7 راه حل مشکل کند شدن تلگرام و افزایش سرعت دانلود فایل

۷ راه حل مشکل کند شدن تلگرام و موبوگرام برای افزایش سرعت دانلود فایل، عکس، فیلم و..

همانطور که می دانید برنامه تلگرام یکی از برنامه های پیام رسان است که در بین کاربران ایرانی محبوبیت خاصی دارد. موضوعی که کاربران ایرانی را نگران کرده است مشکل کند شدن تلگرام و لود نشدن تصاویر و فیلم ها بعد از فیلتر شدن تلگرام است. برخی از افراد اعتقاد دارند که با فلش کردن گوشی می توان مشکل کندی تلگرام را حل کرد اما پیشنهاد می کنیم قبل از فلش کردن روش های حل مشکل کند شدن تلگرام و افزایش سرعت دانلود فایل انزل وب را امتحان کنید.

روش های افزایش سرعت دانلود تلگرام دسکتاپ، اندروید و آیفون برای رفع کندی

Increase Telegram Download Speeds in Desktop And Android

همانطور که اشاره کردیم تلگرام یکی از برنامه های پیام رسان است که به علت امنیت بالا، کاربر پسند بودن و آپدیت بودن محبوبیت زیادی در بین کاربران از جمله کاربران ایرانی پیدا کرده است. پس از رفع فیلتر تلگرام کاربران کند بودن این برنامه را گزارش داده اند. مشکل کندی تلگرام می تواند به دلایل مختلفی پیش بیاید که می توان به مشکلات زیر ساختی، افزایش اطلاعات در حافظه کش، مشکل کانکشن، افزایش تعداد استیکرها، استفاده از نسخه های قدیمی تلگرام و غیره اشاره کرد. در ادامه پست امروز انزل وب هر یک از این مشکلات را با راه حل های آن بررسی خواهیم کرد.

 افزایش سرعت دانلود تلگرام دسکتاپ و اندروید بعد از رفع فیلتر

رفع کند شدن تلگرام با پاک کردن کش برای دسترسی سریع به فیلم و عکس

همانطور که می دانید تلگرام تصاویر و ویدیوهای شما را کش می کند تا سریعتر به آنها دسترسی داشته باشید. در صورتی که حافظه کش شما پر شده باشد تلگرام شما با مشکل کند شدن مواجه خواهد شد. برای حل این مشکل شما باید حافظه کش تلگرام را پاک کنید.

توجه داشته باشید که با پاک کردن حافظه کش تمام چت ها، عکس ها، لینک ها و فیلم های قبلی شما حذف خواهند شد.

برای پاک کردن کش در اندروید ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و برنامه ها یا Apps را انتخاب کنید.

رفع کند شدن تلگرام

از لیست برنامه های نصب شده روی گوشی، برنامه تلگرام را پیدا کنید.

رفع کند شدن تلگرام

روی برنامه تلگرام تپ کنید و دکمه پاک کردن حافظه پنهان یا Clear Cache را تپ کنید. در صورت تمایل شما می توانید به جای این کار به صورت دستی اطلاعات ناخواسته خود را پاک کنید. برای پاک کردن کش به مسیر Android/Data بروید و فایل Cache پوشه Org.Telegram.Messenger را پاک کنید.

رفع کند شدن تلگرام

اما اگر گوشی شما آیفون است به مسیر Setting > Chat Setting > Cache Setting بروید و روی Clear Cache تپ کنید. اما اگر قصد دارید حافظه کش مربوط به گروه یا کانال بخصوصی را پاک کنید کافی است که انگشت خود را روی نام گروه یا کانال نگه دارید و گزینه Delete From Cache را انتخاب کنید.

رفع کند شدن تلگرام با پاک کردن کش

روش افزایش سرعت دانلود فایل در تلگرام با حذف استیکرها

احتمال این وجود دارد که علت کند شدن تلگرام شما وجود استیکرهای زیاد باشد. ما از استیکرهای تکراری و قدیمی خیلی زود خسته می شویم و به همین دلیل هر چند وقت یکبار استیکرهای را به لیست مان اضافه می کنیم. در میان این لیست استیکرهایی وجود دارند که ما اصلا از آنها استفاده نمی کنیم. اگر قصد دارید مشکل کند بودن تلگرام خود را حل کنید وارد تنظیمات یا Settings برنامه تلگرام شوید و Stickers یا استیکرها را انتخاب کنید.

افزایش سرعت دانلود فایل در تلگرام با حذف استیکرها

از لیست استیکرها موردی که نمی خواهید را انتخاب کنید و روی سه نقطه عمودی تپ کنید.

افزایش سرعت دانلود فایل در تلگرام با حذف استیکرها

از منوی ظاهر شده Remove را انتخاب کنید تا استیکر مد نظر شما حذف شود.

افزایش سرعت دانلود فایل در تلگرام با حذف استیکرها

نحوه رفع سرعت پایین تلگرام برای دانلود عکس  فیلم

امکان دارد نسخه تلگرامی که نصب دارید قدیمی باشد پس به اینترنت وصل شوید و نسخه جدید تلگرام را دانلود بفرمایید. پس از دانلود تلگرام آن را نصب کنید امکان دارد کد فعالسازی برای شما اس ام اس شود پس در حالی که اینترنت شما فعال است کد فعالسازی را وارد کنید و مراحل نصب را مانند مراحل نصب دفعه قبل دنبال کنید.

رفع سرعت پایین تلگرام

روش حل کند شدن تلگرام اندروید و آیفون

اگر احساس می کنید که با هیچ کدام از روش های بالا مشکل کند شدن تلگرام شما حل نشده است می توانید به جای تلگرام از تلگرام ایکس استفاده کنید. سرعت Telegram X نسبت به تلگرام بیشتر است چون که پروسه ها سبک تر شده اند و پردازنده دستگاه تقاضای زیادی ندارد و بنابراین سریعتر کارها را انجام می دهد. برای اطلاعات بیشتر شما می توانید پست تلگرام X چیست؟ ۱۰ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس را مطالعه بفرمایید.

کند شدن تلگرام اندروید و آیفون

روش افزایش سرعت تلگرام دسکتاپ، اندروید و آیفون

اگر سرعت تلگرام شما کند شده است شما می توانید از پروکسی دلخواه خود به جای سرور پیش فرض تلگرام استفاده کنید برای اینکار وارد تنظیمات برنامه تلگرام شوید و بعد به بخش Data and Storage بروید. حالا روی Proxy Setting تپ کنید.

آموزش تنظیم و اضافه کردن پروکسی تلگرام

در صفحه Proxy Setting گزینه Use Proxy Setting را فعال کنید و آدرس سرور پروکسی مورد نظر خود را در فیلد Server، Username و Password وارد کنید.

Proxy Setting تلگرام

علت کند شدن تلگرام و موبوگرام برای دانلود عکس و فیلم

ممکن است علت کند شدن تلگرام یا موبوگرام شما یک مشکل سراسری باشد به طور مثال در اینترنت اختلال ایجاد شده باشد و یا سرورهای تلگرام قطع شده باشد که معمولا این رخدادها در رسانه ها و سایت رسمی تلگرام اطلاع داده می شود. پیشنهاد می شود که ابتدا مودم خود را ریست کنید و بعد اتصالات اینترنت ISP خود و سرورهای تلگرام را چک کنید.

بررسی اختلات اینترنت و سرور تلگرام

نحوه حل مشکل کند شدن Telegram

راه حل بعدی چک کردن وای فای و اینترنت است. شما می توانید از روش تغییر شماره تلفن متصل به اکانت شما و سپس تغییر مجدد به شماره تلفن اصلی استفاده کنید. اگر این راه حل برای شما جوابگو نبود می توانید از ۴ روش دیگری که در پست دلیل و رفع مشکل کانکت نشدن تلگرام (Connecting- Reconnect) در ایران توضیح دادیم استفاده کنید.

انتقال کامل اکانت تلگرام بدون از دست رفتن داده ها به شماره جدید و تغییر شماره اکانت فعلی How to change Main Phone Number of Telegram Account without Losing Data

رفع کند شدن تلگرام با تغییر نرم افزار

اگر از نرم افزار های تغییر دهنده آی پی برای دسترسی به تلگرام استفاده میکنید و با کندی سرعت مواجه هستید احتمالا سرورهای نرم افزار مدنظر شما دارای سرعت و قابلیت استفاده بالا توسط چندین کاربر را ندارند و بهتر است برای رفع این مشکل از برنامه و روش های جایگزین دیگر استفاده نمایید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۱۶ روش رفع مشکل ارسال و آپلود نشدن فیلم ، ویدیو و عکس در اینستاگرام را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با کمک روش هایی که امروز در انزل وب با هم بررسی کردیم توانسته باشید مشکل کند بودن تلگرام و موبوگرام خود را حل کنید. اگر شما هم روش یا روش های دیگری برای افزایش سرعت تلگرام می شناسید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات

  • Dm says:

    سلام بعضی از استیکرهای انیمیشنی تلگرام توی گوشی من کند اجرا میشن و سرعت پایینی دارن دلیلش چیه گوشیم a50گلکسی

  • Soheyl says:

    دمتون گرم . من اول که وارد سایتتون شدم وقتی روش اول رو دیدم با خودش گفتم نه بابا عمرا به این سادگی باشه
    اما همین روشو که بعدا امتحان کردم دیدم درست شد مرسی از شما

  • چغندر says:

    ربطی به اینا نداره با کامپیوترم وب تلگرام آپلود عالی دانلود افتضاح

  • داودعرب حلوایی says:

    سلام خیلی کنده