قابلیت مخفی مرورگر گوگل کروم با استفاده از Flag

فعال کردن ۵ قابلیت مخفی مرورگر گوگل کروم با استفاده از Flags

اگر شما هم از طرفداران مرورگر گوگل کروم هستید و میخواهید به طور کامل از امکانات این مرورگر استفاده نمایید پیشنهاد میکنم امروز نیز ما را همراهی کنید. زیرا قصد داریم نحوه فعال کردن ۵ قابلیت مخفی مرورگر گوگل کروم با استفاده از تنظیمات بخش Flags این مرورگر را آموزش دهیم تا بتوانید در مرور صفحات وب بهترین تجربه را داشته باشید.

۵ ویژگی مخفی مرورگر Chrome که بهتر است آنها را فعال کنید !

Chrome Flags You Should Enable Right Now for a Better Browsing Experience

مرورگر گوگل کروم همیشه با ویژگی ها و قابلیت هایش کاربران را غافلگیر کرده است. با وجود این ویژگی های ظاهری که شما را جذب میکند، این مرورگر قابلیت های مخفی فراوانی نیز دارد که با فعال کردن آنها می توانید پیش از پیش از وب گردی خود لذت ببرید.

ویژگی های آزمایشی مرورگر گوگل کروم با عنوان Chrome flags شناخته میشود. این ویژگی ها در اصل نهایی نشده اند ولی برای استفاده کاربران در دسترس قرار دارند و کاربران میتوانند با فعال کردن آنها از آپشن های بیشتری در این مرورگر بهره ببرند.

در زیر نحوه فعال کردن ۵ ویژگی در Chrome flags را به شما آموزش دهیم. این قابلیت ها هرچند هنوز توسط توسعه دهندگان تایید نشده اند ولی در اکثر دستگاه ها تست شده و به خوبی کار میکنند. اگر بعد از فعال کردن این ویژگی ها احساس کردید عملکرد مرورگر شما با مشکل مواجه شده است، مجددا میتوانید آن را غیر فعال کنید تا همه چیز به حالت قبل برگردد.

توجه دشته باشید قابلیت های معرفی شده اکثرا در مرورگر گوگل کروم نسخه اندروید نیز موجود هستند و برای دسترسی به بخش Flag میتوانید از روشی که در ادامه معرفی میکنیم استفاده کنید.

دسترسی به Chrome flags در مرورگر کروم

قبل از اینکه بخواهید این ویژگی های مخفی را در بخش flags فعال کنید باید بدانید چگونه میتوانید به این بخش دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی یک تب جدید در مرورگر باز کرده و عبارت “chrome://flags” را در آدرس بار تایپ و اینتر بزنید. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید لیستی از ویژگی ها به همراه یک هشدار که به شما اعلام میکند ممکن است این ویژگی ها پایدار نباشند، قابل رویت هستند.

Chrome-Flags

شما میتوانید برای یافتن ویژگی موردنظرتان با استفاده از  (Find” (Ctrl+F“ قابلیت مدنظرتان را جستجو و فعال کنید و یا میتوانید از طریق آدرس مستقیم نیز به این قابلیت های مخفی دسترسی پیدا کنید. توصیه میکنیم در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه فعال کردن ۵ قابلیت مخفی مرورگر گوگل کروم را به شما آموزش دهیم.

فعال کردن Smooth Scrolling در گوگل کروم

همان طور که از نام این ویژگی مشخص است هنگامی که شما اسکرول را با استفاده از موس یا کلید های arrow کیبورد در مرورگر حرکت میدهید، این حرکت اسکرول با کندی و به صورت نرم خواهد بود. شما میتوانید در بخش Flags عبارت “Smooth Scrolling” را جستجو کرده و یا از آدرس مستقیم chrome://flags/#smooth-scrolling به این ویژگی دسترسی پیدا کنید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است کافی است شما این ویژگی را با انتخاب گزینه Enabled فعال نمایید.

Chrome-Flags-Smooth-Scrolling

فعال کردن ویژگی Mute Tabs در کروم

کروم در سمت راست هر تب یک اسپیکر کوچک دارد و در صورتی که شما وارد وب سایتی شده که به صورت خودکار صدایی در آن پخش میشود با فعال کردن این گزینه میتوانید از دست این صداهای مزاحم هنگام مرور صفحات وب خلاص شوید. برای فعال کردن این ویژگی عبارت “Tab audio muting UI control” را جستجو و یا از آدرس مستقیم chrome://flags/#enable-tab-audio-muting به این قابلیت دسترسی پیدا کنید. تنها کافی است همانطور که در تصویر زیر مشخص است Enable را زده تا قابلیت Quickly Mute Tabs فعال گردد.

Chrome-Flags-Mute-Tabs-UI

البته برای غیرفعال صداها در یک تب میتوانید بعد از باز کردن تب جدید بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه “Mute tab” را انتخاب کنید ولی روشی که در این بخش آموزش دادیم سریعتر خواهد بود و دیگر نیاز ندارید برای هر تب اینکار را انجام دهید.

بستن سریع تب و پنجره های جاری در مرورگر کروم

اگر شما میخواهید با زدن دکمه Close تمامی پنجره ها و تب های جاری در مرورگر کروم به هیچ گونه وقفه ای بسته شود می بایست قابلیت Fast Tab/Window Close را فعال کنید. این به این معنا نیست که تمامی فرآیندهای جاری در مرورگر شما تمام خواهد شد بلکه در واقع فرآیند بسته شدن برای شما دیگر قابل رویت نخواهد بود درحالی که در پس زمینه همچنان در حال اجرا می باشد. این مورد برای زمان هایی که شما میخواهید سرعت انجام کارهای خود را در مرورگر افزایش دهید مناسب خواهد بود.

برای فعال کردن این قابلیت از آدرس مستقیم chrome://flags/#enable-fast-unload میتوانید با انتخاب گزینه Enable این خاصیت را فعال کنید.

Chrome-Flags-Fast-Tab-Close

فعال کردن پروتکل QUIC در گوگل کروم

پروتکل QUIC یک پروتکل اتصال جدید است که توسط گوگل ایجاد شده و هنوز در حال توسعه است. QUIC ترکیبی از پروتکل های TCP و UDP است ولی بسیار سریع تر و امن می باشد. معمولا هنگامی که ما با TCP یا UDP متصل هستیم درخواست هایی زیادی از سرور قبل از به وجود آمدن یک اتصال پایدار و آماده شدن برای تبادل اطلاعات نیاز است. به همین دلیل هدف اصلی پروتکل QUIC این است که تنها یک زمان واحد را برای برقراری اتصال و شروع روند تبادل داده ایجاد کند که در نتیجه باعث افزایش کلی سرعت مرور و تبادل اطلاعات خواهد شد.

اگر شما میخواهید برای مرور صفحات وب از این پروتکل جدید گوگل استفاده کنید و از سرعت مرور بالا لذت ببرید میتوانید عبارت “Experimental QUIC protocol” را جستجو و یا از آدرس مستقیم chrome://flags/#enable-quic به این ویژگی دست پیدا کرده و آن را مانند تصویر زیر فعال کنید.

Chrome-Flags-Experimental-QUIC-Protocol

فعال کردن Password Generation در گوگل کروم

هنگامی که این گزینه فعال باشد، Chrome به طور خودکار یک رمز عبور قوی برای شما در صفحات ثبت نام که به صورت خودکار تشخیص میدهد تولید خواهد کرد. این قابلیت به شما کمک میکند که حساب های کاربری تان دارای پسورهای قوی باشد بدون اینکه نیاز به استفاده از ابزارهای شخص ثالث داشته باشید. برای دستیابی به این گزینه عبارت “Password generation” را جستجو یا به صورت مستقیم از طریق آدرس chrome://flags/#enable-password-generation و انتخاب گزینه Enable این خاصیت را در مرورگر کروم خود فعال کنید.

Chrome-Flags-Password-generation

در پایان اگر با فعال کردن این قابلیت ها مشکلی برای شما ایجاد شد و یا از قبل با مشکلات آزاردهدنده ای مثل پرش صفحه و.. در کروم مواجه میشوید پیشنهاد میکنیم پست قبلی انزل وب در مورد ۱۰ مشکل آزار دهنده مرورگر گوگل کروم و نحوه رفع آن ها حتما مطالعه کنید.

تجربه و نظر شما ؟

امروز نحوه فعال کردن ۵ قابلیت مخفی مرورگر گوگل کروم در بخش Chrome flags را به شما آموزش دادیم اگر شما هم اطلاعات خاصی در این زمینه می دارید، نظرات خود را در در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات