حل مشکل تاخیر نمایش اعلان برنامه ها در اندروید

۶ روش حل مشکل تاخیر نمایش اعلان برنامه ها در اندروید

اگر به تازگی نوتیفیکیشن های برنامه اندروید مثل تلگرام ، اینستاگرام و.. را با تاخیر دریافت می کنید از شما دعوت می کنیم پست امروز انزل وب را دنبال کنید. در این پست قصد داریم روش هایی را برای حل مشکل تاخیر اعلان و اخطار برنامه ها در اندروید به شما معرفی کنیم.

نحوه رفع تاخیر اعلان برنامه های تلگرام ، اینستاگرام و.. در اندروید

How to Fix Android Delayed Notifications

همانطور که می دانید گوشی های تلفن قدیمی برای برقراری تماس و یا ارسال پیامک استفاده می شدند، اما با ظهور گوشی های هوشمند شما می توانید در شبکه های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره) باشید، ایمیل ها را چک کنید، در اینترنت جستجو کنید و…

تلفن های هوشمند امروزی دارای اعلان ها یا نوتیفیکیشن ها هستند که به شما در مورد فعالیت های جدید اکانت های اجتماعی که دارید و یا برنامه های نصب شده شما هشدار می دهد. اما گاهی اتفاق می افتد که ما این نوتیفیکیشن ها را با تاخیر دریافت می کنیم ( مثلا ۱۵ دقیقه). حتی گاهی تا برنامه را باز نکنیم متوجه نمی شویم که نوتیفیکیشنی دریافت کرده ایم.

این مشکل فاجعه است. مخصوصا برای افرادی که از طریق برنامه هایی مانند تلگرام، اینستاگرام و… پیغام های کاری خود را دریافت می کنند. برای این افراد تاخیر در دریافت نوتیفیکیشن های این برنامه ها به معنای از دست دادن یک موقعیت خوب کاری است. به همین خاطر امروز در انزل وب سعی کردیم تا راه حل هایی را برای رفع تاخیر اعلان برنامه ها در اندروید به شما آموزش دهیم.

علت تاخیر اخطار برنامه ها در اندروید

بیشتر دستگاه های تلفن و برنامه های بهینه سازی باتری برای آزاد کردن رم (RAM) و مدت زمان بارگذاری کمتر تمام فرایندهایی که در پس زمینه اجرا می شوند را می بندند. این کار ممکن است سرعت گوشی شما را افزایش دهد اما منجر به تاخیر یا عدم اعلان برنامه ها در اندروید می شود. برنامه خود را باز کنید و بررسی کنید که آیا اعلان یا نوتیفیکیشن ها در آن فعال است یا نه. برای مثال ما نحوه انجام این کار را قبلا در پست ۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و.. آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید این پست انزل وب را مطالعه بفرمایید.

نحوه رفع تاخیر اعلان برنامه ها در اندروید

حل مشکل تاخیر اعلان برنامه ها در اندروید

با توضیحاتی که در بالا دادیم بسیاری از کاربران فرایندهای پس زمینه خود را از طریق تنظیمات اندروید غیرفعال می کنند. این کار باعث می شود که رم شما آزاد شود اما اعلانات برنامه را با تاخیر دریافت می کنید. این کار را حداقل برای برنامه هایی مانند مسنجر فیس بوک و واتس آپ انجام ندهید. شما همچنین باید از برنامه های task-killing استفاده نکنید. این برنامه ها فرایندهای پس زمینه را می کشند، رابط برنامه را می بندند و روی باتری شما تاثیر بدی می گذارند. اگر شما اخطارهای مزاحمی دریافت می کنید می توانید برای حل مشکل خود از پست ۴ روش غیر فعال کردن اخطار و اطلاعیه های مزاحم اندروید و آیفون استفاده کنید.

نحوه رفع تاخیر اعلان برنامه ها در اندروید

علت نیامدن نوتیفیکیشن تلگرام، اینستاگرام و…

اگر شما یک گوشی دارید که سیستم عامل Android Lollipop یا یک سیستم عامل جدیدتر دارد، باید حالت Power Saver  (که به شما کمک می کند از باتری بیشتر استفاده کنید) را بررسی کنید. وقتی که باتری به زیر ۱۵ درصد می رسد معمولا از شما خواسته می شود که حالت صرفه جویی باتری (battery saver) را فعال کنید. با این حال استفاده از حالت battery saver باعث می شود که یکی از ویژگی های مهم تلفن یعنی سینک یا همگام سازی داده غیرفعال شود.

نحوه رفع تاخیر اعلان برنامه ها در اندروید

تا زمانی که حالت Power Saver  فعال است هیچ برنامه ای اطلاعات را در پس زمینه همگام سازی نمی کند بنابراین شما نمی توانید هیچ نوتیفیکیشنی را دریافت کنید. در همه اوقالت مد Power Saver را فعال نکنید و تنها زمانی که باتری شما کم است و مطمئن هستید نوتیفیکیشنی دریافت نمی کنید این مد را فعال کنید.

علت دیر آمدن اعلانات در تلگرام

زمانی که گوشی شما به حالت خواب می رود ممکن است وای فای شما غیرفعال شده باشد. این کار برای صرفه جویی باتری خوب است اما برای همگام سازی داده خوب نیست. برای حل این مشکل به تنظیمات گوشی خود بروید و روی Wi-Fi تپ کنید. حالا روی منو اصلی در گوشه سمت راست – بالا تپ کنید و Advanced را انتخاب کنید. حالا مطمئن شوید که گزینه Keep Wi-Fi on during sleep به Always تنظیم شده است.

علت دیر آمدن اعلانات در تلگرام

حل تاخیر نوتیفیکیشن ها در برنامه های خاص

اگر نوتیفیکیشن ها در یک برنامه خاص به تاخیر می افتد راه حل های مختلفی برای آن وجود دارد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که با اتصال داده تلفن داده ها به طور صحیحی در پس زمینه سینک می شوند. به Settings تلفن بروید و روی Data Usage تپ کنید. حالا برنامه مربوطه به طور مثال تلگرام یا اینستاگرام و یا هر برنامه دیگری که در آن نوتفیکیشن ها با تاخیر دریافت می شوند را باز کنید. مطمئن شوید که گزینه Restrict app background data در آن خاموش شده است.

نحوه رفع تاخیر اعلان برنامه ها در اندروید

اگر باز هم نوتیفیکیشن ها با تاخیر دریافت می شود پاک کردن کش را امتحان کنید. به تنظیمات تلفن بروید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. روی دکمه Clear Cache تپ کنید. شما همچنین می توانید با تپ کرن دکمه Clear data داده های برنامه را پاک کنید. توجه داشته باشید که با این کار تمام داده های ذخیره شده شما حذف می شوند.

نحوه رفع تاخیر اعلان برنامه ها در اندروید

حل مشکل تاخیر در اعلان های اندروید مانند تلگرام و..

تقریبا تمام برنامه های پیام رسان برای ارسال نوتیفیکیشن ها از سرویس پیام رسان ابری گوگل (GCM) استفاده می کنند. برای این که اطمینان حاصل شود که اعلان ها به موقع دریافت می شوند تلفن شما هر چند دقیقه یکبار بسته ای به نام Hearbeat ارسال می کند تا اطمینان حاصل کند که شما به سرویس متصل هستید و قادر به دریافت اعلان ها هستید. فاصله زمانی ارسال بسته ها در اتصالات وای فای ۱۵ دقیقه و در اتصالات دیتای موبایل ۲۸ دقیقه است.

در حال حاضر یک مشکل کوچک وجود دارد. اغلب روترها معمولا پس از ۵ دقیقه دیسکانکت می شوند. بنابراین اگر شما در طی این ۵ دقیقه نوتیفیکیشن ها را دریافت نکنید اتصال قطع خواهد شود وتا زمانی که بسته دیگر ارسال نشود و اتصال ایجاد نشود هیچگونه اعلانی را دریافت نخواهید کرد. برای حل این مشکل شما می توانید برنامه رایگان Push Notifications Fixer را دانلود و نصب کنید. بعد از اینکه برنامه را نصب کردید دو گزینه به نام های Mobile heartbeat interval و Wi-Fi heartbeat interval به شما نمایش داده خواهد شد. هر دو این گزینه ها را به ۵ دقیقه تنظیم کنید و روی دکمه apply تپ کنید تا تغییرات اعمال شود.

نحوه رفع تاخیر اعلان برنامه ها در اندروید

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با خواندن پست امروز انزل وب دلیل دیر رسیدن پیام ها و نوتفیکیشن ها در تلگرام، اینستاگرام و سایر برنامه های پیام رسان اندروید را فهمیده باشید. در صورتی که در مورد پست امروز نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات