسان است؛ اما اگر به دنبال قابلیت های بیشتری برای ساخت استاپ موشن هستید متاسفانه نصب این برنامه چندان پاسخ گو نیست و می توانید از برنامه های اندرویدی دیگر که در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها در انزل وب میپردازیم استفاده کنید.

ساخت ویدیو های پویانمایی با استفاده از PicPac

PicPac از برنامه های دیگری برای ساخت استاپ موشن است که قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال با استفاده از این برنامه نه تنها می توانید تصاویر را در لحظه ثبت کنید، بلکه می توانید از گالری موبایل و تصاویر موجود در اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید. همچنین می توانید ویدیو ها را از موبایل خود انتخاب کنید و آن را به تصاویر مختلف تجزیه کنید و سپس وارد برنامه کنید؛ مثلا با استفاده از روش های فیلمبرداری از اسکرین اندروید از کارهایی که در موبایل خود انجام می دهید فیلم بگیرید و سپس آن را به تصاویر مختلف تجزیه کنید تا دیگر نیازی به تهیه اسکرین شات از هر بخش گوشی خود نداشته باشید.

با این برنامه قادر خواهید بود ویدیو های مرور زمان یا گیف نیز تولید کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که گاهی به دلیل باگ های موجود در برنامه، استفاده از PicPac مشکل است و اصطلاحا برنامه هنگ می کند.

ساخت ویدیو استاپ موشن در اندروید

ساخت انیمیشن های حرکتی با برنامه Stop Motion Studio

از برنامه های مدعی در زمینه ساخت ویدیو استاپ موشن در اندروید، Stop Motion Studio می باشد. در این نرم افزار قادر خواهید بود ویدیو ها را در حالات مختلف نظیر overlay , grid , cinema و… بسازید. بخش کاربردی دیگر در این برنامه ادیت یا ویرایش ویدیو ها می باشد که با قابلیت افزودن تم و پس زمینه های مختلف همراه است. Green screen امکان دیگری در Stop Motion Studio است که با استفاده از آن رنگ پس زمینه تغییر می کند.

ویدیو های خود را می توانید با فرمت های دیگری نظیر گیف و با روزولوشن های فراتر از ۴K دانلود نمایید.

ساخت ویدیو استاپ موشن در اندروید

متاسفانه این برنامه نیز با وجود قابلیت های متعددی که دارد، زمانی که حجم ویدیو بالا می رود هنگ می کند.

تجربه و نظر شما ؟

کدام یک از برنامه های معرفی شده را برای ساخت استاپ موشن تا به حال نصب کرده اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات