آموزش 18 روش رفع مشکل نشناختن و نخواندن سیم کارت در اندروید

آموزش ۱۸ روش رفع مشکل نشناختن و نخواندن سیم کارت در اندروید

مشکل عدم شناسایی سیم کارت توسط دستگاه اندروید می تواند علت های مختلفی داشته باشد. شما ممکن است سیم کارت را به درستی وارد نکرده باشید یا دستگاه اندروید شما مشکل نرم افزاری داشته باشد. دلیل این مشکل هر چه که باشد شما باید سریعا راه حلی پیدا کنید. امروز در انزل وب سعی داریم روش های مختلف رفع مشکل نشناختن و نخواندن سیم کارت در اندروید را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

آموزش حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت ایرانسل و.. در اندروید

How to Fix No SIM Card Detected on Android

در اغلب موارد NO SIM به معنای عدم وجود سرویس است و این موضوعی جالب و سرگرم کننده نیست. در برخی موارد ممکن است نتوانید از یک سیم کارت استفاده کنید هیچ تضمینی وجود ندارد که تعویض سیم کارت تنها راه حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت شما باشد. ما تقریبا تمام روش های حل مشکل عدم شناسایی را جمع آوری کرده ایم که در ادامه به صورت دقیق تری بررسی خواهیم کرد. اگر پیغام خطای NO SIM را مشاهده کردید روش های زیر را برای حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت ایرانسل و همراه اول، رایتل و.. در دستگاه اندروید خود امتحان کنید.

آموزش حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت ایرانسل و.. در اندروید

رفغ مشکل عدم شناسایی سیم کارت ایرانسل، همراه اول، رایتل و..

اگر چه مشکل نخواندن سیم کارت ممکن است ناشی از یک مشکل نرم افزاری باشد اما گاهی اوقات با یک ریستارت ساده این مشکل برطرف می شود. دکمه پاور گوشی اندروید خود را فشار دهید تا گزینه Restart برای شما ظاهر شود روی آن تپ کنید تا تلفن شما ریستارت شود. اگر دستگاه اندروید شما گزینه Restart ندارد گوشی را خاموش کنید و بعد از ۳۰ ثانیه مجددا روشن کنید.

عدم شناسایی سیم کارت ایرانسل، همراه اول، رایتل و..

صبر کنید تا دستگاه اندروید شما تلاش کند دوباره به شبکه متصل شود. امیدواریم با هیچ پیغام خطای سیم کارتی مواجه نشوید. اگر هنوز پیغام خطای NO SIM را مشاهده می کنید روش های زیر را امتحان کنید.

علاوه بر این شما می توانید از هارد ریست برای راه اندازی مجدد گوشی خود استفاده کنید. ابتدا اطمینان حاصل کنید که حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد شارژ باتری دارید بعد دکمه Volume Down و Power را با هم فشار دهید همانطور که می بینید صفحه نمایش گوشی اندروید شما تیره می شود و بعد با نمایش لوگوی سازنده گوشی ریستارت می شود.

عدم شناسایی سیم کارت ایرانسل، همراه اول، رایتل و..

نحوه عدم شناسایی سیم کارت در گوشی هواوی و …

یکی دیگر از راه حل های ساده ای که می توانید برای رفع مشکل نشناختن سیم کارت امتحان کنید این است که باتری را بیرون بیاورید البته اگر باتری شما قابل جدا شدن باشد. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که دستگاه اندروید خود را خاموش کرده اید. وقتی باتری را برداشتید حدود ۱ دقیقه منتظر بمانید و دوباره همه چیز را سر جای خودش قرار دهید.

عدم شناسایی سیم کارت در گوشی هواوی و ...

علت نشناختن سیم کارت در گوشی ال جی

امکان دارد سیم کارت شما از محل خود خارج شود که برای حل این مشکل خیلی از مردم کمی کاغذ یا نوار استفاده می کنند تا سیم کارت در جای خود ثابت بماند و مشکل NO SIM را حل می کند.

مورد بعدی که شما باید بررسی کنید این است که گرد و غبار مانع از ورود سیم کارت شما به گوشی نشود یا احتمال دیگر اینکه سیم کارت شما خم، خراش و.. شده باشد. شما می توانید از سیم کارت دیگری استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید مشکل از سیم کارتتان نیست.

آسیب دیدگی یا شکستگی سیم کارت را بررسی کنید ممکن است شما هنگام پانچ سیم کارت معمولی و تبدیل آن به سیمکارت نانو و میکرو به بدنه سیم کارت آسیب زده باشید.

علت نشناختن سیم کارت در گوشی ال جی

علت نشناختن سیم کارت در هواوی

متاسفانه هر برنامه که شما نصب می کنید خوب نیستند برخی از این برنامه ها می توانند آسیب و خسارت های زیادی ایجاد کنند و حتی باعث عدم شناسایی سیم کارت شما شود. دستگاه خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. برای چند ساعت در حالت Safe Mode باقی بمانید و ببینید که هنوز مشکل وجود دارد یا نه. اگر مشکلی وجود نداشت پس سعی کنید چند برنامه های که اخیرا نصب کرده اید را حذف کنید. حالا از حالت Safe Mode بیرون بیایید و ببینید آیا مشکل عدم شناسایی سیم کارت وجود دارد یا خیر.

نشناختن سیم کارت در هواوی

حل مشکل نخواندن سیم کارت با کمک حالت هواپیما

اگر شما راه حل های بالا را امتحان کردید حالا وقت آن است که حالت هواپیما گوشی اندرویدی خود را فعال نمایید. بالای صفحه نمایش را از بالا به پایین بکشید و روی آیکن هواپیما تپ کنید، بسته به نسخه اندروید شما ممکن است در صورت فعال شدن حالت هواپیما پیغامی دریافت کنید. اجازه دهید حالت هواپیما ۳۰ ثانیه یا بیشتر فعال باشد سپس آن را غیر فعال کنید. حالا دستگاه اندروید شما شروع به جستجوی یک شبکه می کند و امیدواریم مشکل عدم شناسایی سیم کارت شما حل شده باشد.

حل مشکل نخواندن سیم کارت

رفع مشکل سیم کارت در اندروید با تغییر حالت شبکه

تغییر حالت شبکه به خودکار روش دیگری است که می توانید برای حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت امتحان کنید. شما می توانید به مسیر Settings -> Mobile Networks -> Network Mode بروید و اولین گزینه یعنی LTE/WCDMA/GSM (Auto Connect) را انتخاب کنید.

مشکل سیم کارت در اندروید

شما می توانید اینترنت پرسرعت ۳G ، ۴G و ۴٫۵G را برای سیم کارت ایرانسل خود فعال سازی کنید.

حل مشکل نخواندن سیم کارت همراه اول و ایرانسل با پاک کردن کش

با پاک کردن کش اندروید خطای عدم شناسایی سیم کارت خود را حل کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings -> Storage -> Internal Storage -> Cached Data بروید. بعد از اینکه روی Cached Data تپ کردید یک پاپ آپ ظاهر می شود و به شما اعلام می کند که با انتخاب این گزینه تمام برنامه های شما در گوشی اندروید پاک خواهد شد اگر موافق این کارید روی Delete تپ کنید.

حل مشکل نخواندن سیم کارت همراه اول و ایرانسل با پاک کردن کش

عدم شناسایی اپراتور یکی از علت های نخواندن سیم کارت در گوشی هواوی

اگر اپراتور شبکه ای که دارید در تنظیمات دستگاه اندروید شما به درستی انتخاب نشده باشد قطعا خطای عدم شناسایی سیم کارت را دریافت خواهید کرد برای اطمینان از درست بودن اپراتور شبکه خود به مسیر Settings -> Mobile Networks -> Network Operators -> Search Networks بروید و بعد دستگاه اندروید شما سرچ می کند و نتایجی را نمایش می دهد روی اپراتور خود تپ کنید.

علت نخواندن سیم کارت در گوشی هواوی

حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت در تبلت، گوشی سامسونگ و.. با پچ عیب یاب

برنامه Ariza Patch به عنوان یک پچ سیستمی توسعه داده شده است که مشکلات دستگاه اندروید را مشخص می کند. این برنامه به گوشی های قدیمی تر سامسونگ کمک می کند بخصوص اگر سطح مشکل بعد از یک آپدیت باشد. گاهی اوقات IMEI بعد از آپدیت تغییر می کند. برای استفاده از این برنامه دستگاه شما باید روت شده باشد.

شما همچنین می توانید از برنامه BusyBox استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که شما می توانید از منابع ناشناخته دانلود کنید برای این کار مسیر Settings > Security را مشاهده کنید. بعد از اینکه برنامه Ariza  را دانلود کردید آن را باز کنید و گزینه Patch را انتخاب کنید. بعد از اتمام کار دستگاه خود را ریستارت کنید.

عدم شناسایی سیم کارت در تبلت، گئوشی سامسونگ و ...

راه حل مشکل نخواندن سیم کارت ایرانسل در گوشی های سامسونگ با تغییر موقعیت

موقعیت مکانی خود را تغییر دهید. آیا شما هر جایی که باشید ارور NO SIM را مشاهده خواهید کرد؟ آیا این مشکل ثابت است یا به طور متناوب رخ می دهد؟ برای اینکه سیم کارت به درستی کار کند شما باید آنتن دهی را بررسی کنید. آیا فردی که کنار شماست و از همان ارائه دهنده سرویس استفاده می کند آنتن دهی خوبی دارد؟ اطمینان حاصل کنید که در منطقه دکل مخابراتی قرار گرفته اید. اگر آنتن شما می پرد برای حل مشکل خود می توانید از روش حل مشکل قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارت استفاده کنید.

راه حل مشکل نخواندن سیم کارت ایرانسل در گوشی های سامسونگ

نحوه رفع خطای NO SIM با تغییر وضعیت رادیو در گوشی اندروید

تغییر وضعیت رادیو با استفاده از اپلیکیشن راه حل بعدی عدم شناسایی سیم کارت است که در اینجا توضیح خواهیم داد. برنامه Dialer را باز کنید و عبارت ستاره مربع ستاره ۴۶۳۶ مربع ستاره مربع ستاره (*#*#۴۶۳۶#*#*) را بدون فاصله وارد کنید. وارد منوی Testing شوید و Phone Information را انتخاب کنید سپس Turn On Radio تپ کنید و گوشی را ریستارت کنید.

نحوه رفع خطای NO SIM با تغییر وضعیت رادیو

به جای شماره گیری این کد می توانید از برنامه MTK Engineering Mode استفاده کنید. بعد از نصب برنامه به سربرگ Connectivity بروید و CDS Information سپس Radio Information را انتخاب کنید. اگر شما دو سیمکارته باشید Phone 1 و Phone 2 را مشاهده خواهید کرد. برای Phone 1 دستور:

AT +EGMR=1,7, “IMEI1”

را وارد کنید و روی Send at Command تپ کنید. برای Phone 2 دستور:

AT +EGMR=1,10, “IMEI2”

را وارد کنید و بعد گوشی خود را ریست کنید.

روش حذف پیغام “سیم کارت نصب نیست” در اندروید

اگر شما از سیم کارت استفاده نمی کنید و فقط می خواهید پیغام خطای NO SIM از بین برود برنامه خاصی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برنامه NotifyClean برنامه ای است که اعلان های ناخواسته را مسدود می کند.

حذف پیغام "سیم کارت نصب نیست" در اندروید

شما می توانید پین کد سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل در گوشی آیفون، سامسونگ و.. خود را به روش هایی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم بردارید.

حل مشکل سیمکارت ایرانسل و همراه اول و.. اندروید با ریست کارخانه

این روش را تنها اگر هیچ کدام از روش هایی که امروز برای حل مشکل عدم شناسایی سیمکات در دستگاه اندروید کار نکرد به کار بگیرید چون که تمام تنظیمات شما را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بر می گرداند و اطلاعات شما پاک می شود. بنابراین قبل از استفاده از این روش بکاپ کامل بگیرید. بعد وارد منوی Settings گوشی خود شوید و Backup & Reset و سپس Factory Reset را انتخاب کنید.

حل مشکل سیمکارت ایرانسل و همراه اول و... اندروید با ریست کارخانه

برای رفع ارور NO SIM تنظیمات شبکه خود را ریست کنید

ریست تنظیمات شبکه شما را به تنظیمات پیش فرض بر می گرداند و بنابراین تنظیمات شبکه ای که قبلا انجام داده اید پاک می شود. برای انجام این کار به مسیر Settings > Backup & Reset > Network settings reset بروید.

برای رفع ارور NO SIM تنظیمات شبکه خود را ریست کنید

بروزرسانی اندروید راه حلی برای مشکل نشناختن سیمکارت

آپدیت سیستم عامل اندروید خود را بررسی کنید برای انجام این کار به مسیر Settings > System Updates > Check for System Update بروید.

بروزرسانی اندروید راه حلی برای مشکل سیمکارت

رهایی از پیغام NO SIM یا نشناختن سیم کارت اندروید

ساده ترین راه برای بازگرداندن رام قدیمی شما این است که از نسخه پشتیبانی که قبلا تهیه کرده اید استفاده کنید. به مد Recovery بوت شوید، ریست فکتوری انجام دهید و بعد Backup & Restore گزینه Restore را تپ کنید. قبلا آموزش کامل ۴ روش بکاپ گرفتن از رام اصلی گوشی اندروید و نحوه بازیابی آن به صورت کامل در انزل وب آموزش دادیم.

رهایی از پیغام NO SIM

عدم شناسایی سیمکارت های همراه اول، ایرانسل و..

انتخاب دستی APN یکی دیگر از راه حل هایی است که می توانید برای برطرف کردن مشکل شناسایی نشدن سیم کارت توسط اندروید امتحان کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Mobile Networks (or Wireless Networks) > Access Point Names بروید. تنظیمات APN وب سایت اپراتور خود را اضافه کنید و آن را انتخاب کنید. اگر پروتکل APN به IPV6 تنظیم شده است آن را به IPV4 تغییر دهید.

عدم شناسایی سیمکارت های همراه اول، ایرانسل و ...

آسیب فیزیکی علت عدم شناسایی سیمکارت اندروید

اگر تلفن شما آسیب فیزیکی دیده است یا خرابی ناشی از ریختن مایعات را تجربه کرده است یک دستگاه اندروید جدید ممکن است به شما کمک کند. در صورتی که دستگاه اندروید شما خیس شده است سعی کنید تا حد امکان خیلی سریع آن را خشک کنید. اگر سیم کارت شما آسیب دیده است می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر با اپراتور خود تماس حاصل فرمایید. در آخر پیشنهاد می کنیم مسدود شدن خط سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل خود را بررسی کنید چونکه می تواند یکی از علت های نمایش پیغام NO SIM باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم دستگاه اندروید شما به حالت نرمال برگشته باشد. در قسمت دیدگاه این پست بیان کنید که کدام روش توانسته به شما کمک کند و اگر روش دیگری میشناسید آن را قید بفرمایید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Pouria says:

    سلام من سیم کارتو میندازم ، علامت سیمکارت میاد بالا ، با علامت فورجی ، ولی نوشته فقط تماس های اضطراری ، هر دو سیم اینجوریه ، ریستار کردم فایده ای نداشت ، باید چیکار کنم ، گوشیمم آیفون ۱۲ پرو مکس ۵۱۲ گیگه ،……….. نه شوخی کردم ، invens V3plus

  • احمد says:

    سلام وقت بخیر. من خط ایرانسل که می زارم رو گوشیم اصلا خط را بالا نمیاره اما همون خط رو می زارم روی یه گوشیه دیگه که مثل گوشی خودم سامسونگ A20s هس بالا میاد نمیدونم مشکل از کجاست.راهنمایی کنید ممنون

  • Paresa says:

    باسلام گوشی من سیمکارت ۲کارمیکنه امایک پرش داره وکارنمیکنه برای همین فقطسیمکارت اول خالی میزارم وهمش مینویسه اندرویدمتوقف شده پرش آنتن وبرنامه هااصلا نمیشه ازگوشی استفاده کردلطفاراهنمایی کنیدگوشی سامسونگ وسیمکارت فرقی نداره چه ایرانسل باشه چه همراه اول

  • نازنین says:

    گوشیم موقع رفع ریجستر روی سیمکارتی راه اندازی کردم بعد چند وقت رفتم سوزوندمش الان بعد چند وقت دیه هیچ سیمکارتی رو نمیگیره میشه راهنمایی کنید

  • Mustafa says:

    سلام .
    من گوشیمو از تهران خریدم حالا ترکیه هستم سیم کارت ترکیه رو قبول نمیکنه میشه راهنمایی کنین چی کار کنم لطفا؟

  • نیکی says:

    سلام مرسی از مطالب خوبتون ولی من جواب نگرفتم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. گوشی ریست شده به دست من رسیده و اولش اینترنتش فعال نبود ولی سرویسش موجود بودو میتونستم زنگ بزنم ولی الان که اینترنتشو درست کردم همش میگه سرویس موجود نیست!!!

  • پیام says:

    این همه مطلب نوشتین قبول
    امام اولویت خطای عدم ثبت سیم کارت
    ۱- استفاده نکردن سیم کارت بمدت طولانی ک باعث عدم سرویس دهی توسط اپراتور
    ۲-قوس برداشتن سیم کارت بطوری ک سیم کارت روی پایه ها بدرستی قرار نگیرد
    ۳- پایین بودن یکی از پایه های گوشی و عدم اتصال پایه ب شیار سیم کارت
    برادر اولویت اینها هستن بعد از این موارد گزینه های بعدی در اولویت است

    • ناشناس says:

      خیلی ممنون نظرت به من کمک کرد من خیلیی وقته دنبالش بودم

    • علیرضا says:

      سلام خسته نباشید..
      من چند وقته از سسم کارتم استفاده نکردم . ولی الان ک گذاشتم رو گوشیم کار نمیده. داخل تلگرام.و دیگر برنامه ک فعاله باهاش کار میکنم. ایرانسل من هم نگا کردم زده فعاله . ولی میزارم رو گوشی کار نمیده . مشکل چیه؟

      • حیمد عبدلی says:

        درود.
        وقت بخیر…
        سیم کارت رو از یک گوشی به گوشی دیگه منتقل کردم و دیگه کار نکرد.سیم کارت ایرانسل هست.

صفحات 1 2