ترفند گرفتن سلفی بدون منوپاد

۷ روش جالب و کاربردی برای گرفتن سلفی بدون مونوپاد

یکی از وسیله هایی که برای گرفتن سلفی استفاده می کنیم مونوپاد هست اما گاهی شرایطی پیش می آید که شما نمی توانید از مونوپاد استفاده کنید مثلا همین ممنوع شدن مونوپاد در موزه ها، خب الان اگر شما بخواهید که بدون استفاده از مونوپاد سلفی بگیرید چه ترفندهایی را بلد هستید؟ اگر تا حالا به این موضوع فکر نکرده اید پیشنهاد می کنیم پست امروز انزل وب را که در مورد گرفتن سلفی بدون چوب دستی سلفی یا مونوپاد میباشد را مطالعه بفرمایید.

آموزش گرفتن سلفی بدون مونوپاد یا چوب سلفی

How to use a selfie stick without a remote control

همزمان با بالا گرفتن تب و تاب موج عکس های سلفی در دنیا، بازار لوازم جانبی که برای گرفتن عکس های باکیفیت تر ایجاد شده بود پررونق شد، یکی از این وسایل مونوپاد یا چوب سلفی است. جالب است بدانید پایه یا چوب سلفی چیز جدیدی نیست. این وسیله در برخی اشکال از سال ۱۹۹۰ وجود داشته و اساسا یک مونوپاد معکوس با دسته است. اما با رشد دوربین اسمارت فون‌ ها و نیاز و علاقه به ثبت خاطرات و کارهایی که انجام می‌ دهیم، استفاده از دسته سلفی تبدیل به یک دید مشترک برای گرفتن عکس در سراسر جهان شد، قیمت این منوپادها از ۱۲۰۰۰ تومان به بالا است. قبلا در انزل وب ۱۰ ترفند کاربردی برای گرفتن عکس های سلفی جذاب تر را به شما آموزش دادیم، امروز در انزل وب قصد داریم روش هایی رو به شما معرفی کنیم که بدون نیاز به منوپاد بتوانید از خودتان سلفی بگیرید.

best-selfie-sticks-for-iphone

سلفی هایتان را از زاویه بالا بگیرید

وقتی که دوربین را در سطح چشم یا از زاویه پایین می گیرد احتمالا چانه شما بزرگ به نظر خواهد آمد و بزرگی چانه یکی از بزرگترین دشمن های عکس سلفی است و باعث می شود که عکس خوب شما از دست برود. بنابراین دوربین را بالای سرتان و به سمت چهره تان حرکت دهید و کمی سر خود را شیب دهید.

selfi

برای سلفی هایتان از تایمر خودکار استفاده کنید

وقتی بازوی خود را باز نگه می دارید، نگه داشتن آن به مدت طولانی و بدون لرزیدن کار دشواری خواهد بود وقتی شما فشار دکمه شاتر یا لمس صفحه نمایش را به آن اضافه کنید، لرزیدن دوربین دیگر حتمی خواهد بود که نتیجه آن یک سلفی غیر شفاف و مبهم خواهد بود. خوشبختانه در اکثر برنامه‌های مخصوص عکاسی یک گزینه به نام تایمر عکاسی وجود دارد و به کمک آن می‌توانید از لرزش دوربین هنگام فشار دکمه شاتر جلوگیری کنید.  چونکه دیگر تمام نیروی دست تان را صرف نگه داشتن گوشی نمی کنید و انگشت شما درگیر فشار دادن دکمه شاتر نیست.  از طرفی با این روش، امنیت گوشی شما نیز حفظ شده و خطر سقوط آن کاهش پیدا می‌کند. نکته دیگر در مورد استفاده از تایمر این است که با استفاده از آن می‌توانید چند ثانیه اضافی برای تنظیم کادر داشته باشید، به یاد داشته باشید که برای گرفتن یک سلفی مناسب باید به لنز دوربین نگاه کنید نه به صفحه نمایش.

اضافه کردن فلاش

اگر شما iPhone 6S یا گوشی هایی که دوربین جلو دارند را ندارید در هنگام شب شما نیاز به روشی دارید که چهره شما را نورانی کند، نور بیشتر معادل عکس های بهتر است. قبلا در انزل وب نحوه گرفتن سلفی در هنگام شب را به شما آموزش دادیم. کاربران اندروید می توانند برنامه هایی مانند selfie light را استفاده کنند که با روشن شدن صفحه نمایش و تابش حداکثر نور سعی می‌کنند مقداری از کمبود نور را جبران کنند.

selfie-flash

گوشی خود را راحت در دست بگیرید

یکی از عواملی که به محبوبیت مونوپادها یا چوب های سلفی کمک کرده، راحتی استفاده از آنها است. نگه ‌داشتن گوشی‌های جدید با صفحه نمایش‌های بزرگ در میان انگشتان یک دست کمی سخت و خسته کننده به نظر می‌رسد، اما گرفتن یک میله خوش‌دست در میان پنجه‌ها واقعا لذت بخش است. البته موارد دیگری مانند حلقه‌های نینجا یا Ninja Loop و دست های تنبل یا Lazy-Hands هم برای جایگزینی وجود دارد. لیزی‌هند یک سری حلقه را به پشت گوشی شما اضافه می‌کند و کافی است انگشتان خود را در میان این حلقه‌ها فرو کنید تا گوشی به خوبی در دستان شما قرار گیرد. این یک راه حل آسان برای بهتر نگه‌ داشتن گوشی است و دیگر نیازی به حلقه کردن انگشتان به دور گوشی نیست، پس دست در حالت آرام‌ تری می‌تواند گوشی را نگه دارد.اگر هم وجود این تعداد حلقه در پشت گوشی شما را اذیت می‌کند، می‌توانید حلقه نینجا (Ninja Loop) را امتحان کنید. حلقه نینجا همانند دست تنبل بوده با این تفاوت که فقط یک حلقه داشته و فضای کمتری را در پشت گوشی اشغال می ‌کند.

lazy hands

گوشی خود را به دیوار یا پنجره بچسبانید

یک روش جالب دیگر NanoHold نام دارد که به وسیله مکش گوشی شما را در سطوح صاف نگه می دارد. با استفاده از NanoHold شما می توانید لرزش ا را از بین ببرید و یک تصویر مناسب تهیه کنید. در صورتی که به این وسیله دسترسی ندارید میتوانید از گیره های قوی شیشه و قاب گوشی برای چسباندن و نگه داشتن آن بر روی سطوح استفاده کنید ، ساخت این چنین ابزار جانبی را قبلا در پست ۱۵ روش خلاقانه برای ساخت لوازم جانبی موبایل و تبلت آموزش دادیم.

nanohold

گرفتن سلفی با اشاره

برخی مواقع قصد ندارید عکس های شما همانند یک سلفی سنتی به نظر برسد که در آن بازوی کاربر برای نگه داشتن گوشی هوشمند کشیده شده و بدن در کادر به خوبی قرار نگرفته است. با استفاده از اپلیکیشن GoCam می توانید سلفی های پرتره بدون دخالت دست ثبت کنید. این اپلیکیشن از فاصله سه متری توانایی تشخیص ژست های حرکتی برای گرفتن عکس یا ویدئو را به صورت فوری یا با یک تایمر پنج ثانیه ای دارد. برای عکاسی در شب ترفند ها و آموزش عکاسی در شب برای رفع مشکل تاری عکس مطالعه بفرمایید.

Selfie_gestures

استفاده از صوت برای گرفتن سلفی

شما میتوانید با تنظیم فرمان های صوتی برای نرم افزار دوربین گوشی با استفاده از آن بدون دخالت دست سلفی بگیرید. برای تنظیم کردن آن کافیست از قسمت تنظیمات گوشی وارد Voice Control شوید و آن را فعال کنید، در ادامه روی گزینه Camera رفته و آن را فعال کنید. سپس به نرم افزار دوربین بروید و با گفتن فرمان های صوتی مثل Capture یا Take a selfie در بخش هایی مثل Google now سلفی بگیرید.

selfi

نظر و ایده شما ؟

از ترفند های معرفی شده استفاده کنید و تجربیات خود را در زمینه گرفتن سلفی بدون نیاز به مونوپاد را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش عکاسی طلا و جواهر 16 نکته مهم که باید رعایت کرد!
آموزش عکاسی طلا و جواهر ، ۱۶ نکته مهم که باید رعایت کرد!
8 سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
۸ سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای در خانه
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای از خود در خانه
نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام
آموزش ۲۱ نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام و..

نظرات