10 روش رفع مشکل نمایش ارور 0xc00007b در ویندوز 7 ، 8 ، 10 و..

۱۰ روش حل مشکل نمایش ارور ۰xc00007b در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

در استفاده از کامپیوتر و سیستم عامل ویندوز ممکن است با خطاهای زیادی نظیر ۰x80070057 ،۰x80004005 ،۰x80070005 و ۰x80070002 مواجه شوید. برخی از این خطاها به سادگی قابل برطرف کردن هستند اما برای رفع برخی باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید که در نهایت مشخص نیست قطعا جواب بگیرید. خطای ۰xc000007b یا The application was unable to start یکی از همین خطاهای متداول در ویندوز است که با وجود تداول آن کم تر کاربری راه دقیق و مطمئنی برای رفع آن می شناسد. اگر احیانا شما هم با این خطا در محیط ویندوز خود مواجه شده اید نیازی نیست نگران باشید. خیلی راحت با آموزش امروز انزل وب می توانید از شر این خطا خلاص شوید.

۱۰ روش رفع مشکل نمایش ارور ۰xc00007b در ویندوز ۷ ، ۸ ، ۱۰ و..

How to solve the application was unable to start correctly (0xc00007b) error in windows

روزانه با خطاهای زیادی مثل خطای Missing Operating System ویندوز ممکن است مواجه شوید که راهکار های زیادی را در انزل وب و سراسر وب می توانید برای رفع آن جستجو کنید. اما از آن جایی که ارور ۰xc0000142 منشا مختلفی دارد رفع آن هم چندان ساده نیست.

در اغلب موارد این خطا به سبب به روزرسانی ویندوز ۱۰ ایجاد می شود. اگر ویندوز ۱۰ را به نسخه های بالاتر ارتقا دهید و بخواهید مجددا به نسخه قبلی بازگردید ممکن است با خطا ۰xc0000142 در ویندوز مواجه شوید. این خطا مانع باز شدن اپلیکیشن ها یا همان نرم افزار های نصب شده می شود و شما را مجبور به بستن برنامه می کند. اگر جستجو مختصری در وب داشته باشید راه های زیادی برای رفع این خطا در ویندوز ۷، ۸ و ویستا نوشته شده است اما در ویندوز ۱۰ هنوز راه حل قطعی برای آن معرفی نشده است. در ادامه ما روش های حل مشکل the application was unable to start correctly 0xc00007b در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ بررسی میکنیم.

خطای ۰xc000007b به چه معنا است؟

در حال حاضر کاربران زیادی سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا داده اند و ویندوز ۱۰ نه تنها روی دسکتاپ بلکه روی موبایل یا تبلت های ویندوزی هم نصب می شود. مشکل مشترک و عمده اغلب این کاربران عدم باز شدن برنامه های پرکاربردی نظیر بازی های فیفا و برنامه های Far Cry، Call of Duty، Need For Speed ، IOS burner و سایر نرم افزار ها در ویندوز است که به شکل پیغام زیر یعنی “The application was unable to start correctly (0xc000007b). Click OK to close the application.” ظاهر می گردد.

حل مشکل ارور 0xc0000142 در ویندوز

علل بروز خطا ۰xc000007b

دلایل مختلف بروز این خطا در ویندوز ۱۰ رابه ترتیب بررسی می کنیم:

  1. یکی از  دلایل این خطا می تواند فرمت نامعتبر و نامتناسب فایل ایمیج باشد. مثلا گاهی شما سعی می کنید برنامه ای که برای ویندوز ۶۴ بیتی طراحی نشده است را روی ویندوز ۶۴ بیتی نصب نمایید.
  2. یکی از دلایل دیگر این خطا می تواند مربوط به اختلالاتی در برنامه های NET Framework ،Direct X و Microsoft Visual C++ باشد. اگر زمانی بخواهید بازی سنگینی که نیاز به گرافیک بالا دارد را بدون به روز رسانی دات نت فریم ورک نصب کنید نیز همین خطا روی می دهد. وقتی دات نت فریم ورک روی کامپیوتر نصب نشده باشد هیچ برنامه ای که مبتنی بر این فریم ورک باشد را نمی توانید نصب نمایید.
  3. خطا ۰xc000007b را ممکن است وقتی که به تازگی ویندوز ۱۰، ۸، ۸.۱ یا ۷ را نصب کرده اید مشاهده نمایید.
  4. ممکن است وقتی که بخواهید با اکانتی غیر از اکانت administrator بازی خاصی را نصب کنید با خطا ۰xc000007b رو به رو شوید.
  5. ممکن است ویندوز در اجرا تنظیمات و فایل مربوط به برنامه خاصی به مشکل بر بخورد و آن گاه شما ارور ۰xc000007b را مشاهده نمایید.

ناگفته نماند که نفوذ برافزارها و ویروس یا نصب ناقص فایل ها هم عاملی برای بروز این خطا هستند.

رفع خطا ۰xc000007b در ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸

راه هایی که در ادامه می خوانید کاملا تست شده هستند و اگر یک راه برای برطرف کردن این خطا کارساز نبود می توانید از ترفند بعدی استفاده کنید.

رفع خطا ۰xc000007b با نصب مجدد برنامه

یک راه ساده برای رفع این خطا پاک کردن کامل برنامه است. بعد از لغو نصب برنامه یک بار سیستم را کامل ری استارت کنید و سپس برنامه را مجددا نصب نمایید. در طول مراحل نصب مجدد برنامه حتما آنتی ویروس را غیرفعال کنید.

رفع خطای ۰xc000007b با اجرای برنامه به عنوان ادمین در ویندوز

برخی از برنامه ها برای نصب نیاز به اکانت administrator یا دسترسی ادمین دارند؛ در غیر این صورت خطا ۰xc000007b بروز می دهد. برای این کار  روی شورتکات برنامه در دسکتاپ راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب نمایید. در پنجره پاپ آپی که بعد از آن ظاهر می شود روی Yes کلیک کنید تا برنامه با موفقیت نصب گردد. اگر از این راه نتوانستید برنامه را نصب کنید دوباره روی آیکن برنامه راست کلیک کرده و این بار گزینه Properties را انتخاب کنید تا منویی ظاهر شود. وارد تب Compatibility شوید و تیک Run this program as an administrator را بزنید.

نصب مجدد یا به روزرسانی دات نت فریم ورک (.NET Framework)

دات نت فریم ورک عامل بسیاری از خطاها در ویندوز خواهد بود اگر به خوبی نصب نشود. برای نصب مجدد آن گام به گام با ما همراه باشید:

  1. در بخش Start وارد بخش کنترل پنل شوید و Programs and Features را انتخاب کنید.
  2. از پنل سمت چپ روی Turn Windows features on or off کلیک کنید تا پنجره Windows Features باز شود.
  3. در لاین پنجره به دنبال آیتم .NET Framework 3.5 باشید و روی آن کلیک کنید. حال دانلود و نصب برنامه آغاز می شود.
  4. کامپیوتر را یک بار ری استارت کنید.

آخرین نسخه .Net Framework را دانلود کنید

حل ارور ۰xc000007b با رفع خطا و آپدیت DLL

اگر فایل xinput1_3.dll  ایراد داشته باشد یا نسخه های متعدد و ناقصی از همان آن در سیستم وجود داشته باشد منجر به خطا ۰xc000007b در ویندوز خواهد شد. برای به روزرسانی فایل DLL طبق راهنما زیر پیش روید:

  1. فایل xinput1_3.dll نسخه ۳۲ بیتی را دانلود و با نرم افزار فشرده کنید. توصیه می شود قبل از شروع آپدیت یک نسخه پشتیبان از فایل xinput1_3.dll اصلی تهیه کنید. فایل را از مسیر C:\Windows\SysWOW64. در ویندوز ۱۰ جستجو نمایید.
  2. فایل دانلود شده را بعد از فشرده سازی در مسیر C:\Windows\SysWOW64 پیست کنید.

سایر فایل های dll را میتوانید از سایت www.dll-files.com دانلود کنید

رفع خطای ۰xc000007b با به روزرسانی ابزار DirectX

برای رفع انواع خطاهای مشابه در ویندوز باید مطمئن باشید DirectX به آخرین نسخه موجود آپدیت شده باشد. تنها راه برای این که از آپدیت بودن DirectX مطمئن باشید دانلود برنامه DirectX Runtime Web Installer از سایت رسمی کمپانی مایکروسافت است. گام به گام مراحل موجود را طی کنید و در آخر سیستم را یک بار ری استارت نمایید.

حل مشکل ارور 0xc0000142 در ویندوز

برای نصب آخرین ورژن DirectX میتوانید از www.directxupdate.com استفاده کنید

نصب مجدد پکیج Microsoft Visual C++ runtime

Visual C++ runtime یکی از ملزومات ویندوز برای اجرا برنامه ها است.  برخی از برنامه ها به صورت عادی روی سیستم اجرا نمی شوند و برای نصب نیازمند تعدادی فایل در قالب Microsoft Visual C++ runtime هستند. اگر این فایل ها به خوبی نصب نشده باشند خطاهایی نظیر ۰xc000007b رخ می دهد.

حل مشکل ارور 0xc0000142 در ویندوز

پکیج Visual C++ runtime برای هر دو ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی در دسترس است. برای نصب مجدد آن به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. از بخش Start وارد کنترل پنل شوید و روی Uninstall a program کلیک کنید.
  2. پکیج Microsoft Visual runtime را پیدا کنید و آن را uninstall کنید.
  3. حال می توانید از طریق سایت رسمی مایکروسافت نسخه آخر Microsoft Visual C++ runtime را دانلود و مجددا روی ویندوز ۱۰ نصب نمایید.

آخرین نسخه Microsoft Visual C++ runtime  را دانلود کنید

تعمیر و اصلاح اپلیکیشن های ناسازگار با سیستم

گاهی برخی از برنامه ها با سیستم فعلی شما سازگاری پیدا نمی کنند. این مشکل برای آن دسته از نرم افزار هایی که معمولا پیکره بندی بالایی را در سیستم مطلبند و به زبان ساده تر نیازمند به سیستم قوی تری هستند دیده می شود. از این رو باید تنظیمات compatibility را بین برنامه و سیستم یک بار دیگر انجام دهید تا خطاهایی مثل ۰xc000007b برطرف شوند. بدین منظور:

  1. روی آیکن برنامه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
  2. از تب Compatibility گزینه Run compatibility troubleshooter را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  3. Try recommended settings را در مرحله بعدی انتخاب نمایید.
  4. اگر متد قبلی جواب نداد می توانید حالت compatibility را از منو کشویی به صورت دستی انتخاب کنید، نسخه قدیمی تر ویندوز را انتخاب و روی Apply کلیک کنید.

بررسی هارد درایو از طریق خط فرمان یا CMD

خطاهای هارد درایو خود عاملی است برای خطاهای دیگری همچون ارور ۰xc000007b در ویندوز. برای بررسی هارد درایو از طریق CMD به صورت زیر عمل کنید:

  1. Command Prompt را با اکانت ادمین اجرا کنید. بدین منظور cmd را در بخش جستجو تایپ کنید.
  2. در پنجره باز شده chkdsk c: /f /r  را تایپ کرده و اینتر را بزنید.
  3. اگر فایل ویندوز در درایو C قرار داشته باشد با پیغام زیر رو به رو می شوید:

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another process. Would you like to schedule this volume to be checked the next time the system restarts? (Y/N)

  1. Y را تایپ کرده و اینتر را بزنید.
  2. کامپیوتر ری استارت می شود و همزمان با فرآیند استارت مجدد دیسک چک خواهد شد.

انجام بوت تمیز یا clean boot در ویندوز

clean boot فرآیندی برای از بین بردن خطاهای احتمالی ناشی از نرم افزار ها و عیب یابی ساده آن ها است. برای انجام این کار حتما با اکانت مدیریت وارد شوید و طبق راهنما زیر در ویندوز ۱۰ پیش روید:

  1. در بخش Start عبارت msconfig را تایپ کرده و از میان نتایج روی System Configuration کلیک کنید.
  2. در تب Service گزینه Hide all Microsoft services را انتخاب کرده و روی گزینه Disable all کلیک کنید.
  3. در تب  Startup روی Open Task Manager کلیک کنید و هر یک از آیتم ها را انتخاب کرده و در آخر نیز Disable را انتخاب کنید.
  4. Task Managerو سایر پنجره ها را ببندید و یک بار سیستم را ری استارت کنید.

حل مشکل ارور 0xc0000142 در ویندوز

رفع خطای ۰xc000007b با ساخت اکانت جدید در ویندوز

برای ساخت اکانت جدید در ویندوز به این صورت عمل کنید:

  1. در بخش استارت ویندوز Control Panel را تایپ و انتخاب کنید.
  2. User Accounts و سپس Manage another account را انتخاب نمایید.
  3. روی Add a new user in PC Settings کلیک کنید و طبق راهنما موجود عمل کنید.
  4. بعد از ساخت اکانت جدید با یوزر یا حساب کاربری دیگری وارد شوید و ببینید همچنان با این خطا مواجه می شوید یا نه.

تجربه و نظرات شما ؟

اگر با خطا ۰xc000007b در محیط ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸ رو به رو شده اید چه طور آن را برطرف کرده اید؟ تجربیات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • حامد says:

    سلام دوستان هر روشی میشد برای رفع این ارور انجام دادم نشد. الان چند وقتیه هر بازی نصب میکنم این ارور میاد.
    من برای رفع ارور هابعد از اپدیت نرم افزارهای نیاز بطور دستی فایلای ارور رو چه در system32 و syswow64 قرار میدادم همین باعث تداخل اجرا شده.
    سیستم هم ۱۱ ۶۴bit هستش و هر سایتی میرفتم یکی پوشه system32 یکی sys64 رو برای جایگزین کردن فایل میداد منم گاهی اوقات تو هردو جایگزین میکردم و باعث این مشکل شد!
    الان راهی جز تغییر ویندوز نیست؟

  • amir says:

    سلام داش میگم من age of mythology tale of dragon تصب کردم همین ارورو میده چه کنم؟

  • امیر says:

    یه پک کامل نرم افزار های مورد نیاز اجرای بازی ها بود همشو تو ویندوز ۱۰ نصب کردم حل شد

  • سینا says:

    اگر این ارور رو داشتید یه فایل dll داره اختلال ایجاد میکنه باید شناساییش کنید ببینید برنامه های که نصب کردید چه اروری برای dll داده اگر سیستم عاملتون ۶۴ بیتی هست اون dll رو از پوشه system32 انتقال بدینش به پوشه ی syswow64 نزارید dll توی پوشه ی system32 باشه حتی پوشه ی برنامتون.

  • علی says:

    سلام اینارو ولش کنین نرم افزار all-in-one-runtimes نصب کنین عالیه من امتحان کردم رد خور نداره

  • محمدحسین says:

    منم همینطور

  • Amir says:

    سلام.من برای برنامهopenivاین مشکلودارم وحل نمیشه.لطفاکمکم کنید

  • Thefly says:

    من این مشکل رو برای افترافکت دارم هرکاری کردم مشکلم رفع نشد به تمامی سایت ها هم مراجعه کردم اما مشکلم بازم حل نشده : (
    اگه کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون

    • محمدحسین says:

      منم همینطور

      • عاطفه says:

        من بازی سیمز ۳ رو نصب کردم و از لانچر جلوتر نمیره ارور unable to start game میده صفحه سیاه میشه میپره بیرون …مجبور شدم پاک کنم سیمز دو دان و نصب کنم ولی اونو هم عالی اجرا نمیکنه میشه بازی کرد ولی بعضی مواقع باگ خیلی بدی شبیه ترک خوردگی های بزرگ رو بازی میاد ، بازی ادامه داره و بیرون نمیپره ولی خیلی شرایط رو اعصابی هست و معمولا چند دقیقه طول می‌کشه تا رفع میشه خود به خود ، به نظرتون مشکل از کارت گرافیک هست ؟ سیمز دو بازی سبکی هست همش هفت گیگ حجم داره و رو ابتدایی ترین و ساده ترین سیستم ها راحت نصب و اجرا میشه ولی لپ تاپ من خوب اجرا نمیکنه ، قبلا سیمز چهار رو روون و بی مشکل اجرا میکرد ولی الان فکر کنم مرور زمان باعث شده کارت گرافیک و….به مشکل بخورن و لپ تاپ نتونه سیمز۳ اجرا کنه و توی اجرای سیمز دو هم مشکل پیدا کنه ، نظرتون و راهنمایی تون رو بگین لطفاً

  • محمد says:

    ببخشید هر کاری کردم رفع نشد

  • سامان says:

    حل نشد
    بازی Mortal Kombat Komplete Edition

    • امیرمحمد says:

      سلام خسته نباشید اقا من هیچ برنامه ای باز نمیکنم تا ویندوز روشن میشه این خطا میاد کلافم کردهههههه

      • محمد says:

        این فک کنم به خاطر یکی از برنامه های استارتاپ باشه که سعی در اجرا داره ولی این ارور رو میده

  • AMiR. says:

    سلام.
    من ویندوزم۱۰.ردستون۴هستش که سال انتشارش۲۰۱۸هست.بعد.طی مدت سه الی چهار روز بازی هایی که نصب کردم روش میزنم اجراه بشه نمیشناستش.و باید .ادرس اپیکیشن اجرایی بازیو بهش بگم.و احتمال اجرا شدنش یک به هزاره.یا فایل های کرک بازی هارو اجرا نمیکنه یا ناقص نسب میکنه.ز لحاظ سخت افزاری هم سیستمم نسبت به بازیای که بازی میکنم هیچ ضعفی نداره.به روز ترین نرم افزارارو هم روش دارم.

  • ehsan says:

    har kari mikonm bazam eoro mide 😐

  • َعلی says:

    تمام موارد فوق را امنحان کردم . متاسفانه هیچکدام جواب نداد

    چه باید کرد؟

  • Mehdi28885 says:

    مشکلم حل نشد
    بازی: mortal kombat X

    • B says:

      منم همینطور تمام روشها و کرک ها رو امتحان کردم واسه مورتال کمبت x

      • قاسم says:

        خودم زدم دکستاپ کامپیوتر خاموش کردم نمیدونم چکار کنم هزینه تعویز ویندوزم ندارم

  • محمد افشاری says:

    سلام دوستانی که ارور های ۰xc000007b و xinput1.dll وmscvp110dll رو دارن فقط فقط از یه نسخه ویندوز سالم در یک کامپیوتر دیگه برید تو فایل c بعد فایل windows و syswow64 محتویاتش رو کپی کنید بعد بریزید در همان فایل در ویندوز خودتون ۱۰۰ درصد مشکلتون حله منم همین کارو کردم مشکلم حل شد

    • محمد says:

      واقعا جواب داد.من مال ویندوز۷ رو کپی کردم رو ویندوز ۱۰.بازی بالا اومد.مرسی

    • mahan says:

      عزیز کاملا درست بود راه حلت عالی بود واقعا ،

    • mahan says:

      راه حلت کاملا درست بود عزیز ، با این کار ۳ ارور سیستمی برطرف شد…

    • معین says:

      داداش سلام دستت درد نکنه میشه یکم دقیق تر توضیح بدی؟؟
      فقط محتویات پوشه syswow64 رو کپی کنیم و جایگزین کنیم؟؟

  • Vahid says:

    سلام خیلی وقته این مشکل رو دارم و با هیچ کدوم از این روش ها درست نشد
    هنوز هم بازی رو اجرا نمیکنه و همین ارور رو میده اسم بازی: the elder scrolls SKYRIM

  • محمد مهدی says:

    خیلی ممنون از اون عزیزی که گفته بود all in one این رو نصب کنیم خیلی وقت بود روی این ارور مشکل داشتم تا sniper 4رو بیارمش بالا ممنون دمت گرم:)

  • میعاد says:

    سلام دوستان من نرم افزار all in one رو نصب کردم ولی مشکل حل نشد لطفا راهنمایی کنید

  • مهدی says:

    سلام.
    منم این مشکل رو هنگام اجرای بعضی از برنامه هام داشتم که با حذف و نصب مجددش هم رفع نشد.
    بعد تو قسمت user control تنظیماتشو از قسمت always notify به never notify تغییر دادم حل شد.

    • مهدی سلمانی says:

      این مشکل میتونه به خاطر پاک شدن کرک برنامه هم باشه یعنی برای من که اینطور بود. اگه بازیه کرک‌ رو جدا دانلود کنید اضافه کنید . اگه برای اتوکده دوباره نصب کنید ولی پوشه برنامه رو تو ویندوز دفندر ایمن کنید باز دوباره پاک نشه. اتوکد ۲۰۲۳ به بعد هم کرک جداگانه داره میتونید دانلود کنید مجبور نشید از اول نصب کنید.

  • Mj says:

    من تمام کارها رو انجام دادم ولی جواب نگرفتم. اخرش ویندوزم رو ریپیر کردم ولی باز هم نشد. بعد کامل ویندوزم رو عوض کردم و موفق شدم.

  • Mohsen says:

    من بازیgta v را نصب کردم و با این مشکل رو به رو شدم چه کار باید کرد و تازه ویندوز عوض کردم

  • علی says:

    سلام.من همه اقداماتو انجام دادم ولی جواب نداد بعد اومدم کامنتارو خوندم.یکی از دوستان نرم افزار all in one رو پیشنهاد داده بود .نصب کردم بعدش مشکل حل شد که جا داره ازش تشکر کنم.دمت گرم

  • علی says:

    سلام.تمام مراحل رو انجام دادم ولی جواب نداد .بعد اومدم کامنتارو خوندم دیدم یکی از دوستان نرم افزار all in one رو پیشنهاد داده.نصب کردم مشکل بر طرف شد.

  • Sadan says:

    سلام علیکم خدمت دوستان

    این روش ها هرچند مثمر ثمر هستند ولی اگه میخواین مشکلتون حل شه نرم افزار all in one رو دانلود و نصب کنید.
    یاعلی

  • امید says:

    خیلی توضیحات بدردنخوری دادید . فقط مزخرف بود
    آبرو این سایت رو بردید

  • alireza says:

    من تمام این کارا رو کردم بازم ارور میده چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • MohsenBaqer says:

    سلام من هر کاری کردم این ارور نرفت لطفا بگید چیکار کنم اینم فیلمش http://s8.picofile.com/file/8336633926/Rec_0003.mp4.html

  • بابک says:

    ُسلام
    بازی زولا انلاین ارور get xml url faild رو میده هرکاری کردم حتی ویندوزم عوض کردم این ارور نمیره کسی میدونه راهکارشو؟

صفحات 1 2