هکرها چگونه شما را میبینند ؟ روش های رایج هک دوربین ابزار دیجیتال

هکرها چگونه شما را میبینند؟ روش های رایج هک دوربین ابزار دیجیتال

بسیاری از محققان تکنولوژی بر این باورند که مردم مدام در حال تماشا شدن توسط هکرها هستند و متاسفانه این موضوع حقیقت دارد. کسانی که مورد هک وب کم لپ تاپ یا گوشی خود قرار می گیرند ممکن است تصاویر شخصی خود را در اینترنت ببینند و یا راز خصوصی شان بر ملا شود. هک دوربین ابزار دیجیتال به نحوی است که هرکسی می تواند در معرض آن قرار بگیرد، از افراد مشهور و سرشناس تا افراد عادی. اما چگونه دوربین ها را از کار بیندازیم؟ اینبار در انزل وب سعی کرده ایم شما را با روش های هک دوربین آشنا کنیم تا پیش از وقوع چنین مشکلی آگاه باشید.

هک دوربین مدار بسته ، گوشی ،وبکم لپ تاپ و.. چگونه انجام می شود؟

How Hackers See You? Ways Hack Security Cam and Phone Cameras

هک دوربین جلو گوشی، کینکت ، کنسول بازی و یا دوربین مداربسته در دنیای سراسر تکنولوژی اتفاق می افتد و امروزه بسیاری از افراد متاسفانه بدون رعایت موارد امنیتی از بسیاری از نرم افزار های نامطمئن استفاده می کنند و دچار شنود ، هک گوشی و دوربین موبایل قرار می گیرند. هک دوربین های مداربسته، تلویزیون های خانگی، کامپیوتر شخصی و موبایل در اکثر کشورها از جمله ایران عموما از اهداف هکرها هستند به همین دلیل علاوه بر ترفند هایی برای جلوگیری از جاسوسی موبایل به شما روش های هک وبکم و نکات ایمنی را آموزش می دهیم.

هک دوربین و وبکم لپ تاپ یا کامپیوتر با ویروس تروجان

مشهورترین راه برای هک وب کم لپ تاپ Trojan نام دارد که ویروسی مخرب مخفی در فایل های بی آزار است و زمانی که فایل ها دانلود شود در سیستم شیوع یافته و هکرها به راحتی می توانند وارد سیستم شما شوند. حتی اگر فکر می کنید آنقدر ها آدم مهمی نیستید که مورد هجوم اسب تروجان و هکرها قرار بگیرید، کمی شک کنید.

لینک نرم افزارهای آلوده عموما در سایت های غیر معتبر وایمیل های اسپم ارسال می شوند. حال اگر می خواهید بدانید که چگونه متوجه شویم که کامپیوتر ما کنترل و جاسوسی می شود ؟ از انزل وب کمک بگیرید. برای جلوگیری از نصب نرم افزار هک وب کم خود باید از آنتی ویروس قوی و بروز استفاده کنید تا به محض ورود فایل پر خطر به سیستم شما آن را شناسایی کرده و پاک کند و سعی کنید فایل ناشناخته و غیر معتبر دانلود نکنید.

آیا هک دوربین و وبکم تلوزیون امکان پذیر است؟

تلوزیون های هوشمند یکی دیگر از دستگاه های در معرض خطر هک هستند چرا که این دستگاه ها  قابلیت اتصال به اینترنت دارند و سازنده های تلویزیون های هوشمند تا فروشندگان می توانند هک دوربین و وبکم تلوزیون انجام دهند. در سال گذشته شرکتی به نام Vizio حدود دو میلیون دلار تلویزیون هوشمند به فروش رساندند که مشخص شد این شرت تمامی مشتریان خود را زیر نظر دارد و با هک دوربین کلیه تصاویر و صدا اشخاص ضبط شده است این موضوع در رابطه با Toshiba Network Camera نیز صدق می کند.

هک دوربین و وبکم تلوزیون

اما چگونه می توان از هک دوربین و وبکم تلوزیون جلوگیری کرد؟ استفاده از بروزترین نسخه نرم افزاری تلویزیون هوشمند و آپدیت آن خطر هک شدن را کاهش می دهد و اگر شکی نسبت به هک شدن دوربین تلویزیون خود دارید می توانید از نمایندگی ها کمک بگیرید.یک راهکار ساده نیز برای جلوگیری از هک دوربین تلوزیون هوشمند پوشاندن دوربین آن در مواقع که وجود غیر ضروری است میباشد، همچنین باید بدانید که هک گوشی از طریق شماره تلفن ، اس ام اس و.. امکان پذیر است در نتیجه موارد امنیتی را رعایت کنید.

هک دوربین پلی استیشن و کنسول بازی چگونه انجام می شود؟

کنسول های بازی مایکروسافت و سونی هر دو هنگام بازی تصاویر از شما ضبط می کنند که پس از اتمام بازی به شما نمایش داده می شود. این ویژگی اگرچه جالب و هیجان انگیز است اما از نظر امنیتی خطر هک وبکم را به همراه دارد. استفاده از کینکت که قابلیت ضبط صدا، حرکات و تصاویر را دارد خطر هک دوربین پلی استیشن و کنسول بازی را افزایش می دهد. اما باید بدانید که کینکت شما تنها در حالی هک می شود که از آن استفاده زنده کنید و مکالمه تصویری یا Skype انجام دهید.

هک دوربین پلی استیشن و کنسول بازی

قبلا روش های هک وب کم گوشی و دانلود نرم افزار کنترل دوربین مداربسته برای اندروید را در انزل وب شرح دادیم به نحوی که شما را با نکات ایمنی لازم و روش های رایج هک پسورد اینستاگرام، جیمیل و وای فای آشنا کردیم. ولی اگر نگران هک شدن دوربین کنسول بازی خود هستید پیشنهاد می کنیم که تنها در صورت انجام بازی هایی که نیاز به کینکنت دارند آن را روشن نمایید و یا یک برچسب کوچک روی دوریبین کنسول خود بچسبانید تا از خطر هک دوربین در امان باشید.

هک وبکم گوشی و کامپیوتر توسط نرم افزار های ریموت

یکی از روش های هک وبکم اندروید و ویندوز نصب نرم افزار هک وب کم یا ریموت شدن دستگاه شما است، به نحوی که هکر با دسترسی به برنامه کنترل از راه دور گوشی یا کامپیوتر شما وب کم را کنترل کرده و به تصاویر، صدا و دوربین شما به صورت زنده دسترسی می یابد. شاید فکر کنید که دانلود نرم افزار هک دوربین های مداربسته برای کامپیوتر تنها در ایران اتفاق می افتد اما جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۰ دوربین های لپ تاپ اپل بسیاری از دانشجویانی که از سیستم دانشگاه استفاده می کردند، هک شد و حدود ۵۶۰۰۰ فایل عکس و فیلم از آن ها گرفته شد که البته این مشکل با بروزرسانی نرم افزار وب کم لپ تاپ ها حل شد.

ای پی دوربین های زنده تهران

توصیه می کنیم در صورت استفاده از سیستم هایی که در مکان عمومی قرار دارند و درکل وقتی از لپ تاپ شخص دیگری استفاده می کنید حتما روی وب کم را با برچسب کوچکی بپوشانید. برای اطلاعات بیشتر پست قبلی انزل وب در مورد چرا و چگونه وبکم کامپیوتر و لپ تاپ را غیرفعال کنیم ؟ مطالعه بفرمایید.

هک آی پی دوربین های زنده و دوربین مداربسته امنیتی با روشی ساده

شاید بدانید که فروش دوربین های امنیتی TRENDnet متوقف شده است، چون احتمال هک این نوع دوربین مداربسته که تنوع بالایی هم داشته بسیار بالا بود. یعنی می توان تنها با داشتن ای پی دوربین های زنده تهران و در صورتی که از نوع TRENDnet باشد به راحتی و با کمک یک نرم افزار آن ها را هک کرد و با وجود تلاش هایی که برای عدم دسترسی به تصاویر این دوربین های امنیتی شد هنوز احتمال پنج درصد وقوع آن وجود دارد. روشن شدن خودکار دوربین، حرکت غیر عادی آن و ایجاد صدا ممکن است از علائم هک دوربین مداربسته با کالی باشد.

ای پی دوربین های زنده تهران

اگر دوربین مداربسته و امنیتی شما از نوع TRENDnet است خطر هک دوربین های مداربسته ایران شما را تهدید می کند و به همین دلیل تولید این نوع دوربین ها متوقف شده است. پس توصیه می کنیم که از خرید دوربین قابل هک اجتناب کنید و هنگام خرید از یک متخصص کمک بگیرید و نصب دوربین مداربسته خود را حتما به شخص قابل اعتمادی بسپارید.

دوربین ساعت های دیجیتال از چه روشی هک می شوند؟

تحقیقات جدید حوزه فناوری اطلاعات حاکی از آن است که ساعت های دیجیتال هوشمند و مچبند های گام شمار ورزشی در آینده مجهز به دوربین های قوی می شوند اما متاسفانه از نظر امنیتی کامل و بدون مشکل نیستند و به دلیل اتصال ساعات های هوشمند به تلفن همراه شما کلیه اطلاعات و رمز های امنیتی تنها با هک رمز ورود در دسترس خواهد بود. به نحوی که هکر با داشتن رمز عبور شما یک نرم افزار جایگزین دوربین روی دستگاه شما نصب می کند و به راحتی هک دوربین مورد نظر انجام می شود و هر عکس یا فیلمی که بگیرید برای هکر نیز ارسال می شود و حتی می تواند شما را به صورت زنده تماشا کند.

هک دوربین ساعت های دیجیتال

اگرچه اضافه کردن امکانات جدید به ساعت های دیجیتال هوشمند کاربران بسیاری را خوشحال می کند اما تولید کنندگان نباید مسئله امنیت افراد را فراموش کنند در نتیجه امیدواریم شرکت های بزرگ تولید کننده در آینده بتوانند ایمنی این گجت ها را بالا ببرند.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

به نظر شما چقدر احتمال هک دوربین مداربسته ، گوشی موبایل ، کنسول بازی و.. وجود؟ امنیت ها به چه اندازه میباشد و چه دستگاه های مشابه دیگر که دارای دوربین هستند در معرض هک شدن قرار دارند؟ آیا تا به امروز با مشکل هک وبکم اندروید یا آیفون مواجه شده اید؟ تجربه و پیشنهاد خود را از استفاده روش های پیشنهادی انزل وب با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از همراهی شما

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

Ethical Hacker یا هک اخلاقی چیست؟ هکر قانون مند کیست؟
بررسی: Ethical Hacking یا هک اخلاقی چیست؟ هکر قانونمند کیست؟
آشنایی با انواع هکرها: هکر کلاه سیاه ، سفید ، قرمز و.. کیست؟
آشنایی با انواع هکرها: هکر کلاه سیاه ، سفید ، قرمز و.. کیست؟
چرا نباید از اس ام اس برای تایید دو مرحله ای استفاده کرد؟ روش جایگزین مناسب چیست؟
چرا نباید از اس ام اس برای تایید دو مرحله ای استفاده کرد؟ روش جایگزین مناسب چیست؟
هک موبایل هک گوشی از طریق با شماره تلفن موبایل
هک گوشی از طریق شماره تلفن ، اس ام اس و.. امکان پذیر است؟ راه های جلوگیری از هک

نظرات

  • حیرانیان says:

    با سلام و عرض ادب خواستم بگم تمام نکاتی که درمورد اک دوربین گفتین کاملا صحیح هست و متاسفانه خودم شخصا هم از طریق لب تابم هم گوشیم هم تلوزیون اونم توشیبا ال جی هک دوربینی شدم که ثانیه به سانیا من رد ظبط کرده و از این طریق به تمام اطلاعات فوق شخصیم دسترسی پیدا کردن از سامسونگ اکانت گرفته تا گوگل و گوگل پلی و هنوز کسی نتونسته منو از هک خارج کنه…

  • سپهر says:

    من همه ی مردم را هک میکنم

    • لینا says:

      به منم یاد بده/:

    • کمک اندیش says:

      البته بعضی ساعتای هوشمند از نظر من و تجربم، با هر برنامه ای هم نمیشه.

      • حیرانیان says:

        با سلام و عرض ادب خواستم بگم تمام نکاتی که درمورد اک دوربین گفتین کاملا صحیح هست و متاسفانه خودم شخصا هم از طریق لب تابم هم گوشیم هم تلوزیون اونم توشیبا ال جی هک دوربینی شدم که ثانیه به سانیا من رد ظبط کرده و از این طریق به تمام اطلاعات فوق شخصیم دسترسی پیدا کردن از سامسونگ اکانت گرفته تا گوگل و گوگل پلی و هنوز کسی نتونسته منو از هک خارج کنه…

    • Mahsa says:

      پوشاندن دوربین جلوی گوشی کفایت میکنه؟

    • سپهر says:

      اسم منم سپهره اما فقط خواهرم رو هک می کنم هیچ کس دیگه رو هک نمی کنم

    • جدی says:

      منم ترامپو هک کردم