افزایش برد آنتن دهی مودم وایرلس

۵ روش افزایش برد آنتن دهی مودم وایرلس با ابزار موجود در خانه !

به دنبال راهکاری برای افزایش سیگنال مودم وایرلس و افزایش آنتن دهی وای فای خود هستید ؟ زمانی که آنتن مودم وایرلس ضعیف می شود همه ما وای فای را لعنت می کنیم ولی شما خوش شانس هستید که میتوانید با ساده ترین ابزار ممکن در خانه بهترین شیوه برای ساخت دستگاه تقویت وای فای ، افزایش آنتن دهی مودم های وایرلس و افزایش سیگنال وای فای مودم تی پی لینک ، زایکسل ، دی لینک و.. را اجرا کنید. با ما همراه باشید.

نحوه افزایش برد سیگنال مودم وایرلس TP-Link ، D-link ، Zyxel و..

How to Increase the Modem Signal; Boost WiFi Range on Your Laptop and Phone

در پست قبلی انزل وب روش افزایش سیگنال وای فای و افزایش آنتن دهی مودم های وایرلس با استفاده از گوشی اندروید را آموزش دادیم و اشاره کردیم در زمان هایی که با وجود امواج وای فای اتصال به اینترنت با مشکل مواجه است بهتر است از دستگاه تقویت وای فای یا توسعه دهنده استفاده نمایید این روش کاهش برد مودم وایرلس D-Link را نیز مرتفع می کند. اگر همچنان با مشکل کاهش برد مودم وایرلس D-Link و.. مواجه هستید با استفاده از نکات موجود در این پست افزایش برد مودم وایرلس TP-Link ، D-Link و.. را تجربه کنید.

گسترش محدوده و افزایش برد مودم وای فای

برای گسترش برد و افزایش سیگنال مودم محل روتر وای فای خود را تغییر دهید. مودم وای فای نباید در محلی پنهان شود بهترین نقطه منزل خود را از نظر دسترسی به آنتن مودم وایرلس پیدا کنید. مطمئن شوید دور از سیگنال های الکتریکی که روی افزایش سیگنال مودم و قطع آن تاثیر گذارند قرار داده شود. به هیچ وجه مودم را در کنار آهن ربا ، مایکروفر یا جعبه فیوز برق قرار ندهید تمامی این موارد تداخل و وقفه در برد وای فای ایجاد می کنند.

سیگنال متمرکز و افزایش آنتن دهی وای فای

لزوما وسط منزل یا اتاق بهترین گزینه نیست؛ هدایت آنتن برای تمرکز سیگنال و گسترش محدوده به افزایش آنتن دهی وای فای کمک می کند. از یک کاسه ، قوطی با ظرف فلزی برای متمرکز کردن سیگنال استفاده کنید. از سه کلیپ زیر میتوانید به ترتیب برای گسترش تمرکز سیگنال وای فای با استفاده از قوطی فلزی نوشابه ، افزایش آنتن دهی وای فای با استفاده از قوطی فلزی روی آنتن و تقویت وای فای گوشی استفاده نمایید.

روش اول گسترش تمرکز سیگنال وای فای با استفاده از قوطی نوشابه

برای استفاده از این روش تنها یک یا چند قوطی نوشابه و برش آنها به شکلی که در ویدیو زیر آموزش داده شده است نیاز است :

روش دوم افزایش آنتن دهی وای فای با یک قوطی فلزی روی آنتن

علاوه بر قوطی فلزی شما نیاز به یک مادگی آنتن ، مقداری سیم ، لحیم و.. نیاز دارید ، طریقه کار در ویدیو زیر توضیح داده شده است:

روش سوم تقویت وای فای گوشی با سی دی

برای استفاده از این روش شما به یک طلق شیشه ای ، یک سیم ، مقدار چسب و یک سی نیاز دارید ، در ادامه نحوه انجام کار را مشاهده میکنید :

همچنین قبلا نیز در انزل وب روش های خلاقانه برای استفاده مجدد از سی دی های قدیمی به شما معرفی کردیم.

روش چهارم افزایش قدرت سیگنال مودم با استفاده از بطری پلاستیکی

برای افزایش سیگنال مودم وای فای به شیوه ای ساده و ارزان به لوازمی نظیر یک بطری دوغ یا نوشابه پلاستیکی و مقداری فویل الومینیومی نیاز دارید:

۱- مارک روی بطری را در بیاورید و داخل آن را کاملا تمیز کنید. سپس طرح زیر را روی بطری رسم کنید.

افزایش سیگنال مودم وایرلس

۲- اکنون خطوط را برش دهید.

افزایش سیگنال مودم وایرلس

۳- با مقداری ورقه الومینیومی داخل بطری پلاستیکی را بپوشانید. و آن را به صورت عمودی روی آنتن مودم خود قرار دهید.

افزایش سیگنال مودم وایرلس

۴- روی درپوش بطری یک علامت X بکشید و روی آن را برش دهید.

افزایش سیگنال مودم وایرلس

۵- سپس به عنوان تنظیم کننده روی افزایش دهنده سیگنال خود ببندید. به این ترتیب افزایش سیگنال مودم وای فای تا ۷۶% را تجربه خواهید کرد.

افزایش سیگنال مودم وایرلس

روش پنجم بالا بردن کیفیت آنتن دهی مودم با حلقه فلزی

زمانی که آنتن سرامیکی آداپتور وای فای در نقطه کانونی قرار دارد حلقه فلزی نگه دارنده آنتن باعث افزایش سیگنال مودم وای فای می شود. برای درست کردن یک تقویت کننده سیگنال وای فای به یک حلقه فلزی بزرگ ، مقداری نوار چسب الکتریکی و یک اداپتور وای فای USB نیاز دارید.

افزایش سیگنال مودم وایرلس

افزایش سیگنال مودم وایرلس

افزایش سیگنال مودم وایرلس

افزایش سیگنال مودم وایرلس

افزایش سیگنال مودم وایرلس

افزایش سیگنال مودم وایرلس

توسعه و تغییر فرکانس مودم وایرلس

خرید یک توسعه دهنده بی سیم ایده خوبی برای افزایش دامنه است همچنین برنامه های نرم افزاری برای گسترش سیگنال وجود دارند در انتخاب خود دقت کنید و مواردی را برگزینید که در نوع سیگنال مشابه مودم شما فعالیت می کند. در صورتی که تعداد زیادی مودم وایرلس در مجاورت شما وجود داشته باشد و همه آنها از یک کانال خاص استفاده کنند به احتمال زیاد سیگنال های بی سیم با هم تداخل خواهند داشت و این مساله ها در عملکرد مودم ها تاثیر گذار خواهد بود. شما میتوانید برای تغییر فرکانس مودم وایرلس و آنالیز بهترین کانال وای فای پست قبلی انزل وب با عنوان ۱۰ قابلیت کاربردی مودم وای فای که بهتر است از آنها استفاده کنید را مطالعه کنید.

تجربیات و پیشنهادات شما ؟

چه روش هایی برای افزایش برد مودم وایرلس TP-Link ، D-Link ، Zyxel و.. می شناسید؟ تجربیات خود را در زمینه تقویت وای فای لپ تاپ ، تقویت وای فای گوشی را با ما در میان بگذارید. همچنین میتوانید نظرات خود را در مورد تغییر فرکانس مودم وایرلس و افزایش برد مودم وای فای در بخش نظرات انزل وب عنوان کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

DMZ مودم چیست؟ نحوه تنظیم DMZ در مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel و ...
DMZ مودم چیست؟ تنظیم DMZ در مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel و..
تغییر رمز پیشفرض Admin مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel ، ایرانسل و..
۶ روش تغییر رمز پیشفرض Admin مودم TP-Link ، D-link ، Zyxel ، ایرانسل و..
آموزش کامل آپدیت فریمور مودم TP-link ، D-link ، Zyexel و..
آموزش کامل آپدیت فریمور مودم TP-link ، D-link ، Zyxel و..
آموزش تصویری ریست مودم D-link ، TP-Link ، Zyxel و..

نظرات

  • محمد says:

    بیشتتر آنتنهای مودم که من چک کردم یه سیم داخل روکش پلاستیکی هست آیا ممکنه با افزایش طول همین سیم ممکنه برد وای فای بیشتر بشه ؟یا روش دیگرآنتن تلسکوپی رادیو را جایگزینش کنیم موثر است؟ من با آنتن امتحان کردم بهتر شد البته اگر آنتن بزرگ بود فکر کنم بهتر هم میشد

  • ناصر says:

    من مکان مودم رو بالاتر بردم (یه متر مونده به سقف)

  • سلمان says:

    با عرض سلام
    ایا امکان داره که انتن را از مودم جدا کرد و به یه جایی دورتر از مودم انتقال داد لطفا توضیح بفرمایید