آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و..

آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و..

چند وقتی است که دولت اعلام کرده که یارانه برخی از خانوارها قطع خواهد شد و همین موضوع موجب نگرانی مردم شده است. برای استعلام وضعیت یارانه سامانه ای در نظر گرفته شده است که سرپرست خانوار می تواند با مراجعه به آن از وضعیت پرداخت یارانه خود مطلع شود. در این پست قصد داریم نحوه استعلام وضعیت پرداخت یارانه ها و یا ثبت نام آن برای افراد جدید آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش ثبت نام یارانه، اعتراض به حذف، پرداخت و.. اینترنتی

How to Register and Receive Iranian Subsidy Reform (Yaraneh)

از سال ۱۳۸۹ دولت پیشین طرحی را به عنوان هدفمند کردن یارانه به اجرا گذاشت که در این طرح خانوار های ایرانی به ازای هر نفر مبلغی را به عنوان یارانه دریافت می کنند. این طرح از همان سال ابتدایی به صورت منظم اجرا و مبالغ به حساب افراد واریز شده است. پس از مدتی دولت تصمیم گرفت گروهی از افراد جامعه را که نیازی به دریافت یارانه ندارند شناسایی و یارانه نقدی آن ها را قطع کند. همین مسئله موج نگرانی را در بین افراد ایجاد کرده است که نگران قطع شدن یارانه خود هستند. در این پست سعی داریم سه سامانه معتبر برای استعلام وضعیت یارانه و ثبت نام برای افراد جدید را بررسی کنیم. همچنین اگر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اید، می توانید به کمک آموزش تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند به راحتی این کار را در منزل انجام دهید.

در این سامانه ها شما باید اطلاعات حساب خود را وارد کنید پس دقت داشته باشید که اشتباها وارد سایت های فیشینگ نشوید.

روش پیگیری اینترنتی وضعیت پرداخت یارانه ها

بانک های مختلف سامانه های جداگانه ای برای پیگیری وضعیت واریز یارانه طراحی کرده اند. برای استفاده از آن ها شما باید به سامانه مربوطه بانکی مراجعه کنید که حساب یارانه خود را در آن جا افتتاح کرده اید. برای مثال کسانی که در بانک سپه حساب یارانه دارند می توانند با مراجعه به سامانه استعلام وضعیت یارانه بانک سپه صورت وضعیت خود را دریافت کنند. در ادامه چگونگی استفاده از این سامانه را شرح داده ایم.

برای اطلاع از داشتن سامانه مشابه در سایر بانک ها کافیست نام پانک مدنظر خود و کلمه یارانه جستجو کنید

ابتدا وارد سامانه شوید. (توجه کنید که اطلاعات سرپرست خانوار باید وارد شود)

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

در کادر اول کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید. سپس می توانید شماره حساب یارانه خود را نیز وارد کنید. البته این مورد انتخابی است و اگر شماره حساب را وارد نکنید باز هم می توانید استعلام را انجام دهید. در نهایت شماره های موجود در تصویر را داخل کادر سوم تایپ کرده و جستجو را بزنید.

اگر اطلاعات وارد شده صحیح باشد، مانند تصویر زیر لیستی از مبالغ واریز شده به همراه تاریخ آن ها از ابتدا تا آخرین ماه واریزی را مشاهده خواهید کرد.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

همانطور که گفتیم سایر بانک ها نیز سیستم استعلام یارانه مشتریان خود را دارند. به عنوان مثال اگر حساب یارانه ای شما در بانک ملی است می توانید از سامانه استعلام وضعیت یارانه بانک ملی و یا اگر حساب بانک کشاورزی دارید می توانید از سایت استعلام بانک کشاورزی استفاده کنید. همچنین برای سایر بانک ها مانند بانک صادرات می توانید از دستگاه های خودپرداز و یا از سامانه پیامکی بانک سرمایه استفاده کنید.

همانطور که می دانید برای پیگیری پرونده های قضایی نیز سامانه اینترنتی راه اندازی شده است، برای استفاده از این سامانه ها می توانید از آموزش ثبت نام و پیگیری سامانه پرونده قضایی بهره مند شوید.

نحوه استفاده از سامانه استعلام و اعتراض به قطع یارانه

مدتی است کمیسیون ماده ۱۰ قانون هدفمند کردن یارانه ها سامانه استعلام یارانه نقدی را راه اندازی کرده است. سرپرست خانوار با مراجعه به این وب سایت می تواند از واریز یا عدم واریز یارانه خود مطلع شود. به این معنا که شما می توانید به کمک این وب سایت بفهمید که آیا یارانه شما قطع شده است یا خیر.

در گذشته در این سامانه امکانی برای اعتراض به حذف یارانه وجود داشت که اخیرا بنا به دلایل نامشخص این گزینه فعلا از روی سایت برداشته شده است که در صورت فعال سازی برای ثبت اعتراض باید از همین سامانه اقدام کنید.

برای استفاده و پیگیری واریز نشدن یارانه از این سامانه ابتدا وارد یارانه ۱۰ شوید. در سمت راست بالا کادر طوسی رنگ مشاهده می شود. در این بخش ابتدا شماره ملی سرپرست و سپس شماره حسابی که برای واریز یارانه معرفی کرده بودید را تایپ کنید. سپس شماره های موجود در تصویر را در کادر پایین آن وارد کرده و استعلام وضعیت را بزنید.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

پس از چند ثانیه در همان کادر پیامی مشاهده خواهید کرد. اگر یارانه شما قطع شده باشد شما باید با پیام یارانه بخشی یا تمام خانواده شما قطع شده است مواجه شوید. در این صورت می توانید جهت پیگیری و ثبت درخواست مجدد در همان بخش بر روی کلید ورود به سامانه کلیک کنید.

اما اگر پیامی مبنی بر اینکه اطلاعات شما در سامانه درخواست موجود نیست و وضعیت یارانه شما تغییری نکرده است را مشاهده کردید به این معناست که خوشبختانه یارانه شما قطع نشده است.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

در پست های قبلی انزل وب در مورد نحوه کار با سامانه رهگیری گذرنامه مطالبی را منتشر کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن ها را نیز مطالعه بفرمایید.

سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

سازمان هدفمند سازی یارانه ها سامانه ای جهت رسیدگی به امور یارانه ها راه اندازی کرده است. سامانه یارانه نقدی دارای بخش های گوناگونی است که در ادامه به اختصار هر کدام را شرح خواهیم داد.

اگر تاکنون برای دریافت سود سهام عدالت اقدام نکرده اید، به راحتی می توانید به کمک آموزش کار با سامانه پیگیری سهام عدالت این کار را انجام دهید.

اهدا یارانه: برای استفاده از اولین بخش این سامانه بر روی زبانه اهدا یارانه کلیک کنید. در این بخش شما به عنوان سرپرست خانوار می توانید یارانه خود را به افرادی که حس می کنید به این یارانه بیشتر نیاز دارند، اهدا کنید. برای انجام این کار به ترتیب باید شماره ملی سرپرست خانواده، شماره حسابی که جهت دریافت یارانه معرفی کرده بودید و سال تولد سرپرست را به صورت چهار رقمی (مانند ۱۳۴۳) وارد کنید. در نهایت کد امنیتی تصویر را در کادر زیرش تایپ کرده و بر روی اهدا یارانه کلیک کنید.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

انصراف از یارانه: اگر فکر می کنید به اندازه کافی درآمد دارید و نیازی به دریافت یارانه ها ندارید، می توانید از این بخش نسبت به انصراف از آن اقدام نمایید. البته اگر در مرحله دوم دریافت یارانه ها ثبت نام نکرده اید، به منزله حذف و انصراف می باشد و دیگر نیازی نیست دوباره اقدام به این کار کنید.

برای این منظور در سامانه رفاهی بخش انصراف می توانید با وارد کردن اطلاعات شماره ملی سرپرست خانوار، شماره حسابی که جهت دریافت یارانه معرفی کرده بودید و سال تولد سرپرست (به صورت چهار رقمی مانند ۱۳۴۹) از دریافت یارانه نقدی انصراف دهید. توجه داشته باشید که در صورت انصراف دیگر نمی توانید برای دریافت مجدد آن اقدام نمایید.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

برای پیگیری مرسولات پستی خود نیز می توانید از سامانه های اینترنتی استفاده کنید، برای انجام این کار ۴ روش پیگیری بسته های پستی را مطالعه بفرمایید.

ثبت نام شماره حساب یارانه: این بخش برای زوج های جوان و افرادی که می خواهند به تازگی برای دریافت یارانه ها اقدام کنند، می باشد. برای آغاز ثبت نام سرپرست خانوار باید با شماره ملی و سریال شناسنامه خود را وارد سامانه کرده و بر روی تایید کلیک کند.

البته اگر جز کسانی هستید که یارانه آن ها قطع شده است، نمی توانید از این قسمت مجددا اقدام به ثبت نام کنید. برای اعتراض باید از سامانه استعلام یارانه که در بالا در مورد آن توضیح دادیم استفاده نمایید.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

استعلام اطلاعات یارانه پرداختی: برای بررسی واریز و یا عدم واریز یارانه می توانید به این بخش از سامانه رفاهی مراجعه کنید. در این بخش نیز با شماره ملی سرپرست خانوار و سریال ۶ رقمی شناسنامه می توانید آخرین وضعیت پرداخت یارانه خود را پیگیری کنید. این بخش مانند سامانه استعلام یارانه نقدی که در مورد آن توضیحاتی اراِئه کردیم، عمل می کند و به شما اطلاع می دهد که یارانه شما قطع شده است یا خیر.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

همچنین برای استعلام خلافی ماشین می توانید از ۶ روش گرفتن خلافی ماشین با موبایل استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست به معرفی سامانه های ثبت نام و استعلام یارانه نقدی پرداختیم. آیا یارانه شما نیز در مرحله دوم واریزی یارانه قطع شده است؟ بنظر شما وجود یارانه می تواند کمک حال مردم باشد یا دولت باید به فکر راه بهتری باشد؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری ثبت نام وام ازدواج
آموزش تصویری ثبت نام در سامانه وام ازدواج

نظرات

  • سمیه says:

    سلام خودمم همین اشتباه کردم همه مراحل رفتم ولی اوکی نزدم تا دیدم اهدا هست برگشتم خودمم الان شک کردم یک وقت یارانه قعط نکنن بجایی دو ملیون وام .تو خیرا خوندم گفان این اشتباه خیلیا کردن یارانه قعط نمیشه تو شبکه خبر هم شنیدم چون خیلیها این اشتباه انجام دادن

  • فاطمه says:

    آخه چه سیاست کثیفی بالاخره مردم احتیاج دارند به این‌مبلغ ، من خودم این اشتباه رو انجام‌دادم تو یه سایت دیدم یه بنده خدایی این کار رو کرده گفتش یارانه فروردین من رو ندادن اینا هم که از خداشونه مردم از این اشتباهات کنند سریع روی هوا می زنند بنده خدا کلی ناراحت بود

  • فاطمه says:

    من به اشتباه گزینه اهدا یارانه رو زدم در صورتی که نمی خوام یارانه ام قطع بشه برای لغو اهدا یارانه چیکار کنم

  • فاطمه says:

    سلام منم اشتباهی این گزینه رو زدم بعد از صفحه اول صفحه ی دیگه ای هم باید بیاد تا فرایند تکمیل بشه؟ صفحه ی دیگه ای که نیومد امیدوارم تکمیل نشده باشه ؛ لطفا هر کی اطلاعی پیدا کرد بزاره همه خیالشون راحت شه

  • بهنام حیدری کتایونچه says:

    سلام من هم امروز برای ثبت وام یک میلیونی اشتباها اهدای یارانه رو زدم باید چکار کنم

  • Mostafa says:

    من اشتباه اهدا یارانه زدم الان باید چکار کنم چجوری لغو کنم ایا فقط یک ماه لغو میشه یا خیر ؟؟
    لطفا یکی جوابم بده
    همون لحظه که فهمیدم اهداست برگشت زدم و صفحه بعدی باز نشد

    • رضا says:

      والا الان باید بفهمن اهدا کننده ها همون نیاز مندا هستن.آقا لطفا چاره کنید چکار باید کرد

  • محمد says:

    سلام من می خواستم برا وام ثبت نام کنم.اشتباهی اهدا رو زدم اما هیچ صفحه دیگه ای باز نشد.یارانم که قطع نمی شه

  • KEYVAN says:

    منم اشتباهی برای وام گزینه اهدا روزدم اصلاعات و دادم باکدامنیتی تا اوکی کردم فهمیدم اشتباه قطعش کردم گزینه انتخاب شهر و اینام ندیدم. لطفا جواب بدید یارانمون قطع میشه؟؟؟؟

    • فاطمه says:

      سلام منم اشتباهی این گزینه رو زدم بعد از صفحه اول صفحه ی دیگه ای هم باید بیاد تا فرایند تکمیل بشه؟ صفحه ی دیگه ای که نیومد امیدوارم تکمیل نشده باشه ؛ لطفا هر کی اطلاعی پیدا کرد بزاره همه خیالشون راحت شه

  • Elahy says:

    سلام توروخدا راهنمایی کنین میخواستم واسه وام ۱میلیونی ثبت نام کنم بلدنبودم اشتباهی اهدا رو زدم حالا نمیدونم اهداشده یا نه چجوری متوجه بشیم من خودم سرپرستم احتیاج دارم

  • vahid says:

    سلام
    منم امروز کد ملی و سریال شناسنامه پدرم رو اشتباها در گزینه سوم یعنی شماره حساب وارد کردم تا شماره حساب رو دریافت کنم!!!!!!
    چه مشکلی ممکنه پیش بیا؟
    ممنونم از اینکه راهنمایی میکنید.

  • Elahy says:

    سلام توروخدا راهنمایی کنین میخواستم واسه وام ۱میلیونی ثبت نام کنم بلدنبودم اشتباهی اهدا رو زدم حالا نمیدونم اهداشده یا نه چجوری متوجه بشیم من سرپرستم خودم احتیاج دارم

  • Hossein says:

    سلام دوستان من هم امروز اشتباهی تو سایت اهدارو زدم ولی تو صفحه اول تموم شد و صفحه دیگه ای باز نشد یارانم قطع میشه لطفا یکی جوایگب بده

    • بنفشه says:

      سلام
      منم مثل بقبه اهدا رایانه را زدم اخ این چ سایتیه نپیغامی میده ن گزینه تاییدی حالا باید چیکارکنم؟!

      • فاطمه says:

        لطفا هر کی اطلاعی پیدا کرد بزاره همه خیالشون راحت شه

        • آتنا says:

          من هم همچین اشتباهی رو کردم. و دکمه اهدلی یارانه رو زدم. ولی فکر کنم باید فرایند تکمیل بشه مثل شهر و استان و به کجا اهدا میکنید. تو چند تا سایت دور زدم همه همین مشکل رو داشتن ولی کسی جوابگو نیست

      • فاطمه says:

        واللا هیشکی نمیدونه چیکار کرده

صفحات 1 2