ذخیره و پست مجدد استوری ها با استفاده از آرشیو استوری و استوری هایلایت اینستاگرام

آموزش کامل استفاده از قابلیت آرشیو استوری و استوری هایلایت اینستاگرام

همانطور که می دانید استوری هایی که در اینستاگرام قرار می دهیم بعد از اینکه زمان انقضای آنها به سر رسید ( ۲۴ ساعت) از پروفایل ما پاک خواهند شد. با انتشار نسخه جدید اینستاگرام دو قابلیت بسیار جالب به نام های آرشیو استوری اینستاگرام (Archive Instagram Story) و استوری هایلایت (Story Highlights) به آن اضافه شده است که به وسیله آنها می توانید استوری هایتان را ذخیره، آرشیو و پست مجدد کنید. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه ذخیره و آرشیو کردن استوری های منتشر شده و همچنین منتشر کردن دوباره استوری ذخیره شده اینستاگرام در پروفایل خود را به شما آموزش دهیم.

ذخیره و پست مجدد استوری توسط آرشیو استوری و استوری هایلایت اینستاگرام

How To Archive Instagram Story And Create Story Highlights On Instagram

در دوم آگوست سال گذشته بود که اینستاگرام قابلیت استوریز یا استوری را برای اولین بار معرفی کرد. استوریز به کاربران اجازه می دهد تعداد زیادی عکس را با قابلیت های بیش تری برای ویرایش و افزودن استیکر به آن ها در طول روز منتشر کنند. این قابلیت دقیقا مشابه با My Story اسنپ چت است و عکس هایی که به این روش آپلود می شوند در ۲۴ ساعت آینده حذف خواهند شد. بعد از آن بود که اینستاگرام قابلیت لایو استوری خود را معرفی کرد.

این قابلیت یکی از ویژگی های محبوب این سرویس به حساب می آید که از مردم عادی تا برندهای شناخته شده از آن برای اهداف مختلف استفاده می کنند. نحوه فعال کردن این ویژگی را قبلا در پست آموزش ایجاد لایو استوری دو نفره با دوستان و تقسیم صفحه لایو استوری در اینستاگرام آموزش دادیم. اما امروز می خواهیم در مورد دو قابلیت (آرشیو استوری اینستاگرام و استوری هایلایت) که جدیدا به اینستاگرام اضافه شده است صحبت کنیم. آموزش امروز انزل وب از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول در مورد ویژگی آرشیو استوری اینستاگرام و روش های غیرفعال کردن این ویژگی است. بخش دوم در مورد نحوه فعال کردن استوری هایلایت و پست مجدد استوری اینستاگرام، نحوه ویرایش و حذف استوری هایلایت است.

آرشیو استوری اینستاگرام برای دخیره کردن استوری در پروفایل شما

قبل از اینکه ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید توصیه می کنیم پست آموزش و ترفند های قابلیت استوری (Story) و لایو استوری (Live Story) اینستاگرام را مطالعه بفرمایید. آرشیو استوری (Stories Archive) یکی از ویژگی های جدیدی است که به اینستاگرام اضافه شده است. با استفاده از آرشیو استوری شما می توانید تمام استوری های اینستاگرام تان را ذخیره کنید. این بدان معنا است که شما می توانید تمام استوری هایی که قبلا منتشر کرده اید را دوباره مشاهده کنید.

برای فعال کردن آرشیو استوری نیازی نیست شما کاری کنید چونکه به صورت پیش فرض فعال شده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید اضافه کردن عکس به استوری است. اینستاگرام استوری را به صورت اتوماتیک آرشیو می کند. برای مشاهده استوری های آرشیو شده شما روی آیکن Archive در پروفایلتان تپ کنید. در اینجا شما می توانید هم استوری ها و هم پست های آرشیو شده را مشاهده کنید. خیلی راحت مابین آرشیو پست ها و آرشیو استوری های جدید سویچ کنید.

آرشیو استوری اینستاگرام

اگر احساس می کنید که این ویژگی را جای دیگری دیده اید کاملا درست است. اسنپ چت سال گذشته یک ویژگی مشابه را به نام Memories منتشر کرد. بله اینستاگرام دوباره از اسنپ چت ایده گرفته است. تفاوتی که آرشیو استوری با Memories دارد این است که شما می توانید یک استوری آرشیو شده را یا با پست کردن آن و اضافه کردن آن به استوری فعلی و یا با استفاده از استوری هایلایت به اشتراک بگذارید که در بخش بعدی توضیح خواهیم داد. برای اضافه کردن نظر سنجی به استوری ها می توانید از پست آموزش ساخت نظرسنجی و رای گیری در ویدیو و عکس استوری اینستاگرام استفاده کنید.

جلوگیری از ذخیره استوری ها اینستاگرام

ویژگی آرشیو استوری در نسخه ۲۵ اینستاگرام در اندروید و iOS ظار شد. این به این معنا است که دیگر لازم نیست استوری های مورد علاقه خود را روی گوشی ذخیره کنید. تمام استوری ها در آرشیو استوری اینستاگرام شما ذخیره خواهند شد. اما اگر دوست ندارید این ویژگی را داشته باشید روش هایی برای غیرفعال کردن آرشیو استوری وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

روش ۱ – غیر فعال کردن آرشیو استوری ایسنتاگرام

برای غیر فعال کردن آرشیو استوری، روی پروفایل خود تپ کنید. روی آیکن فلشی که در جهت عقربه ساهت است  تپ کنید تا آرشیو ها را مشاهده کنید. اگر در یک صفحه خالی پیغام Add To Your Story را مشاهده می کنید روی Change Archive Controls in Settings ضربه بزنید. بعد Save to Archive را خاموش کنید.

غیر فعال کردن آرشیو استوری

اما اگر قبلا استوری ذخیره شده ای دارید باید به این صورت عمل کنید. اگر در یک صفحه خالی پیغام No Archived Posts را مشاهده می کنید روی Posts Archive (در اندروید) یا Archive (iOS) تپ کنید. به Stories Archive (در اندروید) یا Stories (در iOS) سویچ کنید و سعی کنید تنظیماتی که در بالا توضیح دادیم را برای غیرفعال کردن استوری آرشیو انجام دهید.

غیر فعال کردن آرشیو استوری

روش ۲ – غیرفعال کردن در تنظیمات آرشیو یا نگهداری استوری

برای غیرفعال کردن ذخیره خودکار استوری در آرشیو روی پروفایلتان تپ کنید. روی آیکن فلشی که در جهت عقربه ساعت است ضربه بزنید. روی آیکن … تپ کنید. بعد Settings را انتخاب کنید. حالا Save to Archive را خاموش کنید.

غیر فعال کردن آرشیو استوری

روش ۳- غیرفعال کردن ذخیره خودکار استوری اینستاگرام

روی پروفایل تان تپ کنید. روی آیکن … (در اندروید) یا آیکن چرخ دنده (در iOS) کلیک کنید تا options اینستاگرام را مشاهده کنید. از این لیست گزینه Story Settings را انتخاب کنید و بعد در زیر بخش Saving گزینه Save to Archive را خاموش کنید.

غیر فعال کردن آرشیو استوری

روش ۴ – آموزش غیر فعال کردن آرشیو استوری اینستاگرام

به جای تغییر تنظیمات اینستاگرام شما می توانید روی عکس پروفایل تان تپ کنید و و یک استوری جدید را شروع کنید. بعد از انجام این کار روی آیکن چرخ دنده تپ کنید و Save to Archive را که زیر بخش Saving است را خاموش کنید.

غیر فعال کردن آرشیو استوری


پست مجدد استوری اینستاگرام

ما بتازگی به شما آموزش اشتراک گذاری عکس و فیلم اینستاگرام بدون استفاده از برنامه جانبی توسط گزینه Regram معرفی کردیم اما همانطور که در بالا ذکر شد Stories Highlights یکی از روش های اینستاگرام است که به شما اجازه پست مجدد استوری های آرشیو شده اینستاگرام را می دهد. تفاوتی که بین استوری های عادی و استوری های هایلات شده وجود دارد این است که استوری های هایلایت بعد از ۲۴ ساعت ناپدید نمی شوند و در پروفایل شما تا زمانی که آن را پاک نکرده باشید باقی خواهند ماند.

این هایلایت ها در زیر عکس پروفایل شما نمایش داده می شوند. در این قسمت شما می توانید به استوری های نرمال خود دسترسی پیدا کنید. در اینجا شما ( و هر کس دیگری) می توانید تمام استوری هایلایت هایی که ایجاد کرده اید را مشاهده کنید. تا هروقت که بخواهید این استوری هایلایت ها در اینجا باقی خواهند ماند و هر وقت که بخواهید می توانید آنها را حذف کنید. اگر دوست دارید از استوری های شخص خاصی دیدن فرمایید پیشنهاد می کنیم پست چگونه بدون فهمیدن شخص مقابل استوری های اینستاگرام را مشاهده و دانلود کنیم ؟ را مطالعه بفرمایید.

آموزش منتشر کردن دوباره استوری ذخیره شده اینستاگرام

برای منتشر کردن دوباره استوری ذخیره شده اینستاگرام شما باید استوری هایلایت را از آرشیو استوری ایجاد کنید. برای ایجاد یک هایلایت از آرشیو استوری خیلی ساده بخش Archive را از پروفایلتان باز کنید. بعد روی آیکن … تپ کنید. این آیکن در گوشه راست – بالای صفحه است. بعد از منوی پاپ آپ گزینه Create Highlight را انتخاب کنید.

منتشر کردن دوباره استوری ذخیره شده اینستاگرام

حالا شما می توانید از میان عکس ها و ویدیوهایی که می خواهید بخشی و یا تمام استوری تان باشد را انتخاب کنید. همانطور که دوست دارید عکس ها و ویدیوها و استوری ها را از آرشیو انتخاب کنید. وقتی تمام شد روی Next تپ کنید. حالا به صفحه Title هدایت خواهید شد.

منتشر کردن دوباره استوری ذخیره شده اینستاگرام

در اینجا برای انتخاب یک کاور جدید روی Edit Cover تپ کنید. برای اضافه کردن عنوان به هایلایت روی Highlights تپ کنید. حالا روی Add تپ کنید. هایلایت در صفحه پروفایل اینستاگرام برای فالورهایتان منتشر خواهد شد.

منتشر کردن دوباره استوری ذخیره شده اینستاگرام

پست مجدد و ثابت کردن استوری ذخیره شده در پروفایل اینستاگرام با استوری هایلایت

علاوه بر هایلایت کردن استوری های آرشیو ما می توانیم استوری فعلی را هایلایت و منتشر کنیم. شما می توانید استوری فعلی تان را به یکی از هایلایت هایتان اضافه کنید. با تپ کردن روی عکس پروفایل استوری خود را مشاهده کنید. حالا روی Highlight در گوشه پایین – سمت راست تپ کنید. در اینجا برای ایجاد یک هایلایت جدید روی New تپ کنید. اگر با انتخاب New شما نمی توانیدعکس یا ویدیویی را در این بخش اضافه کنید به این معنا است که هایلایت با عکس یا ویدیویی که در حال حاضر با آن کار می کنید منتشر خواهد شد. اگر این چیزی اسا که می خواهید فقط نام هایلایت جدید را با انتخاب Add اضافه کنید.

پست مجدد استوری ذخیره شده به کمک استوری های هایلایت

 آموزش پاک کردن استوری هایلایت ها پروفایل اینستاگرام

اگر شما می خواهید هایلایت ها را از صفحه پروفایل خود پاک کنید خیلی ساده  دستتان را روی هایلایتی که در پروفایلتان دارید نگه دارید. روی Delete Highlight تپ کنید و بعد برای تایید روی Delete تپ کنید.

پاک کردن هایلایت استوری ها

ویرایش استوری هایلایت یا استوری ویژه اینستاگرام

برای ویرایش استوری هایلایت ها روی آن دستتان را نگه دارید تا گزینه ها ظاهر شوند. بعد روی Edit Highlight تپ کنید. در اینجا شما می توانید عکس ها و ویدیوها را با ضربه زدن روی هر کدام که می خواهید حذف کنید.اگر شما روی عکس یا ویدیو در هایلایتتان تپ کرده باشید یک گزینه برای پاک کردن هایلایت تان ظاهر خواهد شد. اگر دوست دارید آن را پاک کنید روی Delete تپ کنید. اگر قصد دارید به استوری هایتان آهنگ اضافه کنید پیشنهاد می کنیم پست ۴ روش کاربردی اضافه کردن آهنگ به استوری اینستاگرام را مطالعه بفرمایید.

ویرایش هایلایت استوری ها

برای اضافه کردن آیتم های بیشتر به هایلایت، تنها کافی است Archive را تپ کنید تا به آرشیو استوری خود وارد شوید. عکس ها و ویدیوهایی که می خواهید انتخاب کنید. وقتی که تمام شد روی Done تپ کنید. شما می توانید با ضربه زدن روی Edit Cover عکس کاور را ویرایش کنید. با ضربه زدن روی Name شما می توانید نام هایلایت تان را تغییر دهید. اگر قصد دارید به استوری هایتان لینک اضافه کنید پیشنهاد می کنیم پست آموزش گذاشتن لینک در استوری ، بیو و پست های اینستاگرام را مطالعه بفرمایید.

ویرایش هایلایت استوری ها

نظرات و پیشنهاد شما؟

امروز در انزل وب ما در مورد آموزش ذخیره و آرشیو کردن استوری های منتشر شده و پست مجدد استوری ها به کمک دو ویژگی که جدیدا به اینستاگرام اضافه شده است صحبت کردیم. در صورتی که نظر و یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • :-) says:

    ببخشید اگه دیدن استوری را از فرد خاصی غیر فعال کنیم شامل استوری هایلایت شده هم میشه؟؟؟
    خواهشا جواب بدین

  • Sona says:

    ببخشید من وقتی میخوام هیلایت کنیم چند تا از عکس های استوری رو تو ذخیره هیلایت جا نیست ن میتونم اضافه کنم ن تو هیلایت تپ کنم جا نیست جیکار‌کنم ولی به هیلایت های بعضی ها نگاه میکنم هایلایت های بیشتر و عکس بیشتر میزارن ولی مال من زود تموم میشه چیکار‌کنم

  • نسیم says:

    چگونه میتوانم آرشیو هایلایت استوری هامو کامل حذف کنم جوری که خودم هم نبینمشون؟

    • پدرام says:

      سلام خسته نباشید اقا من یکی تو پیج هست بعد باید باشه تو پیجم ولی از قبلا استوری گذاشتم بعد ذخیره شده الان هیچ جوره نمیشه پاکش کنم تو توضیحاتم خوندم این ارشیو بالای که جهت عکس عقربه ساعت نیست چیکاربکنم یه راهی بگید خیلی ممنون

  • زینب says:

    چرا تو اپدیت جدید اینستا توی ارشیو یا هایلایت استوری نمیشه افرادی که استوری رو دیدن رو دید؟

  • Mohi says:

    چرا تو اپدیت جدید اینستا توی ارشیو استوری نمیشه افرادی که استوری رو دیدن نشون بده..الان فقط عدد زده

  • شادی says:

    میخوام استوریایی ک توی ارشیو ذخیره شدن رو پاک کنم چ کار کنم؟

  • الف says:

    سلام تزییناتی ک برای این هایلایت ها استفاده میکنن چطور؟ که هر کدوم مثلا یکی ورزش یا غذا و… شکل خاصی داره

  • داریوش says:

    سلام.خسته نباشین.یکی از فالورای اینستای من، استوری گذاشت.و تو قسمت نوتیفیکشن گوشیم(هشتک بالای صفحه گوشی)پیغامhossein added to their story اومد.میخواستم بدونم دلیل این پیغام چیه؟؟آخه بعضی اوقات میاد.میخواستم بدونم یعنی حسین بعضی از افراد لیست استوریشو hide کرده که یعنی من جزوشون نبودم که همچین پیغامی برای من اومده؟؟؟یا اصن دلیلش اینه که بعد از مدت ۱هفته ای استوری گذاشته همچین پیغامی اومده.ممنون میشم راهنمایی کنین???

  • Zohre says:

    سلام من توی اینستامیخوام توی استوری نظرسنجی و..بزارم نمیاد بالابرام ولی توی اکانتای دیگم میاد…امکان غیرفعال شدنش هست؟اگ هست چجوری فعالش کنم؟

  • مریم says:

    سلام ی سئوال داشتم
    وقتی ی نفر استوریشو برای ما ببنده هایلایت هاام برامون پاک میشه؟نمیتونیم ببینیم؟
    یا اصلا چجوری بفهمیم ک استوریشو برامون بسته؟
    ممنون

  • شیما says:

    توی یه هایلایت محدودیتی برای تعداد وجود داره؟؟

  • سمیرا says:

    من اخرین ورژن اینستا رو دارم ولی گزینه هایلایت برام فعال نمیشه در صورتیکه با یک اکانت دیگه روی همین گوشی خودم این اپشن فعاله و هایلایت میشه ولی با اکانت فعلیم نمیشه!!نمیدونم باید چیکار کنم:|

  • mhrnaz says:

    highlight mn chnand vaqtiye kar nmikone ta add mizanm y poanjere baz mishe mizane:
    seems to be having broblems
    bayad chikarrrr konm????

صفحات 1 2