خاموش و قفل کردن صفحه نمایش اندروید با استفاده از حسگر اثر انگشت

خاموش و قفل کردن صفحه نمایش اندروید با استفاده از حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت تکنولوژی جدیدی است که نوع متفاوتی از تعامل را برای کاربران با گوشی های هوشمند امکان پذیر کرده است. گوشی های زیادی از جمله اسمارت فون های پیکسل گوگل از این تکنولوژی بهره مند هستند و با استفاده از آن انجام عملیات تایید هویت و .. در گوشی مطمئن و سریع تر از گذشته شده است. در ادامه تصمیم داریم علاوه بر استفاده عمومی از این حسگر برای باز کردن قفل گوشی ، روش قفل و خاموش کردن صفحه نمایش گوشی و تبلت های اندروید را نیز در انزل وب آموزش دهیم .

آموزش قفل کردن گوشی و تبلت با اثر انگشت در اندروید

How to Turn Off Android Screen with Fingerprint Scanner

قفل کردن صفحه نمایش با اثرانگشت مثل افزودن دکمه های مجازی به اندروید است. اصولا با استفاده از اثر انگشت با دکمه های مجازی کم تر به استفاده از دکمه های فیزیکی نیازی پیدا می کنید. به علاوه مدیریت گوشی نیز آسان تر می شود و عمر دکمه های پرکاربردی مثل پاور دستگاه یش تر خواهد شد؛ در نتیجه مجبور نیستید در آینده درگیر تعمیر دکمه های گیرکرده گوشی یا تبلت شوید.

دانلود و نصب برنامه Fingerprint to Sleep

ابتدا نرم افزار Fingerprint to Sleep را دانلود کنید. (این برنامه در حال حاضر در گوگل پلی در دسترس نیست و می توانید از فروم XDA به روزرسانی این نرم افزار را دریافت نمایید)

قفل کردن گوشی با اثرانگشت در اندروید

کار با نرم افزار Fingerprint to Sleep

بعد از نصب برنامه باید قابلیت خاموش کردن صفحه نمایش را از طریق اثر انگشت فعال کنید. بدین منظور گزینه Activate را لمس کنید. سپس از منو اصلی تیک گزینه Enable fingerprint to lock را بزنید.

قفل کردن گوشی با اثرانگشت در اندروید

با این کار می توانید صفحه نمایش را با حسگر اثر انگشت گوشی خود قفل کنید. تنها نقطه منفی در استفاده از این برنامه برخورد تصادفی دست با حسگر می باشد که ممکن است منجر به خاموش شدن ناخواسته دستگاه شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل گزینه ای تحت عنوان Response enrolled fingerprints only در تنظیمات برنامه پیش بینی شده است.

قفل کردن گوشی با اثرانگشت در اندروید

برای جلوگیری از غیرفعال شدن برنامه در پس زمینه اندروید و از بین رفتن تنظیماتی که برای قفل کردن صفحه نمایش با اثر انگشت در نظر گرفته اید گزینه دیگری تحت عنوان Foreground service را مطابق با شکل زیر می بینید:

قفل کردن گوشی با اثرانگشت در اندروید

فعال کردن این گزینه به شما این اطمینان را می دهد که برنامه هیچ گاه توسط اندروید متوقف یا بسته نخواهد شد.

علاوه بر این گزینه ها بخش های اختیاری دیگری برای گوشی های روت شده وجود دارد که در کنار تنظیمات پیشرفته استفاده از برنامه را برای این دسته از کاربران ممکن می کند. فعال سازی این گزینه برای کاربران معمولی هم توصیه می شود اما کسانی که به دنبال انعطاف بیش تری در استفاده از برنامه هستند بهتر است از این بخش استفاده نمایند.

فراموش نکنید که استفاده از این متد ممکن است نظیر تغییر کاربرد و عملکرد دکمه های تنظیم صدا در اندروید به بخش های سخت افزاری دستگاه آسیب برساند یا دستگاه را از شرایط گارانتی خارج سازد؛ هر چند که این برنامه بسیار پرکاربرد بوده و تا کنون گزارشی در این مورد ثبت نشده است.

نظر و تجربه شما ؟

چه برنامه های دیگری را برای قفل کردن صفحه نمایش اندروید با استفاده از اثرانگشت پیشنهاد می دهید؟ ما را از تجربیات خود در استفاده از برنامه های مشابه مطلع سازید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات