7 روش عیب یابی کابل و سیم برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

۷ روش عیب یابی کابل و سیم برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

چراغ اینترنت مودم ADSL که اغلب به رنگ سبز رنگ میباشد نشان دهنده وجود دیتا بر روی خط می باشد. ممکن است عوامل مختلفی مانند قطعی کابل و سیم تلفن، نویز های روی خط ، خوردگی سرپیچ های پریز و غیره باعث قطع و وصل شدن اینترنت ، خاموش و روشن یا قرمز شدن چراغ ADSL شوند. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد نحوه عیب یابی خط تلفن اینترنت ADSL و رفع این مشکل صحبت کنیم.

روش های عیب یابی خط تلفن اینترنت برای حل مشکل روشن نشدن چراغ مودم

Troubleshooting your modem, starting with the cords

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می تواند عوامل مختلفی داشته باشد یکی از این عامل ها می تواند نویز باشد که قبلا در انزل وب ۸ روش رفع نویز خط تلفن و افزایش کیفیت خط مودم ADSL را به شما آموزش دادیم. عامل بعدی می تواند از کابل، پیکربندی اشتباه، خوردگی پریز و غیره باشد که در ادامه این عامل ها را بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم از کاربران شبکه ۲G، ۳G ، ۴G یا TD LTE ایرانسل و همراه اول، رایتل و … هستید امکان دارد که تحت پوشش شبکه قرار نداشته باشید برای مشاهده تحت پوشش بودن شبکه خود می توانید از سرویس هایی که در پست ۷ سرویس مشاهده مناطق تحت پوشش ۴G و ۳G همراه اول ، ایرانسل و.. استفاده کنید.

عیب یابی خط تلفن اینترنت

عیب یابی مودم خود را از کابل شروع کنید. کابل را باز کنید و دوباره به مودم وصل کنید و از روشن بودن مودم و اتصال صحیح آن به خط تلفن و کامپیوتر مطمئن شوید. مطمئن شوید که بعد از اتصال کابل به مودم چراغ POWER که در جلوی مودم است روشن می شود. به دنبال قطع و خمیدگی کابل باشید و در شرایط وخیم کابل را عوض کنید و ببینید آیا چراغ وای فای مودم روشن می شود یا نه؟

رفع خرابی سیم کشی تلفن

آیا همه چیز به پورت یا خروجی صحیح وصل شده است؟  ساده ترین روش راه اندازی مودم به صورت زیر است:

setup modem

۱- سیم برق (یا آداپتور برق متناوب AC) از دیوار خارج می شود و به خروجی مودم با برچسب POWER می رود.

۲- یک کابل تلفن معمولی از پریز تلفن به طور مستقیم به خروجی مودم با برچسب DSL یا LINE می رود، و در بیشتر مودم ها این خروجی دارای رنگ سبز است.

هر وقت که سرویس اینترنتی خود را عیب یابی می کنید بهتر است کامپیوتر را به طور مستقیم به مودم وصل کنید. شما باید یک اتصال دیگر از خط تلفن به مودم داشته باشید.

connect copmuter to modem

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم به علت اسپلیتر

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم ممکن است به علت راه اندازی های اشتباه باشد. به طور مثال نیازی نیست که شما از فیلترهای DSL یا اسپلیتر مایسن پریز تلفن و مودم استفاده کنید چون مودم هایی که اخیرا ساخته می شوند دارای این فیلتر هستند بنابراین مهم نیست که از فیلتر در اتصال مودم به پریز تلفن استفاده نکرده باشید. قرار دادن فیلتر در این خط باعث افت سیگنال و جلوگیری از دسترسی داده سیگنال به مودم و در نتیجه جلوگیری از اتصال اینترنت می شود. در نتیجه از اسپلیتر ما بین پریز تلفن و مودم استفاده نکنید.

کابل متصل به پریز تلفن را باید به طور مستقیم به پورت LINE یا DSL وصل کرده باشید و از ابزارهای ثانویه مابین این دو استفاده نشده باشد و شما باید کابل متصل به پریز تلفن را به پورت LINE یا DSL وصل کنید نه پورت PHONE چون پورت فون مودم برای اتصال مودم به دستگاه تلفن است.

DSL FILTER

اگر شما به یک تلفن نیاز دارید باید مستقیما آن را به پورت PHONE وصل کنید و مودم به عنوان یک فیلتر عمل خواهد کرد و سیگنال صوتی را از طریق پورت PHONE مودم ارسال می کند.

CONNECT PHONE,FAX

اما وقتی به دو دستگاه تلفن و فکس نیاز دارید بایداز اسپلیتر استفاده کنید و نحوه کار به این صورت است که مانند تصویر زیر یک طرف کابل اسپلیتر را به پورت PHONE و کابل طرف دیگر اسپلیتر را به تلفن و فکس وصل می کنید. اسپلیتر به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند صدا را از داده یا همان (data) جدا کند. وجود این وسیله، مانع از تداخل امواج آنها با هم شده و کیفیت دریافت صدا و همچنین دیتا را بالا می برد. نبودن این دستگاه از طرفی پارازیت صدا و از طرف دیگر قطع و وصل مداوم اینترنت را به دنبال خواهد داشت.

2 DIVICE

چرا چراغ ADSL روشن نمی شود ؟

ممکن است علت روشن نشدن چراغ ADSL خوردگی سرپیچ های پریز تلفن باشد. مشکل خوردگی در مناطق ساحلی و شمال کشور شایع است. وقتی که شما یک سوکت قدیمی و کهنه داشته باشید ممکن است در برخی سطوح خوردگی پیدا کرده باشد که می تواند منجر به روشن نشدن چراغ مودم شما شود. شما می توانید سوکت های نوع ۶۰۵/۶۱۰ را با سوکت های RJ11 یا RJ45 که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عوض کنید.

PHONE SOKET

رفع خرابی سیم کشی تلفن و علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم D-link ، TP-link و..

اگر سیم کشی داخل ساختمان شما دچار مشکل شده باشد چراغ مودم شما روشن نمی شود. کابل هایی که خط تلفن و مودم ADSL شما را به هم متصل می کند باید به درستی سیگنال های صوتی و دیتای شما را انتقال دهد. ممکن است در ساختمان سیم کشی اشتباه انجام شده باشد و یا در نقطه ای از ساختمان سیمی قطع شده باشد.

در مناطقی که میزان رطوبت زیاد است سیم پس مدتی دچار زنگ زدگی میشود و شروع به سیاه شدن میکند که باعث ایجاد نویز بالا روی خط اینترنت بهتر است از بست های مخصوص ضد رطوبت برای نقاطی که سیم بدون محافظ و یا دو سیم به یکدیگر متصل شده اند استفاده کنید.

همچنین شما می توانید با یک متخصص تماس بگیرید و خراب بودن سیم کشی ساختمان را بررسی کنید.معمولا سرویس دهنده های ISP خود یک کارشناس فنی جهت بررسی اتصالات و کیفیت خط ADSL دارند که با تماس و ارائه درخواست در محل حضور پیدا میکنند.

Faulty telephone wiring inside your premises

چراغ وای فای مودم روشن نمی شود ؟ سیم کشی بیرون خط مشکل دارد!

امکان دارد خرابی سیم کشی به داخل ساختمان محدود نشود بلکه کابل در بیرون ساختمان پاره شده باشد. این پاره شدن کابل می تواند بر اثر بلایای طبیعی مانند زمین لرزه، سیل و ححفاری و غیره رخ دهد. با پاره شدن کابل سیگنال به درستی رد و بدل نمی شود و می تواند موجب کند شدن سرعت و حتی قطع شدن کلی ارتباط شود در این مواقع بهترین راه حل تماس با مخابرات و درخواست بررسی کابل ها و پست های مخابراتی توسط کارشناسان است. برای بالا بردن سرعت اینترنت می توانید از روش هایی که در پست ۲ روش افزایش سرعت اینترنت با استفاده و تغییر سرویس های DNS معرفی شده است استفاده کنید.

Faulty ISP phone cabling

علت روشن نشدن چراغ اینترنت یا روشن شدن چراغ قرمز مودم D-link و..

این مورد می تواند به علت قدیمی شدن سیستم تلفنی شما باشد. یک سیستم تلفن قدیمی در واقع از تکنولوژی های قدیمی استفاده می کند و با پیشرفت تکنولوژی کمتر کسی از این سیستم های قدیمی استفاده می کنند. این سیستم های قدیمی برای انتقالات سرعت بالای امروزی مناسب نیستند. شما می توانید از سیستم های جدید امروزی که با انتقالات سریع سازگار هستند استفاده کنید مثالی که در این رابطه می توان بیان کرد تلفن های قدیمی است که سوکت خور نبودند . شما چطور مودم را به این تلفن های قدیمی وصل می کنید؟ مسلما روشن نشدن چراغ مودم شما به علت خرابی مودم نیست بلکه شما باید کابل کشی ، پیریز ها و..  تلفن قدیمی را با تجهیزات جدید عوض کنید تا کیفیت خط شما به حد نصاب ارتباط پایدار خطوط ADSL برسد.

Old and Worn Phone

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد روش های عیب یابی کابل و سیم کشی تلفن برای حل مشکل روشن نشدن چراغ مودم را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
۱۹ روش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟
راهنما: اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟
اینترنت فیبر نوری چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربرد آن در ایران
اینترنت فیبر نوری چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربرد آن در ایران
آموزش روش رفع ارور 651 مودم در ویندوز 10، 8 و 7
آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۶۵۱ مودم ADSL و وایرلس در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

نظرات

  • فلاح says:

    مودم من تی پی لینک هست و چراغ پاورش الان روشن هست ولی رنگش زرده همیشه سبز بود علتش رو میدونید

  • الهام رنجبر says:

    سلام من مودم tp link ۴ پورت دارم و به اون دو دستگاه کارتخوان و سیستم بهش وصل هست امروز مودم تمام چراغ ها خاموش شده وقتی این کابل ها رو در میام چراغ های مودم روشن میشه ولی وقتی اون کابل ها رو وصل میکنم باز تمام چراغ ها خاموش میشه باید چی کار کنم؟

  • احمد خمیسی says:

    سلام این بست های ضد رطوبت از کجا پیدا میشه
    اینترنت سرچ کردم نیومد
    اسمش چیه دقیقا ی لینک لطف نمیکنید

  • armin says:

    سلام وقت بخیر من مودم d link نو خریدم اینترنت هم از مخابرات گرفتم روزا مشکلی ندارم اما متاسفانه شبا چراغ اینترنتم قرمز میشه و اصلا اینترنتم وصل نمیشه به نظر شما مشکل میتونه از مودم نو باشه که خریدم؟؟؟؟ با یه مودم دیگه شبا امتخان کردم بدون مشکل وصل شد واقعا گیج شدم لطفا راهنمایی کنید اما روزا مجدد با مودم نو خریداری شده به اینترنت وصل میشه ایا تنظیمات خاصی داره مودمم؟؟؟ مدل ۲۲۴ دی لینک هست یا مودم مشکل داره؟؟؟؟

    • سهراب says:

      بعضی از مودمها توی تنظیماتشون یه گزینه هست که میتونی به وایفای ساعت بدی مثلا از ۱۲ شب تا ۸ صبح سیگنال وایفای قطع باشه.ممکنه فعال کرده باشید ناخواسته یا از اول فعال بوده.

  • Faezeh says:

    سلام من مودم ریست کردم و مجدد راه اندازی کردم ولی الان چراغ اینترنتش رو‌شن نمیش احساس میکنم مشکل از تنظیمات میش لطفا کمک کنید

  • مههههه says:

    سلام من یک موم دی لینک ۲۷۴۰ یو دارم چراغ اتصال جهانی قرمز رون میشه ممنون میشم بگید چکار کنم

  • پارسا احمدزاده says:

    من یک مودم تی پی لینک دارم و چراغ اتصال به اینترنت جهانی روشن نمیشه باید چیکار کنم

  • طاهری says:

    باسلام
    اشکال مودم بنده به این صورت است که هر وقت دکمه مودم را جهت راه اندازی روشن می کنم فقط یکی از لامپها روشن می شود وباید حتما دوباره خاموش ومجددا روشن کنم تا لامپهای دیگر روشن شود لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

  • حمید says:

    تلفن خانه ما مشکل شاید نویز داشته باشد قبلاً روش هایی را می خواندم ولی در نهایت بعضی مواقع صبر می کردم تا چراغ های مودم کامل شود ولی بالاخره روشی به ذهنم زد که حد اقل برای خودم جواب داده و ساده هم هست وقتی که یکی دوتا چراغ ها خاموش شد و این مشکل پیش آمد ، ابتدا دکمه بلندگو را فشار دهید و رها نکنید در این حال گوشی را بردارید و صبر کنید تا چراغ های مودم همه روشن شوند بعد از وصل اینترنت رها کنید و گوشی را هم روی تلفن بگذارید همین.

  • مجتبی says:

    سلام خسته نباشید چراغ dsl ما چشمک میزنه به هرکی میگم مگه عیب سیم کشی داره می خواستم بدون همو هست

    • Mohammad says:

      سلام. مشکل من اینه چراغ کره زمین خاموش میشه و وقتی کابل تلفن رو میکشم دوباره وصل میکنم درست میشه. دلیلش چیه؟

  • javad says:

    سلام منم مودم تی پی لینک دارم الان سه روزه که دوتا از چراغهای وایفای من قطع شده وروشن نمیشه !!!چراغ اول وچهارم روشنه دوتا ی وسط خاموش

    • Amin says:

      شما مشکلت حل شد؟برای منم همینجوره کسیم بهم جواب نداده

    • محمد says:

      در اکثر موارد این چنینی نویز خط بالاست که می تونه مواردی مثل تلفن معیوب در منزل یا سیم کشی داخل ساختمون یا سیم کشی خارج ساختمون باشه
      اگه سیم کشی داخل ساختمون باشه خودتون باید حلش کنید اما اگه خارج ساختمونه مخابرات در حد برطرف شدن خش خش خط اقدام می کند که خیلی به برطرف کردن مشکل شما کمک میکنه
      از طرفی سرعت انترنت خریداری شده توسط شما نباید از کیفیت خط محلی بالاتر باشه این مورد را باید از پشتیبانی شرکت سوال کنید
      باید سرعت اتصال را پایین بیارین تا قطعی شما برطرف شه

      • سمیه says:

        سلام مودم من ۱هفته هستش که چراغ برقش روشن میشه اما بقیه ی چراغ ها روشن نمیشه دلیلش چی میتونه باشه؟

  • رضا بخشیوند says:

    من دو روزه از اسیاتک نت خریدم البته تابحال واسه خونه اولین بارم بود که خریدم الان از اونجایی که نت خریدم میگه اینترنتت روشنه ولی وای فای رو میارم خونه فقط چراغ پاور و وای فای روشنه و به پشتیبان میگم اونم به از سرش می‌کنه

    • R99 says:

      منم همین مشکل رو دارم از پارس آنلاین گرفتم .از صبح دارم به پشتیبان زنگ میزنم هرکدوم یچیزی میگن .نمیدونم چیکار کنم دیگه

  • R. 77 says:

    سلام اینترنت مودم ما قطع و وصل می‌شود مشکل از چیست؟؟

  • عالمی says:

    سلام برای کانفینگ کامپیوتر ندارم تو ip 192.168.1.1 که وارد میشم فوربایدن ۴۰۳ میزنه وارد صفحه تنظیمات مودم نمیشه چکار کنم

  • naghi says:

    سلام دوست عزیز.تلفن منزل ساده است یا بیسم؟

    • Amir says:

      سلام .مودم ما همه چیش وصل حتی چراغ اینترنتم روشن اما ب گوشیامون نت نمیده دلیلش چیه؟

  • خشایار says:

    درود بر شما
    مم نت از مخابرات خریدم
    ولی خیلی خنده داره که فقط وقتی دارم با تلفن صحبت میکنم نت وصل میشه وقتی تماسم تموم میشه نت هم قطع میشه
    از سر خط گرفته تا سیم کشی و اسپلیتر و تست مودم های دیگه انجام دادم نشد
    سامانه ۲۰۲۰ هم که مرده انشالله

    کسی اگه تاحالا مشکل منو داشته و رفع شده لطفا به منم بگید

    • Mahdi says:

      منم اینجوریه من وصل نمیشه ولی چراغاش روشن میشه

      • ahsan says:

        سلام دوست عزیز شما هم مشکل خشایارودارید همین کارو انجام بدید،اگه بازم نشدمشکل از کابل هست نمیتونه جریان رو به خوبی عبور بده مگر اینکه درحال مکالمه باشید جریان قویتر میشه و چراغ ای دی اس ال روشن میشه

    • ahsan says:

      سلام به پشتیبانی بگو فیوز خط رو عوض کنن نیمسوز یا ضعیف شده برای یکی ازدوستان همین مشکل پیش اومده بود خود مخابرات هم عیبشو نتونست پیدا کنه خودم بهشون گفتم فیوز عوض کنید عوض کردن همون لحظه درست شد بعد از هفته ها

  • ehsan says:

    سلام من مودم تپی لینک دارم ، مودمم چراغهایش روشن خاموش میشود وقطعو وصل میشود مودم میخواستم ببینم مشکلش چیه

  • اسفندیاری says:

    سلام
    من از مودم دی لینک استفاد میکنم
    چراغ اینترنتم قرمزه و بردمش مخابرات بازم درست نشد
    راهتماییم کنید

    • علی says:

      سلام مودم بنده هم اینطوری شده بود چون رمز وای فای یادم رفته بود و مودم رو ریست کردم.
      احتمالا در مودم شما vpiوvciروی ۸و۳۵ هست ولی برای مخابرات وی پی ای ۳وبرای وی سی آی ۳۳هست و همچنین از شرکتی که سرویس خریداری کردیم می تونین ازشون بپرسین
      امیدوارم مفید باشه.

    • naghi says:

      سلام احتمالا مودم شما هنگ کرده باید ریست بشه یا تنضیمات مودم بررسی بشه

  • منا says:

    سلام
    من اینترنتم رو تخلیه کرده بودم..دیروز به صورت تلفنی یک بسته اینترنت مخابرات خریدم و کانفینگ انجام دادم ولی چراغ اینترنتم قرمز است…به خاطر کانفینگ نادرست است یا دلیل دیگری دارد؟

  • فاطمه says:

    سلام. مودم ما همه ی چراغ هاش وصل بود ولی مجبور شدیم برق خونه رو کلا از قطع کنیم بعد که وصل کردیم چراغ اینترنت روشن نمیشه. چکار کنیم؟؟

  • امیررضا says:

    با سلام و خسته نباشید تمام چراغ های مودم من روشن است و اما مرور اینترنت بالا نمی یاره هر وقت هم زنگ به شرکت می زنم ای پی شو عوض می کند دوباره با فرداش هم مشکل رو داره میشه در این خصوص راهنمایی کنید . ممنون می شم. با تشکر

  • حسام says:

    با سلام من یک مودم تی پی لینک دارم و وقتی که وصلش کیگنم وراه اندازی شو انجام میدوم اینترنت برقرار است ولی مودم دیگری که دی لینک هست چراغ ای دی اسلش روشن نمیشود ممنون میشم راهنمایی کنید

  • حمید says:

    سلام. سه چراغ اول مودمم روشن میشه ولی چراغ وای فایش روشن نمیشه. سیم تلفن سالم هست. یک مودم دیگه هم دارم که درست کار میکنه پس مشکل نمیتونه از سیم کشی ساختمون باشه. بنظرتون مشکلش چیه؟ مودمم tplink هست

  • مرضیه says:

    سلام.مودم راه اندازی کردم.چراغهای پاور و adslو وای فای روشن میشه اما چراغ سوم روشن نمیشه.چند باری هم مودم بردم مخابرات برام ری استارت کردن برام و حتی پورت خط تلفن برام عوض کردن.
    چکار باید کنم؟؟
    مرسی

    • عاطفه says:

      سلام
      لطفا راهنماییم کنید..
      من مودمم تی پی لینکه و اینترنتمم از مخابراته..
      از دیروز چراغ اینترنت مودمم خاموش شده و روشن نمیشه.
      چیکار کنم

  • fatemeh says:

    سلام من رمز وای فای رو عوض کردم بعد اینک خاموش روشن کردم دیگ چراغ سوم اینترنتش روشن نمیشه؟ میشه راهنمایی کنید.ممنون

    • امیرحسین says:

      سلام شما رمز وای فای رو عوض کردید یا رمز اکانتتون؟ (منظورم اکانتی هست که ازش اینترنت میگیرید)

    • naghi says:

      سلام احتمالا تنظیمات مودم بهم خورده.ریست کرده مجدد تنظیمات انجام دهید

صفحات 1 2