معرفی 7 سرویس آنلاین ویرایش، طراحی و ساخت عکس SVG بدون فتوشاپ

معرفی ۷ سرویس آنلاین ویرایش، طراحی و ساخت عکس SVG بدون فتوشاپ

تصاویر SVG ممکن است مانند فرمت های بیت مپ مورد علاقه ما مانند عکس PNG یا JPG رایج نباشند اما به دلیل مزایای تصاویری برداری بیشتر طراحان وب می خواهند آنها را در پروژه های خود استفاده کنند. در گذشته ما معمولا از برنامه های دسکتاپ مانند Adobe Illustrator و Inkscape استفاده می کردیم اما امروزه شما مجبور نیستید که مرورگر وب خود را برای ساخت و طراحی تصاویر برداری ترک کنید. بنابراین اگر شما دنبال یک ویرایشگر SVG رایگان هستید امروز انزل وب قصد دارد ۷ ویرایشگر عکس SVG آنلاین را خدمت شما معرفی کند.

آموزش ساخت تصاویر و فایل SVG بدون فتوشاپ و به صورت آنلاین

۷ Online Services For Designing, Creating, Editing SVG Images Without Photoshop

یک فایل با فرمت فایل SVG به احتمال زیاد یک فایل گرافیکی مقیاس پذیر است. فایل ها در این فرمت برای توصیف نحوه نمایش تصویر از فرمت متنی مبتنی بر XML استفاده می کند. از آنجا که این متن برای توصیف گرافیک استفاده می شود یک فایل SVG می تواند به اندازه های مختلفی تغییر داده شود بدون اینکه کیفیتش را از دست دهد. به عبارت دیگر این فرمت رزولوشن مستقلی دارد.

ساخت تصاویر SVG بدون فتوشاپ و به صورت آنلاین

به همین دلیل گرافیک وب سایت ها غالبا با فرمت SVG ساخته می شود و می توان آنها را متناسب با طرح های مختلف تغییر داد. اگر فایل SVG با الگوریتم فشرده سازی GZIP فشرده شده فرمت فایل به صورت SVGZ در می آید و ممکن است ۵۰ تا ۸۰ درصد اندازه کوچکتری داشته باشد. بازی هایی مانند Castle Wolfenstein و Grand Theft Auto پیشرفت بازی را در فایل های SVG ذخیره می کند. قبلا در انزل وب در مورد فرمت فایل HEIF و HEIC چیست؟ ۸ روش تبدیل فرمت عکس HEIF و HEIC به JPG و PNG صحبت کردیم در ادامه در مورد ۷ سرویس آنلاینی که به کمک آنها می توان تصاویر SVG را ساخت و ویرایش کرد صحبت خواهیم که در برخی از این سایت ها شما می توانید فرمت SVG را به PNG و JPG نیز تبدیل کنید.

نحوه ویرایش و ساخت SVG آنلاین در سایت Vectr

برنامه آنلاین Vectr یک انتخاب خوب برای کاربران مبتدی و پیشرفته ساخت و ویرایش فایل و عکس SVG است. رابط کاربری این برنامه ساده است بنابراین این برنامه برای تازه واردین تصویر برداری عالی است چون که شما در بین ابزارهایی که نمی دانید برای چه منظوری استفاده می شوند گم نمی شوید. همچنین با وجود برخی آموزشها، حتی اگر شما با فرمت SVG غریبه باشید هنوز قادر به استفاده سریع از این برنامه آنلاین هستید. برنامه Vectr دارای تمام ویژگی های اصلی مانند اشکال، متن، لایه ها، پس زمینه ها و غیره می باشد. درست است که برنامه Vectr تحت وب است اما مانند یک ویرایشگر آنلاین شما می توانید ویرایش فایل های SVG را سریع انجام دهید.

ویرایش و ساخت SVG آنلاین در سایت Vectr

شما می توانید یک فایل SVG جدید بسازید یا یک تصویر SVG موجود را آپلود کنید. خوب است بدانید که این سایت برای کار با تصاویر پیچیده مانند نقشه ها یا نمودارهای دقیق خوب عمل نمی کند اما برای SVG های ساده تر مانند آیکن ها، آرم ها و موارد مشابه بسیار خوب عمل می کند. اگر احساس می کنید نسخه وب این برنامه چیزی نیست که شما می خواهید می توانید ویژگی های بیشتر را در نسخه دسکتاپ (ویندوز، مک، لینوکس) این برنامه جستجو کنید.

شاید یکی از جالب ترین ویژگی های ارائه شده توسط Vectr این باشد که شما می توانید به طور مستقیم از سایت Vectr تصاویر گرافیکی تان را لینک و تعبیه کنید که این ویژگی به طور موثر سرویس هاستینگ SVG شما می شود. Vectr همچنین قابلیت اشتراک گذاری گرافیک های برداری را در پنل ویرایشگر خود ارائه می دهد و به شما اجازه می دهد این گرافیک ها را ویرایش کنید مثلا یک لوگوی SVG را در تمپلت طراحی کنید بعد کاربران می توانند بنا به شرایط خود آن را سفارشی کنند.

روش ساخت فایل عکس SVG بدون فتوشاپ

برخلاف ابزارهای دیگر ساخت فایل اس وی جی که در لیست امروز به شما معرفی می کنیم، وقتی شما به صفحه اصلی سایت RollApp وارد می شوید شما نمی توانید این ابزار را مشاهده کنید دلیل آن هم این است که RollApp یک برنامه نیست بلکه یک پکیج از برنامه ها است و ویرایشگر SVG تنها یکی از این برنامه ها می باشد. با این حال RollApp یک ابزار عالی است. اگر شما می خواهید از RollApp استفاده کنید نیاز به یک اکانت دارید. شما یا می توانید یک اکانت جدید ثبت کنید یا می توانید از طریق گوگل، فیس بوک، آمازون وارد سایت شوید. بعد از لاگین شما با صفحه ای مانند زیر روبرو خواهید شد.

ساخت SVG بدون فتوشاپ

هانطور که مشاهده می کنید شما از برنامه Inkscape در مرورگر خود استفاده می کنید. به نظر می رسد که همه ویژگی های Inkscape مانند لایه ها، آبجکت، متن، مسیر، فیلترها، جلوه ها و غیره در اینجا وجود دارند. بدون شک RollApp یکی از غنی ترین برنامه های موجود در این لیست است. توجه داشته باشید که بار کردن با فایل های بزرگ در این برنامه بسیار سریع نیست. به طور خلاصه اگر شما ویرایش های زیاد و پیچیده را نیاز دارید RollApp ممکن است ایده آل نباشد اما برای کارهای دیگر ممکن است بهترین ویرایشگر تحت وب باشد.

BoxySVG نرم افزار ساخت SVG آنلاین

احتمالا شما اسم برنامه آنلاین BoxySVG را شنیده باشید. هدف پروژه BoxySVG این است که بهترین ویرایشگر SVG را برای کاربران تازه کار و همچنین طراحان حرفه ای وب و توسعه دهندگان وب فراهم آورد. از امکانات این برنامه می توان به موتور رندر مبتنی بر کروم، ادغام فونت گوگل، مرور صدها فونت رایگان و ایمپورت آنها به ویرایشگر SVG تنها با یک کلیک، یکپارچه سازی کتابخانه، اکسپورت فایل در فرمت های PNG, JPEG, GIF, WebP و HTML و غیره اشاره کرد.

BoxySVG نرم افزار ساخت SVG

اگر شما علاوه بر فایل SVG فایل AI دارید برای باز کردن آن می توانید از پست آموزش باز کردن فایل AI ادوب ایلاستریتور بدون برنامه Adobe Illustrator کمک بگیرید.

نحوه ساخت فایل SVG در سرویس آنلاین Janvas

برنامه آنلاین Janvas یکی دیگر از برنامه های ویرایش SVG است. مشکل Janvas این است که خیلی آپدیت نیست. همانطور که می دانید مرورگرها در حال تکامل هستند و بنابراین برنامه هایی که آپدیت نیستند کمتر انتخاب می شوند و از محبوبیت آنها کاسته می شود. Janvas دارای ویژگی های زیادی مانند متن، ابزارهای طراحی، اشکال، مسیرها، ماسک ها، لایه ها و غیره می باشد اما بسیاری از این ویژگی ها نتایج مورد نظر را ایجاد نمی کنند.

ساخت فایل SVG در سرویس آنلاین Janvas

روش تبدیل عکس SVG به PNG با برنامه DrawSVG

برنامه DrawSVG یک ویرایشگر استاندارد SVG است که با بسیاری از ویژگی ها سازگاری دارد. با استفاده از این برنامه تحت وب شما احساس خواهید کرد که با یک ویرایشگر SVG دسکتاپ کار خواهید کرد. با DrawSVG شما می توانید طراحی کنید، آبجکت ها را رندر و ویرایش کنید. این برنامه شامل شکل های پایه، منحنی ها، متن های مستقیم و منحنی، استایل ها و غیره می باشد. در نهایت شما می توانید فایل SVG را به PNG اکسپورت کنید.

تبدیل SVG به PNG با برنامه DrawSVG

شما می توانید برای تبدیل فایل SVG به JPG و PNG از ۹ سرویس آنلاینی که قبلا در انزل وب به شما معرفی کردیم هم استفاده کنید.

نحوه ساخت، ویرایش و تبدیل فرمت تصویر SVG به JPG

برنامه SVG-edit یک ویرایشگر SVG است که از اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است به همین دلیل به عنوان پدربزرگ ویرایشگرهای وکتور مبتنی بر مرورگر شناخته می شود. این برنامه تنها در مرورگر اجرا می شود و هیچ تابع سمت سروری ندارد. شما بدون اضافه کردن قابلیت هایتان نمی توانید کارتان را ذخیره کنید. با استفاده از برنامه SVG-edit شما می توانید اشکال استاندارد (خطوط، مستطیل، چند ضلعی و غیره)، مسیرها، لایه ها، شیب ها و غیره را استفاده کنید، عکس های SVG را مشاهده و دانلود فایل SVG را میتوانید مستقیما انجام دهید یا آن را در فرمت های PNG, JPEG, BMP, WEBP و غیره اکسپورت کنید.

ساخت، ویرایش و تبدیل فرمت SVG به JPG

روش ساخت تصاویر SVG در سایت Editor

سایت Editor آخرین ویرایشگر SVG است که امروز به شما معرفی می کنیم. رابط کاربری این برنامه هم بسیار ساده است در قسمت بالا شما منوهای File, Edit, Object و View را مشاهده خواهید کرد و در سمت چپ ابزارهایی مانند رسم اشکال، متن و غیره را مشاهده خواهید کرد. بعد از اتمام کارتان شما می توانید فایل را با فرمت SVG ذخیره و دانلود کنید و یا آن را در فرمت PNG اکسپورت کنید.

ساخت تصاویر SVG در سایت editor

نظرات و پیشنهادات شما؟

مسلما لیست برنامه های ویرایش و ساخت SVG که امروز به شما معرفی کردیم کامل نیست و باز هم ویرایشگرهای SVG دیگری وجود دارد. اگر شما تجربه کار با این ویرایشگرها را دارید و یا سرویس آنلاین دیگری می شناسید که دارای امکانات قابل قبولی برای ویرایش و ساخت SVG است می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تبدیل HEIC به JPG آنلاین
آموزش تبدیل HEIC به JPG آنلاین (سریع و بدون برنامه)
دانلود 9 تا از بهترین نرم افزار تبدیل HEIC به JPG در ویندوز 10 و ویندوز 11
دانلود ۹ تا از بهترین نرم افزار تبدیل HEIC به JPG در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 10 روش تبدیل JPG به PDF آنلاین و با برنامه
آموزش ۱۰ روش تبدیل JPG به PDF آنلاین و با برنامه
آموزش 7 روش رفع مشکل باز نشدن عکس JPG در ویندوز 10
آموزش ۷ روش رفع مشکل باز نشدن عکس JPG در ویندوز ۱۰

نظرات