ساخت فیجت اسپینر ساده با بلبلینگ و بدون بلبلینگ

۴ روش ساخت فیجت اسپینر ساده با بلبرینگ و بدون بلبرینگ

امروز در انزل وب قصد داریم طریقه ساخت اسپینر با در نوشابه، بلبرینگ، چوب بستنی و… را به شما آموزش دهیم. اسپینر به عنوان ابزاری برای آرام بخشی و تمرکز ساخته شده و به عنوان ابزار کاهش استرس تبلیغ می‌شود. در ۴ مه سال ۲۰۱۷، این وسیله در میان ۲۰ محصول پر فروش وبسایت آمازون قرار گرفت. در ادامه ۴ روش ساخت اسپینر ساده را در انزل وب آموزش میدهیم.

آموزش نحوه ساخت اسپینر دستی ساده با بلبرینگ و بدون بلبرینگ

How to Make a Fidget Spinner

اسپینر (Fidget spinner) یک اسباب بازی است که از مواد مختلفی مثل مس، برنج و غیره ساخته شده است. اسپینردارای یک یاتاقان مرکزی است و برای کاهش استرس، بی قراری، نگرانی بیش از حد و غیره مناسب است. عده ای از افراد بر این معتقد هستند که این اسباب بازی مفید و عده دیگر آن را باعث ایجاد حواس پرتی می دانند.

 

spiner

روش اول : ساخت اسپینر با بلبرینگ

این روش ساخت اسپینر خیلی ساده است. شما به یک بلبرینگ با سه مهره و چسپ حرارتی احتیاج دارید. مثل تصویر زیر یک بلبرینگ تهیه کنید

spiner1

و با فاصله های منظم سه تا مهره را به آن بچسپانید.

spiner2

اسپینر شما آماده است.

spiner3

شما می توانید به جای سه مهره از تعداد بیشتری استفاده کنید که در ویدیوی زیر می توانید نحوه درست کردن اسپینر را مشاهده کنید.

روش دوم : درست کردن اسپینر با در نوشابه

طریقه ساخت این اسپینر مثل روش قبلی است. فقط به جای بلبرینگ از در نوشابه استفاده می کنیم.

spinger

درب نوشابه را از مرکز سوراخ کنید. این سوراخ باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا خلال دندان بتواند از آن عبور کند و باید به اندازه کافی هم کوچک باشد تا لق نزند.

spiner

مانند تصویر زیر از بخش نازک پلاستیک یک دایره برش بزنید و با هویه مرکز آن را سوراخ کنید. این سوراخ باید با سوراخی که قبلا در درب نوشابه ایجاد کرده اید هماهنگ باشد.

spiner

مانند تصویر زیر پلاستیک نازک را درون درب پلاستیکی نوشابه قرار دهید.

spinger

برای سنگین کردن دو سر بطری، دو سکه داخل هر کدام از سربطری ها می چسپانیم.

spinger

و این دو سر بطری را مثل تصویر زیر به سر بطری که خلال دندان را به آن وصل کردیم می چسپانیم. برای اینکه خلال دندان لق نزند می توانید از کاغذ یا مقوا استفاده کنید و زیر و روی سر بطری مقوا را قرار بدهید و خلال دندان را از مقوا و درب نوشابه و باز مقوا رد کنید. اضافه های خلال دندان را کوتاه کنید.

spiner

اسپینر شما آماده است.

spiner

قبلا در انزل وب ایده های خلاقانه ای برای استفاده مجدد از بطری نوشابه معرفی کردیم که در صورت تمایل می توانید پست ۱۷ روش خلاقانه استفاده مجدد از بطری آب معدنی ، نوشابه و.. بدون استفاده را مطالعه بفرمایید.

روش سوم : ساخت اسپینر با چوب بستنی

برای ساخت این اسپینر ساده، شما به دو تا سکه و یک چوب بستنی نیاز دارید. خیلی ساده دو سکه را در دو طرف چوب بستنی بچسپانید و یک بلبرینگ یا هر وسیله دیگری که قابلیت چرخش دارد را در وسط چوب بستنی بچسپانید.

spinger

البته به جای سکه می توانید از بلبرینگ هم استفاده کنید. نحوه کار به این صورت است که چوب بستنی ها را یا رنگ می زنید و یا با نوار پوشش می دهید و به صورت زیر چوپ ها را به حالت مثلثی روی هم قرار داده و به هم می چسپانید و در مرکز این مثلث یک بلبلینگ نصب می کنید.

spiner

روش چهارم: ساخت اسپینر با کاغذ

برای ساخت spinner ضد استرس با کاغذ پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

قبلا در انزل وب نحوه ساخت آلارم یا هشدار دهنده درب ارزان و کاربردی را آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات

امروزدر انزل وب سعی کردیم چندین روش مختلف اموزش ساخت فیجت اسپینر بدون بلبرینگ و با بلبلینگ را به شما آموزش دهیم اگر شما روش دیگری می شناسید و یا نظر و پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات