آموزش کامل فعال کردن حالت آفلاین جیمیل در کامپیوتر و گوشی

آموزش کامل فعال کردن حالت آفلاین ایمیل جیمیل در کامپیوتر و گوشی

اگر از ایمیل برای انجام دادن کارهایتان استفاده کرده باشید، می دانید که برای دسترسی به ایمیل ها باید به اینترنت متصل باشید. چندی پیش شرکت گوگل قابلیتی را برای جیمیل فراهم کرده است که کاربران می توانند در حالت آفلاین و بدون اینترنت نیز به ایمیل های Gmail خود دسترسی داشته باشند. در این پست قصد داریم شما را با نحوه فعال کردن حالت آفلاین جیمیل در کامپیوتر و همچنین گوشی آشنا کنیم.

نحوه فعال سازی حالت آفلاین ایمیل جیمیل (Gmail)

How to Enable Offline Mode in Gmail

استفاده آفلاین از جیمیل می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. اینکه بتوانید بدون اینترنت به ایمیل های خود دسترسی داشته باشید می تواند در بسیاری از مواقع مانند سفر مفید واقع شود. توجه کنید که از این حالت در مرورگر کروم هنگامی که از یک سیستم عمومی مانند کافی نت ها و یا سیستم اداری که شخصی نیست استفاده نکنید. حتی اگر مجبور به استفاده شدید در نهایت آن را حذف کنید زیرا ممکن است اشخاص دیگر نیز بتوانند به ایمیل های شما دسترسی پیدا کنند. اگر تا به حال از ایمیل استفاده نکرده اید، می توانید از آموزش تصویری ساختن ایمیل استفاده کنید.

به طور حتم در ابتدا برای راه اندازی این قابلیت به اتصال اینترنت نیاز دارید. اما پس از آن می توانید به صورت آفلاین به ایمیل های خود دسترسی داشته باشید و در آن ها جستجو کرده، مشاهده و حذف کنید. همچنین می توانید ایمیل هایی را بنویسید و آن ها را در نوبت ارسال قرار دهید تا زمانی که دوباره به اینترنت متصل شدید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

روش نصب برنامه جیمیل آفلاین در کروم

ابتدا به صفحه برنامه جیمیل آفلاین رفته و Add to Chrome را بزنید تا برنامه به مرورگر کروم شما اضافه شود. حال برای استفاده از این برنامه آدرس chrome://apps را در مرورگر کروم خود وارد کرده و اینتر را بزنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

در این صفحه برنامه هایی که در مرورگر شما نصب شده است را مشاهده خواهید کرد. بر روی Gmail Offline کلیک کنید. در ابتدای ورود به نرم افزار باید یکسری تنظیمات انجام بدهید. برای فعالسازی این اپ گزینه Allow Offline Mail را پر کرده و بر روی Continue کلیک کنید. با این کار ایمیل های شما به طور اتوماتیک همگام سازی یا Sync خواهند شد.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

به صورت پیش فرض تنها ایمیل های یک هفته اخیر همگام سازی خواهند شد برای تغییر این رویه بر روی آیکون تنظیمات در بالا سمت راست کلیک کنید. حال در قسمت Download Mail From Past می توانید این مدت زمان را تغییر داده و در انتها Apply را بزنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

در همان صفحه تنظیمات شما می توانید یک قابلیت جالب را نیز تنظیم و فعال کنید. به کمک این ویژگی شما می توانید زمانی که در مسافرت هستید و به اینترنت دسترسی ندارید را مشخص کنید تا هر ایمیلی که در این مدت زمان برای شما ارسال شد، به صورت اتوماتیک یک ایمیل با پیام مشخصی را که خودتان نوشته اید در جواب برای شخص مقابل ارسال شود. این قابلیت  Vacation Responder نام دارد. برای فعالسازی این قابلیت مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا Vacation Responder را روشن کنید. سپس در بخش Start آغاز و در قسمت End پایان روز هایی که به اینترنت دسترسی ندارید را وارد کنید. حال موضوع و پیام را به ترتیب در Subject و Message تایپ کنید. در بخش پایینی می توانید مشخص کنید که این پاسخ تنها به ایمیل هایی داده شود که در لیست مخاطبان شما هستند یا خیر و در نهایت Apply را بزنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

اگر ایمیل های خوانده نشده و تبلیغاتی زیادی دارید می توانید از آموزش پاک کردن یکباره تمام ایمیل های اینباکس جیمیل استفاده کنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلاین از وب سایت جیمیل

علاوه بر دانلود و نصب برنامه جیمیل آفلاین می توانید این قابلیت را از وب سایت جیمیل یعنی همان جایی که ایمیل های خود را چک می کنید، فعال کنید. برای انجام این کار باید از جیمیل جدید استفاده کنید. ابتدا وارد حساب جیمیل خود شوید. در بالا سمت راست بر روی آیکون تنظیمات (شبیه چرخ دنده) کلیک کرده و Try The New Gmail را بزنید تا وارد جیمیل جدید شوید. برای آشنایی با نسخه جدید جیمیل پست آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل و استفاده از امکانات آن را از دست ندهید.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

حال برای فعالسازی حالت آفلاین دوباره بر روی تنظیمات زده و Settings را انتخاب کنید. در صفحه تنظیمات باز شده از نوار بالا بر روی Offline کلیک کنید. با زدن بر روی Enable Offline Mode این بخش برای شما فعال خواهد شد و در ادامه می توانید تنظیمات مورد نیاز خود را برای این قابلیت اعمال کنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

در اینجا نیز از قسمت Sync Settings می توانید انتخاب کنید که ایمیل های چند روز اخیر شما ذخیره شود و در زیر آن اگر گزینه Download Attachments را فعال کنید، فایل هایی که ضمیمه ایمیل ها شده اند نیز دانلود می شوند. سپس در بخش Security می توانید انتخاب کنید که اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر شما باقی بمانند (گزینه اول) یا پس از خروج شما از حساب کاربری جیمیل به طور اتوماتیک پاک شوند (گزینه دوم). این مورد می تواند برای سیستم هایی که کاملا شخصی نیستند بسیار کاربردی باشد. در نهایت برای ذخیره تنظیمات Save Changes را بزنید.

دوباره برای دسترسی به ایمیل های آفلاین وارد آدرس chrome://apps شده و از برنامه Gmail Offline استفاده کنید.

روش دسترسی به ایمیل ها به صورت آفلاین

همانطور که گفته شد برای دسترسی به برنامه جیمیل آفلاین در مرورگر کروم خود عبارت chrome://apps را در نوار آدرس وارد کرده و اینتر را بزنید سپس بر روی Gmail Offline کلیک کنید تا برنامه باز شود. همچنین می توانید آن را با موس به نوار بوکمارک کروم بکشید تا دسترسی راحت تری به آن داشته باشید.

ظاهر برنامه همانند اپ اندرویدی آن در حالت تبلت می باشد. در صفحه اصلی دو ستون مشاهده می کنید که ستون سمت چپ لیستی از ایمیل ها و ستون سمت راست محتوای ایمیل ها را نمایش می دهد. برای دسترسی به سایر فولدر ها روی آیکون سه خط در بالا سمت راست کلیک کنید. در این جا فولدر ایمیل های ارسال شده، پیش نویس ها، سطل زباله، اسپم و دسته بندی ایمیل های دریافتی بر اساس برچسب آن ها را می بینید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

برای جستجو در میان ایمیل ها کافی است از نوار Search استفاده کنید. جیمیل آفلاین بسیاری از قابلیت های جیمیل را به همراه خود دارد و شما می توانید از تکنیک های جستجوی پیشرفته جیمیل برای به دست آوردن نتایج دقیق تر نیز استفاده کنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

برای نوشتن ایمیل جدید از آیکون قرمز رنگ بالای صفحه استفاده کنید. پس از تکمیل ایمیل خود بر روی Send بزنید. با این کار ایمیل شما به صف ارسال خواهد رفت و به محض اتصال کامپیوتر شما به اینترنت این ایمیل ها ارسال خواهند شد.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

همانطور که گفته شد پنل سمت راست محتوای ایمیل انتخابی شما را نمایش می دهد. برای ارسال مجدد یا پاسخ دادن به ایمیل، محتوای آن را تا انتها اسکرول کنید. حال می توانید برای ارسال مجدد بر روی Forward و پاسخ دادن به آن Reply را بزنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

همچنین می توانید ایمیل مورد نظر را به آرشیو انتقال دهید و یا حذف کنید. برای انجام این کار از دکمه های Archive و Delete در بالا سمت راست صفحه استفاده کنید. برای موارد دیگر نیز می توانید بر روی فلش کلیک کنید. در این بخش امکانات متنوعی از جمله انتقال ایمیل به فولدر (Move The Email To a Folder)، برچسب زدن (Assign a Label)، بی صدا کردن (Mute)، گزارش به عنوان اسپم (Report Spam) و.. در اختیار شما قرار داده شده است.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

اگر می خواهید همزمان روی گروهی از ایمیل ها کار کنید می توانید بر روی باکس های کوچکی که کنار هر ایمیل وجود دارد کلیک کنید تا نشان دار شود. حال بر روی Delete یا Archive یا هر عملگر دیگری که نیاز دارید کلیک کنید تا بر روی همه ایمیل های انتخابی شما اعمال شود. هر کاری که انجام دهید ثبت شده و هنگام اتصال به اینترنت بر روی جیمیل نیز اعمال می شود.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

یکی از قابلیت های جالب ایمیل، افزودن امضا می باشد. به کمک آموزش اضافه کردن امضا شخصی به ایمیل ها می توانید این کار را انجام دهید.

نحوه پاک کردن برنامه جیمیل آفلاین از گوگل کروم

برای پاک کردن برنامه جیمیل آفلاین از مرورگر گوگل کروم باید دو مرحله را طی کنید. ابتدا باید تمام اطلاعات برنامه را پاک کنید. برای انجام این کار بر روی دکمه گزینه در بالا سمت راست کروم کلیک کنید. سپس Settings را بزنید و در منو تنظیمات اسکرول کنید تا به انتها برسید. بر روی Advanced بزنید تا تنظیمات اضافه باز شود و دوباره تا انتها اسکرول کنید. بخش Content Settings را باز کرده و در قسمت Cookies بر روی See All Cookies and Site Data کلیک کنید تا لیست تمام اطلاعات ذخیره شده نمایش داده شود. حال بر روی Remove All بزنید تا اطلاعات ذخیره شده پاک شوند. برای تایید پنجره ای باز خواهد شد با زدن Clear All پاک کردن اطلاعات را تایید کنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

حال می توانید برنامه جیمیل آفلاین را از مرورگر خود پاک کنید. برای انجام این کار دوباره وارد آدرس chrome://apps شوید. بر روی Gmail Offline راست کلیک کرده و Remove From Chrome را بزنید.

نحوه فعالسازی حالت آفلای Gmail

اگر ایمیل های بی مورد بسیاری دریافت می کنید، می توانید به کمک آموزش مسدود کردن آدرس ایمیل های مزاحم از شر آن ها خلاص شوید.

محدودیت های برنامه جیمیل آفلاین

یکی از محدودیت های این برنامه نیاز آن به وجود مرورگر گوگل کروم نسخه ۶۱ به بالا است. به این معنی که اگر می خواهید از این قابلیت جیمیل استفاده کنید باید از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید در حالی که ممکن است بسیاری از کاربران از مرورگر های دیگر استفاده کنند. البته برای حل این مشکل می توانید از نرم افزار های دسکتاپ مدیریت ایمیل استفاده کنید. برخی از این نرم افزار ها قابلیت کار با ایمیل ها به صورت آفلاین را دارند.

مورد دیگر این است که برای دریافت و همگام سازی ایمیل ها از اینترنت، مرورگر کروم باید باز باشد و همه می دانند که این مرورگر سنگین بسیاری از منابع سیستم از جمله حافظه رم را اشغال می کند.

از آن جایی که جیمیل آفلاین نسخه اقتباس یافته (و البته سطح پایین) از جیمیل می باشد برخی از قابلیت های آن را ندارد. برای مثال در جیمیل کاربر می تواند تا ۲۵ مگابایت فایل را ضمیمه ایمیل خود کند در حالیکه در جیمیل آفلاین این مقدار به ۵ مگابایت محدود شده است. مورد دیگر کلید های ترکیبی است که در جیمیل وجود دارند اما نسخه آفلاین فاقد این قابلیت است. همچنین قابلیت های Gmail Lab که موجب افزایش کارایی کار با سرویس ایمیل گوگل می شود در نسخه آفلاین آن وجود ندارد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست انزل وب در مورد نحوه فعالسازی حالت آفلاین جیمیل توضیحاتی داده شد. این قابلیت جیمیل را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا از این پس از جیمیل آفلاین استفاده خواهید کرد؟ لطفا دیدگاه و نظرات خود را با ما و دوستانتان در انزل وب در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف کامل اکانت جیمیل در اندروید (ساده و سریع)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
آموزش 12 روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش تصویری 4 روش بکاپ گرفتن از جیمیل
آموزش تصویری ۴ روش بکاپ گرفتن از جیمیل

نظرات