تقویت امواج وای فای در مناطق مرده ساختمان

رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود امواج وای فای در چند گام ساده

تا به حال برای شما هم پیش آمده است که در برخی از نقاط ساختمات امواج وای فای را دریافت کنید و در برخی از نقاط حتی در نزدیکی مودم وای فای تتوانید به اینترنت متصل شوید؟ مناطقی از منزل یا محل کارتان که با وجود روشن بودن مودم و گاهی مجاورت با مودم هیچ سیگنالی دریافت نمی کنند مناطق مرده از نطر سیگنال دهی خطاب می شوند. در این حالت ممکن است اطرافیان شما به سادگی به اینترنت وصل شده باشند؛ اما شما هر چه قدر تلاش کنید امواج وای فای را دریافت نمایید بی نتیجه است. این مشکل در چند گام ساده و با بررسی های مختصر دستگاه مودم به سادگی قابل حل خواهد بود. تنها کافی است پست امروز انزل وب را تا پایان دنبال کنید.

تقویت امواج وای فای در نقاط مرده ساختمان

How to Eliminate WiFi Deadspots with Simple Steps

رفع مشکل قطعی و وصلی وای فای به سادگی امکان پذیر است و اتفاقا از چالش های متداول میان کاربران در استفاده از اینترنت می باشد. اما عدم وصل شدن موبایل در صورتی که اطرافیان شما به اینترنت دسترسی دارند مشکل جدی تری است و برای برطرف کردن آن گام به گام با راهنمایی که در ادامه می خوانید پیش بروید:

بررسی موقعیت قرارگیری

پیش از خرید مودم توصیه می کنیم به محلی که قرار است دستگاه را در آن قرار دهید توجه کنید. مسیر قرارگیری مودم باید عاری از هرگونه دستگاه الکتریکی باشد؛ چرا که اگر حد فاصل کامپیوتر و مودم وسایل برقی مثل تلفن، رادیو، یخچال و… قرار گیرد قدرت سیگنال دهی کاهش پیدا می کند.

تقویت امواج وای فای در مناطق مرده ساختمان

علاوه بر موقعیت قرارگیری باید به محدوده ای که قرار است سیگنال دهی شود نیز توجه کنید. بررسی کنید چند طبقه و با چند ستون و دیوار قرار است با این مودم تغذیه شود. ضخامت دیوارها نیز مهم است. در صورتی که موانع زیادی مثل در و دیوارهای بتنی و ضخیم بین شما و دستگاه مودم قرار دارد بدون شک مشکل همین موقعیت قرارگیری مودم می باشد. بنابراین باید جای مودم را تغییر دهید تا مسئله سیگنال دهی و احیانا مشکل کندی سرعت وای فای برطرف شود.

قرارگیری خود دستگاه هم مهم است. اگر مودم روی زمین قرار گرفته است پیشنهاد می کنیم موقعیت آن را تغییر داده و دستگاه را به سطوح بالاتری مثل میز منتقل کنید.

تغییر جهت یا تعویض آنتن مودم یا آداپتور

در صورتی که کاربر کامپیوتر هستید معمولا از مودم های رومیزی استفاده می کنید که غالبا دارای یک یا دو آنتن هستند و البته برخی از مدل ها نیز چهار آنتن دارند. تغییر موقعیت این آنتن ها یا افزایش ارتفاع آن ها سیگنال دهی را بهتر می کند و باعث می شود مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود وای فای برطرف شود. برای تنظیم جهت آنتن هم قانون ثابتی تعریف نشده است؛ برخی می گویند بهتر است آنتن به سمت بالا و مستقیم باشد. برخی هم معتقدند آنتن مودمی که روی زمین قرار دارد باید کاملا تخت و موازی با سطح باشد.

تقویت امواج وای فای در مناطق مرده ساختمان

در صورتی که تغییر جهت آنتن فایده ای نداشت باید آنتن را تعویض کنید. آنتن مودم ها معمولا ارزان قیمت هستند و تنها با باز کردن پیچ و مهره های پشت دستگاه به راحتی قابل نصب می باشند. هم چنین می توانید از آنتن های مستقل استفاده کنید که با کابل به مودم روتر وصل می شوند. این آنتن ها به خوبی سیگنال را تقویت می کنند و بدون نیاز به تغییر موقعیت روتر می توانید جهت آن ها را عوض کنید. استفاده از آنتن های مستقل خصوصا برای زمان هایی که امکان جا به جایی آسان مودم یا کامپیوتر وجود ندارد توصیه می شود.

تقویت امواج وای فای در مناطق مرده ساختمان

خرید USB Adapter

اما اگر مودم شما آنتن نداشت چه باید کرد؟ این حالت خصوصا برای کاربران لپ تاپ و کاربران کامپیوتر که مادربورد وای فای در سیستم آن ها وجود دارد پیش می آید و به سادگی با خرید USB Adapter قابل حل می باشد.

USB Adapter جایگزین مناسبی برای اسلات های PCI-E می باشد که در اسلات یا محل قرارگیری USB لپ تاپ و کامپیوتر جای می گیرند. از مزایای این آداپتور ها نگه دارنده آن ها می باشد که تنظیم دستگاه را با آنتن تسهیل می کند.

تقویت امواج وای فای در مناطق مرده ساختمان

به روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری مودم

اگر تصمیم دارید مودم جدیدی خریداری کنید حتما به آپدیت یا به روز بودن بخش های نرم افزاری و سخت افزاری آن توجه کنید. اما اگر مودم شما سالم است و فقط نرم افزار آن قدیمی شده است توصیه می کنیم به جای صرف هزینه های اضافی فرمور دستگاه را به روز کنید. با این به روزرسانی متوجه می شوید آیا آداپتور وایرلس و یا روتر با فرمور و درایور ها از نظر به روز بودن مطابقت دارند یا نه.

استفاده از توسعه دهنده وای فای

دستگاه های توسعه دهنده وای فای ابزاری برای گسترش پوشش وای فای در محدوده اطراف شما می باشد و نظیر یک واسطه بین کامپیوتر و مودم عمل می نماید. جهت استفاده دستگاه را به دور از وسایل الکتریکی و دیوارهای ضخیم قرار دهید و از این پس از قدرت سیگنال دهی متفاوت مودم خود لذت ببرید.

تقویت امواج وای فای در مناطق مرده ساختمان

اگر توسعه دهنده وای فای در دسترس ندارید می توانید به صورت خلاقانه و با استفاده از قوطی های فلزی نوشیدنی های مختلف یک تقویت کننده وای فای دستی بسازید.

مراحل ساخت این آنتن تقویتی را در ویدیو مشاهده خواهید کرد:

ضمنا جهت استفاده بهتر از مودم خود توصیه می کنیم قابلیت کاربردی مودم وای فای خود را شناخته و از آن ها نیز استفاده کنید.

نظر و تجربه شما؟

شما چه طور؟ مشکل عدم اتصال به وای فای خود را با وجود امواج وای فای چگونه برطرف می کنید؟ تجربه های خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش استفاده همزمان از وای فای و کابل شبکه در ویندوز
آموزش استفاده همزمان از وای فای و کابل شبکه در ویندوز
آموزش 12 روش حل مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز 11
آموزش ۱۲ روش حل مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز ۱۱
آموزش 4 روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز
آموزش ۴ روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز
آموزش روش رفع مشکل روشن شدن خودکار وای فای آیفون
آموزش ۶ روش رفع مشکل روشن شدن خودکار وای فای آیفون

نظرات

  • جواد says:

    سلام گوشی من هر چندوقتی وای فای خونه رو پیدا نمیکنه و وای فای همسایه هارو پیدا میکنه مشکل از گوشیه یا از مودم؟

    • حسین says:

      اره منم همین مشکل رو دارم ولی فای همسایه هارو پیدا می‌کنه ولی وای‌فای خودمون رو پیدا نمیکنه

  • کاظم says:

    سلام. من یه گوشی آ۷۰ خریدم به تازگی. اصلا شبکه های وای فای رو شناسایی نمیکنه ولی به هات اسپات گوشی های دیگه وصل میشه. مودم های معمولی رو اصلا شناسایی نمیکنه. یعنی داخل لیست شبکه های موجود هیچی نمیاره
    ممنونم اگه راهنمایی کنین

  • Atefe says:

    سلام.
    داخل خونه همه به وای فای متصل می‌شوند اما گوشی من وای فای را پیدا نمی‌کند همه راهکارها را انجام دادم ولی فایده نداره.
    گاهی اوقات هم به سختی به وای فای متصل میشه اما قطع و وصل میشه.
    مشکل از چیه باید چیکار کنم؟
    ممنون میشم کمکم کنین

    • Matin._.2005 says:

      با سلام خدمت ادمین سایت.
      من گوشی رو تازه خریدم poco X3
      مودم خونه رو پیدا نمیکنه همه خانواده وصل میشن به جز من. اصلا پیدا نمیکنه میچسبونم گوشی رو به خود مودم ولی هیچ.

      یه بار وصل شد فکر کنم با استفاده از پشتیبانگیری گوگل از گوشی قبلی بعد خاموش روشن کردن وای فا یگه پیدا نکرد گوشی سیگنال مودم رو.

      خیلی داغونم خدایی. اعصاب نمونده بعد از این.

  • Vahid says:

    من تو شرکت به وای فای وصل میشم ، قدرت و کیفیت سیگنال هم بالاست اما اینترنت ندارم ، مثلا دو ماه بود این مشکل رو داشتم ، یهو چند روزی هست درست شده ، خط مشی شرکت هم به گونه ای هست که اجازه میدن کارمندان به اینترنت وصل شن ، بقیه کارمندان اینترنت دارند رو گوشی الا من ، و اینکه وای فای گوشیم هم سالم هست و همه جا به هر وای فایی وصل میشم ، اما این یهه جا مشکل دارم.

  • مسعود says:

    مشکل تقویت کنندهء قوطی نوشابه اینه که فقط در جهت خاصی که قوطی به اون سمت برش خورده و قرار گرفته آنتن دهی رو افزایش میده، و خود قوطی باعث میشه که فضای پشت قوطی، از آنتن کمتری برخوردار بشه. به جاش بهتره با صرف یه مقدار پول بیشتر، یه آنتن بزرگتر خرید و به جای آنتن اصلی، وصل کرد. طوریکه فضای پوشش بیشتری رو بدست بده