خاموش کردن سریع کامپیوتر و لپ تاپ با کلید میانبر یا بستن درب آن

خاموش کردن سریع کامپیوتر و لپ تاپ با کلید میانبر یا بستن درب آن

اکثر کاربران ویندوز، کامپیوتر خود را توسط گزینه Shut down در منو استارت خاموش می کنند که این راه خاموش کردن ویندوز، سریعترین راه خاموش کردن سیستم نیست و راه های سریع دیگری نیز برای این کار وجود دارد. روش های خاموش کردن سریع سیستم هم شامل ویژگی های خود ویندوز و هم شامل برنامه های جانبی هستند.

چگونه لپ تاپ و کامپیوتر را با کلید میانبر یا بستن در آن خاموش کنیم ؟

Fast Methods to shut down Windows

یکی از دلایل طول کشیدن زمان خاموش شدن سیستم نمایش پیغامها قبل از خاموش شدن است که برای حذف آنها آموزشی در انزل وب داشته ایم.هم چنین روش تنظیم خودکار روشن و خاموش شدن ویندوز را آموختیم. در ادامه روش هایی را که با استفاده از آنها می توان کامپیوتر را سریعتر خاموش کرد را مرور می کنیم.

Alt-F4 کلید میانبر برای خاموش کردن سریع ویندوز ۱۰ ، ۸ و..

Alt-F4 کلید میانبر

این کلید میانبر در تمامی نسخه های ویندوز عمل میکند و کافی است این دو کلید را همزمان فشار دهید و با باز شدن صفحه جدید، گزینه خاموش کردن را انتخاب کنید. این راه، شاید سریعترین نباشد زیرا برای کار کردن کلید میانبر ابتدا باید روی دسکتاپ کلیک کنید تا آن فعال شود و شاید مجبور باشید جند بار این کلیدها را فشار دهید تا تمامی برنامه هایی که باز هستند را ببندد. می توانید ابتدا با کلید ویندوز و D، برنامه ها بسته و سپس از این کلید میانبر استفاده کنید.

خاموش کردن کامپیوتر با صفحه کلید با استفاده از منو Windows-X

 منو Windows-X

این گزینه تنها در ویندوز ۸ و بالاتر عمل میکند. ابتدا کلید ویندوز و X را فشار دهید سپس u را دوبار فشار دهید.با فشار دادن u در بار اول منو خاموش کردن انتخاب می شود و پس از فشار دادن بار دوم گزینه خاموش شدن انتخاب می شود که استفاده از صفحه کلید در این روش از موس سریعتر عمل میکند.

خاموش کردن کامپیوتر با منو Start

منو Start

با استفاده از صفحه کلید، کلید ویندوز را فشار دهید و سپس نشانگر سمت راست روی صفحه کلید را فشار دهید و در آخر اینتر کنید.

خاموش کردن کامپیوتر با شورتکات Shutdown

فرمان Shutdown

 ابتدا کلید ویندوز و R را فشار دهید تا قسمت Run باز شود. سپس در آن عبارت

/s /f /t 0

 را تایپ کنید. هم چنین می توانید فقط عبارت shutdown /s را برای اینکار تایپ کنید .

s/ به معنی خاموش کردن یا همان Shutdown است. f/ به معنی خاموش کردن اجباری است و ممکن است کارهایی را که خیره نکرده اید از دست بدهید. t/ 0 هم زمان خاموش کردن را مشخص می کند که ۰ به معنی ۰ ثانیه و فوری است.

در برخی موارد اینکار به این سادگی صورت نمیگیرد.کار دیگری که میتوانید انجام دهید ایجاد یک شورتکات روی دسکتاپ و استفاده از آن است.روی دسکتاپ راست کلیک کرده و New>Shourcut را انتخاب کنید. سپس در فیلد محل عبارت زیر را تایپ کنید:

%windir%\system32\shutdown.exe -s -t 0

خاموش کردن کامپیوتر با شورتکات Shutdown

روی Next کلیک کنید. برای شورتکات اسمی انتخاب کنید.اگر از ویندوز ۷ و بالاتر استفاده می کنید می توانید آنرا به taskbar هم اضافه کنید که زمانی می تواند مفید باشد که بدون رفتن به صفحه دسکتاپ، می توانید ایکون را انتخاب کنید.

همچنین با کلیک راست روی شورت کات ایجاد شده و انتخاب گزینه properties پنجره ای برای شما باز میشود که در تب شورتکات Shortcut آن و در بخش shortcut key کلید میانبر ctrl نگه دارید و یک کلید کیبورد را به انتخاب دلخواه کنید.

خاموش کردن کامپیوتر با شورتکات Shutdown

پس از انتخاب کلید میانبر پنجره را OK کنید. حالا با گرفتن کلید ترکیبی دلخواه میتوانید در هر جایی از ویندوز کامپیوتر یا لپ تاپ خود را خاموش کنید.

خاموش کردن کامپیوتر با برنامه Superfast Shutdown

با Superfast Shutdown

Superfast Shutdown یک برنامه رایگان است که با اجرای آن سیستم به سرعت خاموش می شود. این برنامه ابتدا برای ویندوزهای Xp و ویستا طراحی شد اما با نسخه های بالاتر هم به خوبی کار میکند.

خاموش کردن سریع کامپیوتر با روش های دیگر

راههای دیگری هم برای خاموش کردن سریع سیتم وجود دارد.می توانید از فرمان PowerShell استفاده کنید و یا کلید ویندوز و L  را فشار دهید تا سیستم قفل شود و سپس از صفحه قفل شده، گزینه خاموش شدن را انتخاب کنید. که البته این راهها به سرعت موارد بالا نیستند.

آموزش خاموش کردن لپ تاپ یا بستن درب آن

اگر از لپ تاپ استفاده میکنید، میتوانید تنظیم کنید که با بسته شدن درب آن چه اتفاقی بیفتد. ابتدا کلید Start را بزنید عبارت Power Options را تایپ و انتخاب کنید یا به

Control Panel\Hardware and Sound\Power Options بروید. سپس از قسمت چپ گزینه ‘Choose what closing the lid does’ را انتخاب کنید.

گزینه ‘Choose what closing the lid does

در پنجره بعدی می توانید انتخاب کنید که با فشار دادن دکمه پاور و یا با بسته شدن درب لپتاپ چه اتفاقی بیفتد. در قسمت پایین ‘When I close the lid’ گزینه Shutdown را برای هر دو حالت استفاده از باتری یا برق انتخاب کنید.

گزینه Shutdown

برای ذخیره شدن تغییرات save changes را بزنید. از این پس با بستن درب لپ تاپ سیستم شما خاموش خواهدشد.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای خاموش کردن سریع ویندوز لپ تاپ یا کامپیوتر خود از چه روشی استفاده میکنید؟ روش های بالا چقدر برایتان کاربردی بوده است ؟

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

8 روش رفع ارور This App is Preventing Shutdown ویندوز 10 و ویندوز 11
۸ روش رفع ارور This App is Preventing Shutdown ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
10 روش کاربردی جلوگیری از خاموش شدن خودکار و دستی کامپیوتر و لپ تاپ
۱۰ روش کاربردی جلوگیری از خاموش شدن خودکار و دستی کامپیوتر و لپ تاپ
خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ساعات شب و عدم استفاده از آن
با این تنظیمات کامپیوتر روشن در صورت استفاده نشدن در شب ، خودکار خاموش میشود !
چگونه پیغام تایید بستن برنامه ها هنگام خاموش و ریستارت شدن ویندوز را حذف کنیم How to shut down Windows without prompting Force Shutdown
از نمایش پیغام های اضافی در هنگام خاموش شدن ویندوز جلوگیری کنید

نظرات

  • محمد says:

    من وقتی کامپیوترم رو روشن میکنم بعد ۵ دقیقه الکی وسط بازی اسلیپ میشه بعد روشن میشه باز از دوباره اسلیپ بعد چند دقیقه تنظیم اسلیپ هم never گزاشتم باز هعی اسلیپ میشه خودکار

  • Nek says:

    سلام من داخل بازی گیر کردم و نه میتونم برنامه باز کنم و نه می تونن موس رو همون بدم کمک

  • Mrtz.amir says:

    سلام اگه میشه شورتکاتی برای اسلیپ بزارید ممنونمثل شورتکات شات دان

  • سهند says:

    یه شورتکات هست که سیستمم رو خاموش میکنه و واقعا دیوونم کرده !!!
    Ctrl+Alt+Shift+S
    چطور میتونم از شرش خلاص شم؟

  • شکوفه says:

    ممنونم، خیلی کاربردی بود و استفاده کردم. به نظرم کلید win , x و دو بار u خیلی بهتر عمل کرد.

  • حسین says:

    سلام ی بازی نصب کردم بار اول خوب بود بار دوم که رفتم داخلش رو لودینگ مونده بود نه میشد از بازی بیام بیرون نه میشد لپ تاپ رو خاموش کرد این جور مواقع باید چیکار کرد بعضی روش های داخل اینترنت هم انجام دادم اما بازم لپ تاپ خاموش نشد این جور مواقع چیکار کنم بازی بسته بشه؟

    • مشاور کامپیوتر says:

      Ctrl+Shift+Esc میزنی بعد تو پنجره باز شده برنامه مورد نظر را انتخاب میکنی و کلیک راست میزنی و گزینه End task میزنی. برنامه کامل بسته میشه.

  • لقمان says:

    عالی بود و برای من بسیارمفید

  • مریم۰۰۵۸ says:

    هیج کدومشون راحت نبودن. راحت یعنی یه شورتکات روی صفحه باشه و با یه کلیک روی اون کامپیوتر خاموش بشه

  • farhad says:

    به نظرم بهترینش روش ویندوز+ایکس و دو مرتبه فشردن حرف u بود.

  • ا.ل says:

    سلام?
    استفاده کردم؛سپاسگزارم!

  • علی says:

    اقا خیلی متشکرم.من لب تابم صفحه ش روشن نمیشه.مجبور بودم همش پاور رو نگه دارم واسه خاموش روشن کردن تا صفحه م بیاد.الان با ویندوز +x و دوبار u زدن خاموشش میکنم

  • ebrahim nikkhoo says:

    بسیار مفید بود تشکر