رفع مشکل ویندوز بوت منیجر و بوت نشدن ویندوز 10 ، 8 ، 7 و..

۴ روش رفع مشکل ویندوز بوت منیجر و ارور بوت نشدن ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

ویندوز بوت منیجر چیست؟ سیستم مدیریت بوت در ویندوز که مخفف آن BOOTMGR است، نرم افزاری ساده بوده که روند بوت در سیستم را ذخیره و ثبت می کند و با اجرای آن بخش های خاصی از سیستم فعال می شوند. اگر با خطای بوت که همان ارور bootmgr is missing هنگام نصب ویندوز یا لود ویندوز مواجه شده اید تا انتهای این مطلب با انزل وب همراه باشید تا روش های کاربردی حل مشکل ویندوز بوت منیجر ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. را بررسی کنیم.

حل مشکل بوت نشدن و رفع خطای BOOTMGR Is Missing در ویندوز ۱۰، ۸، ۷

How To Fix Unable To Boot or BOOTMGR Is Missing Error in Windows 10 , 8 , 7 ..

آموزش رفع خطا ، بکاپ و تعمیر رجیستری آسیب دیده ویندوز قبلا انزل وب منتشر شد و اینبار نوبت بوت منیجر ویندوز است.بوت که برای اولین بار در ویندوز ویستا قرار گرفت در نسخه های قدیمی تر ویندوز NTLDR نام داشت، بسیار مهم است و اگر لود نشود سیستم قابل بوت نیست. شاید برایتان پیش آمده باشد که سیستم خود را روشن کنید و با مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۰ و متن BOOTMGR is missing. Press Ctrl+Alt+Del to restart یا BOOTMGR is compressed که به معنای نبودن فایل بوت و دستور خاموش و روشن مجدد سیستم است مواجه شوید. اگر سیستم شما پس از فشردن دکمه های Ctrl+Alt+Del و ریستارت به حالت عادی باز نگشت و علت بالا نیامدن ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸ مشخص نبود راه حل های پیشنهادی انزل وب را اجرا کنید تا مجددا با مشکل بوت ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ مواجه نشوید.

حل مشکل ویندوز بوت منیجر

برای پیدا کردن علت بالا نیامدن ویندوز و روش رفع ارور bootmgr is missing در ویندوز ۷ و یا نسخه های دیگر قبل از نصب هر نرم افزار یا اقدام خاص ابتدا موارد زیر را بررسی کنید:

 روش اول : حل مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و رفع ارور BOOTMGR is missing توسط باتری لپ تاپ

روش الو بسیار ساده اما در بسیاری از مواقع کاربردی است ، در لپ تاپ ها اگر با مشکل بوت نشدن ویندوز مواجه شدید ابتدا باتری لپ تاپ خود را چک کنید چون ممکن است مشکل شما نرم افزاری نبوده و سخت افزاری باشد، یعنی سیستم شما به دلیل عدم جریان برق با مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۰ مواجه باشد. آیا زمان تعویض باتری لپ تاپ شما رسیده است ؟ روش های بررسی باتری لپ تاپ را در مطلب قبلی ما بخوانید.

ویندوز بوت منیجر چیست

روش دوم : دستور DISKPART برای رفع خطای BOOTMGR is compressed و حل مشکل بوت ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷

اگر سیستم شما دارای بیش از یک سیستم عامل است و یا چند ویندوز روی لپ تاب خود دارید باید بدانید که مشکل بوت ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ برای شما ممکن است اتفاق بیافتد. در چنین صورتی از طریق دستور RUN کلمه ی diskpart را اجرا کرده و سپس list volume را وارد کنید.

ویندوز بوت منیجر چیست

در لیست همانطور که می بینید فهرست درایو ها وجود دارد و می توانید تغییرات لازم را روی حروف برای درایو ها انجام دهید و حرف انگلیسی صحیح را برای هر کدام وارد کنید تا ویندوز قادر به شناسایی درست درایو مورد نظر که ویندوز بر روی آن نصب شده است باشد. به نحوی که ابتدا درایو مورد نظر را انتخاب کرده و سپس به طور مثال assign letter=E را وارد می کنید.

توجه داشته باشید که ورود اطلاعت اشتباه در این قسمت ممکن است باعث پاک شدن همه اطلاعات سیستم شما شود.

آیا لپ تاپ شما به هنگام بالا آمدن صفحه ای سیاه نشان می دهد؟ ۴ روش رفع مشکل نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن و شروع ویندوز در انزل وب بررسی شد اما روش روش رفع خطای bootmgr is missing در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ چیست؟

روش سوم: برطرف سازی مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ با Easy Recovery Essentials

نرم افزار Easy Recovery Essentials یک راهکار عیب یابی خودکار مناسب برای حل مشکل ویندوز بوت منیجر است که با ایجاد پارتیشن برای بوت عمل می کند. برای استفاده از این نرم افزار از راه های زیر عمل کنید:

۱- برای رفع مشکل بوت نشدن ویندوز ۷ و یا نسخه های ۸، ویستا و XP ابتدا نرم افزار EasyRE را دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که فایل این برنامه به صورت image است و باید با استفاده از نرم افزار آن را بر روی دی وی دی رایت و سپس اجرا کنید.

رفع مشکل بوت نشدن ویندوز 7

۲- وقتی که برنامه اجرا شد گزینه Automated Repair را انتخاب کرده و سپس روی continue کلیک کنید.

علت بالا نیامدن ویندوز 7

۳- سپس این برنامه به صورت خودکار درایو سیستم شما را یافته و مشخص می کند که باید از میان آن ها درایو C را انتخاب کرده و گزینه Automated Repare را بزنید تا به بوت منیجر ویندوز ۷ برسید.

بوت منیجر ویندوز 7

۴- نرم افزار Easy Recovery Essentials به صورت خودکار سیستم شما را بررسی کرده و مشکل ویندوز بوت منیجر ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ را برطرف می کند. وقتی که بررسی نرم افزار تمام شد روی دکمه ی Restart کلیک کنید و خواهید دید که سیستم شما بدون مشکل بالا خواهد آمد. قبل از خواندن روش دوم حتما برای جلوگیری از ارورهای مشابه مطلب ۵ راه حل کاربردی برای رفع خطای Missing Operating System ویندوز انزل وب را مطالعه کنید.

علت بالا نیامدن ویندوز 7

برای یافتن نسخه رایگان این نرم افزار می توانید با جستجو در گوگل و به کمک منابع فارسی اقدام کنید.

روش چهارم: استفاده از Startup Repair برای رفع مشکل بوت نشدن ویندوز ۸ ، ۱۰ و..

روش رفع خطای bootmgr is missing در ویندوز ۷ و یا نسخه های دیگر با Startup Repair را مانند ۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ، بررسی خواهیم کرد. روش Startup Repair به این صورت است که سی دی یا دی وی دی ویندوز شما به صورت خودکار سیستم را بررسی کرده و آن را عیب یابی می کند. برای اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا سی دی حاوی فایل ویندوز را در سیستم قرار داده و آن را کاملا خاموش کنید. سپس برای رفع پیغام bootmgr is compressed سیستم را مجدد روشن کرده و دکمه ی مربوط به دستور بوت مانند F12 را بزنید و منتظر شوید. بعد از بالا آمدن صفحه گزینه ی Repair your computer را انتخاب کنید.

رفع خطای bootmgr is compressed

۲- در این مرحله Startup Repair سیستم شما را اسکن کرده و ویندوز را پیدا می کند و شما باید از بین گزینه ها Startup Repair را انتخاب کنید.

بوت نشدن سی دی ویندوز 10

۳- خواهید دید که به صورت خودکار سیستم عیب یابی شده و با دریافت پیغام Completed Successfully بوت نشدن ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ برطرف خواهد شد و با انتخاب گزینه Finish آن را ببندید.

بوت نشدن ویندوز 8

توجه داشته باشید که اگر مشکل بوت نشدن سی دی ویندوز ۱۰ دارید و سی دی ویندوز شما اجرا نمی شود می توانید از طریق دستور BIOS ویندوز خود را برگردانید. پس از ریستارت کردن سیستم وارد تنظیمات BIOS شده و سپس از تب Boot وارد Boot Device Priority شده و سیستم خود را روی بوت مورد نظر که سی دی رام یا پورت یو اس بی است، قرار دهید.

دانلود فایل bootmgr ویندوز 7

در انتها به شما مطلب ۶ روش رفع مشکل بالا نیامدن و ریستارت شدن پشت سرهم گوشی و تبلت اندروید در انزل وب را پیشنهاد می کنیم. از اینکه تا انتها با ما همراه بودبد مچکریم.

تجربه و نظر شما ؟

همانطور که می دانید ویندوز بوت منیجر بخش حیاتی اجرا ویندوز است. آیا تا بحال با مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۰ یا سایر نسخه ها مواجه شده اید؟ چه راه حلی بکار برده اید؟ نظرات و پیشنهادات شما در رابطه با روش های پیشنهادی رفع خطای bootmgr is missing و BOOTMGR is compressed برای ما مهم است پس حتما تجربه خود را از استفاده از این روش ها با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
Clean Boot چیست؟ نحوه اجرای Clean Boot در ویندوز 10 ، 8 و 7
Clean Boot چیست؟ نحوه اجرای Clean Boot در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
رفع مشکل پیغام Startup Repair ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۷ روش رفع مشکل پیغام Startup Repair ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
حل مشکل ارور No Bootable Device در لپ تاپ و کامپیوتر
۸ روش حل مشکل ارور No Bootable Device در لپ تاپ و کامپیوتر

نظرات

  • امیر says:

    سلام خیلی خوب توضیح میدید عالی هست سایتتون

  • امیرحسین غفاری says:

    سلام دوست عزیز در ویندوز من که ۷ هست وقتی استارت ویندوز میخواهد بشه یک صفحه سیاه میاد که نوشته بوت مسنجر
    این درست میشه یا باید ویندوز عوض بشه؟
    ممنون

  • علی says:

    باسلام خیلی خوب بود بیشتر مراحل راانجام دادماما وقتی میخواهم ویندوزرامجددازروی سی دی نصب کن ویندوزقبلی پاک نمی شود وفقط کپی میشود تاحالا چهاربارویندوز بصورت کپی نصب شده برای پاک کردن خیلی ازمراحل راانجام دادم اما تاحالا موفق به حذف ویندوزهای قبلی نشدم لطفا بگویید چه کنم تاویندوزهای نصب شده قبلی پاک شود باسپاس

  • sam says:

    سلام . میخواستم بدونم تو روش اخر (استفاده از سی دی ویندوز ) اطلاعات پاک نمیشه؟

  • مهدی نیسی says:

    واقعا ممنون دستتون درد نکنه سیستم من درست شد?

    • محمد says:

      سلام خدا قوت
      وقتی روی Repair your computer کلیک میکنم ارور زیر رو میده

      This verdion of system recovery option is not
      compatible with the version of Windows you are trying to repair. Try using a recovery disk that is compatible with this version of Windows

      باید چکارکنم؟
      ممنون از سایت خوبتون

  • mohsen says:

    سلام
    من که تا الان هر مشکلی با بوت شدن ویندوز داشتم فقط از طریق عوض کردنش حل شد.

  • امیر حسین says:

    آقا سلام خدا خیرتون بده درست شد
    من از طریق سی دی ویندوز اقدام کردم و تونستم درستش کنم

  • محمد says:

    با این روش های که گفتین هیچ چیزی پاک نمیشه

  • 110 says:

    لطف کنید طریقه بالا آوردن run در حالتی که این ارور جایی برای بالا آوردن برنامه ها باقی نمی گذارد، یاد بدید. تشکر

  • حمیدرضا says:

    سلام
    با wintohdd خواستم ویندوز ۶۴بیتی ۱۰رو رینیستال کنم روی ویندوز ۳۲بیت ۱۰ وقتی که کامپیوتر ریستارت شد wintohddبالا اومد و گفت به اینترنت وصل شو من منصرف شدم و کنسل کردم وقتی که لپتاپ ریستارت شد پیغام ntldr is missing میاد.یه xp قدیمی گه خراب بود گذاشتم لود شد ولی ارور هاردیسک چک رو داد

  • mahdi says:

    اقا من تمام مرحله هایی که گفته بودید رو انجام دادم باز نشد

    دیگه نمی دونم چیکار کنم

  • 0111 says:

    سلام این ارور ها به خاطرچیه
    http://s9.picofile.com/file/8322671884/bootmgr_is_missing.jpg
    http://s9.picofile.com/file/8322671892/photo_2018_03_30_17_25_48.jpg
    از روی فلش دارم ویندوز عوض میکنم